Mikä wlan vastaanotin valokuidulle?

valokuiti

Elikkä hommaamme 10m valokuitu netin ja tällä hetkelläkoneeessani on verkkokortti jossa on kaksi antennia ja haluaisin saada valokuitu netistä kaiken nopeuden irti. riittääkö nykyinen vastaanotin vai kannattaisko ostaa nopeampi?

10

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Langaton verkkokorttisi ilmeisesti tukee N-standardia, joten riittää hyvin kymmenen megabitin nopeuksille, mutta yhteensopivuuden varmistamiseksi myös päätelaitteen olisi oltava N-standardinen.

Itse asiassa G:kin riittäisi, mutta N:ssä on suuremman nopeuden lisäksi parempi kantama.

http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3680781

• cvbw2w1

Jos tuo 10m tarkoittaa nopeutta, 10 megaa, niin eipä öle kovinkaan nopea, ei siinä tarvita mitään N laitteita.

• 24m kuparilankanetti

10 megan valokuitunetti?
      Saatat yllättyä kun operaattorisi lähettää postissa tavallisen adsl-wlan modeemin, jonka wlan nopeus riittääkin kymmenelle megalle aivan mainiosti.

• aafgtaqg

Mulla esim on 10 meganen DNA:n kaapelinetti ja modeemina Cisco EPC 3825 Wlan modeemi ja nopeusmittauksen mukaan on 9,75 mbsek nopeus joten ei tarvita mitään valokuitua tuohon nopeuteen. Tämä modemi on toiminut todella hyvin uuden firmware päivityksen jälkeen.
      Valokuituja asennellaan nykyisin uusiin kerrostaloihin ja myös remonttien yhteydessä uusitaan näitä kaapeleita, mutta harvapa tarvii noita 100 megan nopeuksia normi surffailuun. Todellinen nopeus ei niissäkään ole 100 megaa.....

• valokuiti

Mutta miten paljon nopeempi toi valokuitu on tavan kaapelinettiin verrattuna jos kummatki olisi 10 megan?

• ojala

10 megaa on 10 megaa.

• 3245

mutta valokuitu lähettää ja vastaanottaa dataa paljon nopeammin.

• Kuinka niin? Jos valokuidun nopeudeksi on rajoitettu esimerkiksi 10 Mb sisään ja kaksi ulos, on vastaava 10/2 kuparikaapeliverkko aivan yhtä nopea.

ADSL2:ssa saattaa olla rajoittavana tekijänä keskuksen etäisyys ja signaalin laatu, mutta modernimmissa sovelluksissa ja TV-kaapeliverkossa ei sekään, jolloin 10 on 10.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      92
      2205
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      154
      1820
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1343
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      826
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      749
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe