Reilaus kallista

opiskelija

Harmittaa, kun reilaaminen on nykyään niin kallista, ettei opiskelijalla ole siihen varaa...kuten ei mihinkään muuhunkaan. Ehkä sit 3-kymppisenä on varaa ottaa lainaa ja lähteä...

6

9136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minni

Aina reilaus on ollut kallista (=suhteessa opintorahoihin/sen ajan hintoihin). Itse kävin 16-vuotiaasta aina seuraavat viisi vuotta reilaamassa. Rahat siihen saatiin säästämällä koko vuosi ahkeraan. Vanhemmilta ei herunut penniäkään sen enempää opiskeluun kuin reilaamiseen. Kaikki säästettiin pienistä opintorahoista. Kun on tavoite, sen saa kasaan. Kun jätti vaikka joka toisen kapakkakierroksen väliin tai joi vaan jäävettä, niin siitäkin ne rahat jo kertyy. Kesätöistä saa vielä vähän lisää (jos sellaisen sattui löytämään).

• ...

Osaatteko sanoa paljon maksaisi suunnilleen, jos kiertäisi kuukauden aikana koko Euroopan?

• rastafari
        ... kirjoitti:

Osaatteko sanoa paljon maksaisi suunnilleen, jos kiertäisi kuukauden aikana koko Euroopan?

Koko Euroopan? Ei kuukaudessa ehdi koko eurooppaa kiertää. Tosin riippuu mitä sillä tarkoitat. Kannattaa valita alta kymmenen ykköspaikkaa ja olla niissä pidempään.

Itse olin pidennetyllä IR-reissulla.(6vko) Tuli maksamaan noin 2000euroo lippu mukaan luettuna. En tosin paljoa säästellyt. Eli varmasti pääsee paljon halvemmallakin. Varsinkin kun ei tarvitse maksaa laivoista koko hintaa, niinkuin mun piti. Sillä tavoin kun lisättyä sai ne ylimääräiset kaks viikkoa matkan alkuun ja loppuun, jotka muuten vietin Ruotsissa ja Saksassa.

Alle 20euron päiväbudjetilla ei varmastikaan pärjää muualla kuin itä-euroopassa. Tai ainakin sellainen kuva mulle jäi omalta reissulta ja kaverini reissun kertomuksista!!!
        Oma reitti: Tukholma-Göteborg-Kööpenhamina-Amsterdam-Luxemburg-Pariisi-Barceloona-San remo-Rooma-Wien-Budapest-Zell am see-Praha-Berliini ja sit Rostockista laivalla kotiin (:

• rrr

tämä oli? Sillä sehän on tiedossa että hinnat ovat nousseet viimevuosine, opintotuet sen sijaan eivät...

• dancerina
        rastafari kirjoitti:

Koko Euroopan? Ei kuukaudessa ehdi koko eurooppaa kiertää. Tosin riippuu mitä sillä tarkoitat. Kannattaa valita alta kymmenen ykköspaikkaa ja olla niissä pidempään.

Itse olin pidennetyllä IR-reissulla.(6vko) Tuli maksamaan noin 2000euroo lippu mukaan luettuna. En tosin paljoa säästellyt. Eli varmasti pääsee paljon halvemmallakin. Varsinkin kun ei tarvitse maksaa laivoista koko hintaa, niinkuin mun piti. Sillä tavoin kun lisättyä sai ne ylimääräiset kaks viikkoa matkan alkuun ja loppuun, jotka muuten vietin Ruotsissa ja Saksassa.

Alle 20euron päiväbudjetilla ei varmastikaan pärjää muualla kuin itä-euroopassa. Tai ainakin sellainen kuva mulle jäi omalta reissulta ja kaverini reissun kertomuksista!!!
        Oma reitti: Tukholma-Göteborg-Kööpenhamina-Amsterdam-Luxemburg-Pariisi-Barceloona-San remo-Rooma-Wien-Budapest-Zell am see-Praha-Berliini ja sit Rostockista laivalla kotiin (:

kyllä kuukaudessa kerkiää yhden Euroopan aina kiertämään, jos todellakin aikoo vain liikkua tuli takamuksen alla..:)
        Meilläkin oli melkein sama reitti kun teitillä, lukuunottamatta muutamaa poikkeusta tietenkin ja huomattiin että kuukaudessa olisi kerennyt muuallakin käymään.

• Dancerina

Loppujen lopuksi reilaus ei ole niin älyttömän kallista. Itse selvisin kuukauden 20euron päiväbudjetilla, mikä sisälsi siis hostellit, junat, ruuan ja ihan kaiken. Joskus ei kulunut edes sitäkään, kun juna-asematkin toimivat yöpaikkoina:)
      Ja kyllä reilaukseen kannattaa säästää vähistä rahoistaan. Itse sain matkarahat olemalla alkukesän töissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      91
      2184
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      149
      1816
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1343
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      230
      815
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      61
      735
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      581
    Aihe