Sisarpuolen mustasukkaisuus!!

mammuliiiiiiiiiiiiii

Nykyisellä miehelläni on 13 vuotias lapsi, joka asuu kanssamme. kaikki on mennyt todella hyvin meillä kolmella. Lapsen biologisen äidin kanssa tulen myös hyvin juttuun. Ongelmia on alkanu ilmetä kun lapsen biologinen äiti sai hiljattain vauvan. Tämä 13 vuotias on siitö hyvin mustasukkainen ja protestoi sanomalla että toivoisi vauvan kuolevan. Toki vissiin ihan normaalia. meille on myös tänne perheeseen tulossa piakkoin vauva. mitenhän kannattaisi toimia? vinkkejä otetaan vastaan.

7

710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä minäkin olisin

Niin no, ihan ymmärrettävää tuo mustasukkaisuus minusta. Hänhän kokee olevansa puolikas lapsi kummassakin perheessä ja ei kuulu oikein enää kunnolla mihinkään, koska omaa perhettä ei ole enää. Seilaa vain kahden uuden pikkuperheen väliä ja huomaa aina olevansa vähän ulkopuolinen. Sen sijaan nämä uudet silmäterät kuuluvat kumpikin tahoillaan omaan perheeseensä ja saavat sen, mitä tämä 13v. ei saanut vanhempiensa ongelmien/uuden miehen/uuden naisen takia. Hän kuitenkin joutuu sitä perheonnea nyt sitten molemmissa paikoissa katselemaan sivusta ja varmasti on kateellinen kun kummassakin paikassa uusi vauva vie ison osan sen ainoan biovanhemman huomiosta. Uuden vauvan myötä myös omille vanhemmille syntyi käytännössä uudet perheet ja ehkä teini pelkää oman entisen perheensä, siihen liittyvien muistojen ja hänen itsensäkin jäävän nyt unohduksiin kun vanhemmilla on uudet tärkeät perheet. Uudet tulokkaat varmasti aiheuttavat katkeruutta lapselle, aiheuttavathan nyxätkin katkeruutta exille ja päinvastoin. Miksei lapsi saisi olla katkera ja mustasukkainen aikuisten toilailujen takia?

• mammuliiiiiiiiiiiiii

Tottakai saa olla mustasukkainen. ei oo tarkotuskaan ettei saisi. väistmätöntä vaan jos halutaan lapsia lisää ettei voisi tehdä koska 13 vuotias on kateellinen. kyselisin vaan neuvoja. lapsi on kaikki arkipäivät meidän kanssa ja vain joka toinen viikonloppu äitillään. meillä hän on siis tiiviisti mukana odotus ajassa sekä omaa mielipidettä kertomassa. kannataisiko minun ehkä keksiä jokin yhteinen ns. harrastus tämän vanhemman lapsen kanssa. olisiko siitä jotain apua? vai tuntuuko se tosi teennäiseltä kun en kuitenkaan ole biologinen äiti. tietty yhteisiä shoppailuretkiä voisi olla ja tietysti hänellä ja isällä kahdenkeskistä aikaa.

• aika omituista

No aika lapsellinen vielä sitten on tuo 13 v jos on vauvalle mustasukkainen. En tunne yhtään tapausta jossa teini olisi vauvalle mustis. Itse sain viimeisen lapsen kun vanhin oli juuri tuo 13 v. Meillä jo 13 vuotiaalla oli muita juttuja kuin kiukutella äidin ja isän huomiosta vastaan vauva! Heh... enemmänkin hän halusi hoitaa ja huoletia vauvasta, työnteli ulkona ja vaihteli vaippoja, kuin sai raivareita ja huusi lattialla!! Heh...

Olisiko kenties keksitty juttu, vai onko hän todella vielä lapsellinen? Onhan niitä jotka ovat vielä 15 v erittäin lapsellisia mieleltään.

• Lekuriin

Kiikuttaisin 13-veen psykiatrin vastaanotolle. Ei ole normaalia toivoa kenenkään kuolemaa, saatikka oman sisaruksen, eikä puhua sellaisia juttuja. Hän on varmaan kokenut äidin lähdön hylkäämisenä ja sen takia oireilee.

• Viivettä kehityksess

Missähän tilanteessa tämä 13-vuotias on sanonut toivovansa vauvan kuolemaa? Jos kyseessä on ollut riita, en laittaisi asialle suurtakaa painoa.

Itse olen 12-vuotiaana saanut sisaruksen, jota myös jouduin paljon hoitamaan ja 13-vuotiaana olen ollut jo kesätöissä.

Nykylapset ehkä kehittyvät hitaammin tai ainakin vaihtelua on suuresti? Tuolla teinivanhemmat palstalla on jo 13-vuotiaita odottajia, mikä nyt ei kuitenkaan ole mikään kehuskelun aihe. :(

• mammuliiiiiiiiiiiiii

No siis lapsen äitillä on mielenterveyshäiriö jonka vuoksi ilmeisesti yrittänyt itsemurhaa ja muuta. Ite veikkaisin että kun äiti on ns. hylännyt tämän 13 vuotiaan kun ei ole häntä halunnu sinne asumaan vaan tyrkännyt isälleen. ja nyt tulee sitten 13 vuoden päästä tilalle uusi lapsi, että vaikuttaisko se sit. Alussa kun lapsi kuuli, että sinne on vauva tulossa niin minkäänlaista reaktiota ei ollut eli kait pyyhki pois mielestään. se oliki sit aika pamaus ku se vauva siellä olikin. Ja oli kylvetys tilanteessa toivonut ettei vauva enään ammeesta nousisi.

• mammuliiiiiiiiiiiiii

Siis ihan suoraansanottuna mua vituttaa kun olen jo syksyllä sanonut että tulee lapselle kovat paikat kun äiti hylännyt ja uus lapsi tulee. Kukaan ei mua uskonut ja anoppi haukkui mut aivan pystyyn ja on laittanut välit. Kaikki sanoivat, että ei lasta haittaa yhtän jos äitille tulee uusi lapsi. Ehdotin myös koulukuraattoria, mutta ei.
      Toihan nyt on ihan luonnollista, että ton ikäinen rupee varmasti kelailemaan, että miksei äiti häntä halunnut ja silti uuden lapsen haluaa.. Lapsi on kyllä mulle puhunut tästä tulevasta vauvasta ja auttanut minua kotiaskareissa, sekä kantanut välill jopa kauppakasseja. Hän haluaa tälle uudella vauvalle ommella kankaasta jotain kivaa, sekä piirtä taulun. Miksi ihmeessä näin iso ero?. Onkohan siellä äitillä sit vaan keskitytty vauvaan ja jätetty tämä vanhempi huomioimatta.. On kyllä tosi hankalaa ja jos sanon, että oon huolissaan niin haukutaan, että minä väitän lasta sekopäiseksi.... hohhoh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe