Lihominen ja halu kuolla!

Lähtölaskenta alkanu

Olen 27-vuotias naikkonen ja olen sairastanut skitsoaffektiivista häiriötä vuodesta 2008. Sairauteeni on kuulunut psykooseja (yhteensä 2 kpl), maanisia vaiheita, jolloin elämä on tuntunut mahtavalta olen ollut hoikka ja sitten vastapainona vakavia masennusjaksoja. Tällä hetkellä (masennus alkoi viime jouluna) on menossa erittäin vakava masennusvaihe ja en jaksaisi tehdä mitään muuta kuin nukkua ja ahmia. Olen noin 22-24-vuotiaana (ja yläasteikäisenä) kärsinyt alipainosta, mutta noin 25-vuotiaana aloin lihomaan. Pahimmillaan olen painanut peräti 75 kiloa (olin ahminut monta päivää putkeen, joten se oli osittain nesteturvotusta, mutta kuitenkin!) ja pituutta minulla on vain vähän reilu 160 cm.

Tällä hetkellä painan noin 72 kg ja en oikeen kehtaisi olla ihmisten ilmoilla! Pelkään erityisesti, että törmään vanhoihin tuttuihin, jotka näkivät minut viimeksi hoikkana! Ja tietysti pelkään myös sitä, että erakoidun pahasti, kun en kohta kehtaa näyttäytyä oikeen missään! En ole vielä joutunut kuuntelemaan huutelua/yleistä kritiikkiä läskeistäni. Pahoin pelkään, että kesähelteellä, kun vaatteita on pakko vähentää, tulee varmasti jotain kommenttia ulkopuolisilta..Tiedän, että ajatteluni saattaa kuullostaa joistakin "hieman" teinimäiseltä! En vaan kertakaikkiiaan kehtaa lyllertää tuolla kaduilla!! Hädin tuskin saan käytyä edes kävelylenkillä ja jumpassakaan en oikeen kehtaa käydä, kun läskit hölskyy sinne tänne.

Olen jo vuodesta 2009 lähtien harkinnut tappavani itseni, koska aloin yhtäkkiä lihomaan. Aina kun paino on noussut 70 kiloon, nämä itsemurhatoiveet voimistuvat huomattavasti! En vain pysty elämään lihavana! Ja jos nyt joku vielä lihavempi/about saman painonen väittää, että lihavallakin on hyvä elämä, niin se ei todellakaan pidä mun kohdalla paikkansa! Vielä viime kesänä olin ainakin 10 kiloa laihempi ja silloinkin koin itseni aika "pullukaksi". Luulin, että pysytyn helposti sitten syksyllä pudottamaan painoa 55-50 kiloon. Mutta ei! Pitikin tulla taas tämä paska masennus!!

Ja eniten ärsyttää se, että mun kohdalla masennus ei vie ruokahalua!!

Koko kesä menee pilalle, kun ei voi pukeutua kauniisti (läskin päällä suurin osa vaatteista näyttää kamalilta!) ei voi käydä rannalla (läskit näyttää aina rumilta valailta!), ei voi harrastaa hyvää seksiä (sellaista, millaista se oli hoikkana!) ei voi tapailla miehiä (haluan aloittaa uuden suhteen, vasta kun olen hoikka!) ja lista voisi jatkua vaikka kuinka..

Onkos täällä muitakin läskejä, jotka ihan oikeasti harkitsevat tai ovat harkinneet itsemurhaa painonsa takia? Mä olisin ehdottomasti mieluummin hieman alipainoinen, kuin ryhävalas! Jos mun paino vielä tästä nousee, niin se on sitten selvä homma eli good bye cruel world!

Pahoitteluni jos kirjoitan aika karkealla tyylillä, mutta näin tosissaan koen asiat lihavana akkana! Olen varmasti monen mielestä pinnallinen kuspää..Ja sori jos tuli aika sekava teksti!

Huom! Käyn noin viikon välein juttelemassa näistä asioista psykologille, mutta hänestä ei ole paljon mitään apua, sillä hän on itsekin "aika" tukeva nainen ja väittää juuri sellaista, että lihavanakin on hyvä elää!

9

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ertghbn

trollaat

• papusoppatar

Miltä kuulostaisi jos alkaisit teho-kuntokuuri-laihikselle ja pudottaisit ylipainon pois? :) tarvitsisit jonkun motivoimaan/kuntoilukaveriksi joka potkii lenkille ja salille silloin kun masentaa! :)

• Lähtölaskenta alkanu

Tuo kirjoitukseni ei valitettavasti ole mikään trolli.. En varmastikaan ole ainoa lihava nainen tai mies, joka miettii erityisesti lihavuutensa takia (monesti taustalla on ainakin hankala syömishäiriö) itsemurhaa! Voi olla, että aikuiset eivät kehtaa puhua tästä asiasta, enemmän kai teini-ikäiset puhuvat ko. aiheesta avoimemmin. En haluaisi olla "liian" pinnallinen, mutta näin se vain on, että lihavana joudut luopumaan monista ihanista asioista!

Ja se on totta, että kaipaan kyllä kovasti lenkki -ja jumppaseuraa, erityisesti about saman ikäisistä naisista, joilla myös on masennusta ja ylipainoa! Täytyykin alkaa etsimään tällaisia! Voitaisiin tehdä yhdessä muitakin piristäviä juttuja, eikä tarvitsisi miettiä synkkiä juttuja! =)

Joillekin muuten sopii pyöreys, mutta mulle se ei sovi ollenkaan! Ja kaikki lihavat eivät ole syömishäiriöisiä, mä olen kärsinyt syömishäiriöistä koko ikäni! Ja nyt on menossa kausi, jolloin mulle maistuu ainoastaan epäterveelliset ruuat. Haen niistä jotain helvetin lohtua! Siksi laihduttaminen on todella vaikeeta, kun olen addiktoitunut kaikkeen todella rasvaiseen, suolaiseen ja sokeriseen "ruokaan". Terveellinen ruoka ei maistu lähes ollenkaan! Ihan kamalaa!! Toi epäterveellinen mössö varmaankin pahentaa mun masennusta..

Ja tietysti tuo mun vakava psyykkinen sairaus (onneks mulla on kuitenkin todella hyvät lääkkeet, jotka kyllä kai lihottavat paljon) vaikuttaa siihen, että mietin jatkuvasti itseni tappamista. Se valitettavasti kuuluu taudinkuvaan. Ja eihän sitä tiedä vaikka olisin noin 50-kiloisenakin yhtä onneton..

Aurinkoista kesää kuitenkin kaiken kokoisille! Ehkä mäkin olen joskus onnellinen, olin sitten lihava, normaalipainoinen tai laiheliini.

Kertokaa kuitenkin ihmeessä muutkin tuntemuksianne ko. aiheesta! Sori, että aihe on ehkä liiankin synkkä!

• j k

ei ole

• papusoppatar

Voin samaistua tuohon, että on addiktoitunut sokerisiin ja rasvaisiin ruokiin. Itsekkin olen ollut mutta hankkiuduin koukusta irti :) tällä hetkellä kuntokuuri laihis menossa ja sujuu hyvin :)

• Läskit pois!!!

Ala katsoa joitain kauhusivustoja läskeistä itselleni se ainakin auttoi...(sain anoreksian). Kirjoittele lappuja jääkaapin oveen joissa kiellät syömisen. Hyvästele ruoat kokeile siirappi diettiä(3kertaapäivässä siirapin, sitruunapippurin ja veden sekoitusta isolasillinen, muu ruoka kielletty juomaksi vain vettä). PS. Jos näkisin sinut kadulla huutaisin kavereideni kanssa varmasti!!!

• Kuria ny tarvitaan

No vähän itsekuria vittu ei se laihana pysyminen tai laihtuminen hankalaa ole. Ota tavoite paino suosittelen kohdallasi 44kg. Itse olen 179cm ja painoa( vähän vielä liikaa) 46kg. Katso peiliin ja yritä sanoa nauramatta olen kaunis TAI laihduta

• 53432

Itsekuria? Ennemminkin perspektiiviä elämään. Olet jo aikuinen ja sinun pitäisi käsittää ettei ulkonäkö ole elämän ja kuoleman asia varsinkaan jos kyseessä on siis sellainen juttu jota voit itse kontrolloida. Mene vaikka johonkin vapaaehtoisjärjestöön töihin joksikin aikaa ja irrottaudu oman kroppasi miettimisestä.

• JonesHenry

Haluan kommentoida aihetta joka on minulle itselleni läheinen(lupasin etten palaisi tänne palstalle ennenkuin tekisin eutanasiasta blogin. No nyt se on lopultakin valmis!)

Painiskelet hyvin tärkeän ja vaikean ongelman kanssa. Kysymys on siitä, kuinka saat tehtyä enemmän VÄHEMMÄLLÄ! Eli kuinka kulutat kiloja ISTUALTASI!

http://www.tvins.com/fi/products/abdoer-twist/abdoer-twist.php

http://www.bestdirect.fi/fitness-hyvinvointi/gymform-duo.html

Minulle itselleni laihduttaminen on aina ollut erittäin vaikeaa. Kokemuksiamme ei voi verrata. Minulla on syntyältäni notko selkä. Se on vaikeuttanut voimakkaasti ylipainoa vastaan taistelemista.

Haluan sanoa tähän aiheeseen, että meidän on käytettävä INFORMAATIOA hyväksemme koska elämme INFORMAATION luvattua aikakautta!

Sinun on löydettävä tie laihdutukseen LIIKUNNAN kautta! Liikunta on hyväksi aivotoiminnalle näin yleensä. Sinun on löydettävä tapa LIIKKUA FIKSUSTI!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7550
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6295
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4417
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3044
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2628
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      32
      1908
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1531
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1514
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      762
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      703
    Aihe