Hyväksyttekö terrorismin?

giuehbg

Muslimit rakkaat, hyväksyttekö ja nimenomaan haluaisin perustelut miksi hyväksytte tai ette hyväksy. Uskonveljenne ja sisarenne sen kuitenkin hyväksyvt muissa maissa? Entä mitä mieltä siitä tanskalaisesta muhammed pilapiirtäjästä? Kommentteja kehiin nyt pliis! :)

8

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GHIG

Henkilökohtaisesti en hyväksy terrorismia, olettaen että terrorismilla viitataan tässä mm. itsemurhapommittajiin jne. Tiedän myös että useat oppikunnat eivät hyväksy ääri-islamistien toimintaa.

Minulle Islam tarkoittaa loppujen lopuksi kuitenkin rauhan uskontoa ja islamin opeissa kehotetaan useampaan otteeseen kunnioittamaan muita ja olemaan hyviä toisille.

Kuten myös uutisissa on näkynyt, suuri osa uskonveljiämme ja siskojamme ei hyväksy terrorismia. Jos katsotaan, missä maista tai mistä lähtökohdista terrorismin kannattajat tulevat, niin voidaan kysyä, että onko terrorismin kannustuksen syynä uskonto vai enemmänkin huono ja epävakaa poliittinen tai taloudellinen tilanne.

Itse en pidä tanskalaisen pilapiirtäjän tekemistä piirroksista. Ymmärrän sananvapauden merkityksen, mutta minun mielestä henkilö olisi voinut kunnioittaa meidän uskomuksia.

Ihan vaan mielenkiinnosta, että mistä kiinnostus heräsi? ja miksi just kyseiseen aiheeseen? :)

• adeade

Islam on parhaimmillaan Jihadia ja aseellista sellaista. Jokaisen Islaminuskoisen pitää siihen osallistua: vaikka rahalahjoituksella. Ajatollah Khomeinikin sanoi tasavallan puheessaan 1979, että paras tapa palvella Allahia on joko kuolla tai tappaa hänen puolestaan. Islamin normaali olotila on Jihad, rauhanajat ovat vain voimien keräämistä varten.

• giuehbg

Kiitos hyvin rehellisestä ja hyvästä vastauksesta! :) Kysyn siksi koska en tiedä mitä Suomen muslimit ajattelevat, en haluaisi elää terroristien kanssa, joten kysymys on minulle tärkeä! Itse olen kristitty ja jos joku piirtäisi Jeesuksesta pilapiirroksen, ajattelisin vain että kukahan pöhkö tuokin on, mutta en ymmärrä sitä että muslimit tekivät hirveän numeron Muhammed pilapiirroksesta. Ei kosto ole ikinä mikään ratkaisu! Eikä viha!

• uskon että
        adeade kirjoitti:

Islam on parhaimmillaan Jihadia ja aseellista sellaista. Jokaisen Islaminuskoisen pitää siihen osallistua: vaikka rahalahjoituksella. Ajatollah Khomeinikin sanoi tasavallan puheessaan 1979, että paras tapa palvella Allahia on joko kuolla tai tappaa hänen puolestaan. Islamin normaali olotila on Jihad, rauhanajat ovat vain voimien keräämistä varten.

Islamin uskossa ei ole pelastus varmuutta eikä takeita siitä että olet otollinen taivaaseen vaikka olsitkin islam uskoinen.sehän se pelottavaa kaikesta tekeekin kun ainoa pelastus varmuus ja taivaassa varmistetun paikan saamikseksi täytyy kuolla allahin tähden..juuri kuten voimme päivittäin uutisista lukea tai katsoa yhetnään miten tietyissä maissa varsinkin tehdään näitä tälläisiä melko ahkeraan ikäviä tapahtumia.Islamissa ei ole pelastus varmuutta siis vaikka käyttäytyisit hyvinkin maanpäällisessä elämässä niin siltikin et välttämättä pääse taivaaseen vaan JOS ALLAH SUO.. näitä otteita ja asioita löytyy koraanista juuri tuosta pelastus kysymyksestä.

• Pari huomiota...

"Tiedän myös että useat oppikunnat eivät hyväksy ääri-islamistien toimintaa." - Itse asiassa kaikki koulukunnat hyväksyvät ns. 'ääri-islamistien' toiminnan, sillä kaikki koulukunnat, niin sunnalaisuuden neljä madhhabbia kuin myös sunna­laisen puhdasoppisuuden ulkopuolella olevat koulukunnat, ovat yhtä mieltä mus­limien kollek­tiivisesta velvollisuudesta käydä sotaa muuta maailmaa vastaan.

"islamin opeissa kehotetaan useampaan otteeseen kunnioittamaan muita ja olemaan hyviä toisille" - Mutta tällä tarkoitetaan muita muslimeja. Sen sijaan ei-muslimeja kohtaan Koraani kehottaa olemaan ankara.

"suuri osa uskonveljiämme ja siskojamme ei hyväksy terrorismia" - Tämä on totta, mutta valitettavasti on myös suuri joukko niitä muslimeja, jotka moisen toiminnan hyväksyvät: http://www.pewglobal.org/2010/12/02/muslims-around-the-world-divided-on-hamas-and-hezbollah/

"minun mielestä henkilö olisi voinut kunnioittaa meidän uskomuksia" - Itse olen sitä mieltä, ettei muslimeja pidä tahallaan ärsyttää ja/tai loukata, mutta kunnioituksen tulee olla molemminpuolista. Kun muslimimaissa pilkataan jatkuvasti juutalaisia ja kristittyjä, uskonluopioita sorretaan tai jopa tapetaan, uusien kirkkojen ja synagogien rakentaminen ja olemassa olevien korjaaminen on hankalaa ellei jopa mahdotonta jne., on suorastaan absurdia, että muslimit vaativat muilta kunnioitusta heidän tapojansa ja uskomuksiansa kohtaan.

• Tutki kirjoituksia

Joo mut se homma ei pelaa noin kauniisti vaikka toivot,Kosto ei ole ratkaisu eikä viha..Kun käskyt tulee koraanista luepa medinan suurat ja katumuksen suura sieltä se sulle avautuu myöskin kokeneet islam oppineet itse myöntävät tämän,että jihad tarkoittaa kirjaimellista sotaa allahin vihollisia vastaan.

Ja linkkiäkin voi tänne missä imaamit ja mullahit julistavat tätä asiaa on ihan suoraa puhetta tai sitten kameroita piiloteltu moskejoihin mistä on voitu nöin saada selvää mitä siellä saarnataan ja opetetaan todellisuudessa.Ihminen joka väittää että edellä mainitut ei ole totta niin imaamit eivät varmasti tykkäisi hyvää uskonnon muokkaamisesta ja silloin tämä joka sanoo että ei pidä paikkaansa ylittää itsensä on siis korkeammalla tasolla kuin muhamed profeetta jonka perustuksia on islam ja sehän ei sovi ollenkaan,että profeetan oppeja kyseenalaistetaan tai väärennetään.

Koraanista voi jokainen tutkia lisää myös haditheista ja sirkistä..Nämä on kaikki heidän omissa kirjoituksissaan heidän kirjoittamia asioita ei mitään satuja ja sepustuksia. Joten melko ristiriitaiseksi menee tuo älä kosta älä vihaa periaate vai mitä oot nää mieltä?

• munsterhjelm

Islam ei ole rauhan uskonto, se ei ole uskonto lainkaan, vaan synkkä kuoleman kultti. Kaikki Mekan aikaiset rauhanomaiset ilmaisut on kumottu Medinan aikaisilla vereen vannomisilla. Koraanista 60 % on pelkkää jihadia, joka tähtää kansainväliseen terroriin, juutalaisten ja kristittyjen tappamiseen ja läntisen demokratian tuhoamiseen, islamin totaaliseen hegemoniaan keinolla millä hyvänsä. Siitä ovat kaikki islamin oppineet yhtä mieltä.

Islam on terrorin sydän, kaikki muslimit ovat islamin vankeja ja äärimmäiset fundamentalistit ovat juuri niitä, jotka sitoutuvat koraanin alkuperäisiin määräyksiin. Ei ole mitään arabien 'kevättä' juuri nämä fanaatikot ovat ottamassa maita valtaansa ja vainoamassa kaikki toisinajattelijoita, myös liberaaleja muslimeita - he eivät ole turvassa omiensa keskellä. Sunni ei hyväksy shiia, eikä shiaa hyväksy sunnia. Kaikki madrasat opettavat vain ja ainoastaan koraania. Siellä manipuloidaan nuoria poikia omaksumaan wahabien jyrkät asenteet ja lain kirjain, todellinen arabialainen koston kulttuuri ja mentaliteetti puhtaimpana ja jyrkinpänä.

Kaikki itsemurhapommittajat joutuvat helvettiin, mutta sitä ei heille kerrota. Sen sijaan heille luvataan kaikki neitsyet ja varmuus paratiisiin pääsystä - puppua kaikki, mutta eipä ole koskaan kouluttaja itseään tappanut, poikia sinne kyllä motivoidaan.

• niinpä nii

munsterhjelm Tästä on ja oli video haastattelua miten entinen muslimi(palestiinalainen) hänen nimeään en kokonaan muista mutta linkin löytää youtubesta nimellä,Mitä lännen tulee tietää islamista1/12

Hän nimenomaan tuo esille tätä jihaidia,että se on nimenomaan kirjaimellista taistelua allahin vuoksi.Ja hän kertoi myös sen,että nämä itsemurha pommittajat yms.ovat siksi niin vaarallaisia varsinkin,koska heidän mielensä on jo paratiisissa minkä koraani lupaa.eli he ajattelava jo valmiiksi sitä,että he ovat paratiisissa ja jättävät tämän maailman.Heidän mieltään ei siis voi kääntää.Tämä kyseinen palestiinalainen joka tätä asiaa selvittää ja kertoo niin puhui omasta kokemuksesta millaista on pommittaa ihmisiä,hän kertoi itse olevansa sellainen joka yritti pommi iskua mm.Israelissa ja hän jopa kertoi,että mistä tälläisen pommi iskun tekijän voi tunnistaa.Lasittunut katse,hikoileva,jännittyneen oloinen..Ja tuo kaikki jos mikä oli tosi karmivaa kuultavaa.Katso tuo kyseinen linkki siellä oli paljon muutakin asiaa juuri jihaidista ja islamista ylipäänsäkin.Minä vai ihmettelen,että miten nämä palstan muslimit etunenässä a.yhaya kehtaa väittää,että tälläinen fyysinen sota ei kuulu islamiin allahin/muhamedin tähden..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe