Monen vuoden tauon jälkeen ja kärpäsetöntä elämää nauttineena ostin kolme uutta huonekasvia. Ne toi mukanaan näitä ihania pikkukärpäsiä jotka pesii mullassa.
Millä niistä pikkukärpäsistä pääsee eroon?
Aikonaan pääsin kun ostin Bauhausista sellasia lannoitepuikkoja joissa myös jotain myrkkyä. Niitä ei enää saa. Saa vain puikkoja jotka tehoaa kirvoihin tms. ja nämä ei ole kirvoja vaan niitä pieniä mustia, eikä puikot myyjien mukaan tehoa. Kärpäset on lisääntyny ihan siakana ja nitä on nyt kaikissa ruukuissa.
Kasvit pihalle ja raidia perään??
Huonekasvikärpäset
6
298
Vastaukset
- raidilla vaan
Raidi on paras myrkky kaikkeen. Haluaisn minäki jotain muita keinoja tietää.
Onko? Kukaa ei tiedä? - tää luovuttaa
Ei auta Raid. Olen kokeillut.
- voi-itku
no kiva kun vasta nyt löyty tää .
just tänää myrkytin partsilla kaikki kasvit kasvi-raidilla :(((
- dsdasdsada
Mä oon saanut (ehkä) vähennettyä niitä tekemällä niille ansan. Laakeaan astiaan nestettä, jossa on 40 % omenaviinietikkaa, 60 % vettä ja tippa fairya. Kyllä se aivan selkeästi niitä houkuttelee, valitettavasti ei ihan magneetin lailla kuitenkaan. Olen myös imuroimalla saalistanut niitä. Yksi mitä voisi kokeilla olisi tehdä mäntysuovasta ja vedestä liuos (2 dl mäntysuopaa, 10 l vettä) ja kaataa sitä multaan. Kirvojen häätämiseen käytin tuota ja tuntui että nuo kärpäsetkin olisivat hetkeksi kadonneet.
- Epiiska
Fairyvesi houkuttelee mut ei estä lisääntymistä. Nev aan lisääntyy lisää. Tuskin fairyvedessä kuitenkaan.
Mahtaako kasvit kuolla mäntysuopaan???
Aiemmin mainittua kukka-raidia olen kanssa kokeillut. Sekin kai tappaa sen hetkisen sukupolven mutta ei mullassa muhivia toukkia, munia, tai mistä ne nyt sitten sikiääkään.
Tietääkö kukaan kuinka pitkä elinkaari niillä on ensimmäisestä vaiheesta viimiseen (jos siis kuolevat luonnollisesti eikä fairyveteen taikka raidiin...)
- savua ilmassa
Eräs puutarhuri kertoi et hänen pikkukärpäset katosivat kun hänellä oli tekemiäni steariini-parafiini kynttilöitä palamassa. Niitä vaan on hankala täältä postittaa. Olisko kynttilä hieman savuttanut, ja kärpäset kuolla kupsahti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1217930Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1516668Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834775Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2453245Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012744Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1072266- 1501915
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121906Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa311720Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971624