ilmastoinnin huolto

maksoitte??

Kuinka usein olette huollattanut ilmastoinnin? Paljonko maksoi?

13

2180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni huijaus

      Sitä tartte huoltaa mitenkään erityisesti . On huoltoliikkeiden hyvä,turha vedätys.Auton ilmastointi pelaa suurinpiirtein kuin jääkaappi,eikä sitäkään huolleta mitenkään erityisen syyn takia joka vuosi . Turhaa rahan tuhlausta. Jos lakkaa jäähdyttämästa , niin sitten nesteen lisäystä , ei muuta.

    • kekesavo

      Huuhaata huollattaa 2 vuoden välein.Huoltokirjassa ei ole mitään määräaikaa ilmastoinin huollolle. Ainut ohje on käydä täyttämässä järjestelmä sitten kun sen jäähdytysteho ei riitä pitämään ohjaamoa riittävän viileänä.

      • kerjäät kallista?

        Ilmastoininhuolto perustuu ennaltaehkäsyyn. renatessa se on jo rikki.3v. oli vajausta tullut 65q. Tärkeintä oli uusi voiteluaine ja puhdistus.. Vuotomerkkausaine ja vuotojen sekkaus..
        Sama, kuin ajaisit moottorilla kunnes öljyt loppuu ja leikkaa kini..


    • Huolto kannattaa

      82g meni lisää ainetta ja kustansi 75e eli ihan perus täyttöhuolto. Tohon hintaan olis saanut 200g kylmäainetta.

      Itse tein 3v ikäiseen Hondaan. Aineen haihtuminen alentaa jäähdytystehoa eli kannattaa sitä joskus tosiaan lisäillä. Lisäksi jos kovin vajaa pitkään niin pääse kasvustot lisääntymään ja hajuhaitat alkaa.... Tällöin joutuu tyhjentämään aineet kokonaan ja putsaamaan järjestelmän hajun poistamiseksi niin on huomattavasti tyyriimpää.

      • kekesavo

        ei se haju siitä johdu että kylmäaine on vähissä.


      • ac on ac off
        kekesavo kirjoitti:

        ei se haju siitä johdu että kylmäaine on vähissä.

        Joo ei tod johdu...vaan tukkeutuneesta raitisilmasuodattimesta:p ja kuivain kannattaa välin vaihdattaa samalla!sähkönen hana kannattaa itse tsekata kokeilemalla ac:n ollessa täpöllä kokeilemalla lämppärin letkuja ettei lämpene!Termarikin särkyy ajoittain...itse olen erilaisiin värkkeihin joutunut vaihtamaan hiljalleen koko järjestelmän aina jonkun komponentin särkyessä...


      • pitkä kuuma kesä
        ac on ac off kirjoitti:

        Joo ei tod johdu...vaan tukkeutuneesta raitisilmasuodattimesta:p ja kuivain kannattaa välin vaihdattaa samalla!sähkönen hana kannattaa itse tsekata kokeilemalla ac:n ollessa täpöllä kokeilemalla lämppärin letkuja ettei lämpene!Termarikin särkyy ajoittain...itse olen erilaisiin värkkeihin joutunut vaihtamaan hiljalleen koko järjestelmän aina jonkun komponentin särkyessä...

        Aha, pitääköhän huolestua. Muutama viikko sitten auto kävi huollossa, johon kuuluisi kaikkien suodattimien vaihto, myös raitisilmasuodatin (ainakin laskun mukaan on tehty). Kuten tuossa aikaisemmin kerroin meneväni kohta ilmastoinnin täyttöhuoltoon koska laite ei pelaa niin kuin pitäisi, no laitehan välillä saa kerättyä painetta ja silloin se rupeaa vielä viileetä työntämään, jolloin käynnistyessään tulee märän tiskirätin hajua. Haju hetken päästä häviää. Viestisi perusteella raitisilmasuodatinta ei olisi huollossa vaihdettu jos se haju lähtee sen tukkeutumisen johdosta, vai? Lähdenkö reklamoimaan?


    • taas kus...sta

      turhaa hommaa . huoltofirmojen keksintö pas..sta. voi heittä yhtä hyvin rahaa tuuleen . miksei sitten jääkaappiin lisäillä aineita kokoajan , ne sentään käy pikkuisen enemmän kuin auton ilmastointi . koneen periaate aivan sama , ja hyvin kestää kaapin tehot aikas monta vuotta ilman mitään huoltoja.

      • ac on ac off

        kuin paljon jääkaapin kompura on tärinässä,pakkasessa,helteessä?pakkasella kompuran akselin stefat usein vuotaa tiivisteiden kovettuessa ja kuivuessa ac öljystä kun kompuraa ei käytetä!kyllä sen lampulla näkee mistä vuotaa...ja katsokaa itse kuivaimen silmästä näkyykö ainetta ja kuplia siinä,,jos kuplia järjestelmä on vajaa...painemittarin ku laittaa linjaan ni tietää millon alkaa kylmäaineet kadota ymym....olosuhteet auton pellin alla on kovat verrattuna keittiöön ;)


    • pitkä kuuma kesä

      Neljä vuotta vanha CR-V. Ekat helteet näytti, että ilmastointi ei jaksa työntää viileetä ja ei pysäköitäessä syntynyt vesilätäkköä auton alle. Joten tilasin sen normi täyttöhuollon Espoon AH-Auto Oy:tä 49 euroa. Vastasivat kysymykseeni näin
      "Ilmastoinnin täyttöhuolto tarkoittaa siis ilmastoinnin täyttöä. Se sisältää 300 g kylmä ainetta, sen yli menevät kylmäaineet maksavat 2euroa per 100 grammaa. Kone tyhjentää koko järjestelmän joka jälkeen se täyttää sen uudelleen oikealla kylmäaine määrällä."
      Toivottavasti tämän jälkeen pelaa taas niin kuin ennen.

      • kokeiltu

        Ilmastoinnin huolto nopeasti ja halvalla päijät-Hämeessä vanha Helsingintie 140 luhtikylä vmautojakone.fi alk. 50€ myös iltaisin ja viikonloppuisin vikakoodienluku 20€ renkaan paikkaukset Ym työt sopimuksen mukaan tai 40€ tunti p. 040 5652959


    • ku se tus

      Kusetusta sitten ihan täysin . Mutta tehkää ny mun puolesta josson rahhoo liikaa . Sitte voi kun ei tuu enää kylmää, muuten rahan tuhlausta .

      • rahapoika,,

        Ostelet uusia kompuroita..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe