Nyt on elämä mennyt siihen pisteeseen, että olen hakemassa apua alkoholiongelmaani.
Yksi asiantuntija sanoi, että mulle ei riitä avohoito hänen mielestään. Toiset asiantuntijat taas sanovat, että avohoito on parempi, koska pitää oppia elämään raittiina arkiympäristössä.
Olen 29 vuotias ja juonut about 12 vuotta. Tuurijuoppoutta. Välillä ollut jopa 1.5 kuukautta päihteettä, ihan omasta halusta. Kaikki rahat menee kuitenkin viinaan, kun ratkeaa juomaan esim. 2 viikkoa putkeen.
Mitä olette mieltä?
Avohoito vai laitoshoito?
17
1144
Vastaukset
- LucyJ
Miksipä et kokeilisi kunnon starttia uudelle elämälle ihan eri ympäristössä; "shokkiterapiaa" pois kotoa; kerta kaikkinen piste vanhalle elämäntavalle. Selkeä rajanjakaja vanhalle ja uudelle elämälle. Jos sellainen tilaisuus olisi ja sinne vapaaehtoisesti haluaisit mennä, miksipä et menisi.
Tiedät jo, että ei se ollenkaan mahdotonta ole, koska olet ollut jo aikaisemminkin ihan oma-aloitteisesti päihteetön kuukausikaupalla. Mihin tahansa ratkaisuun päädytkin, toivon sinulle onnea ja menestystä !- 8+20
Tuo laitoshoitohan on tosi kivaa ja voi unohtaa ulkomaailman kokonaan mutta sen jälkeen paiskataan ulos ihan kylmiltään ja mites sitte?
Hyvänen aika todellisuus tuli vastaan joten korkkaus on lähellä.
Sen vuoksi sanoin laskuista ym. että kun laitoshoitoon menee siellä ei puhuta muusta kuin p*erkeleen viinasta ja paasataan kaikista mahdollisista haitoista niin paljon että vois vetää melkein kännit.
Hienovaraisemmin sanottuna antakaa nyt perkele potilaitten soittaa saatana että saa vittu lykättyä vuokraa tai saatanan kännylaskua on tosi vitun kivaa perkele kun laskuvuori odottaa kotona johan siinä on saatana syytä känniin.
- 8+20
Hyödyt ja haitat.
Pystytkö hoitamaan laskut kuten vuokra, sähkö känny, netti ym. - -----
"Avohoidossa" olet jo huuhaillut 29 vuotta, ja mikä on lopputulos?
Mistä alkaen olet muuten alkanut noteeraamaan muidenkin mielipiteitä? - Kumpi ja kampi
Ota selvää, että miten nimimerkki katkoviiva raitistui ja menettele sitten itse toisin. Ettei sinusta tulisi katkoviivan kaltaista kireäpipoista katkerikkoa.
- -----
BUAH...
Kuka sanoi, että olisin raitistunut?
- Maroolofi
Olen ajatellut hakeutua avohoitoon, jos vaan pääsen. Laitokseen en halua, koska mulla kuitenkin on pari paikkaa joissa voin olla raittiina helposti. Elämänmuutos on nyt ihan tosi ajankohtainen. En kärsi pelkästään itse, vaan myös rakkaat läheiset kärsii, ja sitä en halua. Eikä se dokaaminen ole enää kivaa, vaan se on mennyt oikeasti pultsari-asteelle.
- 09583i
Toivotaan, että tällä kertaa olet ihan aikuisten oikeasti vakavissasi.
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/Maroolofi tid:3650?term_keywords=Maroolofi
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/Oolofi tid:3650?term_keywords=Oolofi - .
Muutaman viikon kun olet selvin päin - mielesi jälleen kerran muuttuu.
- ex
Olin 27 kun en enää tullut toimeen kuningas alkoholin kanssa. Olen nyt 43, raitis. Minä sain avun AAsta.
- on sairaus
Jos haluat oikeasti raitistua niin tänne www.rehappi.fi
- 3kk raittiutta takan
vakava on tilanteesi... mielipiteillä ei nyt ole merkitystä. Oli valitsemasi hoitomuoto mikä tahansa vaatii se sinulta sitoutumista ja tahtoa. Toivotan onnea matkaan.
- Maroolofi
Kiitos. Kyllä tämä on vakava asia.
Mulla on nyt muutaman kuukauden kuulunut oikeassa korvassa aina juomisen jälkeen outoa huminaa. Luulin ensin että joku ajaa auraustraktorilla lunta ulkona, mutta sitten tajusin että se ääni tuleekin mun oikeasta korvasta. Ja välillä kuuluu sirinää ja välillä vähän niin kuin morsetusta.
Liittyykö tämäkin viinaan? Mulla humisee vieläkin, vaikka oon ollut jo 5 päivää juomatta.
- Boing..
Aikoinaan päässäsi soi magnetofoni.
Onko keilapallo vielä pyörinyt?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8821326#comment-0 - Sinde82
Joudut varmasti pakkohoitoon. Eriasia on, osataanko näin hoitaa sillä tavalla miellyttävästi, ja kannattavasti. Ihan pelkkä miellyttävän ja kannattavan esittäminen ei ole riittävää hoitoa. Se on kissan varastamista, ja reisiltä liikuttamista. Se taas on seksuaalista väkivaltaa. (aina joku vikana)
Et voi varastaa kissaa kenenkään pöydältä, etkä viedä ketään takkahuoneiden ikkunoiden eteen koputtelemaan ikkunoihin. Näin katsellaan valitettavasti yöttömän yön auringonnousua.
-Onko sellainen olemassa, kuin maitohuoneen pöytä? Mitä sä sillä, peilailija, haluat tehdä?
-Ehkä ötöiköitä....
Väestönsuojelu-atomi ja sen käyttö on ihan eri asia, kuin päihdeongelma. Tämä on intimiteetti-hygieniaan.
-"Mää en voi sille mitään, jos sää haluat sellaista tehdä."
- En mä halua vastata tässä mistään....
Jaa, nyt mää taas muistan tänään missä mä oon, kun P...... on pyörinyt, mun kanssa, ja yrittänyt nukuttaa koko yön.
- Eiks siellä pysty edes nukkuun.....
Ei niiltä oikein nuku.
Sano vaikka jotain tavallista...
Sano vaikka kuka oot... - Häh?
Etkö vieläkään ole valinnut?
http://www.centurycasket.com/Wood-Caskets/ - D.P.T.P.H.
Mitä sä haluaisit valita?
Sitä sukupuolentietojen vai henkilötietojen sekoittamista, että kumpiko?
Oletko vajaamielinen?
Sä olet sekä röyhkeä, että naurettava. Vain säännöllinen täydellisyys, täydelliset suunliikeradat, eli täydellinen sosiaalinen vuorovaikutus ja täydellinen sosiaalinen kanssakäyminen.
Elät jonkilaisessa harhassa, fantastisten fiktion luominen, seurakunnan tukeminen.
Nämä sosiaalialat, nämä ovat prostituoiduille.
-Mun ajatus: pakkokeinolaki-heijasteista poispyrkiminen...
"Minä olen vammainen nainen, en kunnioita fokusaatiota."
-Miksi olet aloittanut tämän?
- Eikö näihin saakaan painostaa?
Vain raipoitettua suunaluetta tuetaan....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh922205Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1541820- 1731343
- 233826
- 65764
- 62749
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591