piti kysyä sellaista että onko ihan normaalia sellainen toiminta saku kasvattajilla että jos näette mielestänne upean ja jalostuskelpoisen käyttölinjjaisen uroksen jollain niin te otatte ihmiseen yhteyttä ja pyydätte astumaan käyttönarttunne hyppymaksua vastaan?
minulle tuli tänään puhelu "hyvältä" sakemanni kasvattajalta ja pyysi urostani astumaan narttunsa.kennel nimeä en viitsi julkaista mutta kuitenkin.
naurattaa vain se että kun kysyi onko minun urokseni rekattu/kuvattu sanoin ei ole rekattu, niinkuin ei olekkaan mutta kuvattu on (AA/00). niin hän mietti hetken ja sanoi että olisiko mahdollista jos urokseni siltikin papereista huolimatta astuisi hänen rekatun narttunsa kun kuulemma minun urokseni on priima tavaraa. siis mitä helv..ttiä sen päässä oikein liikkui?eikö kasvattajien pitäisi hankkia ja varsinkin perehtyä tuohon jalostamiseen kunnolla?
totesin hänelle sitten vain että valitettavasti teidän tarvitsee hankkia uroksenne muualta ja sitten hän vieläkin koitti kinuta minua kääntämään pääni asian suhteen ja sanoi että minun pitää tallentaa hänen numeronsa siltä varalta jos mieleni muuttuu.no arvatkaapa vain tallensinko.en.
ihmettelen vain että onko edes laillista toimintaa tälläinen touhu?
kasvattajat!
17
410
Vastaukset
- 9+15
Hehhee, olisit pyytänyt dm-testin tulokset vaikka ihan muuten vaan..mikset voi julkaista nimeä? Pelkäätkö joutuvasi syytteeseen kunnianloukkauksesta tai koko loppuelämäksesi vainotuksi?
- ndhshs ssjsj dsjjs
mielestänne upean ja jalostuskelpoisen käyttölinjjaisen uroksen ---
onko minun urokseni rekattu/kuvattu sanoin ei ole rekattu
juuuu. mistä oletti linjan? kiva satu . ;)- ihmettelijä?
no ei sitten kyll muuten ole mikään satu, oli käynyt katsomassa facebookista koirieni kuvia aikaisemmin ja kuulemma ihastellut.
- e oiw
naamakirjan kuvia on manipuloitu jos et huomannut
- 14+9
Ei muuten ole, eiköhän tota käyttishörhön päätä ole joku käynyt manipuloimassa ja on jääny toi pentuhysteria jostainsyystä päälle..noin ne käyttiskasvattajat jo pidempään ovat yrittäneet toimeentulonsa ansaita, yök sanon minä.
- 12
14+9 kirjoitti:
Ei muuten ole, eiköhän tota käyttishörhön päätä ole joku käynyt manipuloimassa ja on jääny toi pentuhysteria jostainsyystä päälle..noin ne käyttiskasvattajat jo pidempään ovat yrittäneet toimeentulonsa ansaita, yök sanon minä.
Jos Suomessa jotkut saksanpaimenkoirakasvattamisella toimeentuloaan ansaitsevat, niin kyllä he ovat suuria näyttelykasvattajia tai sitten näitä kotikoiratehtailijoita, joilla ei käyttökoirakasvattamisen kanssa ole mitään tekemistä vaikka koirissa käyttölinjaa saattaa ollakin. Esim. viime vuonna ainoastaan yksi käyttökasvattajaksi luokiteltava teki yli neljä pentuetta, suurin osa tekee 1-2 per vuosi. Tosin provohan tämä nimimerkin 14 9 viesti lienee.
- geelarihörhö
Ihan jännä provo. :)
- 199
Mistä päin tää uroksen kyselijä on?
- mali rules!!!!!!!!!!
Varmaan sieltä aloittajan mielikuvitteisesta Mikä-Mikä maasta, missä käyttiskasvattajat hakee jalostusurokset valokuvien perusteella naamakirjasta.
- 9+17
mali rules!!!!!!!!!! kirjoitti:
Varmaan sieltä aloittajan mielikuvitteisesta Mikä-Mikä maasta, missä käyttiskasvattajat hakee jalostusurokset valokuvien perusteella naamakirjasta.
Mikset ruleta malifoorumeilla vaan täällä,tämä on saksanpaimenkoirapalsta.
Ei kai ole saksanpaimenkoiraväen syytä jos omaa tyhmyyttäsi olet malin hankkinut ja nyt et sen kanssa sitten pärjääkään. - mali rules!!!!!!!!!!
9+17 kirjoitti:
Mikset ruleta malifoorumeilla vaan täällä,tämä on saksanpaimenkoirapalsta.
Ei kai ole saksanpaimenkoiraväen syytä jos omaa tyhmyyttäsi olet malin hankkinut ja nyt et sen kanssa sitten pärjääkään.No, mulla on kotona 2 KVAta, saku ja mali, ja kasvamassa nuori saku, et mitähän sä nyt yrität selittää.Katos kun toi on vaan nimimerkki.Ja mali oli ennen sakuu, joten ei nyt ihan menny putkeen.Huomaa ettet ole penaalin terävin kynä.....
- 26
Ihania juttuja Porvoosta.. On tääki palsta...
- ihmettelijä?
oli varmaankin todellinen virhe täällä asiasta kertoa. ajattelin että olisin saanut jonkinlaista tietoutta asiaan että onko muille näin sattunut ja että onko ihan laillista tälläinen. mutta täällä näköjään vain pyörii yksinkertaista porukkaa. en tarkoita kaikkia, mutta suurinta osaa kylläkin.
- sakujen mamma
Ihmiset jotka on erimieltä kanssasi, ja pitävät aloitustasi epäuskottavana, niin silloin voi mielestäsi alkaa nimitellä?Eipä anna kovin hyvää kuvaa sinustakaan, ja järjen juoksustasi.Minusta tuo aloituksesi on melko lapsellinen ja epäuskottava, sori vaan.
- 18+4
Oliko kasvattaja sama joka rekisteröi pentunsa aina vähintään puolen vuoden viiveellä?
- lollolotiloo
18+4 kirjoitti:
Oliko kasvattaja sama joka rekisteröi pentunsa aina vähintään puolen vuoden viiveellä?
No, ton perusteella se vois olla melkein useampikin käyttiskasvattaja=)!
Entä sellanen jolla on vuosikymmenien kokemus Suomen armejan koiraosastosta, ja sille syntyy "vahinkopentuja" ????
- en kyllä nyt tajuu :
kuka käyttiskasvattaja oikeesti haluis paperittomia pentuja jos kerran urosta ei ole rekattu... ja kuka hullu niitä vielä ostaisi...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462