Olen 20 vuotias tyttö. Olen yli puoli vuotta juonut miltei päivittäin n. 6-8 siideriä. Nyt olen saanut vähennettyä että juon joka toinen päivä vaan. Kaikki alkoi yli vuosi sitten pikku hiljaa. Rakastan alkoholia ja humalaa. Ennen tätä sairastin anoreksiaa. Lopetin lukion kesken koska ystävät jättivät minut yksin. Ja häpeän takia. Syiden takia joita en tässä ala sanomaan mutta siihen liittyy poliisi ja naapurin tyttö joka oli samassa lukiossa. Hän oli suosittu.
Suvussamme on alkoholismia, äitini sanoo että ei hänen alkoholisti velikään juo niin paljon kuin minä.. On vain niin noloa ja outoa että näin nuori on alkoholisti.
Älkää haukkuko minua.. olen todella epävarma ja minulla on huono itsetunto. Toivoisin että joku muu nuori alkoholisti vastaisi. Vai onko minulla väärä käsitys alkoholisteista, en tiedä. Tiedän että vain itse voin tästä päästä irti mutta.. olisi kiva kuulla muiden kokemuksia.
Onko nuorella alkoholistilla toivoa?
15
302
Vastaukset
- pla.pio
Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.
Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla toipumassa, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.
Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!
http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k- -?-
Etkö alhainen ihmissaasta väsy veivaamaan iänikuista lapsellista virttäsi, jonka olet postaillut jo satoja kertoja?
- Maroolofi
Mä aloin rakastamaan alkoholia ja humalatilaa 17 vuotiaana. Nykyään olen 29 ja siinä pisteessä, että limppari maistuu paremmin. Kaikki rahat ovat menneet viinaan ja kaiken maailman tyhmyyksiä on tullut tehtyä. Terveys menee, rahat menee.
En voi sanoa muuta, kuin että niin kauan pitää juoda kun maistuu. Mulle ei maistu. En voi sanoa että en juo enää, mutta en halua joutua pöpilään viinan takia ainakaan. Koksa mulla on ollut jo alkoholimielisairauksia. Deliriumia, psykoosia yms.
Ei oo kiva juttu.
Voin vaan toivoa sulle kaikkea hyvää. Alkoholista on v*tun vaikea päästä eroon, jos sitä haluaa juoda. Jos ei halua juoda, niin se on helpompaa. - irtosin kierteestä
AINA on toivoa!
Teknisesti ajatellen on turhaa yrittää vähentää juomista; siinä pitää vain itseään hankalassa välitilassa, jossa kaikki on huonosti: ei saa juoda tarpeeksi mutta ei koe ilman olemisen tyydytystäkään. Kannattaa olla kokonaan ilman.
Tuntuu että sinun kohdallasi ongelmia on vyyhteytynyt kohtuuttoman paljon. Et ehkä selviä niistä omin avuin. Siinä ei ole mitään häpeämistä, niin on käynyt sadoilletuhansille suomalaisille. Se on ongelma siinä missä flunssa tai vatsatautikin; silloinkin haetaan apua. Suosittelen, että menet terveyskeskukseen ja kerrot ongelmasi lääkärille.
Olet nuori ja sinulla on vuosikymmeniä aikaa elää tervettä ja onnellista elämää. Varaa aikaa ja energiaa palautumisellesi sellaiseen aikaan; ota asia vakavasti.- -?-
Etkö alhainen ihmissaasta väsy veivaamaan iänikuista lapsellista virttäsi, jonka olet postaillut jo satoja kertoja?
- Nuori lääkäri
Kokeile löylykauhaa!
- Parempi tänään kuin
Tiia hyvä, olen alkoholisti ja haluan rohkaista sinua omilla kokemuksillani, vaikka en olekaan nuori, jollaisilta toivot vastauksia.
Sinulla on toivoa paremmasta ja samat mahdollisuudet jättää alkoholi kuin on tuhansilla muillakin. Alkoholismiin voi sairastua kuka tahansa. Jotkut ovat sitä ensihumalastaan alkaen, jotkut taas sairastuvat iän myötä juotuaan riittävän kauan. Alkoholisteissa on miehiä ja naisia. On "sillan alla" asuvia ja yhteiskunnan johtavilla paikoilla työskenteleviä.
Se, että alkoholismi on sairaus tarkoittaa sitä, että se ei ole sinun eikä sukusi syy. Sinun vastuullasi kuitenkin on etsiä hoitoa tai parannusta. Hoitoja on monenlaisia. Itse tunnen AA:n (nimettömät alkoholistit), joka ei ole varsinaisesti hoitoa, vaan toveriseura, joka tarjoaa raittiin elämäntavan. Jäseneksi pääsee jokainen, joka haluaa lopettaa juomisensa. Meillä ei ole jäsenmaksuja eikä ikä- tai muita rajoituksia. Voit tutustua ohjelmaan kotisivuillamme tai käydä jossain kokouksessa kuuntelemassa, miten muut ovat selviytyneet.
Parempi tänään kuin ei milloinkaan.
Kaikkea hyvää Sinulle!
Suomen AA - Etusivu
www.aa.fi/
Jos juominen aiheuttaa ongelmia, olet tullut oikeaan paikkaan.- Päivä kerrallaan!
Loispummikuivahuikkalainen oli sen verran humalassa, että oli sanonut kuljettajalle väärän osoitteen, eikä siinä vielä kaikki, sillä humalainen pummi oli paskonut ja kussut taksin verhoilut täysin piloille. Päätimme sitten kavereiden kanssa antaa loispummiAA-laiselle kunnon opetuksen, joten hakkasimme hänet kunnolla, sekä virtsasimme hänen päälleen, sitten vielä työnsimme isoa löylykauhaa sen persereikään. Eipä hänestä ollut vastusta, vaikka kyllä hän yrittikin puolustaa itseään heikoilla alkoholistin/pummin voimillaan.
Lopetettuamme ilonpidon heitimme loispummialkoholistin taksin takakonttiin ja sanoimme kuljettajalle, että vie pummin mahdollisimman kauaksi täältä. Parin tunnin päästä sitten soitin "taksisuharille" ja hän sanoi, että työtön loispummi oli muutaman kerran "vahingossa" tippunut sadan kilometrin tuntinopeudesta maantielle. Viimeisellä kerralla hän vielä peruutti paskakasan yli ja jätti loisen tielle kuolemaan. No, näinkin hauskasti voi käydä. Sain tosi hyvät naurut yhdessä ystävieni kanssa. - -?-
Päivä kerrallaan! kirjoitti:
Loispummikuivahuikkalainen oli sen verran humalassa, että oli sanonut kuljettajalle väärän osoitteen, eikä siinä vielä kaikki, sillä humalainen pummi oli paskonut ja kussut taksin verhoilut täysin piloille. Päätimme sitten kavereiden kanssa antaa loispummiAA-laiselle kunnon opetuksen, joten hakkasimme hänet kunnolla, sekä virtsasimme hänen päälleen, sitten vielä työnsimme isoa löylykauhaa sen persereikään. Eipä hänestä ollut vastusta, vaikka kyllä hän yrittikin puolustaa itseään heikoilla alkoholistin/pummin voimillaan.
Lopetettuamme ilonpidon heitimme loispummialkoholistin taksin takakonttiin ja sanoimme kuljettajalle, että vie pummin mahdollisimman kauaksi täältä. Parin tunnin päästä sitten soitin "taksisuharille" ja hän sanoi, että työtön loispummi oli muutaman kerran "vahingossa" tippunut sadan kilometrin tuntinopeudesta maantielle. Viimeisellä kerralla hän vielä peruutti paskakasan yli ja jätti loisen tielle kuolemaan. No, näinkin hauskasti voi käydä. Sain tosi hyvät naurut yhdessä ystävieni kanssa.Etkö alhainen ihmissaasta väsy veivaamaan iänikuista lapsellista virttäsi, jonka olet postaillut jo satoja kertoja?
- hehehehe
Hahha, paariin pääsee helpommallakin, mutta jos juopotteluseuraa kaipaa, onnistuu se noinkin http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k
- Artturi
Hei Tiia!
Olen monta vuotta juonut päivittäin 5-6 pulloa keskiolutta. Nyt olen ollut viikon juomatta tipaakaan. Arvaappa, onko hyvä olo. On vähän vieroitusoireita! - jenniepk
Tutulta kuulostaa,itte juon vain kaljaa ja olen 24v nainen. Olen myös ex-bulimikko, niin se vaan siirtyy syömishäiriöstä juomishäiriöön tää elämä.. Molemmat sairaudet ovat toki vaan pakoa arjesta ja siitä oikeasta ahdistuksesta..Ei tekisi mielikään haukkua sinua, tiedän miltä tuntuu häpeä olla nuori alkoholisti ja vielä nainen... Mut sullahan on hyvä kun sun äitikin tietää asiasta minä taas en ikinä kehtaisi kertoa perheelleni tämmöstä..Ja mulla kans puolet suvusta alkoholisteja ja kyllä sukujuhlissa tulee ryypättyä julkisesti. Yleensä juon kyllä yksin omassa kämpässäni melkeen joka päivä. :( Mulla nyt n. viisi vuotta tätä putkee on ollut, joskus pari vuotta sitten kyllä pystyin juoda vaan max.3 kertaa viikossa, mut nyt tuntuu että viime parina vuotena on tullu juotua pikkasen liikaa...Alussa kyllä oli kans viikon putkia päällä..En tiedä mihin tää vielä johtaa, pakko kai se on lopettaa! Oletko sinä koittanut lopettaa, jos vasta puoli vuotta oot juonu sulla on vielä paljon paremmat mahikset usko mua!
- tåuni
Illalla essolle . löylykauhat mukaan!
- tiia
Minua pelotti kauheasti katsoa vastauksia.. Luulin että minua on vaan haukuttu ja lytätty. Mutta olen iloinen vastauksista. Kiitos kaikille. Ei tästä pääse kuin omalla tahdolla
- Parempi tänään kuin
Jos omat tahdonvoimat eivät riitä raitistumaan, on hyvä käyttää tahdonvoimaansa avun ja tuen hakemiseen. Avun hakeminen ja voimattomuutensa myöntäminen ei ole häpeä vaan suuri helpotus ja viisaus.
Hyvää tätä päivää Sinulle, mieluiten raittiina!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462