Paukkuliivit mukaan

?

Olisiko jollain tietoa, että saako paukkuliivejä kuljettaa lentokoneessa?

14

2449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joakim_

Saa, mutta varaudu siihen, että se näyttää epäilyttävältä ja ruumaan menvät kassit avataan. Ovat muuten taitavia avaamaan ja sulkemaan lukossakin olevia kasseja/matkalaukkuja. Ei näkynyt päällepäin, että oli avattu, mutta sisältä löytyi lappu, josta asia selkisi.

Patruuna lienee syytä irroittaa, jotta ei ole pienintäkään riskiä liivin pamahtamisesta laukussa. Tietysti jättämällä patruunan kokonaan kotiin ja ostamalla kohdemaasta uuden koko edelliseltä ongelmalta välttyy.

• ...

Ok, hienoa, kiitos vastauksesta! Eipä ne mitään mielenkiintoista löydä, joten avatkoon vaan kassin... Jos käy niin huonosti, että vievät patruunan niin saa niitä sitten ostettua uusia.

• 18+12

Patruuna menee ruumassa liivin kanssa kassissa, mutta älä vain ota sitä käsimatkatavaroihin.

• T

Joskus muutama vuosi sitten vein Kroatiaan mukanani, muistaakseni sääntö oli että yhden liivin saa pakata mukaan per matkustaja, ruumaan meneviin. Saattaa riippua lentoyhtiöstä.

• Paukkuliivejä on

Kaikki lentokoneet ovat täynnä paukkuliivejä, joten voisi kuvitella, että omatkin saa kuljettaa. Vaan eipä saa patruunaa useimmilla yhtiöillä laittaa edes ruumaan.

• 8

Mutu luulon sijaan voi tarkistaa IATA:n määräykset, linkki tässä http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dangerous_goods/Documents/DGR_EN_53rd_Table-23A.pdf

kohdassa: "suitable gas in Division 2.2, up to two (2) small cylinders per person, and up to two (2) spare
      cartridges."
      sanotaan että saa ottaa mukaan mutta pitää informoida operaattoria eli lentoyhtiötä. Lentoyhtiö voi sitten kieltää tai sallia mielivaltaisesti riippuen check-in ja turvatarkastus henkilöstön mielentilasta. Toimiva menettelytapa on tarkastaa lentoyhtiöstä asia etukäteen ja lisäksi printata IATA lappu mukaan ja antaa se check-in tai turvatarkastus henkilölle luettavaksi jos asiasta tulee keskustelua.

• 7+4

Lentokentän ja lentoyhtiöiden henkilökunta ei todella välttämättä osaa näitä sääntöjä eivätkä aina helpolla niitä löydä jotta voisivat tilanteessa tarkistaa asiat. IATA:n sääntöjä vielä parempi versio on minusta tulostaa ao lentoyhtiön omat säännöt asiasta paperille ja työntää se tarvittaessa virkailijan nenän alle

• Olen lennellyt muutaman kerran paukkulivit ruumatavaroissa ilmoittamatta mitään, eikä ole tullut ongelmia.

• Liivit päällä

Pidin itse yllä koko lennon ajan, lennon henkilökunta sanoi että onpahan varmuuden vuoksi valmiiksi päällä, en muista lentoyhtiötä millä lensin ;)

• Liivit kaupassa

Vaatii aikamoista pokkaa pitää paukkuliivit päällä turvatarkastuksessa :D

Turvallisuutta veneilyliivit eivät kuitenkaan lisää. Itse asiassa automaattilaukaisimella varustettu paukkuliivi on hengenvaarallinen jos lentokone joutuu tekemään pakkolaskun veteen. Koneesta ulos päästäkseen saattaa joutua sukeltamaan, mikä ei ole automaattiliiveillä mahdollista. Sen vuoksi lentokonekäyttöön tarkoitetuissa liiveissä käytetään vain manuaalista laukaisinta.

• Liivimatkustaja

Patruuna kannattaa tosiaan irottaa matkan ajaksi. Itse olen usein tunkenut patruunan hanuriin talteen ja välttynyt turhilta kysymyksiltä.

• mihin sitte?

Mutta jos ei ole hanuristi vaan huilisti....?

• asiallinen vastaus.

Saa kuljettaa ruumassa ja ei aiheuta ongelmia.

• perkinssi

jamyös käsomatkatavaroissa patruunat paikolillaan venemessuilta tuotu liivit lentäen ouluun, eikä mitään ongelmaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1943
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      201
      675
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      192
      556
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe