oonko alkoholisti?

whatamI?

Varjelen terveyttäni juomalla vain harvoin, n.3 kuukauden välein mutta nautin kännissä olemisesta. Juon kavereiden seurassa kun juon. En ajattele juomistani ongelmana mutta kun "päätän" juoda ni juon silleen et oon pikku kännissä. En tykkää esim. viinistä ruuan kanssa koska siinä ei oo "järkeä" en siis tykkää mausta. Paitsi ehkä siiderin mausta. Oon terveysfriikki ja sen takia en tykkää juoda usein, mutta jos alkoholi olis vaaratonta ni kyl joisin. Tekeekö tää musta alggiksen? :D

7

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AA:n kyylä

Olet ilmanmuuta alkoholisti. Varasin sinulle jo paikan seuraavasta AA:n palaveri-istunnosta. Saat istua Pertin viereen. Hän on luvannut lämmittää perceellä sinullekin varatun kohdan puupenkistä.
      Varaathan setelinipun kahvikassalipasta varten.

• nariseva einari

Löylykauha perciissä suojelee kaikilta haittavaikutuksilta.

• toivottkkk

Ei kuulosta siltä että alkoholi olisi sulle ongelma. Ellet sitten oo ns. "tuurijuoppo" miten mikäkin nyt määritellään… Uskon että suurin osa ihmisistä juo juuri sen kännin takia vaikka pienenkin, enkä "maun".

• jenniepk

Kuinka vanha olet? Itse olin tuollainen joskus 16vuotiaana, alaikäsenä se oli vaikeempi saada alkoholia muutenki mutta muistan juuri tuon humalahakuisen juomisen. Se saattaa koitua sulle ongelmaksi. Tietty sitä voi nauttia kännissä olemisesta mutta pidemmän päälle sekin voi alkaa olla vaaran merkki. Se nimittäin ratkaisee kun tajuat miksi haluat juoda, ei se mitä juot ja milloin! Viini on minustakin pahaa ja olen samaa mieltä sun kanssa että ei ole järkeä juoda sellaista mistä ei pidä.

• whatamI?

Oon 19 vuotias! Mun pahin "biletysikä" tuntuu menneen jo ohi ku nykyään en jaksa oikeen sitä darrafiilistä seuraavana päivänä joten oon mieluummin vähemmän kännissä kuin siinä tilassa. Juon sen takia että se on hauskaa kavereiden kanssa. Ja siis "ajoitan" mun juomiset niin että en juo moneen kuukauteen vaan säästän yhtä iltaa varten mun känneilyt. :D

• jenniepk
        whatamI? kirjoitti:

Oon 19 vuotias! Mun pahin "biletysikä" tuntuu menneen jo ohi ku nykyään en jaksa oikeen sitä darrafiilistä seuraavana päivänä joten oon mieluummin vähemmän kännissä kuin siinä tilassa. Juon sen takia että se on hauskaa kavereiden kanssa. Ja siis "ajoitan" mun juomiset niin että en juo moneen kuukauteen vaan säästän yhtä iltaa varten mun känneilyt. :D

Okei aika hyvä idea. Mulla on sellasia kavereita jotka on joka viikonloppu menossa ja sitten kysyy mua mukaan, juon kyllä viikollakin niin paljon ja viel jos nuo baarikerrat mukaan niin huhuh. Sulla on hyvä tilanne jos pidät noin että juot vaan harvemmin, en usko että sillon haittaa vaikka kännit vetäset :D Humalahakunen juominen taas on sellanen et jos sitä tekee paljon niin se muuttuu vaan pahemmaksi.

• pla.pio

Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla toipumassa, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.

Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!

http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      94
      2284
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      171
      1874
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1426
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      240
      882
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      786
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      779
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      774
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      682
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe