En ole aikoihin lukenut tätä palstaa. Ei olisi nytkään kannattanut. Tulee pahalle mielelle,kun ihmiset täällä purkavat vihaa toisiaan kohtaan.
Mutta lukeminen kannatti sikäli, että olen löytänyt nyt luokittelun, joka kuvaa itseäni. Olen ATN, alemman tason nainen. Olen täyttänyt 30 vuotta. Olen edelleen neitsyt. En ole koskaan seurustellut. Olen suudellut elämässäni yhden kerran, silloinkin naista. Hän on ihana ihminen ja olisi ollut kanssani valmis enempäänkin. Mutta sellainen ei tuntunut minun jutultani ja hän ymmärsi.
Luulen, että minulla on jonkinlainen ajatus niistä tunteista, jotka saavat ATM:ksi itsensä kuvailevan miehen kirjoittamaan niinkuin he kirjoittavat. En tarkoita provoiksi, toivottavasti ainakin, tarkoitettuja äärettömän loukkaavia huorittelukirjoituksia, vaan esim. sellaisia, joita ihana Lord-Boredom-nimimerkki kirjoittaa.
Tiedän omakohtaisesti sen tunteen, kun ei kelpaa kellekään. Ala-asteen viimeisten luokkien diskoissa en vielä kadehtinut toisiinsa nojailevia pareja. Heitä oli vain vähän. Vielä yläasteellakaan en suuremmin huolehtinut seurustelemattomuudestani. Minulla oli ja on kristillinen vakaumus, ja nuoruuden mustavalkoisina vuosina ajattelin seurustelua ja erityisesti seksiä synnillisenä asiana. Lukioaikoina, kun useimmilla läheisistäkin kavereista alkoi jo olla omia seurustelukokemuksiaan, tunsin jääväni yhä ulkopuolisemmaksi. Viikon ajan itkin itseni uneen joka ilta, kun kukaan poika ei pyytänyt minua parikseen vanhojen tansseihin. Lukiossani oli tyttöenemmistö, joten tyttöparit olivat hyvin tavallinen asia. Mutta en ajatellut sitä ulkopuolisen silmin vaan oman kelpaamattomuuteni kannalta.
Pääsin yliopistoon ensimmäisellä yrittämällä. Valitsemani ala ei ole mitenkään hieno, mutta opiskelin ahkerasti. Olin lukiossa kuuden laudaturin oppilas, ja gradusta sain seitsemännen. Minulle ehdotettiin tutkijan uraa, mutta halusin töihin. Se oli osittain realismia, kun tiesin oman alani tutkijantöiden olevan huonopalkkaisia pätkätöitä, joskin kyllä arvostettuja. Huono palkka työssäni on nytkin, ja arvostus melko vähäinen, mutta työpaikka on turvallinen ja viihdyn hyvin. Minulla ei ole mitään tieteellistä tai ammatillista kunnianhimoa.
Kävin kavereiden kanssa kaksi kertaa opiskelijabileissä saadakseni taas itkeä itseni uneen monena yönä. Kaikkein pahimmalta tuntui, kun siiderin rohkaisemana hain erästä kiltin oloista, melko selvinpäin olevaa poikaa tanssimaan. "Ei kiitos, mutta kaverisi kanssa voisin kyllä mennä", oli vastaus. Tuo kaverini tyrmistyi tilanteesta niin, että antoi litsarin pojalle ja jouduimme poistumaan paikalta. Jälkeenpäin ajateltuna ne bileet olivat opiskeluvuosieni villein kokemus, mutta hyvällä en niitä muistele edelleenkään.
Kolme kertaa minulle on tehty aloite. Ensimmäinen kerta oli toisten opiskelijabileiden päättyessä, kun eräs tuntematon poika ehdotti menemistä hänen kämpilleen seksiä harrastamaan. Hän oli kai sellainen "ylemmän tason mies", joka oli ahkerasti hengaillut tyttöjen kanssa, mutta loppuillasta oli liian juovuksissa päästäkseen kenenkään matkaan. Tuntui äärettömän pahalta huomata olevansa humalaiselle nuorukaiselle se vihoviimeinen oljenkorsi.
Toinen kerta oli kaupungilla keskellä kirkasta päivää, jossa hyvinpukeutunut mies tarjosi rahaa, jos antaisin hänelle suuseksiä. En ollut mielestäni lainkaan huorahtavasti pukeutunut, päinvastoin. Ehkä meissä "alemman tason ihmisissä" tosiaan on jotakin negatiivista energiaa, joka saa aikaan tällaisia väärinkäsityksiä.
Kolmannen kerran olin seksuaalisen huomion kohteena, kun mansikoita ostaessani rappioalkoholisti kehui miten nätti olen ja että olenko jo täysi-ikäinen (olin 27-vuotias). "Saa kai katsoa, jos ei koske?" hän arastellen kysyi. Noista kolmesta lähestymisestä tuo oli inhimillisin.
Kelpaisin siis känniseksiin patjaksi, huoraksi antamaan suuseksiä tai juopon silmäniloksi. Se ei ole mieltä ylentävä kokemus. Tietenkin on myös se alussa mainitsemani naisen taholta saamani ihana hellyydenosoitus, mutta se on eri asia. Ehkä minun olisi helpompi olla lesbo tai biseksuaali, mutta itseään ei voi vieraaseen muottiin pakottaa (en tietenkään tuomitse homo- tai biseksuaalisuutta missään mielessä, mutta se ei vain ole oma juttuni).
Aivan kuin "alemman tason miehiksi" itseään kutsuvat, olen minäkin syyllistänyt aikanaan vastakkaista sukupuolta. Erityisen katkera olin lukioaikoina ja opiskelun alkuvuosina seurakuntayhteyksissä tuntemilleni pojille. Heitä tuntuivat kiinnostavan juuri samanlaiset menevät, kaikkien ulkoisten ihanteiden mukaiset tytöt kuin kaikkia muitakin. Hiljainen ja kiltti tyttö sai jäädä huomiotta, vaikka hän sydämessään haaveili kaikesta siitä, jonka piti olla oikein ja hyvää: uskollisesta avioliitosta, perheestä, hyvästä kodista. Päiväkirjani sivut täyttyivät usein katkerasta tilityksestä.
Nyt aikuisempana olen oppinut ymmärtämään, että ei syy ole muissa, vaan itsessäni. Olen harmaa hiirulainen, joka ei kutsu tekemään aloitteita. Tiedän, että minun pitäisi olla aktiivinen. Ehkä saisin jonkun ihanan ujon ja kiltin miehen kiinnostumaan itsestäni. Mutta pelkään hillittömästi torjutuksi tulemista, vaikka se johtuisi niinkin luonnollisesta syystä kuin arvomaailman eroista (ymmärtääkseni monelle "ATM:ksi" itseään kutsuvalle vihreät arvot ja kristillisyys ovat vieraita, itselleni taas äärettömän tärkeitä).
Mutta jos olisin aktiivinen, antaisin väärän kuvan itsestäni. En jaksaisi ja pystyisi arkielämässä olemaan se eteenpäin vievä tsemppaaja. Toisaalta en myöskään etsi itselleni sellaista. Toisin kuin nykyään pitäisi, olen hyvin passiivinen. En matkustele enkä seuraa trendejä. Sen sijaan luen ja korjailen kirppikseltä ostettuja vaatteita itselleni sopiviksi. En kokkaile eksoottisia herkkuaterioita, vaan kotoa opittuja perusruokia. En harrasta mitään muodikasta, vaan omaksi ilokseni lenkkeilen ja käyn jumpassa. Rakastan pieniä arkisia asioita, siivoamista ja kissoja. En todellakaan kaipaa rinnalleni mitään aktiivista ja menevää miestä, koska en pystyisi tarjoamaan hänelle mitään vastaavaa.
Tällä palstalla miehet ovat antaneet tiettyjä määreitä "alemman tason naisesta" Ne naiset ovat miespuolisten "renttujen" vastineita. Heille riittää miehiä, koska he osaavat olla oikealla tavalla aktiivisia. Oikeasti yksin jäävä nainen on ihan erilainen. "Helen" kirjoitti Ruman naisen päiväkirjassaan ulkonäöllisesti poikkeavan naisen kohtalosta. Itse en ole kaunotar, mutta en kai hirvittävän rumakaan. Näytän ilmeisesti hyvin nuorelta, en tosin miltään vetävältä "teinipissikseltä". Ikävä kyllä ikäisteni miesten kauneusihanteissa taitaa korostua kaikenlainen kurvikkuus, mitä en pysty tarjoamaan. Letitän hiukseni enkä juuri meikkaa. En pukeudu näyttävästi. Olen siis ulkonaisestikin harmaa hiirulainen, mutta muiden "alempitasoisten" tapaan haluaisin kelvata juuri tällaisena olematta valmis tekemään mitään asian eteen. Sydänystäväni, nainen jolta sain ainoan suudelmani, loihti minusta kaksi aivan erilaista hahmoa. En tiedä, olivatko hahmot sen kauniimpia kuin oikeasti olen, mutta tyystin erilaisia ainakin. Muuttumisleikit ovat hauskoja, mutta ne hahmot eivät ole oikea minä, vaan keinotekoinen kuva, koska en oikeasti ole anime-kulttuurin tai metallimusiikin ystävä.
Puolustelen nyt itseäni ja muita kaltaisiani, mutta ehkä me "alempitasoiset" olemme vain ajastamme jäljessä. Me haluaisimme uskoa romanttiseen rakkauteen, jossa meihin rakastutaan sisäisten, pysyvien ominaisuuksien vuoksi eikä ulkoisen kauneuden, statuksen tai muun sellaisen perusteella. Oikeasti entisaika oli vielä armottomampaa ja pinnallisempaa kuin nykyinen, koska elämän ehdot olivat ankarat, ja fyysiset ominaisuudet olivat hyvin tärkeitä parinvalinnassa. Mutta vanhat sadut ovat kauniita. Me olemme sammakkoja, jotka odotamme prinssiä tai prinsessaa. Liian kauan yksin eläneinä meille on voinut kasvaa kohtuuttomat odotukset tästä prinssistä tai prinsessasta. Enkä nyt tarkoita ulkoisia asioita (itse en ainakaan kaipaa johtavassa asemassa olevaa, varakasta ja komeaa miestä), vaan jonkinlaista täydellistä henkistä yhteensopivuutta. Juuri siitä parisuhteissa on pulaa, kun puolet avioliitoistakin päättyy eroon. Meiltä puuttuu realismia ja tiedostaen sen pelkäämme olla aktiivisia.
Olen vähitellen alkanut hyväksyä sen, että elän sinkkuna lopun elämääni. Seksiä saan itseltäni vaikka joka päivä ja vaikka minkälaisten fantasioiden siivittäminä, mutta kaipaan valtavasti toisen antamaa kosketusta ja hellyyttä. Kun "alempitasoinen" puhuu parisuhteesta ja läheisyydestä, se mielletään yleensä väärin. Jos joku kertoo jääneensä sivuun kaikesta seurusteluun ja parisuhteeseen liittyvästä, miksi mielletään, että hän tarkoittaisi pelkkää seksiä? Minulle olisi iso juttu jo pitää toista kädestä.
Tulipa pitkä vuodatus. Kiitos kaikille, jotka jaksoivat lukea loppuun saakka. Toivotan hyvää kesää kaikille, iloista mieltä ja onnellisia hetkiä yksin ja yhdessä! Vaikka yksin jäisimmekin, vaikka meitä ei edelleenkään huomattaisi, yritetään olla hyviä toinen toisillemme.
Tällainen on ATN
58
4876
Vastaukset
- Harm
Hyvin laadittu ja ehkä synkkä mutta välillä jopa humoristinenkin (?).
Veikkaisin kyllä että sinullekin joku löytyisi koska kuulostat ihan mielenkiintoiselta ihmiseltä, oletko esimerkiksi harkinnut nettideittailua?
Jospa ainakin tuo avaisi jotkin ihmiset ajattelemaan ja rohkaisisi.
Kiitokset kirjoituksestasi. - ihminen..
olet,älä vaan muutu!Jospa lord-boredom on se sinun oikea?
- lord-boredom
Valitettavasti olen
- ateisti / luonnontiedeuskovainen
- puolivihreä, ts. noudatan vihreitä arvoja vain, kun siitä ei ole minulla liikaa vaivaa (lajittelen jätteet ja suosin joukkoliikennettä, mutta siihen taitaa jäädä)
- 30-vuotiaalle naiselle aivan liian nuori, kypsymätön ja lapsellinen. - hän..
lord-boredom kirjoitti:
Valitettavasti olen
- ateisti / luonnontiedeuskovainen
- puolivihreä, ts. noudatan vihreitä arvoja vain, kun siitä ei ole minulla liikaa vaivaa (lajittelen jätteet ja suosin joukkoliikennettä, mutta siihen taitaa jäädä)
- 30-vuotiaalle naiselle aivan liian nuori, kypsymätön ja lapsellinen.vähän joustaisi:-)
- lord-boredom
Koska kirjoitit minusta niin mukavaan sävyyn, en tietenkään voi uskottavasti kannustaa sinua vaikuttamatta inhottavalta pyrkyriltä, enkä toisaalta voi olla vastaamattakaan.
Sinulla on toki oikeus käyttää itsestäsi mitä luokitusta haluat, mutta minusta et ole ATN (itseasiassa minun on usein hieman vaikea pitää yhtään ketään alempitasoisena - yleensä itsensä alempitasoiseksi kiertoilmauksella tai toisella luokittelevat miehetkin ovat vain piileviä YTMejä. Poikkeuksena tietenkin minä itse). En toisaalta halua ja voi kieltää kokemuksiasi - varsinkin nuo opiskelijabileet kuulostivat karmaisevilta - jotka epäilemättä ovat jättäneet jälkensä.
Mikä on sääli, sillä epäilen että sinustakin on oltu kiinnostuneita. En niistä lukion pojista tiedä - pyysivätkö kaikki pojat kuitenkin jotakuta? Minä nimittäin en omina vanhojen tanssiaikoinani uskaltanut pyytää ketään, kaikkein vähiten silloista ihastustani (ja sitten vihasin itseäni iltaisin ahkerasti, kun joku muu uskalsi). Yliopistoaikoinani olin niinikään yhdessä välissä ihastunut tyttöön, joka vaikutti "kuuden gradu laudaturin" tytöltä, ja joka oli vähän sellainen "harmaa", ts. meikkaamaton, värjäämättömät hiukset, enkä meikkiäkään koskaan havainnut, enkä koskaan nähnyt hänen juttelevan poikien kanssa tai poikien tekevän hänen kanssaan tuttavuutta. Minä olisin halunnut, mutta en uskaltanut, enkä itseasiassa opintojen alkuvuosien jälkeen enää törmännytkään häneen ainakaan missään sellaisessa paikassa, jossa olisi voinut alkaa muuten vain hänen kanssaan juttelemaan. Mikäli oikein arvaan, sinulla on saattanut olla hyvinkin minunlaisiani ihailijoita.
Lisäksi täytyy sanoa, että vastaat jossain määrin naispuolista ATM:ää - minun tuntuma on se, että nämä provoilijat poislukien tyypillinen yksin jäänyt mies haluaa uskoa romanttiseen rakkauteen ja on vakuuttunut, ettei sitä löydy yökerhon strobovalohelvetistä. Ongelma on se, että Suomessa ne discoinfernot tuntuvat olevan ainoa sovelias paikka tehdä tuttavuutta tuntemattomien kanssa, muualla asia täytyy hoitaa yhteisen tutun kautta. On tietenkin mahdollista vaikkapa jossain tilaisuudessa tehdä tuttavuutta vieraan kanssa, mutta jos on vähänkään ujo ja/tai introvertti, käy homma melko hankalaksi. Itse kokisin häiritseväni röyhkeästi, jos vaikkapa taidenäyttelyssä (en kyllä käy sellaisissa, kun luulen etten ymmärrä taiteesta mitään, mutta näin esimerkkinä) näkisin ihmisen, joka vaikuttaisi mielenkiintoiselta ja mukavalta.
Viimeiseksi, ei tosiaan kannata lukea näitä AT-juttuja, jos tulee paha mieli. Itse pystyn ottamaan ne itseironian ja sanaleikittelyn kautta, mutta tulen pahalle päälle "normaalista" sinkkukeskustelusta. Siksi tympäisee addiktoitua edes väliaikaisesti Suomi24:nkin keskustelupalstalle - viime aikoina täällä vaan on ollut minusta mielenkiintoisempaa keskustelua (tosin kyllästyttää nuo huorittelijat ja redundantit keskustelunavaukset). Välillä onneksi löytyy aidosti mielenkiintoisia, ei ATM-retoriikalla kyllästettyjä avauksia, kuten nyt esimerkiksi tämä sinun avaus. Toivon ja uskon, että löydät kyllä jonkun, josta pidät ja tykkääminen on vieläpä molemminpuolista. Olisi synti, jos näin ei olisi. - ...tunteen
Mä olen myös ATN enkä osaa syyttää siitä kuin itseäni. En kuitenkaan pidä itseäni ihan hiirulaisenakaan, minulla on paljon miespuolisia ystäviä enkä ole sosiaalisesti lahjaton. Silti en koskaan kelpaa kenellekään enkä tule kelpaamaankaan. Ikää on jo yli 30.
Ja se on muuten totta että tuo haluttavuus parisuhdemarkkinoilla määräytyy aika pitkälti jo teininä. Ei tullut kukaan hakemaan tanssimaan eikä ollut kukaan ihastunut. Vanhojen tansseihin en edes osallistunut koska en halunnut sitä nöyryytystä että kukaan ei halua parikseen.
Itse olen bilettänyt ja baareillut enemmän kuin moni muu, ystäviä ja tuttavia on paljon, erilaisia harrastuksiakin on. Ymmärtäisin jotenkin tilanteeni, jos olisin todella harmaa hiirulainen joka istuu kaiket päivät ja illat kotona, mutta kun näin ei asia ole. - keskitien kulkija
Liirum, laarum. Ammattiapuakin olisi varmaan ollut tarjolla, en vain hoksannut hakea apua ja siirtyä elämässä eteenpäin. Siihen olisi vaadittu se kahdeksas laudaatturi.
Ei millään pahalla, mutta sympatiaa heruu, jos oikeasti haluaa tehdä asialle jotakin.- enemmän..
sun kirjoituksia täällä lukee,jos nyt kaikki tolla nim.merkillä on sun kirjoittamia,niin sitä sairaanmalta kylmältä ihmiseltä vaikutat!
- keskitien kulkija
enemmän.. kirjoitti:
sun kirjoituksia täällä lukee,jos nyt kaikki tolla nim.merkillä on sun kirjoittamia,niin sitä sairaanmalta kylmältä ihmiseltä vaikutat!
Ärtymykseni johtyy siitä, että fiksut ihmiset eivät älyä hakea apua. Kun jalka murtuu, mennään lääkärille. Kun vatsaa särkee, mennään lääkärille. Mutta kun kyseessä on oma minäkuva, niin sitten kituutellaan hiljaa omassa nurkassa ja kärsitään.
Olen valmis myöntämään, että olin tuossa edellä turhan teräväkielinen. Se ei kuitenkaan muuta asian ydintä. Ammattiapu tässä asiassa voi tarjota ulospääsyn tilanteesta. Tarkoitukseni ei siis ollut polkea poljettua, vaan ravistella.
Maailma on pullollaan ihmisä, joilla on todellinen hätä. Itsesäälissä rypeävät voisivat hoitaa itsensä kuntoon ja kohdistaa energiansa auttamaan näitä muita.
Pyydän anteeksi alkuperäiseltä kirjoittajalta ja toivotan tälle aktiivista otetta asian tiimoilta sekä valosampaa tulevaisuutta. - Harm
keskitien kulkija kirjoitti:
Ärtymykseni johtyy siitä, että fiksut ihmiset eivät älyä hakea apua. Kun jalka murtuu, mennään lääkärille. Kun vatsaa särkee, mennään lääkärille. Mutta kun kyseessä on oma minäkuva, niin sitten kituutellaan hiljaa omassa nurkassa ja kärsitään.
Olen valmis myöntämään, että olin tuossa edellä turhan teräväkielinen. Se ei kuitenkaan muuta asian ydintä. Ammattiapu tässä asiassa voi tarjota ulospääsyn tilanteesta. Tarkoitukseni ei siis ollut polkea poljettua, vaan ravistella.
Maailma on pullollaan ihmisä, joilla on todellinen hätä. Itsesäälissä rypeävät voisivat hoitaa itsensä kuntoon ja kohdistaa energiansa auttamaan näitä muita.
Pyydän anteeksi alkuperäiseltä kirjoittajalta ja toivotan tälle aktiivista otetta asian tiimoilta sekä valosampaa tulevaisuutta.vertaat ap. kirjoitusta muihin vastaaviin täällä niin mielestäni hänen minäkuvan muodostamisessa ei ole hirvittävästi moitittavaa ja hänellä on vahva identiteetti. Hänen elämässään on paljon asioita jotka muodostavat hyvän pohjan hänen elämälleen mistä voi rakentaa eteenpäin ja kirjoituksen perusteella hän ei ryve itsesäälissä tai toisaalta on myös kasvanut ymmärtämään tilannettaan.
Ongelmana on vain sosiaalinen estyneisyys jota lisää nuo aikaisemmat epäonnistumiset kuten monilla muillakin täällä olevilla. Siihen toki voi hakea apua. Ja itseasiassa jo hänen tapauksessaan asiaan voisi jopa auttaa että miettisi tahtoisiko olla aktiivisempi ja näyttäytyä enemmän ulospäin (vaikka netissä ottaen rohkeasti yhteyttä johonkin joka kiinnostaa) kuin että pitää kiinni ettei tahdo muuttua. Hyvin usein parisuhdemarkkinoilla joutuu hieman "myymään" itseään olipa mies tai nainen. Tekstin perusteella tuli jopa hieman olo että hän ei ehkä tahdokaan muuta kuin olla ikisinkku joka on itseasiassa tehokas tapa häätää ihmiset pois. Vaikka toki se on lähes pelkkä suojareaktio.
Ap. kirjoitus oli sieltä terveemmästä päästä verrattuna näihin suorastaan paranoideihin ja psykoosia muistuttaviin kirjoituksiin joita aiemmin on nähty. Niissä omasta tilasta on tehty patologinen jota ei voi muuttaa ja johon ainut lääke vaikuttaa olevan heidän itsensä mukaan niskalaukaus jonka naiset suorittavat. Ne ovat absurdiussaan aivan uskomattomia.
Tuo kirjoitus taasen ehkäpä oli yksi rehellisimmistä tilityksistä mistä voi tavallaan hakea eväitä ymmärtämään ihmisten ongelmia jotka mahdollisesti kärsivät samankaltaisesta tilanteesta.
Termejä ATM ja ATN ei tulisi käyttää koska ne ovat täysin naurettavia eivätkä kuvaa oikeasti ihmisten kokemia asioita puhumattakaan että monet ihmiset erinäisistä syistä ovat tai joutuvat olemaan yksin. - keskitien kulkija
Harm kirjoitti:
vertaat ap. kirjoitusta muihin vastaaviin täällä niin mielestäni hänen minäkuvan muodostamisessa ei ole hirvittävästi moitittavaa ja hänellä on vahva identiteetti. Hänen elämässään on paljon asioita jotka muodostavat hyvän pohjan hänen elämälleen mistä voi rakentaa eteenpäin ja kirjoituksen perusteella hän ei ryve itsesäälissä tai toisaalta on myös kasvanut ymmärtämään tilannettaan.
Ongelmana on vain sosiaalinen estyneisyys jota lisää nuo aikaisemmat epäonnistumiset kuten monilla muillakin täällä olevilla. Siihen toki voi hakea apua. Ja itseasiassa jo hänen tapauksessaan asiaan voisi jopa auttaa että miettisi tahtoisiko olla aktiivisempi ja näyttäytyä enemmän ulospäin (vaikka netissä ottaen rohkeasti yhteyttä johonkin joka kiinnostaa) kuin että pitää kiinni ettei tahdo muuttua. Hyvin usein parisuhdemarkkinoilla joutuu hieman "myymään" itseään olipa mies tai nainen. Tekstin perusteella tuli jopa hieman olo että hän ei ehkä tahdokaan muuta kuin olla ikisinkku joka on itseasiassa tehokas tapa häätää ihmiset pois. Vaikka toki se on lähes pelkkä suojareaktio.
Ap. kirjoitus oli sieltä terveemmästä päästä verrattuna näihin suorastaan paranoideihin ja psykoosia muistuttaviin kirjoituksiin joita aiemmin on nähty. Niissä omasta tilasta on tehty patologinen jota ei voi muuttaa ja johon ainut lääke vaikuttaa olevan heidän itsensä mukaan niskalaukaus jonka naiset suorittavat. Ne ovat absurdiussaan aivan uskomattomia.
Tuo kirjoitus taasen ehkäpä oli yksi rehellisimmistä tilityksistä mistä voi tavallaan hakea eväitä ymmärtämään ihmisten ongelmia jotka mahdollisesti kärsivät samankaltaisesta tilanteesta.
Termejä ATM ja ATN ei tulisi käyttää koska ne ovat täysin naurettavia eivätkä kuvaa oikeasti ihmisten kokemia asioita puhumattakaan että monet ihmiset erinäisistä syistä ovat tai joutuvat olemaan yksin.Koko ATM ja ATN viljely ja siihen liittyvä samaistuminen on täysin turhaa. Nämä ovat keittiöpsykologisia termejä, joilla ei ole todellisuuspohja. Johtavat vain harhaan ja pahentavat tilannetta. Jätetään diagnoosit ammattilaisille.
Joskus avioeron jälkeen puoliso, joka ei koskaan ole välittänyt urheilusta, hankkii urheiluauton tai mootoripyörän. Todellisuudessa kyse on identiteettimuutoksesta, halusta irtautua menneisyydestä ja siirtya elämässä eteenpäin. Vastaavia muutoksia siis tapahtuu kaiken aikaa yhdelle jos toiselle. Joskus siihen tarvitaan ulkoista apua, vertaisryhmä tai elämäntapamuutosta.
Kuten totesit kaikki eivät kaipaa muutosta ja ovat tyytyneet osaansa. Ratkaisu on toki omakohtainen, mutta konsultointi asiantuntijalla voisi avartaa näkökulmia sekä tarjota mielekkäämpiä vaihoehtoja.
Käytännössä tämä palstaa toimii joillekin ihmisille vertaisryhmän korvikkeena, sillä erotuksella että lopputulos on surkea. - Harm
keskitien kulkija kirjoitti:
Koko ATM ja ATN viljely ja siihen liittyvä samaistuminen on täysin turhaa. Nämä ovat keittiöpsykologisia termejä, joilla ei ole todellisuuspohja. Johtavat vain harhaan ja pahentavat tilannetta. Jätetään diagnoosit ammattilaisille.
Joskus avioeron jälkeen puoliso, joka ei koskaan ole välittänyt urheilusta, hankkii urheiluauton tai mootoripyörän. Todellisuudessa kyse on identiteettimuutoksesta, halusta irtautua menneisyydestä ja siirtya elämässä eteenpäin. Vastaavia muutoksia siis tapahtuu kaiken aikaa yhdelle jos toiselle. Joskus siihen tarvitaan ulkoista apua, vertaisryhmä tai elämäntapamuutosta.
Kuten totesit kaikki eivät kaipaa muutosta ja ovat tyytyneet osaansa. Ratkaisu on toki omakohtainen, mutta konsultointi asiantuntijalla voisi avartaa näkökulmia sekä tarjota mielekkäämpiä vaihoehtoja.
Käytännössä tämä palstaa toimii joillekin ihmisille vertaisryhmän korvikkeena, sillä erotuksella että lopputulos on surkea.Aloituksesi oli aika jyrkkä mutta kyllä noissa viesteissäsi oli asiaakin ja tämä viimeinen oli tuhti pakkaus asioita joita kannattaisi jokaisen miettiä myös omalla kohdallaan.
Tämä palsta tosin on parempi kuin pelkkä ATM tai ATN itseään pitävien vastaava koska siellä niitä mielipiteitä ei ole kuin lähinnä se yksi joka kaikkia yhdistää. Täällä voi löytää sentään vähän toisenlaista näkökulmaakin kun muut vähän vastustavat.
Itseasiassa huolestuttavinta on juuri se että joku tahtoo toisten vastalauseista huolimatta pitää itseään alempiarvoisena (!). Se on kyllä merkki että kaikki ei ole omassa ajattelussa kohdillaan joka jo sinällään voi haitata monia asioita. - lord-boredom
Harm kirjoitti:
Aloituksesi oli aika jyrkkä mutta kyllä noissa viesteissäsi oli asiaakin ja tämä viimeinen oli tuhti pakkaus asioita joita kannattaisi jokaisen miettiä myös omalla kohdallaan.
Tämä palsta tosin on parempi kuin pelkkä ATM tai ATN itseään pitävien vastaava koska siellä niitä mielipiteitä ei ole kuin lähinnä se yksi joka kaikkia yhdistää. Täällä voi löytää sentään vähän toisenlaista näkökulmaakin kun muut vähän vastustavat.
Itseasiassa huolestuttavinta on juuri se että joku tahtoo toisten vastalauseista huolimatta pitää itseään alempiarvoisena (!). Se on kyllä merkki että kaikki ei ole omassa ajattelussa kohdillaan joka jo sinällään voi haitata monia asioita."Itseasiassa huolestuttavinta on juuri se että joku tahtoo toisten vastalauseista huolimatta pitää itseään alempiarvoisena"
Hee-etkinen. Alempitasoinen ei pidä itseään alempi_arvoisena_, jos tuolla nyt viitataan ihmisarvoon tai vastaavaan parisuhdepelien ulkopuolelle ulottuvaan asiaan. Alempitasoisuus on viittaus vain ja ainoastaan siihen tosiasiaan, että on syystä tai toisesta jäänyt pois siitä junasta, joka kuljetti muut siihen aikuisten ja nuorten aikuisten todellisuuteen, jossa ihmiset solmivat keskenään romanttisia ja/tai seksuaalisia suhteita. Mitään muuta se ei tarkoita, vaikka mikä palstan päivystävä nojatuolipsykologi panisi meidän suihimme sanoja ja loput toistelisivat kuorossa, että alempitasoinen vihaa naisia ja haluaa kuitenkin vain uhkeimpia missejä suoraan miestenlehtien sivuilta. - ..tunteen
Harm kirjoitti:
Aloituksesi oli aika jyrkkä mutta kyllä noissa viesteissäsi oli asiaakin ja tämä viimeinen oli tuhti pakkaus asioita joita kannattaisi jokaisen miettiä myös omalla kohdallaan.
Itseasiassa huolestuttavinta on juuri se että joku tahtoo toisten vastalauseista huolimatta pitää itseään alempiarvoisena (!). Se on kyllä merkki että kaikki ei ole omassa ajattelussa kohdillaan joka jo sinällään voi haitata monia asioita."Itseasiassa huolestuttavinta on juuri se että joku tahtoo toisten vastalauseista huolimatta pitää itseään alempiarvoisena"
Ihan samaa mieltä kuin edellinen. Mä en todellakaan pidä itseäni alempiarvoisena enkä hiihtele pitkin seiniä. Junasta on silti jääty ja pahasti. - ....
..tunteen kirjoitti:
"Itseasiassa huolestuttavinta on juuri se että joku tahtoo toisten vastalauseista huolimatta pitää itseään alempiarvoisena"
Ihan samaa mieltä kuin edellinen. Mä en todellakaan pidä itseäni alempiarvoisena enkä hiihtele pitkin seiniä. Junasta on silti jääty ja pahasti.Sama juttu mulla. Juna tuli, meni ja jätti mut kyydistä. Toista vuoroa ei ole näkynyt...
- pikkinikki
Kiitos hienosta kirjoituksesta.
Uskon, että moni tälle palstalle kirjoittava ja tätä palstaa lukeva ihminen tietää hyvin, mistä puhut. Monella on samantapaisia kokemuksia, kuten voit täältä lukea. En tiedä, mitä ajattelet siitä, mutta mielestäni noin ajattelevan naisen kannattaisi yrittää tutustua johonkin tänne kirjoittavaan mieheen. Esimerkiksi juuri Lord Boredom vaikuttaa minustakin todella mielenkiintoiselta ja sympaattiselta ihmiseltä (en mainitsisi häntä nimeltä, ellet olisi itse maininnut).
Missä muualla miehet ymmärtäisivät paremmin sen, mitä sanot? Mistä muualta löytäisit näin helposti samoja asioita kokeneen miehen? En usko, että olet luovuttanut, joten voit varmaankin yrittää. Kukaan ei tiedä etukäteen eikä kukaan voi luvata. Ilman yritystä ei kuitenkaan ole mitään mahdollisuutta. Et ehkä kirjoittanut sen takia, mutta ei sillä ole mitään merkitystä. Ei se tekisi siitä sen halvempaa. Monet ihmiset aloittavat tutustumisen täysin nollasta. Sinulla ja monella tänne kirjoittavalla miehellä on jo takuuvarmasti yhteistä pohjaa, vaikka vihreistä ja kristillisistä arvoista en tiedäkään.
En todellakaan puhu tässä itsestäni. Puhun niistä miehistä joita en henkilökohtaisesti tunne, mutta joiden viesteissä on mielestäni niin paljon yhteistä sinun kirjoituksesi kanssa, että minun mielestäni siinä on syvemmän tutustumisen mahdollisuus.- pikkinikki
Sillä aikaa, kun kirjoitin, ehdit saada jo vastauksia. Silti se mitä sanoin, on mielestäni harkinnan arvoinen asia.
- ~.~.~.~
Minulle on ollut aina ihan itsestäänselvää, ettei kukaan mies voisi koskaan kiinnostua minunlaisestani. Minulta ei ole haluttu edes seksiä, eikä kukaan mies koskaan edes puhu minulle. En voisi kuvitellakaan, että kukaan edes koskisi minuun. Aivan kuin miesten silmissä minua ei olisi olemassakaan.
Onneksi elämässä on kuitenkin paljon hienoja asioita. Sinun kannattaa ainakin aloittaa matkustelu, olen matkustellut paljon yksin ja sekin on todella mukavaa!- Ihmetellen
...kiinnostu sinusta? Tuntuu kummalliselta, luulisi joskus jonkun olevan kiinnostunut. Kenties joku vamma/sairaus tmv.? Itse olen tavallisen näköinen nainen, enkä muutenkaan erikoinen, silti moni mies on ollut kiinnostunut/ihastunut ja suhteita useita ollut. Tosin olen kyllä aika ulospäinsuuntautunut ja suht.sinut itseni kanssa.
- ~.~.~.~
Ihmetellen kirjoitti:
...kiinnostu sinusta? Tuntuu kummalliselta, luulisi joskus jonkun olevan kiinnostunut. Kenties joku vamma/sairaus tmv.? Itse olen tavallisen näköinen nainen, enkä muutenkaan erikoinen, silti moni mies on ollut kiinnostunut/ihastunut ja suhteita useita ollut. Tosin olen kyllä aika ulospäinsuuntautunut ja suht.sinut itseni kanssa.
En minä mielestäni nyt niin rumakaan ole, mutta... Ei kai minussa sitten ole "sitä jotain". :)
- alksejtbiåwet
~.~.~.~ kirjoitti:
En minä mielestäni nyt niin rumakaan ole, mutta... Ei kai minussa sitten ole "sitä jotain". :)
Kiitos, Harmaa lumi, kokemustesi kirjoittamisesta! Joitain yhtäläisyyksiä on välillämme, vaikka kolmekymppisenä karistinkin harmauden olemuksestani(itsetuntemuskurssin seurauksena). Kristilliset ja vihreät arvot ovat itselleni erittäin tärkeitä, mutta edellisten piirissä ei aina löydä tahoja, jotka auttaisivat seksuaalista/naisellista puolta kukkimaan. Olen ollut tyytyväinen avauksiini ja kokemuksiini sillä puolella, mutta yhtä kaikki: kumppania en ole löytänyt ja ikää on kohta viisikymmentä. Eli "Ihmetellen": se ulospäinsuuntautuvuus on aika tärkeä asia, joka ei lukevalle älykölle ole ehkä tyypillisin piirre: introvertti joutuu opettelemaan itsensä ilmaisua ja ekstrovertit muiden kuuntelua. Luin muuten kerran naisesta, joka ei löytänyt oikein nais- eikä miesystäviä. Hän meni Mensan kokeisiin, sai huippuälykön pisteet ja ystäviä onkin löytynyt niistä piireistä, eli taajuudet kohtaavat. Joskus asia on tuosta kiinni. Mutta tuo matkusteluehdotus...olen matkustellut myös yksin, mutta minusta se on aika ankeaa (vaikka keksin kyllä tekemisiä), mieluiten sitten seuramatkoille. Niih, ja kun tuota terapiaakin on täällä ehdoteltu, niin äitisuhdetta kannattaa työstää ja etsiä yhteyksiä omiin agression tunteisiin: liian kiltti, särmätön, yliempaattinen (eli ei-agressioon -kykenevä) nainen tai mies ei yksinkertaisesti ole vetovoimainen. Ehkä se on biologinen vaisto, joka sanoo, että kumppania, joka ei pysty jälkeläisiä puolustamaan, ei kannata ottaa. Mutta tsemppiä kaikille kaipaajille! Mahdollisuudet eivät pääty kolmeen- eivätkä neljäänkymppiin, toivottavasti eivät viiteenkään! Unohtakaa nuo typerät "alempiin" ja "ylempiin" tasoihin luokittelut! Muuten, Harmaa lumi; sanot, ettei sinulla ole tieteellistä kunnianhimoa. Mutta olisiko kiinnostusta? Joskus kunnianhimon eliminoiminen estää näkemästä, että itseä saattaisikin tyydyttää ajattelun kehittäminen pidemmälle ja kontaktit oman erikoisalan piirissä? Tähtään nyt, näin myöhään jatko-opintoihin.
- vissiin
En ole paljoakaan seurannut tätä keskustelua viime päivinä mutta nyt oli pakko kirjoittaa kun tässä ihan ihastui tekstin kirjoittajaan jos kirjoitus pitää edes 2/3 paikkaansa.Itse olen ATM jos niin saa sanoa ja olen matalasti koulutettu ei niin kovatuloinen ja olen huomannut että täällä korkeasti koulutetut yrittävät omia ATM titteliä mutta en sitä kyllä mielelläni anna kun olen itse sillä yrittänyt selittää itselleni omaa tilannettani, että kun ei ole sitä koulutusta ja kovia tuloja niin se johtuu siitä.
Mutta asiaan miten tällainen matalasti koulutettu ATM voisi edes törmätä tuollaiseen naiseen joka äkkiseltään kuulostaa mukavalta ja fiksulta tai kannattaako edes ? kun baarissa tulee käytyä sen verran harvoin ja harrastukset on sellaisia missä tuollaisiin naisiin ei varmasti törmää ja koska teitä tuntuu kuitenkin olevan ja juuri tuollaisiin mielellään yrittäisi tutustua jos uskaltaisi tämä teksti tuntuu itsestäkin aika kornilta mutta minkäs teet. - nainen voi olla
ATN ainoastaan ulkonäkönsä kautta. Tai ehkä lapsen kautta entisestä suhteesta. Muuten suomalainen kulttuuri tarjoaa kyllä paljon valinnanvaraa toteuttaa itseään naisena.
Siis vaikka olisit miten hiirulainen ja ujo, niin voithan käydä vaikka nettitreffeillä joka päivä. Luulisi "sen oikean" löytyvän, kun valkkaa ensin kuvan perusteella ja käy sitten vaikka 100 ensimmäisen kanssa ulkona...- jonkinmoinen ATM
Niitä on omia treffipalstoja uskovaisia varten. Näistä luulisi löytyvän miehiä, joilla on samanlainen arvomaailma.
Niin, ja harmaa hiirulainen on joka ATM:n päiväuni. - määrittelee
sen, että nainen voi olla nk. ATN ainoastaan ulkonäkönsä kautta?
näitä keskusteluja seuranneena voi huomata, että nämä nk. ATM:t painottavat, että kyse ei ole välttämättä ulkonäöstä. miksi asia olisi toinen naisen kohdalla?
eiköhän kyse ole subjektiivisesta kokemuksesta ja siitä kuinka itsensä kokee kokemuksiensa kautta, ja sillähän ei ole välttämättä mitään tekemistä ulkonäön kanssa. - naisten vaatimukset
määrittelee kirjoitti:
sen, että nainen voi olla nk. ATN ainoastaan ulkonäkönsä kautta?
näitä keskusteluja seuranneena voi huomata, että nämä nk. ATM:t painottavat, että kyse ei ole välttämättä ulkonäöstä. miksi asia olisi toinen naisen kohdalla?
eiköhän kyse ole subjektiivisesta kokemuksesta ja siitä kuinka itsensä kokee kokemuksiensa kautta, ja sillähän ei ole välttämättä mitään tekemistä ulkonäön kanssa.ovat paljon kirjavampia. Sopiva ulkonäkö, ammatti, asema, luonne, ahkeruus jnejne. Siis paljon sellaisiakin tekijöitä jotka eivät ole ns. valmiina syntyessään.
Miehelle mielenkiinnon herättävä kynnys naisessa on lähinnä se ulkonäkö.
- parempi ei liian myöhään
harmaa lumi,
toivoisin kovasti, että löydät rakkaan tuollaisenasi. Saanen kommentoida jotain mitä sanoit ulkonäöstäsi. Letitettyjen hiuksien, anime- ja gootti -tyylien välillä on paljon vaihtoehtoja! Suosittelen, että etsit hyvän kampaajan, jonka kanssa suunnittelette sinulle sopivan naisellisen kampauksen: vaikka kiharasellaisen tai vaikka kerrostetun modernimman kampauksen. Jos hiukset ovat värittömät, niitä kannattaisi sävyttää, eli korostaa vaikka jotain sävyä, joka niissä jo on; hiuksiin tulisi kiiltoa.
Kirjastossa on oppaita, joissa on tieteellisen tarkat perustelut siitä, minkä malliset vaatteet sopivat millekin vartalotyypille. Samoin on oppaita kevyestä ehostamisesta ja värityypeistä (vuodenaikavärit: löydät itsellesi parhaiten sopivat sävyt vaatteissa ym.).
Itselläni on samantyyppinen seurakuntanuori- ja koulumenestyjätausta kuin sinulla. Hylkäsin juuri kolmekymppisenä hiirulaislookin, ja olen sen jälkeen seurustellut, nyt olen jo yli 40 v. Toki kyse on myös itseilmaisusta ja vapautuneesta olemuksesta oikealla hetkellä (eli oikeastaan rehellisyydestä, avoimuudesta, myönteisestä asenteesta, johon myös huumori kuuluu; käydyt itsetuntemuskurssit auttoivat valtavasti!), mutta mm. siihen - kaikesta pinnallisuudestaan huolimatta - auttaa jonkinasteinen satsaus naiselliseen ulkomuotoon, oli se sitten mitä tyyliä tahansa. Ja naisellisuudesta ulkomuodossaan huolehtiva yleensä viehättää miehiä.
(Eko-miehet ovat osin asia erikseen. Jos et millään tahdo luopua luomu-lookistasi ja kierrätysajattelu vaatepuolella on ehdottomasti juttusi, josta et luovu, suosittelen luonnonsuojelijapiireihin mukaan menemistä: luomu on siellä valttia, mutta myös ikä, joten mene pian! Mutta siellä fiksuja miehiä!)
Tiettyjen kristillisten piirien "tosi rakkaus odottaa" -asenteet yhdistettynä kotoa perittyyn seksuaalisuuden pelkoon, olivat todella ikävä paketti, jonka uhmaamiseen olisi pitänyt käydä aikaisemmin kuin lopulta tein. Pakollinen selibaatti ikäisenäsi oli helvetillistä, eikä tilanne kohdallasi tule olemaan helpompi tulevina vuosina, hormonikäyrät ovat sellaiset.
Please, älä ole liian kiltti. Tosi rakkaus ei meitä kaikkia odota, prinsessamalli ei kaikkien kohdalla toteudu. Silti vaihtoehdot eivät ole madonnan ja huoran väliltä.
Muistan jonkun lehtijutun Maija-Riitta Ollilasta, filosofista. Hän kertoi aikoinaan takoneensa päätä seinään länsimaisen naista koskevan kauneusihanteen kanssa ja lopulta sen hyväksyneensä. Ehkä vaan kannattaa hyväksyä: meidän rodussamme seksuaalisuutta ilmennetään tietyissä moodeissa, ja parisuhteet syntyvät yleensä seksuaalisen viehättävyyden ollessa merkittävä tekijä (ja toki ne moodit ovat laajemmat kuin näiden sivustojen "YTN:lle" annetut ovat). Helvettiin nuo YT:t ja At:t: kukitaan itse kukin tavallamme.- Juu kyllä se niin on
että kristillisyys on vienyt ilon monen ihmisen elämästä
- Uskonto on perseestä
Juu kyllä se niin on kirjoitti:
että kristillisyys on vienyt ilon monen ihmisen elämästä
Tosi on. Jos ei Jeesusta olisi jo tapettu niin tappaisin sen pilveilevän homohipin itse. Ja se niitten jumalakin on kyllä selvästi turpaan- ja perseeseenvedon tarpeessa.
- ei liian myöhään
Uskonto on perseestä kirjoitti:
Tosi on. Jos ei Jeesusta olisi jo tapettu niin tappaisin sen pilveilevän homohipin itse. Ja se niitten jumalakin on kyllä selvästi turpaan- ja perseeseenvedon tarpeessa.
En tarkoittanut, että kristillisyydestä pitäisi luopua. Siitä on monia muotoja. Kristillisyys on tuonut monelle myös iloa ja ylipäätään elämän mahdollisuuden. Sen arvoa yhteiskunnan järjestyksen takaajana ei voi vähätellä.
- v12v2v
faktahan on SE, että ATN:llekään ei kelpaa mikään turha/ruma mies vaan katellaan sitä komeinta sieltä. Turha väittää että et kuolaisi niitä komeita
- ATNATMATNATM
Onpa vanha keskustelu, joka on aktivoitunut mutta anyway.
v12v2v:n mielestä siis, ATN tai ATM määritelmän yksi edellytys on sen lisäksi ettei kelpaa kenellekkään ettei myöskään itse halua ylemmän luokan miehiä/naisia? - 1+1+3
ATNATMATNATM kirjoitti:
Onpa vanha keskustelu, joka on aktivoitunut mutta anyway.
v12v2v:n mielestä siis, ATN tai ATM määritelmän yksi edellytys on sen lisäksi ettei kelpaa kenellekkään ettei myöskään itse halua ylemmän luokan miehiä/naisia?Olkoonkin vanha ketju, mutta pakko ihmetellä, että oliko täällä joskus noin hienoa ja asiallista keskustelua? Mihin sellainen on kadonnut?
- 5326trewgr
Olisi kiinnostavaa tietää mitä tälle alkuperäiselle kirjoittajalle nykyään kuuluu. Käsittämättömän íIhana neiti tekstin perusteella.......
- cvbn--
Samaa mieltä!
- Samaa mieltä myös
Ap. vastaa jokseenkin täydellisesti käsitystä ihannenaisestani. Enpä minä kuitenkaan pystyi umpiujona miehenä moista ihanuutta lähestymään, jos sellaiseen joskus sattumalta törmäisin.
- Ihana on.
Ainoa asia, joka minulle tökkii on uskovaisuutensa, mutta ei kuitenkaan vaikuta fanaattiselta, joten ei varmasti olisi ylittämätön este. Lienee kuitenkin jo varattu. Alkuperäisestä viestistä on niin pitkä aika.
Aloitusviesti kirjoitettu 12.7.2008...
Eipä maksa vaivaa enää vastata.- Mitä väliä?
Ei sisältö - noin yleisellä tasolla - ole mitenkään vanhentunutta.
- Olen edelleen
sitä mieltä että Harmaan Lumen ja LordBoredomin olisi pitänyt mennä treffeille!
- two thousend
Samaa mieltä ja siitä olisi tullut todella kaunis pari.
Ai niin me eletään 2000-lukua........ Olen varma, että Harmaa Lumi on löytänyt kuitenkin miehen, jonka kanssa hänellä on paremmat edellytykset onnellisuuteen kuin minun kanssani. Jos ei ole, niin olen harmissani. Yleensä ärsyttää, kun naiset löytävät tunnetusti "naps naps vaan" poikaystäviä, mutta kun edelleenkin tulen hyvälle tuulelle kun muistelen miten asiallisesti hän minuun tällä palstalla suhtautui (ei sekoittanut Älyn Haamuun, vai kirjoittiko hän silloin Arasvillenä vai JoonaMinä vai mitä niitä nyt olikaan), niin toivon että hän olisi löytänyt sen kristityn, mutta edistyksellisen/liberaalin miehen.
- Y.M.T.N.
Ylimmän Mahdollisen Tason Nainen
on tämä ihminen............ - mika_uskova_sinkku
Miksi sitten ehdoin tahdoin haluat elää sinkkuna ?
Itse kelpuuttaisin sinut heti, ja itsekin uskovana uskon avioliittoon, en irtosuhteisiin.
Mutta seurakunnissakin olen sen joutunut huomaamaan, että vaikka nainen tulee uskoon, niin naisten vaatimustaso on silti törkeän ylimitoitettu, erityisesti naisille tuntuu olevan tärkeintä se, että mies on pitkä, kookas ja lihaksikas.
Ja kun itse en sovi tuohon muottiin, pelkäsin itsekin että joudun elämään pakkosinkkuudessa koko elämäni....
... kunnes sitten lopulta löytyi ei-uskova nainen jolle seurani kelpaa... ja ujona nainen itse sanoi ettei hae seksiseuraa ... joten sehän sopi minulle - ainakin on mahdollisuus saada hellyyttä ja läheisyyttä....
Tiedän kyllä, ettei tuosta naisesta ole vaimokseni, senverran erilaisia olemme.
Mutta en halua viettää loppuelämääni yksinkään, sillä mieluummin olen huonossa suhteessa kuin kokonaan ilman hellyyttä ja läheisyyttä.
Seksiä emme siis harrasta, vaikka muuten vietämmekin aikaa sylikkäin ja halimme toisiamme.
Jos sinä oikeasti haluaisit itsellesi rakastavan aviomiehen, laittaisit puhelinnumerosi minulle sähköpostiosoitteeseen:
mikanhki at yahoo piste com
Mutta sen verran paljon olen vuosien kuluessa tätäkin palstaa seurannut, etttä tiedän 99% varmuudella sinunkin olevan pelkuri, joka ei uskalla tutustua - vaikka tällä kertaa torjutuksi tulemisen riskiä sinulla ei ole!
Ulkonäön puolesta kelpuuttaisin esim. tämän naisen (joka pelkää myös ettei hänen ulkonäkönsä kelpaa, mikä on toisaalta hyvin epäloogista, koska kyseinen nainen seurustelee tälläkin hetkellä):
http://i45.tinypic.com/s5cj6w.jpg
Joten, jos kerran oma vaatimustasoni ulkonäön suhteen ei todellakaan ole vaativa, niin sinulla on erinomainen mahdollisuus saada minut omaksesi jos haluat. Mutta jostain syystä - tämän palstan naisista ei yleensä ole yhteydenottoon!
Ja jos numeron antaminen pelottaa, siihen löytyy loistava ratkaisu lähimmältä kioskilta: prepaid -liittymä!
Mutta jos silti et sähköpostita minulle sellaista numeroa johon myös vastaat kun siihen soittaa, niin ilmeisesti sitten mieluummin haluat viettää elämäsi yksin, sen sijaan että tulisit vaimokseni, ja sylissäni saisit jättiannoksen hellyyttä ja rakkautta - en todellakaan ole pelkän seksin perään, vaikka aviovaimonani toki saisit myös nautittavaa seksiä...
mutta avioliiton ulkopuolisia seksisuhteita en siis harrasta ! - Halimies:Hki
"Helen" kirjoitti Ruman naisen päiväkirjassaan ulkonäöllisesti poikkeavan naisen kohtalosta.
MUTTA!
Helen on HUIJARI !!!
Itse ATM:nä laitoin puhelinnumeroni Helenin omaan blogiin kommenttina ja pyysin Heleniä soittamaan - vaan eipä soittanut (jos olisi soittanut, niin Helen olisi 99,9% todennäköisyydellä nyt vaimoni)
Ja kai se numero siellä vieläkin on jonkun ATN:n yhteydenottoa odottamassa, sikäli kun sitä ei Helen itse ole sensuroinut pois.
Mutta Helen kai löysi yli vuosi sen jälkeen kun laitoin numeroni sinne, niin jonkun toisen miehen.
Eli ATN kyllä saa miehen, useampaankin on mahdollisuus.
Mutta ATM:lle ei kukaan nainen (edes ne ATN:t) anna edes tilaisuutta, koskaan!
Ja itse kun niin mielelläni antaisin ison annoksen hellyyttä ja rakkautta jollekulle kivalle naiselle, ulkonäköön katsomatta. Mutta tähänhän suominainen ei halua antaa mahdollisuttaa, eikä naisen omalla ulkonäöllä ole mitään vaikutusta asiaan.- ätmi
Totta, käsite "ATN" on täyttä humpuukia. Jonkinlaista hissukkanaisten sadistista tai muuten vain täysin kieroutunutta "huumorintajua"/itsetunnonheikkoutta.
- aateeän
ätmi kirjoitti:
Totta, käsite "ATN" on täyttä humpuukia. Jonkinlaista hissukkanaisten sadistista tai muuten vain täysin kieroutunutta "huumorintajua"/itsetunnonheikkoutta.
Tällä palstalla on tullut selväksi että naisten välillä on ihan yhtä lailla "tasoja" kuin miehilläkin. Ainahan täällä toitotetaan että nainen on kelvollinen vain kun on nuori, kaunis ja hoikka. Jotkut vaativat tähän päälle vielä neitsyyttä, tiettyä koulutustasoa ja tietyntyyppistä "naisellista" työtä. Ja pitkää tukkaa.
Eli: kaunis, hoikka ja nuori nainen on YTN.
ATN:ksi palstan juttujen perusteella määrittyisi siis ainakin yksinhuoltajat, lihavat, rumat, lyhyttukaiset, paljon seksiä harrastaneet, useita poikaystäviä läpikäyneet, miesvaltaisella alalla toimivat, korkeastikoulutetut, "vanhat"...
No, ehkä ATN:n perusteiksi riittää että on yli kaksikymppinen, lihava ja ruma. Lihavalla naisellahan ei tee mitään, vai miten se hokema menikään.
Joten vaikka ATN ei välttämättä olisi suoraan verrannollinen ATM:ään, niin naisten keskuudessa on palstan mukaan kuitenkin suuria eroja. Ja eikös silloin ne jotka eivät siihen "ihannenaisen" muottiin istu ole juuri niitä ATN:iä. ätmi kirjoitti:
Täytyy kyllä kompata vähän ätmiä tässä.
Ajattelin olevani ATN aika kauan. Mutta sitten kappas vaan, kyllä minäkin löysin sitten kumppanin ihan live-elämästä. Se järkyttää itseäni paljon. Pitää kai laittaa luokitukset uusiksi tai jotain.
Tämän palstan juttuja ei kannata uskoa. Kun menee ulos, näkee jos jonkinmoista naista ja miestä yhdessä. Myös lihavia naisia on suhteissa! Siis APUA!- naisilla helppoa
shamans_blues kirjoitti:
Täytyy kyllä kompata vähän ätmiä tässä.
Ajattelin olevani ATN aika kauan. Mutta sitten kappas vaan, kyllä minäkin löysin sitten kumppanin ihan live-elämästä. Se järkyttää itseäni paljon. Pitää kai laittaa luokitukset uusiksi tai jotain.
Tämän palstan juttuja ei kannata uskoa. Kun menee ulos, näkee jos jonkinmoista naista ja miestä yhdessä. Myös lihavia naisia on suhteissa! Siis APUA!Nainen saa kyllä miehen, kun muistaa välillä hengittää, jos autonominen hermosto ei hoida asiaa naisen puolesta.
naisilla helppoa kirjoitti:
Nainen saa kyllä miehen, kun muistaa välillä hengittää, jos autonominen hermosto ei hoida asiaa naisen puolesta.
Kyllä. Joillekin sopii hengittämättömyyskin.
- mies32
No tämähän on ulkopuolisen ylimielisyyttä, mutta kyllä tuostakin vähän haiskahtaa elämän pelko ja heikko itsetunto. Jos kävi kaksissa bileissä ja heti toisella kertaa tultiin vonkaamaan, niin onko varaa valittaa saati leimata itseään atn:ksi, joka ei kenellekään muka kelpaisi? Ja yhden kerran sai pakit, kun teki aloitteen. Tuolla rekordilla mies pitäisi itseään luomakunnan kuninkaana, jumalan lahjana naisille.
- ...........
Antoihin itse ihana Lordikin ap:lle pakit. Miehistä alhaisin, tylsyyden loordi. Epäsuorat pakit, mutta kuitenkin.
- ei ihan
........... kirjoitti:
Antoihin itse ihana Lordikin ap:lle pakit. Miehistä alhaisin, tylsyyden loordi. Epäsuorat pakit, mutta kuitenkin.
Kyllä se oli Loordi joka sai pakit. Loordilla iski psyykkisen atm:n rimakauhu päälle, mietti perfektionistina vastausta vuorokauden. Hioi ja hioi sitä yhä paremmaksi, ja kun vastaus oli lopulta valmis, nainen oli jo antanut pakit ja ehdotus ei ollut voimassa.
Psyykkisen atm:n ongelmia ovat mm. lamaantuminen ja perfektionismi. Se taas johtaa siiheen, että vaikka nainen lähestyisikin, nainen peruu tarjouksensa ennenkuin mies pääsee itsensä herraksi. Loveshyn minuuden puolustusmekanismi käy tavallaan ylikierroksilla. Sisäinen puolustusmekanismi lamauttaa miehen kunnes vaara miehen minuudelle on ohi.
- atm 36v
Wau. Olisi mielenkiintoista tavata Harmaa lumi.
- atm-atm-atm-atm
Olen atm. En ole koskaan työntänyt munaani naisen pil.luun.
- Olet hyvin
säälittävä tapaus
- Ei saa kiusata!
Olet hyvin kirjoitti:
säälittävä tapaus
Miksi tämä piti nostaa? Tahtooko joku kiduttaa meitä yksinäisiä miehiä, että menetimme Harmaa Lumen jyystäjä-ähkijöiden panorinkeleihin?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82748Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642662- 1842511
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122034Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari211987Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541838Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http231162Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691139Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta821036