Kova ja turvonnut alavatsa

Pelottaa

Olin yhdynnässä kaksi viikkoa sitten ja tuolloin söin Cerazette-minipillereitä. Reseptini oli mennyt vanhaksi ja uutta en saanut, olin siis kolme päivää yhdynnän jälkeen ilman ehkäisyä. Sain uuden reseptin ja aloitin markkinoillakin uuden ja itselleni uuden minipillerireseptin, sillä Cerazetteja ei ollut. Käytän Desogestrel Sandozia.

Nyt neljän viiden päivän ajan on ollut omituista paineen tunnetta ulostaessa ja varsinkin virtsatessa. Samoin alavatsa on kova ja turvonnut, turvotusta on myös enemmän koko vatsalla. Alavatsassa on kova, arka kohta jota ei ennen ole ollut ja tähän kohtaan myös paine kohdistuu virtsatessa, ja myös oikealle alavatsaan hieman. Kova kohta yllätti, sillä en ole aiemmin kärsinyt sellaisesta, ainakaan tietoisesti (olen reilusti ylipainoinen).

Ummetuksesta ei ole kyse, sillä ulostan normaalisti. Voiko tämä johtua näistä ihan uusista minipillereistä? Vatsasyöpä on myös käynyt mielessäni, mutta se on kai epätodennäköinen (olen 21 vuotta). Voiko kohdun ulkopuolinen raskaus olla mahdollinen tämän hieman oikeallakin olevan kivun myötä? Myös emättimessä peräsuolen puoleisella sisäseinämällä oli pieni paukama ja sitä edeltävänä päivänä vatsa oli ollut todella kipeä. Aikaisemmin tällaisia ilmaantui viimeksi kun en käyttänyt ehkäisyä teininä ja tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa.

Panikoinko nyt ihan turhaan ja johtuuko tämä vain näistä uusista hormoni minipillereistä?

2

4329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hormoonitta

Saattaa olla noista uusista pillereistä kyse, niissähän on vain sama vaikuttaja-aine, kaikki muut on eriäviä. Kropalla varmasti kestää vain tottua, mutta kannattaa kahden viikon päästä tehdä raskaustesti varmuuden vuoksi.

• mikimi

käy ihmeessä vaikka vaan terveydenhoitajan juttusilla. Teetä sukupuolitautitestit jos on mahdollista että on joku tauti tullut, esim klamydia. Tuo paineen tunne ja kovalta tuntuva vatsa kannattaa kylllä tarkistuttaa pian, en nyt epäile mitään syöpää, mutta voi olla vaikka virtsatietulehdus tai joku sukupuolitauti/tulehdus tullut munasarjoihin tai kohtuun. Toivottavasti johtuu vaan pillereistä mutta tarkista ihmeessä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe