Olisiko jollain tietoa, että saako paukkuliivejä kuljettaa lentokoneessa?
Paukkuliivit mukaan
14
2449
Vastaukset
- Joakim_
Saa, mutta varaudu siihen, että se näyttää epäilyttävältä ja ruumaan menvät kassit avataan. Ovat muuten taitavia avaamaan ja sulkemaan lukossakin olevia kasseja/matkalaukkuja. Ei näkynyt päällepäin, että oli avattu, mutta sisältä löytyi lappu, josta asia selkisi.
Patruuna lienee syytä irroittaa, jotta ei ole pienintäkään riskiä liivin pamahtamisesta laukussa. Tietysti jättämällä patruunan kokonaan kotiin ja ostamalla kohdemaasta uuden koko edelliseltä ongelmalta välttyy.- ...
Ok, hienoa, kiitos vastauksesta! Eipä ne mitään mielenkiintoista löydä, joten avatkoon vaan kassin... Jos käy niin huonosti, että vievät patruunan niin saa niitä sitten ostettua uusia.
- 18+12
Patruuna menee ruumassa liivin kanssa kassissa, mutta älä vain ota sitä käsimatkatavaroihin.
- T
Joskus muutama vuosi sitten vein Kroatiaan mukanani, muistaakseni sääntö oli että yhden liivin saa pakata mukaan per matkustaja, ruumaan meneviin. Saattaa riippua lentoyhtiöstä.
- Paukkuliivejä on
Kaikki lentokoneet ovat täynnä paukkuliivejä, joten voisi kuvitella, että omatkin saa kuljettaa. Vaan eipä saa patruunaa useimmilla yhtiöillä laittaa edes ruumaan.
- 8
Mutu luulon sijaan voi tarkistaa IATA:n määräykset, linkki tässä http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dangerous_goods/Documents/DGR_EN_53rd_Table-23A.pdf
kohdassa: "suitable gas in Division 2.2, up to two (2) small cylinders per person, and up to two (2) spare
cartridges."
sanotaan että saa ottaa mukaan mutta pitää informoida operaattoria eli lentoyhtiötä. Lentoyhtiö voi sitten kieltää tai sallia mielivaltaisesti riippuen check-in ja turvatarkastus henkilöstön mielentilasta. Toimiva menettelytapa on tarkastaa lentoyhtiöstä asia etukäteen ja lisäksi printata IATA lappu mukaan ja antaa se check-in tai turvatarkastus henkilölle luettavaksi jos asiasta tulee keskustelua.- 7+4
Lentokentän ja lentoyhtiöiden henkilökunta ei todella välttämättä osaa näitä sääntöjä eivätkä aina helpolla niitä löydä jotta voisivat tilanteessa tarkistaa asiat. IATA:n sääntöjä vielä parempi versio on minusta tulostaa ao lentoyhtiön omat säännöt asiasta paperille ja työntää se tarvittaessa virkailijan nenän alle
Olen lennellyt muutaman kerran paukkulivit ruumatavaroissa ilmoittamatta mitään, eikä ole tullut ongelmia.
- Liivit päällä
Pidin itse yllä koko lennon ajan, lennon henkilökunta sanoi että onpahan varmuuden vuoksi valmiiksi päällä, en muista lentoyhtiötä millä lensin ;)
- Liivit kaupassa
Vaatii aikamoista pokkaa pitää paukkuliivit päällä turvatarkastuksessa :D
Turvallisuutta veneilyliivit eivät kuitenkaan lisää. Itse asiassa automaattilaukaisimella varustettu paukkuliivi on hengenvaarallinen jos lentokone joutuu tekemään pakkolaskun veteen. Koneesta ulos päästäkseen saattaa joutua sukeltamaan, mikä ei ole automaattiliiveillä mahdollista. Sen vuoksi lentokonekäyttöön tarkoitetuissa liiveissä käytetään vain manuaalista laukaisinta.
- Liivimatkustaja
Patruuna kannattaa tosiaan irottaa matkan ajaksi. Itse olen usein tunkenut patruunan hanuriin talteen ja välttynyt turhilta kysymyksiltä.
- mihin sitte?
Mutta jos ei ole hanuristi vaan huilisti....?
- asiallinen vastaus.
Saa kuljettaa ruumassa ja ei aiheuta ongelmia.
- perkinssi
jamyös käsomatkatavaroissa patruunat paikolillaan venemessuilta tuotu liivit lentäen ouluun, eikä mitään ongelmaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462