Meikkivoide akne/arpi iholle?

arpinaama

Mikä olisi hyvä ja kohtalaisen edulline meikkivoide akne iholle? Minulla on jäänyt finneistä ikäviä arpia kasvoille sekä akne vaivaa vieläkin vaikka ikää jo 30v. Mutta en ole onnitunut löytämään hyvää meikkivoidetta. Iho minulla on normaalisti hyvn vaalea lähes kalpea ja sitten siinä mukana finnit, isot ihohuojoiset sekä arpia. Tahtoisin kerranin löytää hyvän meikkivoiteen!

14

4217

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jelppii

http://www.youtube.com/watch?v=ex33wtqnNz8
      Tuossa hyvä video aknen peittämiseen! Kokeile samoja tuotteita kuin videossa, mutta muista, että meikki on vain väliaikainen helpotus. Koska sinulla on vieläkin akne, vaikka oletkin 30v, suosittelen, että käyt ihotautilääkärillä, ellet jo ole sitä tehnyt. Tosi ikävää kuulla aknestasi :( Itselläni on ruusufinni ja suosittelen ProActivea, sitä jenkkiversiota, joka sisältää bentzylperoksidia. Tätä versiota ei voi ostaa Suomesta, mutta jos vierailet, jenkeissä, niin kannattaa ostaa!

• viu vgtuy

Benzyyliperoksidia saa apteekista Brevoxyl ja Basiron -tuotteissa.

• jelppii
        viu vgtuy kirjoitti:

Benzyyliperoksidia saa apteekista Brevoxyl ja Basiron -tuotteissa.

Anteeksi, unohdin mainita tuon. Sehän on siis Euroopassa lueteltu lääke-aineeksi, joten ei saa myydä kuin apteekeissa :) Mutta kiitos muistutuksesta

• Flawless

Meikki tosiaan on vain väliaikainen helpotus. Suosittelen hyvää ihonhoitoa ja kosmetologilla käyntiä. Jokin kemialinen kuorinta voisi tehdä ihmeitä! :)
      Kun iho pysyy hyvänä niin ei meikkiäkään tarvitse laittaa paljoa (tarkoitan pohjameikkiä).

• entinen huonoihoinen

Kyllä varmasti useimmat aknesta kärsivät hoitavat ihoaan hyvin, mutta se ei vain auta tarpeeksi. Itse en edes oikeasta aknesta kärsinyt, finneistä vain, mutta varmasti kyse ei ollut hoidon puutteesta ja meikkiä juuri tarvittiin peittämään.

• Tässä toimiva vinkki aknearpien ja muidenkin arpien selättämiseksi: Arganiaöljy (arganöljy). Olen n. vuoden verran sivellyt kasvoni joka ilta arganiaöljyllä, ja arvet ovat vaalentuneet selvästi. Minulla on tosin ollut vain pinnallisia punoittavia arpia, ei mitään syviä kuoppa-arpia, joten voi olla että arvet ovat vaalentuneet ihan vain ajankin myötä osittain. Olen kuitenkin vakuuttunut arganiaöljyn tehosta, sillä eräs kaverini jolla oli minua paljon pahemmat aknearvet, on saanut ihonsa suht nopeassa ajassa siistin näköiseksi arganiaöljyn avulla.

Arganiaöljyä saa esim. luontaistuotenettikaupoista. Itse olen tilannut mm. Ebaysta ja MUAC:ista.

Olen nyt myös innostunut käyttämään salisyyli-ja glykolihappoa ihon hoidossa, näillä on myös arpia häivyttävä vaikutus ja olen ollut tyytyväinen erityisesti salisyylihappoon, joka on todella tehokas aine. Olen tilannut salisyyli ja glykolihappoa ChemicalPeelShopista. Tsemppiä kaikille arpien kanssa taisteleville, kokeilkaahan noita!

• apuva---

Joe Blascon meikkivoide. Se on kallista, mutta tosi riittoisaa kun levittää ohuesti sienellä (olispa mulla ollut sitä teininä pahimmillaan). Olikohan alabaster vaalea sävy, en ole varma. Cliniquen peitevoidetta olen joskus käyttänyt (se oli oikeasti silmänalusille mutta oon peittänyt sillä pahimpia punotuksiakin). Jotain Biotherminkin meikkivoidetta olen käyttänyt. Jos on vaan alueelliseti pahempia kohtia, varmaan peitevoide ihan hyvä ratkaisu ja muualle kasvoille kevyempää meikkivoidetta.

Muuten hoidosta, tiedän että akneen ei tunnu oikein mikään hoito auttavan joissain tapauksissa. Kaikille Basiron ei käy, kun se on niin voimakas, mulle Skinoren käy paremmin (saa reseptillä apteekista). Naisille tietyt e-pillerit voi olla apu. Mulle ainoa mikä tehosi aikanaan! Mutta jos on vain muutamia finnejä, ei kannata niiden takia.. Kun lopetin, iho meni hetkellisesti pahemmaksi.
      Ihan tavallinenkin kuorinta kotona silloin tällöin voi auttaa..

• sweeyu
      • spam4

Tämä on ilmeisesti joku automaattinen robotti, joka tunkee mainoksiaan joka ikiseen akneketjuun.

• ::::::::::::::::::::

Tässähän oli kyse meikkivoiteesta eikä arpien hoidosta tai ihon puhdistuksesta. Minulla sama juttu kuin aloittajalla ja Cliniquen Anti Blemish meikkivoide toimii. Se sisältää salisyylihappoa, joka hoitaa näppyjä, peittää tosi hyvin ja pysyy rasvaisella iholla.
      Tämä on kalliimpaa kuin markettimeikkivoiteet, mutta on tosi riittoisaa. Minulla oli oikean sävyn löytäminen vaikeaa ja siksi ostin vaaleinta ja toiseksi vaaleinta ja sekoittelen niitä keskenään.

Pakko vielä mainita, että on aika turhauttavaa, kun joku mainitsee aknen tai näpyt ja heti alkaa tulla neuvoja siitä, miten ihoa kannattaa puhdistaa. Itse olen yli 30 v. ja kärsinyt finneistä toooodella kauan. Kosmetologilla on käyty, samoin ihotautilääkärillä. Hyvät ja juuri minun ihotyypille sopivat puhdistustuotteet on käytössä ja olen niitä käyttänyt oikein. Eri merkkejä, kalliita, halpoja, erilaisia rasvoja, seerumeita...kaikkea on kokeiltu vuosien varrella eikä mikään auta. Joskus tähän ei vain ole pysyvää hoitokeinoa.

• meikkailija

Sama täällä, yli kolmikymppiseksi kärsin finneistä. Vuosi sitten ne katosivat oikeastaan täysin (no kesä oli vielä huonoa aikaa, varmaan lämpimämmän sään takia), mutta talvi meni jo finneittä. Syytä en tähän varmaksi osaa sanoa, mutta ajattelin lohduttaa, että joskus ne saattavat lähteä sinultakin. Vanhenemisen syyksi sen voi tietenkin laittaa (täytin silloin 35 vuotta), mutta minulla muutos alkoi heti, kun aloin käyttää aitoja mineraalimeikkejä, joissa on kai aika paljon sinkkiä. Kokeilin samoihin aikoihin myös Cliniquen ihonhoitosarjaa, mutta en ole sitä käyttänyt koko vuotta. Jos siis et ole vielä niitä ehtinyt kokeila, niin kannattaa, netistä saa varsin halvallakin hyviä. Eihän nekään tosin kaikille sovi.

Tuota Cliniquen meikkivoidetta olen itsekin miettinyt, sillä haluaisin esim. juhliin peittävän meikkivoiteen, joka pysyisikin erittäin rasvaisella ihollani, ja tavalliset meikkivoiteet tuntuvat aiheuttavan minulle finnejä (tai oikeastaan niitä tulee, vaikka en meikkaisikaan), mutta sävyt eivät sopineet minulle. Mutta mineraalipohja tosiaan tuntuu hoitavan mahdolliset näpytkin pois, se pysyy hyvin kasvoilla ja näyttää luonnolliselta, sävyjäkin löytyy paljon ja tarpeeksi vaaleita. Kuulostaa ihmeeltä, mutta itselläni se toimii.

• cdee
    • 13+15

Mun naamaa peittää hyvin Max Factorin meikkivoide. Eikä ole hinnalla pilattu. Pysyy hyvin eikä ole liian paksua.
      Ostin aikaisemmin Art Deco meikkivoidetta mutta se on liian tunkkainen mun iholle kallis.
      Omalla paikkakunnalla kun ei kunnon kempparia löydy, täällä vaan markettien Lumenet ja Maybellinit, ei sovi minulle.
      Netistä voin tilata vasta sitten kun olen nähnyt tuotteen livenä, sävyissä on niin paljon eroja etten ikinä osta ennen kokeilua.

• tanoss

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      52
      3012
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      93
      2816
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2678
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      72
      2629
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      96
      2593
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      108
      2189
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      143
      1900
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      63
      1875
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      23
      1757
    Aihe