Vastauksia nopeesti.. kts

Apuaa

Elikkäs mulla on 2 tyttögerbiiliä jotka ovat hieman ujoja , ei pelkää mutta en esimerkiksi voi ottaa kädelle kun juoksevat karkuun , sekä en ole voinut juoksuttaa niitä muualla kuin akvaariossa koska ei ole aitausta ja en tiedä uskaltaako heitä päästää lattialle , entä jos ne karkaavat? kuitenkin on paljon paikkoja jonne mennä piiloon.. Niin ja uskaltaako niitä laittaa sohvalle? pelkään että hyppäävät alas ja karkaavat. Vastauksia nopeesti kts

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerbiilifani -98

No en mä tiiä voiko niitä laittaa sohvalle, riippuu voitko vahtia ettei ne tipu. Sun pitäs istuu siin vieressä ja vahtia _koko ajan_ ettei ne pääse siitä tipahtaan. Jos ne menee lähelle reunoja nii laitat käden eteen..
      Ja juoksuttaan voit sillai et yksinkertasesti teet aitauksen jonka jokaisen pikku kolon tukit. Laitat esim jonku penkin johonki nurkkaan tms.
      Ja mahdollisuushan tietty on että ne karkaa, mut sit otat ne vaa kiinni.

• Apuaa

Mää epäilen että jos päästän sohvalle nii ne ekana hyppäis pois mut en taida viel kokeilla :D .. niin ja sitten miten voin saada niistä niin kesyjä etttä esimerkiksi voin pitää kädellä ettei karkaa? hirveen säikkyjä , terran yläpuolella kun kokeilen nii ne kurkottelee alas ja pyrkii hyppään heti?

• marsss111

WWW.PETNETSTORE.FI sieltä saa hyvän aitauksen gerbiileille :) vähän päälle 25euroa ! Gerbiileitä ei kannata päästää alueelle, jossa on koloja ja johtoja.. Aina kannattaa rajata alue, missä ne ovat. Juoksuaitauksessakaan ei saa pitää ilman valvontaa, kun ovat ketteriä karkaamaan ajan kuluessa. :)

Gerbiilit jotka ei oo tottunu käsittelyyn, ovat yleensä arkoja, joten ei auta muutakuin kesyttää ja yrittää totuttaa pikkuhiljaa.. se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä.. mm. kädestä syöttäminen ovat hyviä totutus tapoja.

• Apuaa

Joo aloin päivittäin syöttään kädestä ja jos tulevat lähelle annan jotain herkkua , mm auringonkukansiemenen. nyt ne jo tulee haisteleen kättä heti :D mutta toinen nuista luuraa koko ajan niiden omassa luolassa jonka kaivoivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe