Naisten ikäkriteerit

Huhhuh......

Melkein jokaisella naisella näyttää olevan esto, että heille ei pysty lähettämään viestiä kuin ne, jotka täyttävät ihannekumppanin ehdot. Sitten kun esim. 23-vuotias nainen laittaa ihannekumppaninsa ikärajaksi 22-26, niin eipä siinä paljon lähetellä viestejä, kun itse on täyttänyt jo 27.

Näin tiukassa karsinnassa tuskin on mitään järkeä, kun tosielämässä kukaan ei pysty sanomaan, kuka on vuoden tai kaksi vanhempi tai nuorempi. Sen vielä ymmärtää, että ei haluta viestejä niiltä viisikymppisiltä setämiehiltä, mutta miten joku 23-vuotias voi olla sitä mieltä, että 27-vuotias on hänelle liian vanha? Aivan käsittämättömän pinnallista meininkiä täällä treffeissä!

25

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+1

Jonnekin se raja on laitettava ja siitä päättää kukin itse. Itselläni ikärajana oli 45. Olen itse 40-vuotias nainen.

Viestien estäminen muilta kuin ikäkriteerit täyttäviltä on ymmärrettävää. Kyllästyin itse 65-vuotiaiden miesten viesteihin, joissa he kehuvat olevansa nuorekkaita. Yksi jopa istui iltaisin koneella ja odotti, koska kirjauduin sisään. Huh-huh.

Ei kai tuon ikäiset miehet todella luule, että heitä 25 vuotta nuorempi nainen, joka etsii max. 45-vuotiasta kumppania, kirjoita heille?

• M50+

Miten sitten selität useat 20-vuotiaat jotka lähettivät minulle viestejä?

Entä ne 40-vuotiaat naiset, jotka tulivat iskemään minua ravintolassa kahdella edellisellä kerralla kun niihin ajauduin?

Toisaalta en olisi erityisen ilahtunut, jos 23-vuotias tyttäreni toisi kotiin itseään 25 vanhemman "poika"ystävän.

• 13+1
        M50+ kirjoitti:

Miten sitten selität useat 20-vuotiaat jotka lähettivät minulle viestejä?

Entä ne 40-vuotiaat naiset, jotka tulivat iskemään minua ravintolassa kahdella edellisellä kerralla kun niihin ajauduin?

Toisaalta en olisi erityisen ilahtunut, jos 23-vuotias tyttäreni toisi kotiin itseään 25 vanhemman "poika"ystävän.

Sitä en tiedä, miksi kaksikymppiset ovat kimpussasi. Kyllä minuakin yrittää jatkuvasti iskeä reilut kaksikymppiset miehet. Se on minusta aika noloa, mutta sitä sattuu yllättävän usein. Viime kesänä seuraa olisi ollut tarjolla 23-vuotiaalta, 25-vuotiaalta ja kolmas oli 27 ja selitti kiven kovaan, että 12 vuotta ei ole ikäero eikä mikään... (olin silloin siis 39).

Eli ehkä nämä kaksikymppiset naisetkin etsivät puumamiestä, samoin kuin nuo kaksikymppiset miehet etsivät puumanaista seksiseuraksi.

• 30
        13+1 kirjoitti:

Sitä en tiedä, miksi kaksikymppiset ovat kimpussasi. Kyllä minuakin yrittää jatkuvasti iskeä reilut kaksikymppiset miehet. Se on minusta aika noloa, mutta sitä sattuu yllättävän usein. Viime kesänä seuraa olisi ollut tarjolla 23-vuotiaalta, 25-vuotiaalta ja kolmas oli 27 ja selitti kiven kovaan, että 12 vuotta ei ole ikäero eikä mikään... (olin silloin siis 39).

Eli ehkä nämä kaksikymppiset naisetkin etsivät puumamiestä, samoin kuin nuo kaksikymppiset miehet etsivät puumanaista seksiseuraksi.

Mitä omituista siinä on, ettei jonkun mielestä 12 vuotta ole merkittävä ikäero? Yksilöistähän se on kiinni, jos synkkaa tai sitten ei. Toki ikäero lisää todennäköisyyttä, että elämänkokemukset on niin erilaisia, ettei yhteistä aaltopituutta kerta kaikkiaan löydy. Toisaalta väittäisin, että tämä on ongelma vain harmaan massan keskuudessa. Yksilöt, ne jotka uskaltavat kulkea omia teitään välittämättä siitä, mitä massa ajattelee, ovat sellaisen yläpuolella ja silloin todennäköisyys, että natsaa ikäerosta huolimatta, on paljon suurempi.

Silloin, kun itse olin aktiivinen deittifoorumeilla, pistin aika väljät ikäraamit. Nuorimman ja vanhimman seurustelukumppanini välinen ikäerokin on 25 vuotta. Ja mitä enemmän ikää kertyy itselle, sitä vähemmän numerot sinällään merkitsevät. Tosin tälle käänteisesti alkaa jo nousta sellainen ajatus pintaan, ettei ehkä ole järkevää rakentaa parisuhdetta vaikkapa 20 vuotta itseä nuoremman kanssa ihan siitä syystä, että jos siitä tulee pitkä ja kestävä, niin kumppani jää minun kuollessani pitkäksi aikaa yksin.

Aihe on minusta vähän kaksijakoinen. Ymmärrän sen, ettei vaikkapa 25-vuotiaat naiset juuri ole kiinnostuneita 50 -ikäisten yhteydenotoista ja haluavat ne torpata suoraan. Toisaalta taas en oikein sitä, että joku uskoo aloittajan kuvaamien tositiukkojen raamien järkevyyteen.

• Inho Realisti
        30 kirjoitti:

Mitä omituista siinä on, ettei jonkun mielestä 12 vuotta ole merkittävä ikäero? Yksilöistähän se on kiinni, jos synkkaa tai sitten ei. Toki ikäero lisää todennäköisyyttä, että elämänkokemukset on niin erilaisia, ettei yhteistä aaltopituutta kerta kaikkiaan löydy. Toisaalta väittäisin, että tämä on ongelma vain harmaan massan keskuudessa. Yksilöt, ne jotka uskaltavat kulkea omia teitään välittämättä siitä, mitä massa ajattelee, ovat sellaisen yläpuolella ja silloin todennäköisyys, että natsaa ikäerosta huolimatta, on paljon suurempi.

Silloin, kun itse olin aktiivinen deittifoorumeilla, pistin aika väljät ikäraamit. Nuorimman ja vanhimman seurustelukumppanini välinen ikäerokin on 25 vuotta. Ja mitä enemmän ikää kertyy itselle, sitä vähemmän numerot sinällään merkitsevät. Tosin tälle käänteisesti alkaa jo nousta sellainen ajatus pintaan, ettei ehkä ole järkevää rakentaa parisuhdetta vaikkapa 20 vuotta itseä nuoremman kanssa ihan siitä syystä, että jos siitä tulee pitkä ja kestävä, niin kumppani jää minun kuollessani pitkäksi aikaa yksin.

Aihe on minusta vähän kaksijakoinen. Ymmärrän sen, ettei vaikkapa 25-vuotiaat naiset juuri ole kiinnostuneita 50 -ikäisten yhteydenotoista ja haluavat ne torpata suoraan. Toisaalta taas en oikein sitä, että joku uskoo aloittajan kuvaamien tositiukkojen raamien järkevyyteen.

Eikös tuo ole aika itsekeskeinen ajatus että 20 v nuorempi kumppani leskeksi jäätyään suostuisi olemaan "pitkän aikaa yksin"?

Ei meistä kukaan ole niin ihmeellinen etteikö leski saattaisi löytää hyvinkin äkkiä "lohduttajan". Varsinkaan miehet eivät jää kylmennyttä aviovuodetta suremaan vaan ryntäävät naisiin niin että heilahtaa...

• 13+1
        30 kirjoitti:

En nyt sitä tarkoittanut, että 12 vuotta olisi mahdottoman suuri ikäero. Kirjoitin vain, että tämä mieshenkilö sitä minulle kovasti selitti, kun otin asian puheeksi.

Joissain muissa olosuhteissa sillä ei välttämättä olisi niin paljon merkitystä, mutta minusta se tuntui tuossa tilanteessa aika suurelta ikäerolta. Varsinkin, kun elämäntilanteemme olivat kovin erilaisia.

Hurmaava ja komea mieshän hän oli, ei siinä mitään. Ehkä olin jotenkin epäreilu häntä kohtaan, kun niputin hänet suoraan "pelkästä seksistä kiinnostunut nuorempi mies, kuten aikaisemmatkin "yrittäjät" (nämä kaksi nuorempaa miestä)". Mutta minusta ikäero tuntui aika suurelta.

Tuli vain mieleen, että näiden kahden muun nuoremman miehen kanssa pidän edelleenkin yhteyttä. He kuuluvat nykyisin aktiiviseen tuttavapiiriini. Eli siinä olen oikeassa, että ikä on vain numeroita ja kyllä ihmisillä voi synkata hyvin 17 vuoden ikäerostakin huolimatta. Olen itsekin seurustellut vähän yksi kaksikymppisenä itseäni 18 vuotta vanhemman miehen kanssa. Meillä synkkasi itse asiassa erinomaisesti monella tasolla. Suhde kuitenkin loppui siihen, että lähdin muualle opiskelemaan.

• 13+1
        30 kirjoitti:

Siis piti kirjoittamani, että "siinä olet oikeassa"...

• Huhhuh.....

"Jonnekin se raja on laitettava ja siitä päättää kukin itse."

Jos neljä vuotta vanhempaa miestä pidetään liian vanhana automaattisesti ilman näkemistä ja tarkempaa tutustumista, niin on se nyt aivan järjetöntä. Taidan poistaa saman tien profiilin ja mennä baariin, kun siellä sentään saa mahdollisuuden tutustua toiseen, vaikka ikä ylittäisi kriteerit muutamalla kuukaudella.

• HopeIncorporated

Mitä järkeä valittaa täällä, et sinä aloittaja saa naisia väkisin muuttamaan mitään rajoituksia.

Ehkä 23-vuotiaalle jo 25-vuotias on ikähaitarin yläpäässä ja melkein liikaa, tyydy siihen tai valita, mutta energiaa vatvomiseen tuskin kannattaa kuluttaa.

Itsellä oli aikanaa deiteissä ikähaitari aika laaja, ja johan kerkesi joku sepää kysymään, että olenko epätoivoinen kun kelpuuttaisin itseäni 12 vuotta vanhemmatkin miehet. Hehee.

Jos joku haluaa esim. vain omanikäistään seuraa, niin ei se synti ole eikä siitä ainakaan kannata loukkaantua, haloo.

• Huhhuh...

"Jos joku haluaa esim. vain omanikäistään seuraa, niin ei se synti ole eikä siitä ainakaan kannata loukkaantua, haloo."

Vähemmästäkin alkaa ärsyttää, kun tekee profiilin johon näkee vaivaa, sitten kirjoittaa hyvän viestin juuri kyseiselle henkilölle ja tulee ilmoitus, että et täytä kriteereitä. Sama tapahtui kaksi kertaa ja kyse jostain 4-5 v ikäerosta.

Tämä kertoo siitä, että nettideittailijat elävät jossain aivan omassa maailmassaan, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen elämän kanssa. Mitä jos tapaisin kyseisen naisen jossain opiskelijabileissä? Ensin kiinnostuisi minusta, mutta kiinnostus loppuisi kun kuulisi, että täytinkin helmikuussa 27 ja olen kolme kuukautta liian vanha enkä sovi kriteereihin. Tuskinpa vaan!

• vinkvinkvink
        Huhhuh... kirjoitti:

"Jos joku haluaa esim. vain omanikäistään seuraa, niin ei se synti ole eikä siitä ainakaan kannata loukkaantua, haloo."

Vähemmästäkin alkaa ärsyttää, kun tekee profiilin johon näkee vaivaa, sitten kirjoittaa hyvän viestin juuri kyseiselle henkilölle ja tulee ilmoitus, että et täytä kriteereitä. Sama tapahtui kaksi kertaa ja kyse jostain 4-5 v ikäerosta.

Tämä kertoo siitä, että nettideittailijat elävät jossain aivan omassa maailmassaan, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen elämän kanssa. Mitä jos tapaisin kyseisen naisen jossain opiskelijabileissä? Ensin kiinnostuisi minusta, mutta kiinnostus loppuisi kun kuulisi, että täytinkin helmikuussa 27 ja olen kolme kuukautta liian vanha enkä sovi kriteereihin. Tuskinpa vaan!

Ongelma on helposti korjattu, kun vaihdat iäksesi 26. Tällöin voit lähettää viestin kyseiselle naiselle ja koettaa tehdä häneen positiivisen vaikutuksen kolmen kuukáuden liian suuresta iästäsi huolimatta.

• Huhhuh.....
        vinkvinkvink kirjoitti:

Ongelma on helposti korjattu, kun vaihdat iäksesi 26. Tällöin voit lähettää viestin kyseiselle naiselle ja koettaa tehdä häneen positiivisen vaikutuksen kolmen kuukáuden liian suuresta iästäsi huolimatta.

Joo näin se toki onnistuu. Naisen järkytys voisi vaan olla aivan liian suuri, kun aikanaan paljastuisi, että olenkin kolme kuukautta liian vanha. Parempi olla ottamatta riskiä.

• Puupääinssi

Mitäs olet niin tyhmä, ettet kunnioita toisten kriteereitä? Vain hölmö ensin kyhää viestin ja sitten katsoo, että oho, tuo ei olekaan mikään sosiaalitoimisto vaan sillehän ihan merkkaa kuka sille vastaa...

• 3456

Mitkä sinun omat kriteerisi ovat ja miten itse toimit? Jos ihannekumppanikriteereihin olet laittanut vaikka 20-27, niin kirjoitatko viestejä myös esim. 28-vuotiaille? Tai vastaatko, jos vaikka 29-vuotias kivan oloinen nainen ottaa sinuun yhteyttä?

Jos vastauksesi on kyllä, ymmärrän närkästyksesi ja se on tietyssä mielessä oikeutettua. Jos et, kannattaisi olla ihan hiljaa.

• Huhhuh....

Taitaa olla 20-28. Olennaista on se, että minulle saa lähettää iästä riippumatta kuka tahansa viestin, vaikka olisi 35 v. Jokainen saa mahdollisuuden ja vasta sitten katson kiinnostaako itseä.

• punapää88

mikset keskittyisi deittaamaan niitä 31-vuotiaita naisia, kun nuoret ovat niin pinnallisia? 8)

itse olen 23v. ja saan päivittäin 10-15v vanhemmilta miehiltä viestejä, vaikka nimenomaan spesifioin, että 29v. miehissä menee raja.

moni 23v. ei vielä lähes 10 vuoteen halua lapsia. 27 vuotiaat taas alkavat lähestyä 30-rajaa ja heillä saattaa olla suuremmat halut sitoutua, hankkia asuntolaina ja hankkia muksuja.

naurettavaa, että miehet ovat niin kaksinaismoraalisia tässä asiassa. he varta vasten etsivät omanikäisiään tai nuorempia naisia, ja sitten, kun nuoremmat eivät näytä vihreää valoa, he purkavat pahaa oloaan nettipalstoilla xD

• ei takerru!

Näinpä. Ja sitten pitää vielä takertua juuri niihin naisin joita ei saa. Samaan aikaan on vaikka kuinka monta naista nuorissa sekä varsinkin vanhoissa naisissa jotka eivät saa miehiltä minkäänlaista mielenkiintoa osakseen.

On se jännää että kovin usein tällä palstalla miehet marisevat siitä etteivät saa jotain naista, kun taas naiset valittavat siitä että eivät pääse jostain ei-toivotusta miehestä eroon. Aina sama laulu.

• tampioiden valtakunt

Mutta sehän on katsokaas paljon surullisempaa ja raskaampaa kun mies heittäytyy martryyriksi. Yhyy, mies sanoo ettei näin tämä peli vetele, että onpas surkeaa kun en saakaan juuri sitä mihin kuvittelen olevani automatic munia kantavana oikeutettu. Ja silloin, oih, kaikkien on syytä vakavoitua, vähän itkaistakin, ja sääliä tulee ropista.

Jos nainen valittaa, hän on täällä roskaväen maailmassa sitä sun tätä.

Siispä, ap, nyyh yhyy. Et voikaan saada ihan kaikkea maailmassa. Yhyy :((((((

• Huhhuh.....

En itke mitään. Ihmettelen vain vilpittömästi joitakin naisia. Minun opiskelu- ja työkavereideni joukossa on miehiä joiden tyttöystävät ovat kymmenen vuotta nuorempia tai viisi vuotta vanhempia ja kaikkea tältä väliltä.

Ei ole ikinä tullut edes mieleen, että jonkun naisen mielestä 4 vuotta itseä vanhempi mies voisi olla liian vanha. Mutta nettimaailmassa kaikki on näköjään mahdollista.

Onnea vaan kaikille se oikean etsintään, sitä todellakin tarvitsette tuolla asenteella!

• ....

et kommentoinut sanallakaan omaa valmiuttasi deittailla 5-10 vuotta vanhempia naisia?

• digitaalinen kello

Noo onhan siellä naisia, joilla ei moisia kriteerejä ole, älä valita.

• joku ongelma?

Mitä vikaa naisten ikäkriteereissä muka on?
      Itse olen 58-vuotias nainen, enkä aio missään tapauksessa huolia yli 28-vuotiasta. Tuokin on juuri siinä ja siinä.
      Ota tai jätä.

• ei ongelmaa

Kriteereissäsi ei ole mitään vikaa, koska jokainen saa asettaa sellaiset kriteerit kuin huvittaa. Ehkä noillakin kriteereillä saattaisi löytyä ainakin joitakin vanhemmista naisista haaveilevia nuoria miehiä, aina voi kokeilla löytyykö. Pahimmillaan voi vaan käydä niin, että seuraa ei löydy.

• Viestisi osoittaa hyvin, että esto nimenomaan kannattaa laittaa, koska sinullekaan naisen ikärajat eivät muuten olisi merkinneet mitään.

Sitten te samaiset miehet ihmettelette, että miksi pyöreät naiset tai yksinhuoltajat lähestyvät, vaikka olette selvästi sanoneet, että haluatte vain hoikkia/normaaleja sinkkuja.

Kunnioitettaisiinko niitä kriteerejä, jotka ilmoitukseen on merkitty?

• tokku

Eivät naisetkaan kunnioita miesten ikäkriteereitä. Mulla on rajana 25-29 ja silti yli kolmekymppisiltä on tullut monta viestiä. Lihaviltakaan en halua viestejä mutta naiset eivät osaa lukea. Pitää varmaan laittaa esto että loppuu häiriköinti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      55
      5287
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      78
      4273
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      87
      3799
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      74
      2760
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      163
      2621
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      71
      2450
    7. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      28
      2405
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      81
      2228
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      153
      1881
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1606
    Aihe