Nimet, jotka eivät sovi Suomessa

sopimattomia meillä

Kansainväliset nimet ovat rantautuneet Suomeen. Mutta niissä on selkeästi sellaisia, jotka eivät ole kauniita Suomeksi ja merkitykset ovat ikäviä. Mitä tällaisia tulee mieleen?
Itselleni tulee mieleen esim: Jessika. Jes, sika! Ikään kuin huudahdus "Jes, sika!" Jes, hyvillään siis siasta! Sitten Anastasia, anasta sia! Anastaa, siis varasta sija, paikka, sijoitus!

12

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Severine

huoh, eipä sullakaan sitten taida parempaa tekemistä olla?

Jessikasta en pidä, en myöskään Jessicasta, mutta enemmänkin siksi, että nimi on yleistetty tiettyyn yhteiskuntaluokkaan liittyväksi nimeksi.

Anastasia on mielestäni tosi kaunis nimi, tyttäreni kolmas nimi, emmekä kyllä koskaan ole tuollaista hänen nimeensä liittyen kuullut. Pelkästään positiivisia kommentteja. Aika outoa tulla tänne kehittelemään tuollaisia keskusteluketjuja...

Tuskinpa kukaan alkaa sinulta ottamaan vastaan neuvoja lapsensa nimeämisen suhteen, ainakaan täällä netissä.

• no niinpä niin

No, nuo nimet eivät ole alunpitäen olleet suomalaisia nimiä. Suomalaiset kunnioittaa nimiperinnettään mielestäni. Mutta nykyään täällä tosin on paljon ulkolaisia, siinä mielessä sen ymmärtää, ei muuten. Jespossu, Varastasia.

• Stepanov

Mä en ymmärrä tuota, kuinka aina valitetaan että meille ei sovi sellaiset eikä tällaiset nimet. Sopiipas! Nimi kuin nimi.

Richard Nieminen tai Charlotta Mäkinen sopii ihan siinä kuin Maija Svensson, Jussi Da Silva tai Matti Smith. Miksei koskaan kielletä ulkomaalaisia antamasta lapselleen suomalaista nimeä ja kiukutella, kuinka se ei soinnu sikäläiseen sukunimeen?

Omituista yleensäkin väännellä siitä, SOPIIKO joku nimi vai ei. Nimihän sopii aina kun sovitetaan. Luullaako täällä, että ulkomailla nauretaan, jos kuullaan sellainen nimi kuin Pirjo Jefferson tai Madeleine Järvinen? Kuinkahan paljon maailmassa onkaan eri kansallisuuksia ja niillä omia tyyppinimiä, kuten meillä Suomessa nämä nen- ja la -päätteiset nimet, muunmuassa? Kuka niitä tuolla maailman turuilla ihmettelee ja luokittelee ja määrittelee, mitkä sopii ja mitkä ei, kun ei niitä kaikkia edes voi tietää, mistä ne tulevat ja mitä nimiä ne ovat. Joku meillä tuikitavallinen "Harju" voi kuulostaa muualla tosi eksoottiselta ja siihen heidän korvissaan voi käydä mikä nimi tahansa.

Sain avioliiton kautta ulkomaalaisen nimen, vaikkei mieheni olekaan ulkomaalainen, nimi vain. Nytkö pitäisi olla jotenkin katkera siitä, kun ei mun nimet sovi toisiinsa?

• skgp<skg<äsög<

Ap:lle sellaisia nimiä on monia! Suomalaiseen nimeen sopii AINA PARHAITEN suomalainen nimi, se on selvä. Joskus voisi olla järkevämpää "suomentaa" kyseinen nimi jos on vierasperäinen eli miettiä suomenkielistä vastinetta nimelle esim. Camilla vs. Kamilla

Kyllä ihmisiä huvittaa ja naurattaa nämä pikku Ann-Catharine Belinda Angelique Romppaset...

• hahihoo

Mä oon sitä mieltä että lapselleen saa ihan vapaasti antaa kansainvälisen nimen! Oon ilonen että MUN vanhemmat anto nimeks tosi kansainvälisen kaikkialla käytettävän ku muutettiin ulkomaille jo pienenä. Kantsii ajatella miten se Kaija-Terttu tykkää myöhemmin nimestään kun haluaa jonnekin missä ei suomea puhuta.

• okokppp

Mutta kannattaa myös ajatella sitä lasta. Toki ihanaa antaa kansainvälisiä nimiä. Mutta mites tämä: yhden tutuntutun lapsen nimi on kuulemma Armas Tapani Kössi. Siis Armasta pani Kössi?? :::D

• Febbush

Täh, eihän Armas ja Tapani ole edes kansainvälisiä nimiä? O.o Täh?

• mia.

Tän on pakko olla provo

• jooo

On kyllä totta, että tietyistä nimistä tulee mieleen eri asioita. Minulla tulee aina Juusosta mieleen juusto, Oliviasta oliivi, Siiristä hiiri, Akselista jokin auton osa, Petronellasta bensiini, Pauliinasta possu, Mioasta kissa : )

Näitä nimiä en voisi lapselleni antaa. Eivät rumia nimiä ole, mutta mutta : )

• Fatima

Muhammed, Ahmed ja Ali eivät ehodttomasti sovi Suomeen

• ReinoPeino

Mä asun Helsingissä ja mua kiusaa tän kaupungin nimi niinkun Hel (melkeen kun helvetti enkuks) sin (synti) ki (vähän niinkun key eli avain enkuks). Eli Helsinki olis niinkun avain helvettiin. Kauheeta!

• sotrueeee

HAHa toi on niin totta, itekki aina oon nauranut/ihmetellyt tätä nimeä. Hell Sin samassa sanassa ei voi olla hyvä juttu :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2118
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      39
      509
    Aihe