Bravo 2 vetolaite!

Riku

Terve
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun veto ei mene päälle. Lähdin aluksi laiturista pakilla joka toimi ihan moitteettomasti, jonka jälkeen yritin pistää vaihdetta eteen päin mutta vene ei liikahtanut ollenkaan. Pakki toimi hetken aikaa jonka jälkeen sekin lakkasi toimimasta. Nostin veneen vesiltä ja aukasin vetolaitteen päältä kannen ja vetoakseli liikkuu siellä kyllä normaalisti. Potkuri liikkuu molempiin suuntiin vaikka vaihde päällä. Jos jollain olisi jotain räjäytyskuvia tai vinkkejä mikä voisi olla vikana olisin kiitollinen.

4

1279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kruiseri2

Moi
      Mulla oli sama vika kaksi vuotta sitten Bravo 2:ssa, kun vene laskettiin veteen. Ekaksi vaihteet toimi, sitten jumitui vaihde päälle ja lopuksi ei mennyt enään vaihde päälle eteen eikä taakse. Kun paatti nostettiin ylös, niin diagnoosi oli se, että vaihdevaijerin juuresta oli mennyt vettä vetolaitteen vaihdevivustoon (veto eteen ja taakse). Uudella vaihdevaijerilla muutamalla muulla osalla tuli kuntoon.

• Gale38

Moi,

Voi olla myös kytkinkartio kiilloittununt tai voiko sulla olla väärävaihteisto öljy.

Itselläni oli laitettu väärät öljyt vetariin liikaa. Tämä oli aiheuttanut kartion kiilloittumisen. Vene oli minulle uusi ja olin ajanut n100t ja kaikki oli toiminut mallikkaasti kunnes yht äkkiä ei toinen vetari kytkeytynyt eteenpäin taakse toimi normaalisti. Vene nostettiin ylös ja ammattimies tsekkas öljyt ja haistoi sitä ja totes öljyjen olevan väärän laiset ja siitä johtuen kartio oli kiilloittunut ja vaihde ei napannut kiinni.

Vetarin ylävaihde otettiin auki ja kartiot hiottiin karkeiksi ja laitettiin uudet öljyt niin avot on sen jälkeen pelittänyt. Vetari oli kyllä VP, mutta samalla logiigalla ilmeisesti Braavon vaihteet kytkeytyvät.

• Dc-mies

Vähän asian vierestä, mutta mikä joitten Bravo-vetolaitteiden keskinäinen ero on? Siis Bravo I, II ja III?

• yritetään..
        Dc-mies kirjoitti:

Vähän asian vierestä, mutta mikä joitten Bravo-vetolaitteiden keskinäinen ero on? Siis Bravo I, II ja III?

Yritetään :

- Bravo 1 on pienempiin veneisiin (1 potkuri, melko pieniä)
        - Bravo 2 ja 3 ovat isompiin veneisiin, ne ovat muuten identtiset paitsi että 3:ssa on tuplapotkurit -> alapäät erilaiset.
        - 2:een saa julmetun kokoisia potkureita, mullakin on 17,5 x 23 "

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe