Cheerleading

misa

On maailman paras harrastus/URHEILULAJI, jossa Suomi on maailman huippujengiä!!!!! Go Finland Go!!! Unohtakaa pikku pikinit ja missivartalot, laji on urheilullinen ja mukaansa tempaava harrastus kaiken ikäisille ja kokoisille, jonka pilaavat yksittäiset tapaukset.. =(

Suomessa niin kuin muuallakin ulkonäkö ei vaikuta harrastuksen aloittamiseen ja cheerleadingille ominaiset taidot karttuvat treenaamisen myötä. Jokaiselle löytyy paikka missä harrastaa tätä muoilman parasta urheilulajia =)

Tsemppiä kaikille Cheerleadereille ympäri Suomea!

22

5087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Tyhmä*

Mä ainakin haluisn syksyllä alotta cheerleadingin, mut Helsingissä ei pääse joukkueeseen kun jonkun hemmetin karsintojen kautta.. Mä en ainakaan uskalla mennä minnekkään karsintaan, kun en tiedä koko lajista oikeestaan mitään. Lisäks emmä haluu sitä harrastusta yksin alottaa, mä oon harrastanu jo niin kauan yksin, "Harrastuksista saa uusii frendejä" -sanonta ei ainakaan mun kohalla pitäny paikkaansa. Ja jos mä nyt menisin johonkin karsintaan mun frnedin kanssa, niin eihän se mitään takaa että me molemmat päästäs siihen joukkueeseen...

• cheer

Moi! Aloitin itse harrastuksen reilu kymmenen vuotta sitten ja YKSIN! Kavereita on tullut enemmän kuin tarpeeksi ja yhteiset saunaillat ja vastaavat tiivistävät mukavasti tunnelmaa.

Karsintoja pidetään suurimmaksi osaksi siksi, että jokainen löytäisi omantasoisen ryhmän. En ole itse kuullut, että joku olisi kokonaan jätetty pois joukkueista vaan joukkueita on eritasoisia ja eri-ikäisille. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

Karsinnoissa pyritään tekemään melko yksinkertaisia asioita. Opetetaan jokin tanssi taikka huuto. Seurataan rytmitajua ja notkeutta (ei kuitenkaan ole suuri kynnys päästä ollenkaan mukaan). Ulospäin suunntautuneisuus ja reipas olemus on avainsana. Karsinnoissa saatetaan opettaa cheerleadingin perustekniikkaa (käsien asentoja, jalanheittoja ym.) Kysy joukkuelta mitä heidän karsinnoissaan tehdään noin pääpiirtein niin, et ole siiten aivan ummikkona paikalla.

Goldenspiritin ja Fankyteamin sivuilta löytyy "ota yhteyttä" -lomake, jossa voit kysyä sinua askarruttavia asioita. Hacin sivuilla löytyy päävalmentajien yhteystiedot.

Nyt vain rohkeasti aloittamaan!

• i <3 dance
        cheer kirjoitti:

Moi! Aloitin itse harrastuksen reilu kymmenen vuotta sitten ja YKSIN! Kavereita on tullut enemmän kuin tarpeeksi ja yhteiset saunaillat ja vastaavat tiivistävät mukavasti tunnelmaa.

Karsintoja pidetään suurimmaksi osaksi siksi, että jokainen löytäisi omantasoisen ryhmän. En ole itse kuullut, että joku olisi kokonaan jätetty pois joukkueista vaan joukkueita on eritasoisia ja eri-ikäisille. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

Karsinnoissa pyritään tekemään melko yksinkertaisia asioita. Opetetaan jokin tanssi taikka huuto. Seurataan rytmitajua ja notkeutta (ei kuitenkaan ole suuri kynnys päästä ollenkaan mukaan). Ulospäin suunntautuneisuus ja reipas olemus on avainsana. Karsinnoissa saatetaan opettaa cheerleadingin perustekniikkaa (käsien asentoja, jalanheittoja ym.) Kysy joukkuelta mitä heidän karsinnoissaan tehdään noin pääpiirtein niin, et ole siiten aivan ummikkona paikalla.

Goldenspiritin ja Fankyteamin sivuilta löytyy "ota yhteyttä" -lomake, jossa voit kysyä sinua askarruttavia asioita. Hacin sivuilla löytyy päävalmentajien yhteystiedot.

Nyt vain rohkeasti aloittamaan!

tää oli hyvä aihe! mie oon AINA halunnu alkaa siihen!! mutta en mie ossaa paljoo mitään temppuja.... oon aina kattonu kaikkii leffoi ja on itellä niin haluttanu! mie harrastan tanssii oon harrastanu jo ainakin 5 vuotta! tanssi on jo minun veressäni se on miunun elämä! mie oon tän vuojen sm_mestari siis street ja show tanssin... ja te ette voi kuvitella kuinka ihana tunne se on! mutta en tiiä mistä vois päästä sinne.... :(

• cheer
        i <3 dance kirjoitti:

tää oli hyvä aihe! mie oon AINA halunnu alkaa siihen!! mutta en mie ossaa paljoo mitään temppuja.... oon aina kattonu kaikkii leffoi ja on itellä niin haluttanu! mie harrastan tanssii oon harrastanu jo ainakin 5 vuotta! tanssi on jo minun veressäni se on miunun elämä! mie oon tän vuojen sm_mestari siis street ja show tanssin... ja te ette voi kuvitella kuinka ihana tunne se on! mutta en tiiä mistä vois päästä sinne.... :(

Suomen Cheerleading järjestön sivuilta löytyy liuta joukkueita ympäri Suomen. www.scl.fi on sivujen osoite sieltä linkit. Löydät varmasti läheltä asumustasi jonkin cheerleading seuran. Sitten vain rohkeasti yhteyttä paikkakunnan joukkueeseen/joukkueisiin!

Cheerleading seuroilla on myös tanssiin painottuvia ryhmiä =), jos tanssi kiinnostaa enemmän kuin temput. (tanssijoukkueita ei ole kaikilla sauroilla, joten kannattaa kysyä seuroilta itse mitä joukkueita heillä on. Sitten vain mukaan vauhdikkaaseen lajiin!

• i <3 dance
        cheer kirjoitti:

Suomen Cheerleading järjestön sivuilta löytyy liuta joukkueita ympäri Suomen. www.scl.fi on sivujen osoite sieltä linkit. Löydät varmasti läheltä asumustasi jonkin cheerleading seuran. Sitten vain rohkeasti yhteyttä paikkakunnan joukkueeseen/joukkueisiin!

Cheerleading seuroilla on myös tanssiin painottuvia ryhmiä =), jos tanssi kiinnostaa enemmän kuin temput. (tanssijoukkueita ei ole kaikilla sauroilla, joten kannattaa kysyä seuroilta itse mitä joukkueita heillä on. Sitten vain mukaan vauhdikkaaseen lajiin!

kiva että joku viittii vaivautua kertomaan kaikille! ablodit sulle j kukka käteen :D

• Aloittelia

Moi helsingissä pääsee ilman karsintojakin harrastamaan ainakin hac:ssä www.hac.fi
        Siellä on erikseen alotteliat Johon mä meen syksyl..

• tanssija

heippa! olen tanssija ja harrastan aktiivisesti mm. klassista balettia. Paikat alkaa kuitenkin hajoilemaan. Rasittaako cheerleading pahasti esim. polvia? Mulla on tosi jäykät polvet ja kyykyssä oleminen on aika tuskaa. Voiko minusta tulla cheerleader? MIllaista lihaskuntoa treeneissä harjotellaan?

Olen jo 21-vuotta! olenko liian vanha johonkin hyvää joukkueeseen? Asun Helsingissä...
      onko ne karsinnat samanlaisia kun jenkkileffoissa? =) (sarjassa tyhmiä kysymyksiä).
      Kaikki muu kyllä löytyy: tanssilisuutta, rytmitajua, notkeutta(paljon) ja olen muutenkin edustavannäköinen tyttö :-)

• cheer

Karsinnoissa laitetaan esim. numerotarra rintaan, jotta valmentajien on helpompi erottaa henkilöt.. niitä sitten tarkkaillaan isoissa ryhmissä ja vähän pienemmissäkin..Jenkkileffoissa ainakin kovin dramatisoidaan kaikkea mahdollista =)Joukkueesta riippuen saattaa olla yksityissuorituksia, mutta niitä en osaa Hesasta sanoa kun en itse sielä vaikuta. Ota yhteyttä ja kysy suoraan joukkueilta! Jos olet kiinnostunut tanssista niin ota yhteys fankyteam tai hac heilla on ainakin tanssiin painottuvia ryhmiä, jos tuo stuntteilu ja pyramidit kiinnostavat niin seuroja löytyy monenlaiselta tasolta..

Polvet ovat aina arkapaikka tanssissa ja myös cheerleadingissa ja polvituet ovatkin melkoisen yleinen näky esim.kilpailuissa =). Alaihmiset stunteissa joutuu aika paljonkin kyykkimään, mutta vaikea mennä sanomaan miten sinun polvesi kestää. Kannattaa mennä edes karsintoihin ja miettiä, että miten sitten eteen päin!

Lihaskuntoharjoitukset ovat varmasti jokaisessa joukkueessa monipuoliset, jotkut käyvät myös treenien ulkopuolella punttisalilla ja lenkillä. Meillä jokainen saa oman treeniohjelman mitä toteuttaa vaikka kotona taikka punttisalilla. Teemme peruslihakset treeneissä.

Et ole liian vanha aloittamaan..tanssiryhmissä on yleinsä hieman "vanhempaa" porukkaa kuin cheer joukkueissa, mutta sekin selviää kun otat yhteyttä itse joukkueisiin. Monet joukkueet ottavat näin kesän jälkeen uusia joukkueisiin.

Onnea karsintoihin! Ja tervetuloa cheerleadingin pariin =)

• Cheer 4-ever

Moii...

Tietääks kukaa missä päi hesaa on cheerleadereille tarkotettu kauppa..? Siis se mist saa kaikki harkka-asut ym.. Valkku siit sano mut ei se tiiä mis päi se sit kuitenkaa on... Toivottavasti joku ees osais vastaa ku ois kiva käydä siel kattoo ja ostaa vaik uus harkka-asuki...

• nea1234

mä alotan ton syksyllä

• Maija1234

Myyn käyttämättömät Kaepa Sky cheerleading kengät. Tilattu maaliskuussa 2011 sportiro nettikaupasta, jossa myydään paljon cheerleading tavaroita. Jos kiinnostaa niin voi pistää sähköpostia: [email protected]

- Maija

• Kiva harrastus

Mistäs löytyis cheerleading, telinevoimistelu tai taito luistelun alotus ryhmä turusta,naantalista,maskusta,raisiosta.Ois kiva alottaa vähä rämäpäinen harrastus. En tykkää niin paljon taitoluistelusta.

• kiva harrastus

ja mieluiten 10-13 vuotiaiden alotusryhmä.

• Cheerleader -97
        kiva harrastus kirjoitti:

ja mieluiten 10-13 vuotiaiden alotusryhmä.

Cheerleadingia on ainakin Turussa TCS Smashissa ja turku Trojanseissa. Ekana mainittu on erikoistunu enemmän kilpailemaan ja toi toinen kannustaa joukkueita...Ite alotin Smashissa pari vuotta sitte ja kyllä kannatti!!!

Telinevoimistelua on ainaki Turun naisvoimistelijoille, Rasision jumppareilla yms.

Kannattaa mennä mukaa ja nopeesti sieltä saa kavereita, joten sitä ei kannata pelätä jos yksin menee!

• vastauksia.fi.com

www.sportiro.fi cheer tavaroita

turun cheerleadingseura smash

• Kysymys

Haluaisin tosi kovasti aloittaa, mutta en ole yhtään notkea. Onko se ongelma?

• cheerleadinggggg

ei oo ongelma. en mäkää ollu notkee ku alotin mut kyl sitä sit tuli

• obladii1

Haluaisin aloittaa, mutta olen jo 14 vuotias haittaako tämä? olen notkea ja vahva sekä harrastanut tanssia. Monta kertaa viikossa olisi harjoitukset?

• Anonyymi

Meillä on ainakin 2 kertaa viikossa ja ollaan lvl 2

• Purkkapallo

Miten kun olen jo 13 ja aloittamassa cheerleaderin nyt muutaman päivän päästä ja kyllä ne spagaatit ja kärrynpyörät sujuu mutta kun haluisin päästä joskus ehkä vielä kilpajoukkueeseen mutta onko se mitenkään mahdollista kun olen jo 13.

• cheer......r

ei haittaa vaik oot jo 13v. alotin itekki cheerin 13v ja oon ny kisajoukkuees.

• Anonyymi

Okei haluisiko joku selittää mitkä on kutsukarsinnat🎀 en löydä netistä tietoa🆗

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      72
      1892
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1643
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      141
      1151
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      678
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      642
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      626
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      185
      535
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      51
      500
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      452
    Aihe