Mulla sinkkuuteen on yksi syy yli kaiken: en käy ikinä missään. Se taas johtuuu monesta asiasta. Ehkä suurin syy on ihmispelko.
Nuorempana olin koulukiusaamisen uhri. Sen asioista itsetunto aleni jo entuudestaan alemmaksi..joskus sanon että itseluottamus ja itsetunto kuolivat. Hieman olen onnistunut niitä nostamaan, mutta edelleen olen sillä tavalla arka etten käy missään.
Olen 35-vuotias. Yhden kerran elämässänin seurustellut. Se oli kun olin 29-v. Se kesti 3kk vain. Sen jälkeen ja sitä ennen olen aina elänyt yksin. Tuonkin naisen löysin teksti tv:n chatista (joo säälittävää tiedän). No mut se meni sen jälkeen ei ole ollut ketään.
En käy baareissa, en yökerhoissa, en ole koskaan oppinut "iskemään" naisia. Olen aina ollut asiallinen, en ikinä humalassa, aina vain kaverimies. Töissä on työkaverit, mutta vapaa-ajalla ei ole ketään.
En ole remonttireiska, en omista ajokorttia, en omista asunto enkä koskaan aio asuntoa ostaakaan. Parempi asua vuokralla. Mieli keveä kun ei ole isoja lainoja. Autoakaan en aio hommata ellen joskus voi maksaa ilman lainoja ajokoulua ja auton pitämistä. Se ei liene realistista joten luultavasti en tule ajokorttia ajamaan koskaan. Nämä asiat lienevät joillekin naisille isoja turn-offeja.
Kristillinen vakaumus voisi olla yksi syy myöskin miksi naiset eivät kiinnostu. En ole sillä tavalla tiukkapipo että alkaisin vakaumustani tyrkyttämään ihmisille. Minusta jokaisella on oikeus uskoa tai olla uskomatta mihin haluaa. Pyrin olemaan reilu jokaista kohtaan enkä ketään tuomitsemaan. Se ei ole mun asia. Itse pyrin henkilökohtaisessa elämässäni pysymään kristillisissä arvoissa...enemmän tai vähemmän siinä onnistuen. Seurakunnistakaan ei ketään löydy...sielläkin aivan sama meininki. Vain komeammat miehet saavat naisen.
Seksuaalisesti olen aika estynyt, pieni pippeli (13-14cm) estää aika tehokkaasti seksuaalisen rohkeuden. Tietty toi vakaumuksenikin on yksi seksuaalisuuden hillitsijä. Parisuhde pitäisi siis saada kun yhden illan juttuja en halua harrastaa.
Kokemattomuuteni siis voi olla tälläkin alueella iso turn-off joillekin naisille.
Mitäpä vielä? Vaikka olen jo 35-v en ole kovinkaan elämänkokenut ihminen. Sisältä tunnen olevani vielä joku teini-ikäinen. Mulla ei ole ollut tyypillisen ihmisen kasvua teini-iästä aikuisuuteen. Ei bilettämistä, ei kavereita, ei seksikokeiluja, ei kännejä, ei ajokorttia, ei autolla hurjastelua, ei muidenkaan päihteiden kokeilua, ei harrastuksia, ei minkäänlaisia sellaisia asioita joiden ajatellaan lisäävän elämänkokemusta. Ei onnistumisen tunteita asioista, jota kautta itsetunto ja itsevarmuus olisivat voineet kehittyä normaalisti. Elämäni on pääosin ollut tylsää neljän seinän sisällä olemista. Harvat ilon hetket ovat olleet jonkun fanittamani sarjan DVD:n saaminen, bändin CD:levyn saaminen, pelikonsolilla pelaaminen ja varsinkin jonkun tosi hyvän pelin pelaaminen.
Ehkä pakenen tätä todellisuutta sarjojen, elokuvien, musiikin ja pelien maailmoihin. Viikonloput ovat tuskaa. Töissä aika menee hyvin ja siellä saan jopa arvostusta koska teen työni ja hommat etenee.
Ei tästä enää mikään taida muuttua. Olen liian vanha saadakeseni perhettä enää. Naiset eivät kiinnostu, eivätkä oman ikäisen sotanorsu yh-naiset kiinnosta. Joten tässä sitä ollaan. Mitäpä muutakaan voi kun jatkaa niinkuin ennenkin. Eipä tässä. Jatketaan!
Sinkkuus ja sen syyt
43
743
Vastaukset
- SolitudeMan1977
Olipas taas ankea viikonloppu. No onneksi taas töihin huomenna. Pitäs tässä jonkun ajan päästä mennä yhdelle risteilylle. Saapa nähdä mitä siellä. Blah!
- Mies1985
Juuh...Tarvitsisit lapsellisen ja ilomielisen teininaisen. Tuo ikäkin alkaa jo vähän painaa. Itsekin pitää melkeinpä valehdella ikää alakanttiin paitsi livenä koska silloin minua pidetään enintään 22-vuotiaana.
- 3971
Mitäs jos lopettaisit tuon surkuttelun joskus? Kouluajoista on aikaa jo pari vuosikymmentä!!! Kyllä siinä ajassa parantuu haavat. Vai kuulutko niihin, jotka hokevat koulukiusaamista mantranaan ja pitävät sitä tekosyynä siihen, ettei jaksa tehdä muuta kuin vätystellä? En ole tätä monellekaan sanonut, mutta nyt sanon: Hanki elämä! Aloita harrastamisesta ja lähde pois sieltä kämpästä joskus, mene vaikka salille tai valokuvaamaan, ihan sama mitä teet kunhan teet. Mieti hetki paljonko harmittaa, kun mietit kiikustuolissa, että vietit kaiken ajan terveen kropan kanssa jotain hemmetin sarjaa fanittaen...
Toisekseen...jos sulla ei ole IKINÄ varaa maksaa tonnin autokoulua ilman lainaa, niin olet kyllä melkoisessa kuopassa taloutesi kanssa. Myöskin, jos meinaat hulluna maksaa joskus vuokrakolmiosta törkyyksiä, niin onnea vaan taas. Hullun hommaa. Jos meinaat hankkia naisen ja tehdä vaikka lapsen ja edelleen selviydyt halvassa itsemurhayksiössä, niin jälleen onnea matkaan!
Tiedoksi, että vehkeesi on ihan normaalimittainen, mutta on ällöttävää, kun mies sanoo sitä pippeliksi. Pikkupojilla on pippelit.- puolustuspuhe
Puolustan sen verran aloittajaa, että tuo tyhjänpäiväinen fraasi "aika parantaa haavat" ei auta mitään.
Ihmiselle voi tapahtua ihan oikeasti sellaisia asioita, joista ei parane koskaan.
Ne voi tiedostaa ja niiden kanssa voi oppia elämään, mutta niitä ei voi jättää taakseen ja unohtaa vaikka kuinka haluaisi. Päinvastoin niiden kieltäminen ja torjuminen vain pahentaa tilannetta. Ne ovat osa elämääsi ja ne vaikuttavat siihen joka päivä. Tämän tajuaminen ei ole mitään surkuttelua tai itsesäälissä piehtarointia. Samaa mieltä. Toki ymmärrän, että eletty elämä kokemuksineen muovaa ihmistä. Mutta pitäisi lopettaa surkuttelu ja alkaa tekemään valintoja, joiden ansiosta olisi edes mahdollisuus saada haluamiaan asioita.
- SolitudeMan1977
Kyllä, asun elämäni mielummin vuokralla kuin omistusasunnossa. En halua taakakseni lainoja...en koskaan! Se on varma. Omistusasunto ei eroa vuokra-asunnosta missään suhteessa. Maksat vuokraa vuokra-asunnosta, omistusasunnosta menee yhtiönvastike ja lainanmaksuerä myös. Tulee siis kalliimmaksi pitää omaa asuntoa. Olen ollut työttömänä suurimman osan valmistumisen jälkeisestä ajasta ja nytkin mulla on määräaikainen työ, ei siis vakityö, jotenkin senkin takia en pysty mitään isoja hankintoja tekemään.
Mitäs muuta. Harrastukset kaikki maksaa. Salilla olen ajatellut alkaa käymäänkin, lenkkeilen jne. Mutta kavereita ei saa ellei itse mene juttelemaan jollekin. Ja sitä taas en tee, kun hulluna pidetään. Kukaan ei tule missään juttelemaan minulle. Se on faktaa joten mitä hyötyä on mennä minnekään.
Kämpillä on paras olla ja turvallista. Hyvä tv-sarja, kirja tai peli on miljoona kertaa parempaa kuin mikään tosi-live-elämän harrastus tai muu toiminta. Siispä oma kämppä ja vaihtoehtoiset mielikuvitustodellisuudet ovat valintani.
Työssä käyn niin kauan kun saan ja voin käydä. Siellä sentään on työkaverit ja ainoa sosiaalinen ympäristöni. Ehkä se jotenkin tasapainottaa. Vapaa-aika on tuskaa ellei olisi näitä vaihtoehtotodellisuuksia.
Mielummin vanhana kiikkustuolissa muistelen hyviä tv-sarjoja, vaihtoehtotodellisuuksia ja velattomuuttani, kuin huonoa parisuhdetta ja turhaa elämääni. Jatketaan! SolitudeMan1977 kirjoitti:
Kyllä, asun elämäni mielummin vuokralla kuin omistusasunnossa. En halua taakakseni lainoja...en koskaan! Se on varma. Omistusasunto ei eroa vuokra-asunnosta missään suhteessa. Maksat vuokraa vuokra-asunnosta, omistusasunnosta menee yhtiönvastike ja lainanmaksuerä myös. Tulee siis kalliimmaksi pitää omaa asuntoa. Olen ollut työttömänä suurimman osan valmistumisen jälkeisestä ajasta ja nytkin mulla on määräaikainen työ, ei siis vakityö, jotenkin senkin takia en pysty mitään isoja hankintoja tekemään.
Mitäs muuta. Harrastukset kaikki maksaa. Salilla olen ajatellut alkaa käymäänkin, lenkkeilen jne. Mutta kavereita ei saa ellei itse mene juttelemaan jollekin. Ja sitä taas en tee, kun hulluna pidetään. Kukaan ei tule missään juttelemaan minulle. Se on faktaa joten mitä hyötyä on mennä minnekään.
Kämpillä on paras olla ja turvallista. Hyvä tv-sarja, kirja tai peli on miljoona kertaa parempaa kuin mikään tosi-live-elämän harrastus tai muu toiminta. Siispä oma kämppä ja vaihtoehtoiset mielikuvitustodellisuudet ovat valintani.
Työssä käyn niin kauan kun saan ja voin käydä. Siellä sentään on työkaverit ja ainoa sosiaalinen ympäristöni. Ehkä se jotenkin tasapainottaa. Vapaa-aika on tuskaa ellei olisi näitä vaihtoehtotodellisuuksia.
Mielummin vanhana kiikkustuolissa muistelen hyviä tv-sarjoja, vaihtoehtotodellisuuksia ja velattomuuttani, kuin huonoa parisuhdetta ja turhaa elämääni. Jatketaan!No jos olet selvästikin miettinyt valintojasi ja niiden seurauksia, niin miksi et sitten ole niihin tyytyväinen?
- Poksuko
"Mitäs jos lopettaisit tuon surkuttelun joskus? Kouluajoista on aikaa jo pari vuosikymmentä!!! Kyllä siinä ajassa parantuu haavat. Vai kuulutko niihin, jotka hokevat koulukiusaamista mantranaan ja pitävät sitä tekosyynä siihen, ettei jaksa tehdä muuta kuin vätystellä?"
Kuules nyt. Ensinnäkin, taidat kuulua niihin ihmisiin, jotka eivät ole koskaan saanut tuntea nahoissaan järjestelmällistä koulukiusaamista vuosien ajan ? Ja kyllä, aika parantaa haavat, mutta ei välttämättä aina kaikkea. Jos ihminen on saanut tuntea kriittisellä hetkellä olevansa ns. ei-toivottu ihminen, silloin mieleen jää yleensä pysyvät jäljet, jotka nimenomaan vaikeuttavat ihmissuhteiden muodostumista jopa vanhemmalla iällä. Kyse ei niinkään ole siitä, haluatko suhteeseen vai et. Ajatellaan asiaa jo pelkästään siltä pohjalta, että ns. sosiaaliset taidot ja epävarmuus on jo ihan toista luokkaa.
"Toisekseen...jos sulla ei ole IKINÄ varaa maksaa tonnin autokoulua ilman lainaa, niin olet kyllä melkoisessa kuopassa taloutesi kanssa. Myöskin, jos meinaat hulluna maksaa joskus vuokrakolmiosta törkyyksiä, niin onnea vaan taas. Hullun hommaa. Jos meinaat hankkia naisen ja tehdä vaikka lapsen ja edelleen selviydyt halvassa itsemurhayksiössä, niin jälleen onnea matkaan!"
Heh heh. Taidat kuulua myös niihin ihmisiin, joiden mielestä vuokralla tai vaikkapa asumisoikeusasunnossa asuminen on luusereiden hommaa, kun taas aidot wannabe-kokoomuslaiset asuvat omistusasunnoissa. Kuule, satun tietämään montakin älykästä ja kaikin puolin osaavaa ihmistä, joiden elämä ei ole kiinni asumismuodosta. Tuttavapiiristä löytyy niin omistusasujia kuin vuokralla- tai asumisoikeusasunnoissa asuvia. Sitä paitsi, vuokrallakin voi asua varsin kilpailukykyiseen hintaan, kunhan vain näkee asioiden eteen vaivaa. Olen myös nähnyt sivusta katsottuna sen, että omistusasuminen voi olla monessa tapauksessa kokonaisuus huomioon ottaen täysin yliarvostettua. Mutta mikäpä ei nykyään sitä olisi...
"Tiedoksi, että vehkeesi on ihan normaalimittainen, mutta on ällöttävää, kun mies sanoo sitä pippeliksi. Pikkupojilla on pippelit."
Voi hellanlettas teidän ongelmia... - 3971
Poksuko kirjoitti:
"Mitäs jos lopettaisit tuon surkuttelun joskus? Kouluajoista on aikaa jo pari vuosikymmentä!!! Kyllä siinä ajassa parantuu haavat. Vai kuulutko niihin, jotka hokevat koulukiusaamista mantranaan ja pitävät sitä tekosyynä siihen, ettei jaksa tehdä muuta kuin vätystellä?"
Kuules nyt. Ensinnäkin, taidat kuulua niihin ihmisiin, jotka eivät ole koskaan saanut tuntea nahoissaan järjestelmällistä koulukiusaamista vuosien ajan ? Ja kyllä, aika parantaa haavat, mutta ei välttämättä aina kaikkea. Jos ihminen on saanut tuntea kriittisellä hetkellä olevansa ns. ei-toivottu ihminen, silloin mieleen jää yleensä pysyvät jäljet, jotka nimenomaan vaikeuttavat ihmissuhteiden muodostumista jopa vanhemmalla iällä. Kyse ei niinkään ole siitä, haluatko suhteeseen vai et. Ajatellaan asiaa jo pelkästään siltä pohjalta, että ns. sosiaaliset taidot ja epävarmuus on jo ihan toista luokkaa.
"Toisekseen...jos sulla ei ole IKINÄ varaa maksaa tonnin autokoulua ilman lainaa, niin olet kyllä melkoisessa kuopassa taloutesi kanssa. Myöskin, jos meinaat hulluna maksaa joskus vuokrakolmiosta törkyyksiä, niin onnea vaan taas. Hullun hommaa. Jos meinaat hankkia naisen ja tehdä vaikka lapsen ja edelleen selviydyt halvassa itsemurhayksiössä, niin jälleen onnea matkaan!"
Heh heh. Taidat kuulua myös niihin ihmisiin, joiden mielestä vuokralla tai vaikkapa asumisoikeusasunnossa asuminen on luusereiden hommaa, kun taas aidot wannabe-kokoomuslaiset asuvat omistusasunnoissa. Kuule, satun tietämään montakin älykästä ja kaikin puolin osaavaa ihmistä, joiden elämä ei ole kiinni asumismuodosta. Tuttavapiiristä löytyy niin omistusasujia kuin vuokralla- tai asumisoikeusasunnoissa asuvia. Sitä paitsi, vuokrallakin voi asua varsin kilpailukykyiseen hintaan, kunhan vain näkee asioiden eteen vaivaa. Olen myös nähnyt sivusta katsottuna sen, että omistusasuminen voi olla monessa tapauksessa kokonaisuus huomioon ottaen täysin yliarvostettua. Mutta mikäpä ei nykyään sitä olisi...
"Tiedoksi, että vehkeesi on ihan normaalimittainen, mutta on ällöttävää, kun mies sanoo sitä pippeliksi. Pikkupojilla on pippelit."
Voi hellanlettas teidän ongelmia...Ei. Koulukiusattu en ollut. Mua morkattiin ihan kotoota käsin. Kumpi sitten on pahempi? Mieti sitä. Oon kuitenkin sen luontoinen etten jää tuleen makaamaan, enkä todellakaan jää paikoilleni vollottamaan epäoikeudenmukaista maailmaa ja kuinka kaltoin mua onkaan joskus vuonna papu kohdeltu. Lapsuus oli ja meni, kivaakin oli. Morkkaaminen teki musta vahvemman, ja sen ansiosta mua ei kukaan pystynyt kiusaamaan enää koulussa, siitä pidin huolen. JA puolustin siellä heikompia, Näin aikuisiälläkään en ota kaikkia asioita heti itteeni, luultavasti näiden kokemusten ansiosta.
Meitä on karkeasti kolmea laatua. Yhdet murtuu ja jää palasiksi. Toisiin ei pitkäaikaisvaikutusta. Kolmas vahvistuu. Mihin ryhmään sinä tai AP kuulutte?
Asun itse parhaillaan kaupungin vuokrakaksiossa. Jopa siinä talossa vuokrakaksion hinnalla saisi maksettua vastikkeet ja korot saunallisesta kolmiosta, päälle tulisi ainoastaan lainanlyhennys, joka on vähän kuin säästöpossuun laittaisi, eikö? MUTTA olen sinkku ja asun siinä yksin. Mitäs sitten kun löydän miehen ja teemme lapsen? OHO! Kaksio jäi pieneksi ja pitää muuttaa vuokrakolmioon, joka on sen verran kalliimpi, että se sisältää jo ne lyhennyksetkin. Eli mikä on fiksua ja mikä ei? Ei tartte olla kokoomuslainen eikä edes äärimmäinen talousnero tajutakseen, kumpi on kannattavampaa. Sanottakoon vielä, että vuokrani on kaupungin HALVIMMASTA päästä, koska se on keskinkertaiselta alueelta ja kaupungin vuokratalo. Normivuokralla maksaisi jo sen saunallisen kolmion minimilyhennyksetkin. Ostan heti oman kolmion, kun olen säästänyt käsirahan ja rempparahat. Niitä on kallis mennä ottamaan pankista.
AP:lle: Mitä sinä murehdit, kun olet nähtävästi tyytyväinen nykytilaan? Ihminen tarvitsee muutospaineen muuttuakseen, eli sun pitää haluta jotain, jotta löydät motivaation muutoksen tekoon. Kyllä mulla on pyrkimys elämässä jatkuvasti eteenpäin ja kokea uusia asioita tai parantaa vanhaa. Muutenhan elämä käy tylsäksi ja turhaksi, jota se saa olla sitten kiikkustuolissa, kun olen valmis jatkamaan kohti uusia seikkailuja. - ostin oman
SolitudeMan1977 kirjoitti:
Mielummin vanhana kiikkustuolissa muistelen hyviä tv-sarjoja, vaihtoehtotodellisuuksia ja velattomuuttani, kuin huonoa parisuhdetta ja turhaa elämääni. Jatketaan!halvempaa se omassa asunnossa on asua ku vuokralla, sama ku laittais rahaa pankkiin koko ajan.
- SolitudeMan1977
ostin oman kirjoitti:
halvempaa se omassa asunnossa on asua ku vuokralla, sama ku laittais rahaa pankkiin koko ajan.
Lainanmaksuerä plus yhtiönvastike omistusasunnossa on suurempi kuin pelkkä vuokra. Muutenkin vuokralla ei tarvitse stressata isoista lainoista. Joten parempi vuokralla.
- SolitudeMan1977
Ratikkakuski kirjoitti:
No jos olet selvästikin miettinyt valintojasi ja niiden seurauksia, niin miksi et sitten ole niihin tyytyväinen?
Olen tehnyt valintani ja niitä ei voi muuttaa. Muuten on hyvä, mutta yksinäisyys rasittaa usein. Mutta pitää kestää. Muuttamattomile asioille kun ei voi mitään. Näillä mennään.
- näin se on tämääääää
puolustuspuhe kirjoitti:
Puolustan sen verran aloittajaa, että tuo tyhjänpäiväinen fraasi "aika parantaa haavat" ei auta mitään.
Ihmiselle voi tapahtua ihan oikeasti sellaisia asioita, joista ei parane koskaan.
Ne voi tiedostaa ja niiden kanssa voi oppia elämään, mutta niitä ei voi jättää taakseen ja unohtaa vaikka kuinka haluaisi. Päinvastoin niiden kieltäminen ja torjuminen vain pahentaa tilannetta. Ne ovat osa elämääsi ja ne vaikuttavat siihen joka päivä. Tämän tajuaminen ei ole mitään surkuttelua tai itsesäälissä piehtarointia.Näin se juuri on. Jos on lapsuudesta karmeita kokemuksia niin ei niitä mielestään voi pois häätää, ainakin joskus painajaisunia niistä näkee jos ei muuta. Ja jos vaikka voisikin tällaiset asiat kokonaan unohtaa niin silti niillä on se oma merkittävä vaikutuksensa koko loppuelämääkin ajatellen. Vasta monien vuosikymmenten kuluttua voi tällaiset lapsuuden ajan painajaiset haihtua mielestä, ainakin silloin jos kokee myöhemmin elämässään jotain uusia karmeita kokemuksia jotka alkavat tulla näiden entisten tilalle syrjäyttäen nuo vanhat jutut mielestä.
- ostin oman
Lainanmaksuerä plus yhtiönvastike omistusasunnossa on suurempi kuin pelkkä vuokra. Muutenkin vuokralla ei tarvitse stressata isoista lainoista. Joten parempi vuokralla.
Mulla ainakin saman hintainen kk lyh vastike.. ja saa verotuksessa vähennyksen. Ja kuhan omakoti talon meinaan laittaa niin myyn tään. Vuokralta ku lähet niin ei mitään jää käteen.
- ,....,
Mielummin vanhana kiikkustuolissa muistelen hyviä tv-sarjoja, vaihtoehtotodellisuuksia ja velattomuuttani, kuin huonoa parisuhdetta ja turhaa elämääni. Jatketaan!"saa ellei itse mene juttelemaan jollekin. Ja sitä taas en tee, kun hulluna pidetään. Kukaan ei tule missään juttelemaan minulle."
Paljon olisi muutakin kommentoitavaa mutta puutun vaan tähän. Pitäisitkö siis itse kuitenkin sellaista ihmistä hulluna, joka tulee juttelemaan sinulle? Ai et..No sitten vaan rohkeasti juttelemaan ihmisille.
- Selviytyjä.
Kyllä vaikeista asioista voi päästä yli.
- mustispeppers
Olen ihan samaa mieltä. Kyllä ikävistäkin asioista voi päästä yli, on mm. olemassa terapeutteja, joiden pakeilla voi käydä jutustelemassa. Mulla on vielä monta solmua avattavana, mutta aina välillä yritän laittaa asiat taka-alalle ja yritän löytää elämästä niitä positiivisia puolia. Olen muutaman kerran miettinyt elämän kurjuutta ja meinannut lopettaa itseni, mutta niistä soista on aina noustu ylös ja tapeltava hyväksymään itsensä. On minuakin kiusattu, on itsetunto lyöty maahan, en ole terve ihminen ja kun sairastui, lekurit olivat sitä mieltä, että koulukiusaaminen edesauttoi sairauteni puhkeamista. Toinen arvelu oli piilevä tulehdustauti, vesirokko tai joku muu. Mutta elämää ei ole annettu hukattavaksi ja kannattaa todellakin miettiä, miten tulisi kuorestaan ja oppisi nauttimaan elämästä itsestäänkin :)
- Miehillä toisin
mustispeppers kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä. Kyllä ikävistäkin asioista voi päästä yli, on mm. olemassa terapeutteja, joiden pakeilla voi käydä jutustelemassa. Mulla on vielä monta solmua avattavana, mutta aina välillä yritän laittaa asiat taka-alalle ja yritän löytää elämästä niitä positiivisia puolia. Olen muutaman kerran miettinyt elämän kurjuutta ja meinannut lopettaa itseni, mutta niistä soista on aina noustu ylös ja tapeltava hyväksymään itsensä. On minuakin kiusattu, on itsetunto lyöty maahan, en ole terve ihminen ja kun sairastui, lekurit olivat sitä mieltä, että koulukiusaaminen edesauttoi sairauteni puhkeamista. Toinen arvelu oli piilevä tulehdustauti, vesirokko tai joku muu. Mutta elämää ei ole annettu hukattavaksi ja kannattaa todellakin miettiä, miten tulisi kuorestaan ja oppisi nauttimaan elämästä itsestäänkin :)
Mutta naisena sinä et jää ilman seksiä kuin omasta valinnastasi.
- mustispeppers
Miehillä toisin kirjoitti:
Mutta naisena sinä et jää ilman seksiä kuin omasta valinnastasi.
Ai niinkö se menee???? Mä olen ihan kuvitellut, kun aloitteita teen ja rukkasia saan, että kyse on siitä kelpaamattomuudesta, mutta se on perhana soikoon jostain ihan muusta kiinni. Ja älä sano, etten kelpuuta ketään, voi pyhä jysäys, kun mulle edes kerran aloite tehtäisiin.
- Miehillä toisin
mustispeppers kirjoitti:
Ai niinkö se menee???? Mä olen ihan kuvitellut, kun aloitteita teen ja rukkasia saan, että kyse on siitä kelpaamattomuudesta, mutta se on perhana soikoon jostain ihan muusta kiinni. Ja älä sano, etten kelpuuta ketään, voi pyhä jysäys, kun mulle edes kerran aloite tehtäisiin.
No menee menee! Varmasti moni mies haluaisi rakastella kanssasi tulisesti. Ainakin ne ATM:t, joille kelpaisi kuka hyvänsä nainen.
- mustispeppers
No menee menee! Varmasti moni mies haluaisi rakastella kanssasi tulisesti. Ainakin ne ATM:t, joille kelpaisi kuka hyvänsä nainen.
Joo, mutku mulle ei taida AM:t kelvata, juju taitaa olla siinä. Mä todellakin inhoan juoppoja rähinöitijöitä, jotka vielä eivät tiedä mitään hammashygieniasta saati muusta hygieniasta.
- Miehillä toisin
mustispeppers kirjoitti:
Joo, mutku mulle ei taida AM:t kelvata, juju taitaa olla siinä. Mä todellakin inhoan juoppoja rähinöitijöitä, jotka vielä eivät tiedä mitään hammashygieniasta saati muusta hygieniasta.
Miksi ihmeessä luulet ATM:ien olevan likaisia ja peseymättömiä?
Tässä se taas nähtiin. Et oikeasti kuitenkaan kelpuuta kuin miesten eliitin. - mustispeppers
Miksi ihmeessä luulet ATM:ien olevan likaisia ja peseymättömiä?
Tässä se taas nähtiin. Et oikeasti kuitenkaan kelpuuta kuin miesten eliitin.No, eikö ne sitten semmosia ole? Eikö tuo tarkoita jotakin alempaa tasoa?? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
- Miehillä toisin
mustispeppers kirjoitti:
No, eikö ne sitten semmosia ole? Eikö tuo tarkoita jotakin alempaa tasoa?? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Minä esimerkiksi käyn suihkussa kahdesti päivässä, ajan parran joka aamu ja pesen hampaat aamuin illoin. Lisäksi pyykkään koneellisen kerran viikossa, joten vaatteenikaan eivät voi olla kovin saastaisia.
Olen siisti ATM. - mustispeppers
Minä esimerkiksi käyn suihkussa kahdesti päivässä, ajan parran joka aamu ja pesen hampaat aamuin illoin. Lisäksi pyykkään koneellisen kerran viikossa, joten vaatteenikaan eivät voi olla kovin saastaisia.
Olen siisti ATM.höpöt oot, mikään ATM
- Miehillä toisin
mustispeppers kirjoitti:
höpöt oot, mikään ATM
Olenpa, koska en saa naisia. Tai edes yhtä naista.
- SolitudeMan1977
mustispeppers kirjoitti:
No, eikö ne sitten semmosia ole? Eikö tuo tarkoita jotakin alempaa tasoa?? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
ATM:ksi eli Alemman Tason Mieheksi sanotaan miestä, joka ei saa naista vaikka olisi millainen tahansa. Yleensähän ATM:t ovat siistejä, korkeastikoulutettuja, fiksuja, mutta eivät kelpaa naisille, koska ovat liian kilttejä ja siksi tylsiä, kaverittomia, ujoja, arkoja, jne.
- mustispeppers
ATM:ksi eli Alemman Tason Mieheksi sanotaan miestä, joka ei saa naista vaikka olisi millainen tahansa. Yleensähän ATM:t ovat siistejä, korkeastikoulutettuja, fiksuja, mutta eivät kelpaa naisille, koska ovat liian kilttejä ja siksi tylsiä, kaverittomia, ujoja, arkoja, jne.
Aijjjaa, mä olen luullut, että nää miehet todella on semmosia kelpaamattomia, mutta eihän toi ATM sitten tarkoita mitään :)) Mä tosissaan luulin, että se tarkoittaa just näitä, jotka ei kellekään kelpaa, tai kelpaavat varmaan toiselle samanlaiselle. Niih, ootte mua harhaanjohtaneet.
- .......
mustispeppers kirjoitti:
Aijjjaa, mä olen luullut, että nää miehet todella on semmosia kelpaamattomia, mutta eihän toi ATM sitten tarkoita mitään :)) Mä tosissaan luulin, että se tarkoittaa just näitä, jotka ei kellekään kelpaa, tai kelpaavat varmaan toiselle samanlaiselle. Niih, ootte mua harhaanjohtaneet.
Just kenelläkään kelpaamattomia ATM:t ovat. Et säkään huolisi ATM:ää, juuri tuossa yllä totesit niin.
- mustispeppers
....... kirjoitti:
Just kenelläkään kelpaamattomia ATM:t ovat. Et säkään huolisi ATM:ää, juuri tuossa yllä totesit niin.
En niin, en huolisi juoppoa rähinöitsijää, sellaista en kelpuuta.
- grghbe
Jaa, tämä ATM kuulostaa kyllä minulle paremminkin unelmien mieheltä! :)
- ,....,
....... kirjoitti:
Ei nuo AT-miehetkään huoli kaikkia..Esim. ap. kirjoittajakaan ei halua "sotanorsua tai yksinhuoltajaa"..Vai miten se meni? Aika rumaa nimitellä ihmistä sotanorsuksi...varsinkin jos itsellä on koulukisausta taustalla ja vielä se muka vaikuttaa tänä päivänäkin. Muakin on kiusattu sekä koulussa ja kotona vähätelty isän toimesta. Olen sotanorsu mutta on mulla ainakin joitain miehiä ollut silti.
- mustispeppers
,...., kirjoitti:
Ei nuo AT-miehetkään huoli kaikkia..Esim. ap. kirjoittajakaan ei halua "sotanorsua tai yksinhuoltajaa"..Vai miten se meni? Aika rumaa nimitellä ihmistä sotanorsuksi...varsinkin jos itsellä on koulukisausta taustalla ja vielä se muka vaikuttaa tänä päivänäkin. Muakin on kiusattu sekä koulussa ja kotona vähätelty isän toimesta. Olen sotanorsu mutta on mulla ainakin joitain miehiä ollut silti.
Eipä niin, joillekin mäkin olen jopa kelvannut, tiedä sitten, mitä miehiä olivat. Ihan kivojakin mun mielestä, harmi vain, etteivät olleet tarpeeksi kivoja. Tai mun itsetunto oli ihan maassa ja muutenkin ei-valmis-mihinkään-suhteeseen henkisesti. Onneksi henkistä kasvua on huimasti tullut vuosien varrella :)
- s - 24
Hyvä huomio tuo että jää kokematta kasvu aikuisuuteen. Sellainen vaikuttaa yllättävän laajasti elämään. Asiat vaan kuuluu kokea tietyssä vaiheessa tai ei sitten koskaan. Tai voihan niitä tehdä muulloinkin, muttei niihin kuulu enää sitä "kasvamista" jos ihmiset ympärillä on kokeneet ne jo ajallaan. Hiljalleen huomaa olevansa juureton, ettei kuulu oikein mihinkään kun ei ole yhdistäviä kokemuksia. Elämänpolkuja on toki useita mut silti...
- jokuvaan--
Ei tuo välttamättä ole ihan noinkaan. Lainaan tekstiä täältä: http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Nainen-miksi-elät-yksin/1487/
"Tässä piilee tutkijan mielestä myös kysymys, joka jää perheellisyyttä lähtökohtanaan pitävässä elämänkulkututkimuksessa lähes poikkeuksetta huomaamatta: mikä yksineläjänaista "kasvattaa ihmisenä", kun hänen elämänkulkuaan ei voida kuvata parisuhteen ja lasten kautta?
– Perheellisyyteen perustuvan elämänvaiheteorian mukaan yksinelävää ei "kasvata" oikein mikään. Yksinelävän ajatellaan pääsevän elämässä liian helpolla ja siksi jäävän jollakin tasolla ikuisesti lapseksi. Sanotaan, että hänen sosiaalinen kellonsa jätättää, seisoo paikoillaan tai käy jopa taaksepäin, mikäli yksin eläminen on seurausta puolisosuhteen purkautumisesta.
– Tosiasiassa ihminen voi missä tahansa elämäntilanteessa "jäädä kasvamatta aikuiseksi". Mäkinen korostaa. Sinkku voi eristäytyä itsekkääksi omaan napaansa tuijottajaksi, mutta toisaalta pelkästään puolisonsa ja lastensa kautta elävä nainen voi hukata oman itsensä, jos vain perheenjäsenten odotukset ja tarpeet saavat määrittää sen, mitä hän on ihmisenä." - s - 24
jokuvaan-- kirjoitti:
Ei tuo välttamättä ole ihan noinkaan. Lainaan tekstiä täältä: http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Nainen-miksi-elät-yksin/1487/
"Tässä piilee tutkijan mielestä myös kysymys, joka jää perheellisyyttä lähtökohtanaan pitävässä elämänkulkututkimuksessa lähes poikkeuksetta huomaamatta: mikä yksineläjänaista "kasvattaa ihmisenä", kun hänen elämänkulkuaan ei voida kuvata parisuhteen ja lasten kautta?
– Perheellisyyteen perustuvan elämänvaiheteorian mukaan yksinelävää ei "kasvata" oikein mikään. Yksinelävän ajatellaan pääsevän elämässä liian helpolla ja siksi jäävän jollakin tasolla ikuisesti lapseksi. Sanotaan, että hänen sosiaalinen kellonsa jätättää, seisoo paikoillaan tai käy jopa taaksepäin, mikäli yksin eläminen on seurausta puolisosuhteen purkautumisesta.
– Tosiasiassa ihminen voi missä tahansa elämäntilanteessa "jäädä kasvamatta aikuiseksi". Mäkinen korostaa. Sinkku voi eristäytyä itsekkääksi omaan napaansa tuijottajaksi, mutta toisaalta pelkästään puolisonsa ja lastensa kautta elävä nainen voi hukata oman itsensä, jos vain perheenjäsenten odotukset ja tarpeet saavat määrittää sen, mitä hän on ihmisenä."Missään tapauksessa en tarkoittanut pariutumista vaan yleisesti elämän virstanpylväitä. Mitä useampi jää puuttumaan niin sitä heikommin kokee menneensä eteenpäin eli kasvaneensa.
Niitä merkkipaaluja voi olla vaikka
ripari
kesätyö
vanhojen tanssit
lakkiaiset
intti
pääsykoekevät
gradu
vakituinen työ
jos nyt käy riparin tai hakee yliopistoon aikuisena niin ei varmasti ole kasvattavaa vaikutusta kuten "oikeassa iässä".
- 00100101
Ettekös te olisi tämän kanssa kuin toisillenne luodut
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6017029 - ihan vaan tsekaan
ap olit kiinnostavan kuuloinen kunnes otit esiin vakaamuksen lainaan sinua itseäsi
Kristillinen vakaumus voisi olla yksi syy myöskin miksi naiset eivät kiinnostu. En ole sillä tavalla tiukkapipo että alkaisin vakaumustani tyrkyttämään ihmisille.
> Et niin tyrkytä, mutta uskontosi on piirteiltään sellainen että siinä vaaditaan suun todistusta... muuten ei kuulemma pelastu jos ei auta pelastamaan.
Minusta jokaisella on oikeus uskoa tai olla uskomatta mihin haluaa. Pyrin olemaan reilu jokaista kohtaan enkä ketään tuomitsemaan.
> taas jotain mitä vakaamuksesi vastustaa, kristityt lahkosta ja kuppikunnasta riippumatta ovat hyvin kovia tuomitsemaan esim luterilaiset tuomitsevat jokaisen ihmisen jo ennen kuin he ovat syntyneet. Jah että minä satanistina oisin oiva vaimoke??? ( ei vainkaan olen Zen Buddhisti :)
Se ei ole mun asia. Itse pyrin henkilökohtaisessa elämässäni pysymään kristillisissä arvoissa...enemmän tai vähemmän siinä onnistuen.
> ja se sinun henkilökohtainen elämä olisi sitten kovinkin vaimokeesi elämästä erillään ??- SolitudeMan1977
"mutta uskontosi on piirteiltään sellainen että siinä vaaditaan suun todistusta... muuten ei kuulemma pelastu jos ei auta pelastamaan."
Minun käsitykseni kristinuskon pelastuksesta on YKSIN uskomalla Jeesukseen. EI tekojen kautta vaan uskon kautta ARMOSTA. Jos joku kysyy, toki kerron uskostani ja todistan. Harva nykyään vaan on kiinnostunut.
Olet kyllä oikeassa siinä, että jos kumppania etsin niin ehkä ei mikään sellainen ihminen joka olisi täysin kristillisiä näkemyksiä vastaan kelpaisi. Ja että paras vaihtoehto olisikin uskova nainen. Tottakai. Mutta seurakunnista on aivan yhtä vaikeaa ellei vaikeampaa löytää sopivaa kumppania.
Yksin taitaa olla sitten parempi elää. Ei se ole kivaa, mutta asioille ei vaan voi mitään joten näin mennään. Tosin "ihme-kortti" on edelleen voimassa. On kristillisissä piireissä kuultu tapauksia, joissa kaksi ihmistä ovat kohdanneet kuin ihmeen kaupalla ja mennet naimisiin. Tunnen yhden pariskunnan joka meni kihloihin 3 kk:n tapailun jälkeen ja naimisiin 6kk:n jälkeen. Nykyään heillä on kait 2-3 lasta ja olleet yhdessä jo yli 10 vuotta onnellisesti. Tapahtuu näitäkin.
- Lalalilelou
Hei!
Eihän niiden harrastusten tarvitse poiketa nykyisistäsi mitenkään radikaalisti. Lukeminen, elokuvat ja pelaaminen ovat harrastuksia siinä missä muutkin, harrastuksissahan kuitenkin on pointtina se, että tekee sitä mikä kiinnostaa.
Toisaalta kuitenkin toivoisit pääseväsi vähän sosiaalisempaan menoon mukaan. Mitä jos menisit vaikka elokuvakerhoon tai johonkin pelaamisesta kiinnostuneiden ihmisten juttuihin? Niiiiiiin paljon helpompaa olla porukassa mukana, kun on jotain yhteistä tekemistä. Eihän sinun heti tarvitse suuna päänä sosialiseerata, otat ihan rauhassa vain ja käyt säännöllisesti, kyllä sitä ajan kanssa tutustuu. Itse olen aina välillä pyörinyt ns. nörtihtävien harrastusten parissa, ja voin sanoa että monesti juuri niissä porukoissa ihmiset ovat aivan tajuttoman mukavia, eikä ole tarvinnut esittää. Ja ihan aikuisia ihmisiä on ollut, toki nuorempiakin mukana.
Joku kumppaniehdokaskin saattaa jossain vaiheessa löytyä. Tärkeää kuitenkin on jo pelkästään se, että tekee jotain sosiaalista. Lykkyä! :) - miesmannmies
No itse asuisin puolta pienemmässä kämpässä about samalla hinnalla, jos olisin vuokralla.
- sinkku 86
Luettuani koko avauksen en voi auttaa tuntematta myötätuntoa sinua kohtaan. On todella valitettavaa, jos kontaktin ottaminen uusiin ihmisiin tuntuu sinusta ylitsepääsemättömältä esteeltä. Toivoisin, että löytäisit jonkin keinon päästä yli noista pelkotiloista ja voisit alkaa tutustumaan muihin ihmisiin myös vapaa-ajallasi.
Minuakin on kiusattu koulussa, lähinnä yläasteella mutta myös ala-astella jonkin verran. Kiusaaminen on todella yleinen ilmiö nyky-yhteiskunnassa ja se johtaa valitettavan usein jonkin asteen eristäytymiseen ja syrjäytymiseen muista ihmisistä, kuten myös itselleni on käynyt.
Et kuitenkaan mielestäni vaikuta mitenkään tavalliselta poikkeavalta. Uskoisin että sinulla olisi saumaa saada paljonkin uusia tuttavuuksia, mutta valitettavasti muutoksen täytyy lähteä itsestä. Yritä rohkaista mielesi tai hae apua joltain ulkopuoliselta taholta. - hereillä oltava
Tuo kokemuksesi on tietenkin valitettavaa. En oikein usko tuohon ihmispelkoosi anteeksi vaan. Syy miksi olet sinkku johtuu sinusta se on varma. Se ei johdu muista ihmisistä, en oikeastaan usko että se koskaan johtuisi muista. Sinun pitää selvittää asiat itsellesi. Mitä haluat tehdä jotta elämäsi olisi parempi ja onnellisempi. Jos sinut tekee tyytyväiseksi olla humalassa niin ota känni, mene baariin ja tee sitä mitä muutkin tekee. Ota selvää mikä sinut tekee onnelliseksi.
Tee asioita mitkä auttaa sinua pääsemäämään tähän päämäärään. Tee suunitelma mihin päämäärään haluat päästä.
Tee se siinä samalla kun kännäät tai teet jotain mitä luulet muiden pitävän onnellisuuden merkkinä.
Tee se kaikki mihin et ole uskonut pystyväsi, mutta teet sen silti.
Koulukiusaaminen tekee monenlaista ihmiselle, minuakin on kiusattu koulussa, varmaan siksi koska olin erilainen kuin muut en tiedä.
En pelännyt silloin heitä enkä pelkää heitä nyt. Ainoa tunne mikä heistä tulee on kuin sukeltaisi matojen joukkoon, joilla ei ole aivoja ja ainoa asia mihin he kykenee on keskiruumiin venyttäminen edestakaisin. Minulle he eivät ole edes ihmisiä.
Mutta on madoillakin oma osuuteensa tässä maailmassa siksi olisi turhaa vihata heitä.
Itsetunnon menettämisestä en heitä syytä, oikeastaan pitäisi kiittää heitä koska nyt tunnistan paremmin madot ihmisistä. Ihmisiäkin kuitenkin on olemassa vaikka matoihin törmäät useammin.
Itseluottamus tulee sinusta ja uskosta siihen millainen olet. Ihmisen pitää löytää itsestä se mihin uskoo ja mitä toteuttaa elämässä.
Itsetuntoasi ei tappanut ne kiusaajat vaan sinä itse ja itsesi vastuulla on sen palauttaminen myös.
Ei se ole säälittävää että olet löytänyt naisen chatista ja seurustellut hänen kanssaan 3 kk . Ikävämpää on se ettei se onnistunut. Sen mahdollinen onnistuminen oli kaiketi puolet vaikeampaa kuin oikeassa elämässä.
Yrität uudestaan ja ehkä onni on myötä sitten ja jos ei niin sitten ei. Sinun pitää uskoa siihen että onnistut ja myös onnistut.
Älä puhu kristinuskosta syyksi siihen että olet yksin, ainoa syypää olet sinä itse.
Keskity siihen millainen olet ja millaisena haluat muiden sinua pitävän.
Rumalla ihmisellä on aina vaikeampaa viehättää ketään. Mutta jos joku viehättyy niin silloin on kyse tosi rakkaudesta.
Onko komeammat miehet sitten onnellisempia niiden naisten kanssa kuin rumat? En usko ihan samat ongelmat on kaikilla.
Haluatko naisen jolla kriteerinä on kolmannen jalan pituus? Oikeasti?
Jos joku edes mainitsee asiasta minulle, se karkoittaa minut taatusti.
En edes viitsi selittää miksi.
Nämä naiset voivat hakea nautintonsa aivan muualta kuin minusta.
Sinun täytyy tehdä jotain asiasi hyväksi. Mene ulos minne tahansa. tee mitä tahansa mikä yököttää tai mitä tahansa mikä ihastuttaa.
tee kaikkea mitä ikinä keksitkin. Löydä rajasi pidä niistä kiinni ja elä niinkuin haluat elää.
Unohda parisuhde. Mene eteenpäin paina kaasua kunnes silmät tulee sokeiksi.
Opi asioita ota opiksi ja kauhuksi.
Tee niinkuin haluat, mutta älä tee niinkuin muut haluaa sinun tekevän.
Sinä selviät kyllä ja jos et selviä niin ainoa asia mikä sinulle voi tapahtua on kuolla, mutta sitähän me ei pelätä eihän?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1308083Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1577290Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1854945Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2503337Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1022824Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?32590Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1362429- 1582077
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181945Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa481785