Ärtynyt paksusuoli ja uuden suhteen luominen...

So sad

Olen 35-v. nainen ja tällä hetkellä sinkkuna. Elämääni varjostaa ärsyyntynyt paksusuoli (ilmeisesti) ja sen tuomat ongelmat. Tai ongelmia ei sinänsä ole niin kauan, kun olen yksin kotona (heh), mutta vaikuttavat kovasti sosiaaliseen elämään. :( Minun on vaikea tutustua uusiin miehiin, kun mietin aina miten vatsani milloinkin reagoi. En voi kutsua ketään pidemmäksi aikaa (esim. yön yli) kylään, tai mennä toisen luo, varsinkaan syömään, kun en tiedä, koska vatsa alkaa turpoamaan, elämöimään ja tuottamaan ikäviä kaasuja.. Ja jos niitä ei voi päästää pois, on tuloksena todella turvonnut ja paha olo. :(

Joten, kysyisinkin miehiltä: Miten suhtaudutte naisella tällaiseen vaivaan? Voiko sellaisen naisen kanssa seurustella, joka piereskelee?? Tämä voi ehkä kuulostaa jostain huvilttavalta, mutta minulle tämä on todellinen ongelma. :( Lääkärissä on käyty, joten sinänsä ei ole löytynyt mitään vikaa. Erilaisia ruokavalioitakin olen kokeillut, täytyy ehkä vielä kokeilla lisää.

Kysymys nyt kuuluukin, onko minulla vielä mahdollisuus löytää mies itselleni? Ja kyllä, olen kyllä ollut naimisissakin asti, ja siellä oli tiedossa tämä vaivani, eikä liitto kyllä siihen kaatunut.. Mutta itseäni hävettää todella kovasti, mutta en voi tälle mitään.. :( Ja tiedän, ettei tämä nyt ihan etusijalla ole miesten toivomuslistalla hyvälle suhteelle ja unelmanaiselle, mutta jos kaikki muu on kunnossa, niin kestäisitkö mies tällaisen asian naiseltasi?

10

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+3

Olisin täsmälleen voinut kirjoittaa samat asiat kuin sinä, ikää vaan itseltä löytyy huomattavasti vähemmän, enkä ole vielä voinut ajatella seurustelun aloittamistakaan kenenkään kanssa tämän hävettävän ongelman takia, vaikka miehiä olen tapaillutkin, mutta siihen on kyllä tyssänyt etten pysty vatsani kanssa olemaan ollenkkaan luontevasti vieraampien ihmisten seurassa..:( Neuvoa en siis oikeastaan osaa, ajattelin vaan ilmottautua kohtalotoveriksi..

• So sad

Tuntuu hassulta sanoa tässä yhteydessä, että kiva kun on kohtalotovereita, sillä tällaista tilannetta nyt ei toivo kenellekään. Mutta kiitos symppaamisesta kuitenkin. :) Ja olen pahoillani, että sulla on sama ongelma. Jos olet vielä kauhean nuorikin.. :( On mullakin tämä ongelma ollut jo vaikka kuinka kauan, mutta tuntuu vaan, että iän karttuessa menee vain pahempaan suuntaan.. :(

Mutta ei kai tässä auta, kun nostaa häntä pystyyn. Kyllä me vielä miehet itsellemme löydetään! :)

• viljaton.
      • vatsavatsa

Ruokavalio ei välttämättä paranna oireyhtymää. Ruokavalion sopivuus on myös niin yksilöllistä, että ruoalla parantamiseen voi mennä vuosia. Normi elämää voi elää, vaikka ärtyneestä vatsasta kärsiikin, sehän on vain kosmeettinen haitta. Toki kaikki ymmärtää, ettei ihminen itse pysty vaikuttamaan asiaan. Tärkeää on olla käyttämättä laksatiiveja. Niistä toipuminen kestää useita päiviä.

• tipitii..

minä uskon, että viljattomasta ruokavaliosta on hyötyä. ei ainakaan haittaa.

kyseistä tautia miulla ei ole, mutta vuosi sitten tuli oltua vhh:lla ja ainakin omat vatsavaivat vähenivät huomattavasti. luulen, että kannattaisi edes kokeilla, parikin viikkoa voisi riittää.

• Vatsavaivainen

Itse vatsavaivaisena ymmärrän ongelman. Itseasiassa tuolla toisella ketjulla sanoinkin että olisipa kerrankin vatsasta hyötyä jos sen avulla löytäisi kumppanin :)
      Mulla vähän erilainen vaiva, mutta kumminkin.
      Hyvin olen tullut toimeen eikä oikeastaan kukaan huomaa edes vaivaani. Sen verran hyvin olen oppinut valmistautumaan menoihini. Mutta raskasta se on ja joskus olisi niin vapauttavaa puhua näistä kotonakin ja toinenkin ymmärtäisi jos juuri tänään "en haluakaan" lähteä elokuviin tms. Terveiden ihmisten on niin vaikea muistaa/ymmärtää ongelmaa vaikka ne kuinka tietäisi.
      Olen ollut naimisissa myös ja en todellakaan ole mitenkään sulkeutunut. Mutta hermojen päälle tämä joskus käy...

Tietenkin muut asiat pitää osua kohdalleen myös. Ei kai sitä ihan pelkästään mahan avulla seurustella ;)
      Mies 1965

• Vatsavaivainen

Vielä lisäisin sen verran että olen pyrkinyt rakentamaan olosuhteet silleen että ainakin kotioloissa voin olla vapaasti vaikka kävisi vieraitakin ja itsellä sattuu olemaan huonot päivät.
      Asunto maaseudulla, asunnossa 3wc:tä, mökillä vesi-WC jne.

Mies 1965, kanta-häme

• HerberttiP

SUOLISTOVAIVAT
        Keho on sekä fyysinen että henkinen kokonaisuus, siis myös mieli. Usein vaivaa hoidetaan vain peittämällä oireita. Tällöin itse syy jää hoitamatta ja aiheutetaan riippuvuus ns. ”lääkkeisiin”! On tärkeämpää lukea kehoa henkilön oireista, jolloin hoidon voi kohdistaa kehon häiriöihin. Usein niitä voi aiheuttaa ympäristö, säteily- ja sähkökentät ym. tekijät.
        Yksi tärkeimpiä kehon toiminnan ohjauksia on hermotus, jossa sähköisellä varauksella ’ladattu’ viestitys eri aivoista kulkee kehon eri osiin, kuten lihaksiin, keuhkoihin, sydämeen, maksaan, munuaisiin, rauhasiin ja tietysti myös vatsaan sekä suolistoon. Kun tämä viestitys takkuaa, ilmenee mm. lihaksissa suonenvetoa, sydämen rytmihäiriöitä, umpieriterauhasten kohdalla hormonaalisia häiriöitä, kuten väsymystä, unettomuutta, keskittymisvaikeuksia, kuukautis- tai vaihdevuosivaivoja jne… Vatsan ja suoliston kohdalla hermotuksen häiriöt sekoittavat niiden tärkeät liikkeet eli peristaltiikan. Se ilmenee mahalaukun liika- tai vajaa happoisuutena, närästyksenä, refluksi-tautina, ruoka-allergioina, ohutsuolen vajaatoimintana (mm. laktoosi-intoleranssi), laiska tai ylivilkas paksusuoli (ummetus tai ripulointi, krooninen paksunsuolen tulehdus, hiivaongelmat jne).

Vatsa- ja suolisto-oireet ovat lanne- ja häntänikamavaivoja, siis selkävaivoja! Niiden hoitopaikkoja eli vastealueita on koko kehon alueella päästä jalkateriin. Pelkkä selän alueen käsittely voi helpottaa hetkeksi, mutta voi myös ärsyttää. On tärkeäpää hoitaa kokonaisuutta, jolloin aivot kehon, vatsan sekä suoliston tärkeänä ohjaajana saadaan stimuloitua hoitamaan tehtäväänsä tässäkin roolissaan. Hoidetaan myös ”päänvikaa”!

Olen hermoratakäsittelijänä, noin 15 vuoden aikana, hoitanut monia, monia, monia vatsa- ja suolistovaivaisia. Usein he tulevat hoitoon aivan muun vaivan johdattamana. Käsittelen aina kehoa lukien. Vastealueilla tulee monia tuntemuksia ja asiakkaan kanssa keskustelemalla avoimesti hoidon aikana saamme puolin ja toisin toimivan kokonaisuuden. Tuskaa ei saa tuottaa. Se vie jännitykseen ja lukittaa alitajunnan, keho ei ota hoitoa vastaan. Rentoutunut keho ottaa hoidon vastaan ja Hoito toimii!

Tänäänkin käsittelin alle 20-v miehen, joka oli kärsinyt 2 vuotta ajoittain erittäin kivuliasta, kroonista paksunsuolentulehdusta jopa jatkuvasti verta ripuloivassa ulosteessa. Lääkekuureja ollut noin 6-7 kuuria vuodessa. Eka kerran käsittelin maaliskuulla. Vatsa ja suolisto rauhoittui. Tämä oli 4. käsittely. Olotilan tuloksellisuuden huomioiden seuraava noin kuukauden kuluttua. - Kehon itsehoito stimuloidaan tasapainoon. Näin SE on tarkoitettu!

Meitä kokonaishermoratakäsittelijöitä löytyy www.hermoratahieronnanmestarit.fi -sivuilta. Voit kyllä soittaakin, niin voin kertoa lisää, 0400-972 191.
        Ps. Syö pääruoka aina ensin! Älä neutraloi mahahappoja salaateilla! - Mahahappoja tarvitaan valkuaisaineiden ja rasvojen käsittelyssä. Salaatit lopuksi ja hyvin pureskellen. Silloin voit nauttia myös kasvisten mausta. Sylki, sen amylaasientsyymi, on tärkeä kasvistärkkelyksen hajoituksessa, jotta kasvikset imeytyvät ohutsuolessa kehon hyödynnettäväksi. Hotkaistuna kasvikset ei hajoa kehon hyödynnettäväksi, vaan seilaavat paksusuoleen. Siellä ne ei enää imeydy, vaan mätänee ja muodostuvat sokerit ruokkivat hiivoja. Seuraus on hiivaongelmat suolistossa, suussa, elimissä, jopa jaloissa. Oikein toimiva paksusuoli on tärkeä suolistobakteerien tuottaja, myös kehon omien valmistamiensa ns. antibioottien, K- ja B12-vitamiinin tuottaja. – Siis pureksi ruoka kunnolla, niin et piereksi hyvää tavaraa hajuhaittoina ympäristöön. KOKEILE, näet ruokailujärjestyksen muutoksen vaikutuksen jopa samana päivänä! Tästä puhui Paula Heinonenkin jo 5 vuotta sitten. Mie huomasin tämän jo 1990-luvulla, kun salaatteja ruvettiin ’tyrkyttään’ pääruuan korvikkeeksi ensin syötäväksi. Tämä johtaa verensokerin heilahduksiin, lihavuuden kasvuun, rasittaa haimaa ja lisää diabeetestä! Diabetes on räjähdysmäisesti lisääntynyt maailmanlaajuisesti 1990-luvulta alkaen!
        Aitoa Terveyttä Kaikille, myös Vatsa- ja Suolistovaivaisille!

• fdsfsdfdsafds

oireet saat kyllä kuriin ruokavaliolla, tarttee vaan kokeilla mikä ei aiheuta oireita. esim mieheni kärsii samasta ongelmasta, oireita ei ole kun ei syö sipulia, ei ruista(huomattava myös että hyvin moneen on lisätty ruista, joten myös leivän on oltava sellaista ettei siinä ole yhtään ruista), ei normikahvia(tummapaahtoisesta ei tule oireita), ei mitään mausteista, esim grillimauste nostaa oireet esiin. ruuat mieluiten melkein mausteettomia. ei mitään vahvan makuista kannata syödä, koska aiheuttaa vatsaoireita. sinänsä kyllä köyhä ruokavalio ja mautonkin, mutta mieluummin tekee niin kuin että joka päivä kärsisi vatsavaivoista.

kokeile vain erilaisia ruokavalioita, kyllä se siitä. mies en ole joten en suuremmin vastaile tuohon siihen liittyvään kysymykseen. sen verran sanon että jos se suhde on kiinni siitä että sinulla on tuo vaiva eikä mies kestä naisen piereskelyä niin ei suhde tulisi kestämäänkään. itselläni ei ole mitään vastaavaa vatsavaivaa, pieren kun pierettää, oli mies paikalla tai ei(paitsi julkisilla paikoilla en piereskele), kotona saa päräytellä niin paljon kuin sielu sietää. minä en ala ilmoja pidättelemään miehen takia

• ilmavaivoja.

Itselläni on myös ajoittain pieruongelmia. Olen nainen. Suhteen alussakin oli ne pieruongelmat. Pidättelin, mutta vatsahan pieraisi sisäänpäin ja siitäkin tulee ääni. Luontaishoitajalla sain pierut pois joksikin aikaa, ehkä muutamiksi vuosiksi. Olen nyt naimisissa ja taas pieruongelmat käsillä. Mieskin joskus pieree. Itseä on alkanu jo naurattaa nämä pierut. Mies ei hirveästi tykkää kylläkään. Mutta joo, tosissaan olen ajatellut taas hoidattaa nämä pierut kuriin. Ei kuitenkaan terveydellekään hyväksi päästellä noita - prööt, prööt - pieruja. Niitä tulee välillä useita ja suuriäänisiä. Yleensä eivät haise kovin pahalle. En usko, että pierut kaataisi suhteen ja alussahan voi koittaa pidättää niitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      91
      2184
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      147
      1811
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      571
    Aihe