Koira nylkyttää ja peniksestä tulee vihreää nestettä?

huolissani

Kaverillani on 1,8v ikäinen koia saa kummia nylkytyskohtauksia jotka näyttävät hieman kivuliailta. Saman aikaisesti peniksestä vuotaa vihreää nestettä.

Yleensä koira tekee sitä hetken ihan silmien edessä ja ei itse edes tiedosta tapahtumaa, mutta kun se sen huomaa niin hakeutuu heti piiloon.

Peniksestä tulee nylkytyskohtausten aikana vihreää nestettä oikein tiputtamalla, muutoi peniksen pää on jatkuvasti vihreässä tahnassa.

Huomion arvoisena pitäisin että koiralta puuttuu toinen kives jota ei ole leikattu pois eikä omistaja näe tätä tarpeelliseksi.

Tätä on jatkunut jo muutama kuukausi.

Kaverini äidin (koiran oikea omistaja) mielestä tämä on täysin normaalia ja koira nylkyttää aina kun innostuu.. Tosin tämä täti ei koirista muutenkaan mitään tiedä..

17

8751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolissani

Hätänsä koira saa tehtyä normaalisti, muita oireita ei toistaiseksi ole ilmennyt.

• Neuvo

Kannattaa varmaa käyttää eläinlekurilla

• huolissani

Ongelma vain on koiran omistaja, mieluusti veisin eläinlääkäriin, mutta viimeksi kun otin asian puheeksi uhkasi omistaja nostavansa syytteen ahdistelusta ja kunnianloukkauksesta.

• k.K.poika

Hei antaisiko hän sinun ulkoiluttaa koiraanssa? ,voisit kipaista sen koiran kanssa sitten eläinlääkärissä!!:)

• asiallinen kysymys

Vihreä erite viittaisi tulehdukseen. Onko pahaa hajua? Nuoleeko koira paljon penistään? Kyllä minä lääkärissä käyttäisin.

• asiallinen kysymys

Vielä jatkan että kumma miten paljon ihmiset sietävät koiriltaan! Minä en kyllä kattelisi koiran nylkytyskäytöstä hetkeäkään. Omistan uroskoiran, joka kyllä innostuukin, mutta ei nylkytä.

• asiallinen kysymys kirjoitti:

Vielä jatkan että kumma miten paljon ihmiset sietävät koiriltaan! Minä en kyllä kattelisi koiran nylkytyskäytöstä hetkeäkään. Omistan uroskoiran, joka kyllä innostuukin, mutta ei nylkytä.

Halut ne on koirallakin. Ei sen takia voi tuomita ketään eläinten omistajaa... Järjen käyttö sallittua =)

• ----
        susu30100 kirjoitti:

Halut ne on koirallakin. Ei sen takia voi tuomita ketään eläinten omistajaa... Järjen käyttö sallittua =)

Nylkyttäminen ei ole varsinaisesti seksin harrastamista koiralla, myös naaraat nylkyttää. Yleensä kyse on dominoinnista, mutta tässä tapauksessa ilmeisesti sairaudesta, kuten varmaan huomasit, jos luit koko ketjun.

• lääkärireissu

Luultavasti esinahan tulehdus. Noin pitkään kestäneenä ei kotikonstit enään auta joten eläinlääkäristä hakemaan ab kuuri. lievemmissä tapauksissa riittää laimennetulla betadine liuoksella huuhtelu.

• lääkäriin mars mars

Koiralla on tulehdus siellä, viekää se LÄÄKÄRIIN.

• huolissani

Milläs vien lääkäriin kun en saa mennä lähellekkään koiraa ollenkaan.
      Kaverilleni olen asiasta sanonut ja hän yrittänyt äitilleen kertoa, mutta eipä tämä täti kahta 16v nuorta usko sanottiin mitä hyvänsä. Nykyään siis en saa olla edes kaverini kanssa tekemisissä kun tämän äitiä ahdistaa minun "yli huolestuneisuus".

Koirasta selvästi siis näkee tämän, ettei kamalan kiva tuo ole, ihmisiä ei koskaan ole siis nylkyttänyt vaan koira NYLKYTTÄÄ ILMAA ja sitä en ymmärrä..

Neste ei kauheammin ole nenääni koskaan haissut ja koira ei ole koskaan pessyt itseään, rakenteensa vuoksi ei ylety, eikä ole kyllä kaverini äitikään koiraa koskaan pessyt eikä anna kaverinikaan koiraa pestä koska hänen mielestään se "nöyryyttää koiraa".

• :-)

Jos koiraa ei haluta viedä lääkäriin, niin kotonakin voi yrittää hoitaa. Ostakaa apteekista Betadine liuos ja 20 ml ruisku (neulaa ei tarvita). laimentakaa Betadine läpinäkyväksi 1:10 on ihan hyvä laimennos. Menkää kylppäriin ja ottakaa pippelistä ote ja ruiskuttakaa esinahan alle liuosta. Sitten joudutte vähän "runkkaan", että liuosta menisi tarpeeksi taakse asti. Toistakaa päivittäin, kunnes vihreä töhnä loppuu. Nuorilla uroksilla vaiva on yleinen ja liittyy hormonitoiminnan alkamiseen. Harvemmissa tapauksissa tarvitaan antibioottikuuria.

Nylkyttäminen ei ole normaalia koiran käytöstä, vaan liittyy monesti alistamiseen. Kieltäkää koiraa mokomasta, sillä kukaan vissiin ei halua olla nylkytettävänä saatika saada pippelitöhniä vaatteilleen.

• ....................

Koiralla on selvästi esinahan tulehdus, kuten sulle on jo sanottu. Nylkyttämistä ei tässä tapauksessa pidä alkaa kieltämään, kun se kerta nylkyttää ilmaa, ja se luultavasti johtuu siitä, että sitä kutisee tai tuntuu pahalta. Siihen viittaisi sekin, että se menee piiloon nylkyttämään, eli sen on selvästi paha olla (eläimet piiloutuvat kipeinä).

Kerro kaverillesi, että tuo on oikeasti vakava paikka, sillä tulehdus voi levitä virtsaputkea pitkin virtsarakkoon ja sieltä aina munuaisiin asti. Jos tulehdus leviää munuaisiin, koiralle tulee tod. näk. munuaisten vajaatoiminta, ja se on parantumaton ja tuskallinen sairaus, joka johtaa kuolemaan.

Jos sinä et voi kaverisi äidille puhua, niin käske kaverisi nostaa metakka kotona, että saa järkeä taottua tyhmän äitinsä päähän. Käske kysyä mokomalta ämmältä, että eikö hän välitä koirasta ja sen hyvinvoinnista yhtään. Jos akka on niin toivottoman tyhmä tapaus ettei hänen päähänsä saa taottua järkeä, niin suostuttele kaveriasi käyttämään koiraa eläinlääkärillä itsekseen. Ei hänen tarvi siitä puhua äidilleen mitään, ja tuskin sitä lääkärissäkään ihmetellään sen kummemmin. Voihan hän sanoa hoitavansa asian äitinsä pyynnöstä. Sitten vain mainitsee kotona äidilleen että "ain niin, rekulla on nyt antibioottikuuri, sillä oli esinahan tulehdus...."

Käske vaikka kaverisi lukea tämä ketju, jos ei sinua usko - ehkä uskoo meitä muita, jotka asiasta jotain tiedämme.

• huolissani

Tuntuu todella siltä etteivät ihmiset ymmärrä ongelmaa, MILLÄS MENEN OSTAMAAN YHTÄÄN MITÄÄN KUN EN PÄÄSE ELÄIMEN LÄHELLE ja toisekseen nykyään kaverini myöskään ei voi mennä koiran lähelle, ei siis ole asunut äitinsä luona moneen vuoteen, asuu isällään ja nyt tämän äiti ei halua edes kaveriani koiran lähelle.

TOINEN ASIA MITÄ IHMISET EIVÄT TUNNU YMMÄRTÄVÄN ON NYLKYTYS. KOIRA NYLKYTTÄÄ ILMAA, EI IHMISIÄ.

Pahoittelen kovasti mutta loppuu itsellänikin jo huumorintaju tähän, miksi ei voida lukea koko ketjua jotta asian ymmärtää.

Minulla itselläni on koira, tiedän mistä ihmisen nylkytys johtuu mutta tämä on todella kaukana siitä, koiralla kaikki 4 jalkaa maassa ja ulisee kivusta nylkyttäessään ja yrittää lopettaa sitä. Soitin itse lääkäriin ja kysyinmistä tämä johtuu ja ainoa viite mitä eläinlääkäri keksi oli lannehalvauksen ensimmäiset oireet.

• --------------------

No ei sitten muuta kuin eläinsuojeluviranomaisiin yhteyttä, jos on kaverisi äiti oikeasti niin hullu, tyhmä ja vastuuton ettei toimita koiraa eläinlääkärille.

• ottaa niiin päähän

Ota kuntasi eläsuojeluun yhteyttä. Ainakin meidän kunnassa sen voi tehdä nimettömästi yhdistyksen netti sivuilla. Pitää vain tietää osoite jossa eläin asuu.

Ottaa itseänikin niin vihaksi kun porukkaa hankkii koiria eikä käsitä sitä että niistä pitää myös huolehtia. Ei käsitetä sitä että kun se sairastuu tai sillä on vaivoje se PITÄÄ viedä lääkäriin ja hoitaa. Eläinrääkkäystähän se on kun ei huolehdi.
      Eikä nuo alapään tulehdukset varmaan ihmisestäkään mukavalta tunnu, niin ei ne koirallakaan kivoja ole. Nisäkkäitä kun kaikki ollaan niin kipu on sama.

• anneorling

Ehdottomasti yhteyttä eläinsuojeluun menevät katsomaan koiraa ja asia tulee hoidettua ja koira saadaan terveeksi. itse olen tehnyt vastaavia ilmoituksia kun ihmiset eivät itse ymmärrä hoitaa koiriaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe