"Minä olin hengessä Herran päivänä,
ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen, joka sanoi:
Kirjoita kirjaan, MITÄ NÄET, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle ..."
Tuossa kohden Johannes ei vielä ollut nähnyt mitään, vain kuullut äänen.
Tuon äänen kuultuaan hän sitten kääntyi ja näki jotakin:
"Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui;
ja kääntyessäni MINÄ NÄIN seitsemän kultaista lampunjalkaa,
ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen,
pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset
niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi,
ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset,
ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä,
ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka,
ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa."
Johannes kertoo seuraavaksi, mitä siitä seurasi, kun hän oli tuon nähnyt:
"Ja kun minä hänet NÄIN,
kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen.
Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen:
'Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti,
ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.'"
Ja sitten Jeesus toistaa tarkentaen Johannekselle antamansa kirjoitustehtävän:
"Kirjoita siis,
MITÄ OLET NÄHNYT ja
MIKÄ NYT ON ja
MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN ON TAPAHTUVA."
Ja Jeesus alkaa selittää Johannekselle sitä, mitä Johannes jo OLI NÄHNYT:
"Niiden seitsemän tähden salaisuus,
jotka NÄIT minun oikeassa kädessäni,
ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä:
ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit,
ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa."
ilmestyskirjan ensimmäinen luku päättyy tähän.
Johannes on toteuttanut siinä kolmiosaisen tehtävänsä
ensimmäisen osion. Johannes on siinä kertonut sen, MITÄ OLI NÄHNYT.
Seuraavaksi on edessä Johanneksen tallennus siitä, MIKÄ NYT ON.
Ensimmäisessä osiossa me katselimme Jeesusta. Nyt Jeesus katselee meitä.
Hän tarkastelee meitä, liikkuu meidän keskellämme,
ja kertoo, mitä Hän aistii meissä. Esimerkiksi ...
Hän näkee meidän kauniina/haluttavana, jota nimi Efeso merkitsee.
Hän tuntee meissä mirhan tuoksun, jota nimi Smyrna merkitsee.
Mutta kohta Hän kokee myös tuskaa tähtemme,
kun huomaa meidän uskottomuutemme,
sen että olemme avioituneet toiselle puolelle,
jota nimi Pergamo merkitsee.
Me voimme löytää itsemme jostain kohtaa tuota osiota MIKÄ NYT ON.
Samalla me näemme nyt meneillään olevan
seurakuntakauden historiallisen kulun:
Efeso . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . Laodikea
. . . . Smyrna . . . . . . . . . . . . . . . Filadelfia
. . . . . . . . .Pergamo . . . . .Sardee
. . . . . . . . . . . . . . TYATIRA
Kun tulemme Ilmestyskirjan kolmanteen osioon,
joka kertoo siitä, MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN ON TAPAHTUVA,
niin tapahtuu sama mikä tapahtui ensimmäisen osion alussa.
Eli taas Johannes kuulee ensin äänen.
Siis saman puhujan äänen, jonka oli ensimmäisen osion alussa
kuullut puhuvan ikäänkuin ikäänkuin pasunan äänellä.
Samalla Johannes näkee taivaassa oven,
ja hänet kutsutaankin ylös taivaaseen:
"Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna,
ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut
ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi:
"Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle,
MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN ON TAPAHTUVA "
Ilmestyskirjan jakaminen
97
223
Vastaukset
Ilmestyskirjan kolmas osio
MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN ON TAPAHTUVA
sisältää 3 seitsenvaiheista jaksoa.
Kun sinetti avataan, pasuunaan puhalletaan tai
vihan malja vuodatetaan alkaa aina uusi vaihe.
Nämä kolme jakosa etenevät peräkkäin. Ne eivät limity sisäkkäin.
Vasta kun seitsemäskin sinetti on avattu, ja on kulunut jonkin verran aikaa,
puhalletaan ensimmäiseen pasuunaan.
"Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin,
tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä.
Ja minä näin ne seitsemän enkeliä, jotka seisoivat Jumalan edessä,
ja heille annettiin seitsemän pasunaa."Eli Ilmestyskirja jakaantuu kolmeen pääosioon:
Jeesus käskee Johanneksen kirjoittaa kirjaan:
Mitä olet nähnyt
(Jeesus Kristus)
Mikä nyt on
(Seurakunta)
Mitä tämän jälkeen on tapahtuva
(Israel)
Kussakin osiossa on myös ilmoitusta vihollispuolesta.
Kukin osio sisältää seisemän kohdan ilmoituksia.
Johannes kuvaa meille esimerkiksi ensimmäisessä osiossa Kristuksen
1) pään hiukset
2) silmät
3) äänen
4) jalat
5) oikean käden
6) suun
7) kasvotkalamos
kyllä ne ovat yksi ja samakokonaisuus,sen mikä johannes näki Kyknttilän jalka on Jeesusen oma seurakunta,jonka keskellä hän itse on.
Vielä on seurakunna aika sekpäättyy kyllä.kuulija1 kirjoitti:
kalamos
kyllä ne ovat yksi ja samakokonaisuus,sen mikä johannes näki Kyknttilän jalka on Jeesusen oma seurakunta,jonka keskellä hän itse on.
Vielä on seurakunna aika sekpäättyy kyllä.Aamen.
Me elämme nyt juuri tuota seurakunnan aikakautta.
Hän tulee ja ottaa meidtä tykönsä.
Mutta nyt Hän liikkuu meidän keskellämme.
Ilm 2:1.
"Efeson seurakunnan lähetille kirjoita:
´Näin sanoo Hän, joka pitää seitsemää tähteä oikeassaan,
Hän, joka käyskelee seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä"- Susi76
kuulija1 kirjoitti:
kalamos
Vielä on seurakunna aika sekpäättyy kyllä.Kynttilänjalka on 7 haarainen seurakunta jakautuu 12 haaraan.
Kalamos tekee ties monennenko avauksen jokseenkin samalla tekstuurilla. Massapostitus taitaa olla S24-sääntöjen vastaista.
Mitä aloituksen tautologiseen sisältöön tulee, niin minulle se tuo mieleen kabbalistisen lähestymistavan mystisine kuvioineen ja numerologisine päättelyineen.
Paavali: "käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät." 1.Tim.1:3-7Miksi sinun täytyy sotkemaan tätä ketjua asiattomalla viestillä,
siis viestillä, jossa sinulla ei ole mitään sanottavaa itse aiheesta.
Tämän ketjun aihe on Ilmestyskirjan jakaminen, ei kalamos.
Ei ketään kiinnosta kalamos pätkääkään.
Ilmestyskirja olisi jotakuta voinut kiinnostaa.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Miksi sinun täytyy sotkemaan tätä ketjua asiattomalla viestillä,
Ilmestyskirja olisi jotakuta voinut kiinnostaa.Miten näet suhteessa mainitsemaasi ilmestyskirjan jakoon sen, että apostolit opettivat kirjeissä seurakunnille myös asioista jotka esilletuomasi jaon mukaan eivät seurakunnalle kuulu saati ole merkityksellinen?
Niin Paavali kuin Johannes opettivat nimenomaan seurakuntaa mm. Lopunajan antikristuksesta.
Varoitusten ja opetuksen pohja putoaa pois jos seurakunta ei edes koskaa olisi sitä kokemassa. Niko. kirjoitti:
Miten näet suhteessa mainitsemaasi ilmestyskirjan jakoon sen, että apostolit opettivat kirjeissä seurakunnille myös asioista jotka esilletuomasi jaon mukaan eivät seurakunnalle kuulu saati ole merkityksellinen?
Niin Paavali kuin Johannes opettivat nimenomaan seurakuntaa mm. Lopunajan antikristuksesta.
Varoitusten ja opetuksen pohja putoaa pois jos seurakunta ei edes koskaa olisi sitä kokemassa.Jeesushan sanoo toiselle lopunajan seurakunnista (Filadelfia),
että Hän tulee pelastamaan sen pois/ulos (ek) siitä koetuksen hetkestä,
joka tulee kohtaamaan koko maanpiiriä.
Mutta anna joku tuollainen kuvaamasi raamatunkohta keskustelun pohjaksi.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Jeesushan sanoo toiselle lopunajan seurakunnista (Filadelfia),
Mutta anna joku tuollainen kuvaamasi raamatunkohta keskustelun pohjaksi.Lupas filadelphialle oli juurikin lupaus heille.
- Niko.
kalamos kirjoitti:
Jeesushan sanoo toiselle lopunajan seurakunnista (Filadelfia),
Mutta anna joku tuollainen kuvaamasi raamatunkohta keskustelun pohjaksi.Pyysit Sanan kohtia. Tässä niistä muutama:
2.tess.2:3,8 1.joh2:18,22, 2.joh7, 1.joh4:3 Niko. kirjoitti:
Lupas filadelphialle oli juurikin lupaus heille.
Tuliko jo silloisen Filadelfian seurakunnan aikana
koko maanpiiriä kohtaava koetus?- Niko.
kalamos kirjoitti:
Tuliko jo silloisen Filadelfian seurakunnan aikana
koko maanpiiriä kohtaava koetus?Jos tunnet historian, tiedät että arabiasta nousi voimallisesti Islam joka pyyhki pois tieltään pohjois afrikan seurakunnat ja myös turkin alueen seurakunnat. Monet 7 seurakunnan kaupungitkin ovat jopa raunioina. Paitsi yksi!
Tämä yksi seurakunta elää ja voi hyvin edelleen tänäpäivänä yli 2000 vuotta niiden lupausten sanojen jälkeen. Filadelfia kesti vaikka koko maanpiiri ympärillä Islamilaistui.
Historia todistaa tämän Herran lupauken tälle seurakunnalle toteutuneen. Ainoalle josta Herra ei moitteen sanaa löytänyt! Niko. kirjoitti:
Jos tunnet historian, tiedät että arabiasta nousi voimallisesti Islam joka pyyhki pois tieltään pohjois afrikan seurakunnat ja myös turkin alueen seurakunnat. Monet 7 seurakunnan kaupungitkin ovat jopa raunioina. Paitsi yksi!
Tämä yksi seurakunta elää ja voi hyvin edelleen tänäpäivänä yli 2000 vuotta niiden lupausten sanojen jälkeen. Filadelfia kesti vaikka koko maanpiiri ympärillä Islamilaistui.
Historia todistaa tämän Herran lupauken tälle seurakunnalle toteutuneen. Ainoalle josta Herra ei moitteen sanaa löytänyt!Eli nyt et nyt puhu silloisesta Johanneksen aikaisesta
uloskutsuttujen joukosta Filadelfiassa,
vaan paljon myöhemmästä ajankohdasta.
Minä pidän tuota vielä esitäyttymyksenä,
en lopullisena täyttymyksenä sille, mitä Jeesus
tuolle lopunajan seurakunnalle lupasi.
Hän lupasi pelastaa sen pois/ulos
koko maanpiiriä kohtaavasta koetuksen hetkestä.
Silloin toteutuu lopullisesti myös se,
että tuo lopunajan seurakunta filadelfia
saa käydä sisälle sille avatusta ovesta.
"ja katso: taivaassa oli ovi avoinna"- Niko.
kalamos kirjoitti:
Eli nyt et nyt puhu silloisesta Johanneksen aikaisesta
uloskutsuttujen joukosta Filadelfiassa,
vaan paljon myöhemmästä ajankohdasta.
Minä pidän tuota vielä esitäyttymyksenä,
en lopullisena täyttymyksenä sille, mitä Jeesus
tuolle lopunajan seurakunnalle lupasi.
Hän lupasi pelastaa sen pois/ulos
koko maanpiiriä kohtaavasta koetuksen hetkestä.
Silloin toteutuu lopullisesti myös se,
että tuo lopunajan seurakunta filadelfia
saa käydä sisälle sille avatusta ovesta.
"ja katso: taivaassa oli ovi avoinna"Eu Jeesus muille luvannut "pelastusta koetuksen hetkestä", ei edes niille hyvin toumineille kirjeiden seurakunnille. Ei edes niissä yhteyksissä joissa mainitaan voittajat.
Mutta philadelphialle lupasi ja se on toteutunut, ensin kirjaimellisestu rooman vainojen alla ja jopa myöhemmin islamin vallatessa sijaa.
Vielä edelleen on filadelphiassa kristillinen seurakunta, keskellä muslimiyhteisöjä, sitkeästi.
Jos kalamos omistat Didakheen, luethan luvut 10 sekä 16. Niiden alkuseurakunnan oppien valossa ei ennen vihaa tapahtuva tempaus ollut sellaista mihin apostolit ja alkuseurakunta uskoi. Niko. kirjoitti:
Eu Jeesus muille luvannut "pelastusta koetuksen hetkestä", ei edes niille hyvin toumineille kirjeiden seurakunnille. Ei edes niissä yhteyksissä joissa mainitaan voittajat.
Mutta philadelphialle lupasi ja se on toteutunut, ensin kirjaimellisestu rooman vainojen alla ja jopa myöhemmin islamin vallatessa sijaa.
Vielä edelleen on filadelphiassa kristillinen seurakunta, keskellä muslimiyhteisöjä, sitkeästi.
Jos kalamos omistat Didakheen, luethan luvut 10 sekä 16. Niiden alkuseurakunnan oppien valossa ei ennen vihaa tapahtuva tempaus ollut sellaista mihin apostolit ja alkuseurakunta uskoi.Eli Filadelfian kohdalla toteutui se, mitä heille sanottiin,
jo silloin heidän aikanansa he pelastuivat Rooman vainojen alta,
sitten paljon myöhemmin Islamin vallan alta,
ja minä ymmärrän niin,
että tuolle asialle tulee vielä lopputäyttymys.
Raamatun profeetallisessa sanassa on yleensäkin
kullakin profetialla ainakin kolme täyttymystä.- Toteavainen
kalamos kirjoitti:
Miksi sinun täytyy sotkemaan tätä ketjua asiattomalla viestillä,
Ilmestyskirja olisi jotakuta voinut kiinnostaa.Hyvä pointti. On myös kirjoittajia, jotka nimenomaan haluavat kaiken huomion nimelleen.
Tessalonikalaiset kärsivät niin ankarissa vainoissa,
että he luulivat Herran päivän tai suuren ahdistuksen jo koittaneen.
Ja niin Paavali selvittää heille, ettei se ole mahdollista.
Herran päivä ei voi olla alkanut,
ennenkuin meidät on otettu Hänen tykönsä.- Niko.
Kalamos, ei Paavali sen vuoksi Tessalonikalaisille kirjoittanut. Tessalonikalaiset surivat kuolleiden seurakuntalaisten kohtaloita peljäten heidän nyt menettäneet Herran päivän jälleennäkemisen. Siihen Paavali kirjeessä lohdutuksen vastauksen antoi.
Tessalonikalaiset kyllä tiesivät, että loppu ei ollu vielä ihan käsillä, sillä antikristus ei ollut tullut. Paavalihan toi kirjeessä ilmi että on heille suullisesti siitä opettanut enemmänkin. Niko. kirjoitti:
Kalamos, ei Paavali sen vuoksi Tessalonikalaisille kirjoittanut. Tessalonikalaiset surivat kuolleiden seurakuntalaisten kohtaloita peljäten heidän nyt menettäneet Herran päivän jälleennäkemisen. Siihen Paavali kirjeessä lohdutuksen vastauksen antoi.
Tessalonikalaiset kyllä tiesivät, että loppu ei ollu vielä ihan käsillä, sillä antikristus ei ollut tullut. Paavalihan toi kirjeessä ilmi että on heille suullisesti siitä opettanut enemmänkin.Ensimmäisessä kirjeessään tessalonikalaisille
hän puhuu tästä nyt esille ottamastasi asiasta,
mutta ei edellä esille ottamassasi kohdassa (2 Tess 2), johon vastasin.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Ensimmäisessä kirjeessään tessalonikalaisille
hän puhuu tästä nyt esille ottamastasi asiasta,
mutta ei edellä esille ottamassasi kohdassa (2 Tess 2), johon vastasin.Kalamos, Paavali nimenomaan 2.tess2 jae 1 sanoo seurakunnalle, että elkää antako kenenkään johtaa teitä harhaan luulemalla että päivä olisi lähellä! Paavali jatkaa sanoen, että nimenomaan ennen sitä on tapahduttava luopuminen ja antikristuksen on ilmestyttävä.
Paavali siis varoitti jakeessa, että älkää antako kenenkään johtaa harhaan!
Se päivä jota seurakunta odotti EI tapahdu siis ennen kuin luopumus ja antikristus ja muut lopunajan profetiat ovat täyttyneet. Niko. kirjoitti:
Kalamos, Paavali nimenomaan 2.tess2 jae 1 sanoo seurakunnalle, että elkää antako kenenkään johtaa teitä harhaan luulemalla että päivä olisi lähellä! Paavali jatkaa sanoen, että nimenomaan ennen sitä on tapahduttava luopuminen ja antikristuksen on ilmestyttävä.
Paavali siis varoitti jakeessa, että älkää antako kenenkään johtaa harhaan!
Se päivä jota seurakunta odotti EI tapahdu siis ennen kuin luopumus ja antikristus ja muut lopunajan profetiat ovat täyttyneet.Siis Tessalonikalaiset ajattelivat, että Herran päivä olisi jo nyt läsnä.
Joku oli heitä näin harhauttanut (2 Tess 2:2).
Ja Paavali selvittää, että näin ei voi olla.
Meidät otetaan Herran tykö, ennen Herran päivän alkamista.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Siis Tessalonikalaiset ajattelivat, että Herran päivä olisi jo nyt läsnä.
Joku oli heitä näin harhauttanut (2 Tess 2:2).
Ja Paavali selvittää, että näin ei voi olla.
Meidät otetaan Herran tykö, ennen Herran päivän alkamista.Paavali selvittää, että näin ei todellakaan voi olla sillä luopumus ja antikristus eivät le vielä tulleet.
"Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. " ( 2.Tess.2 )
Eikö Paavali tee varsin selväksi edellisessä jakeessa, että SE PÄIVÄ jota seurakunta odottaa, eli SE PÄIVÄ jolloin tapahtuu tämä ( "mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä" ) EI tapahdu ennenkuin nämä tapahtuu:
"Sillä SE PÄIVÄ EI TULE, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi," ( 2.Tess. 2 )
Eikö Paavali edellä tee täysin selväksi sen, että oppi pre-rapturesta ei pidä paikkaansa. Eikö Paavali tee täysin selväksi sen, että se päivä mitä seurakunta on hartaasti alusta asti odottanut, josta Paavali lisävaloa salaisuuden muodossa juuri tälle seurakunnalle oli kertonut EI TAPAHDU ennenkuin luopumus ja laittomuuden ihminen on ensin ilmestynyt.
Tämä Paavalin opetus on täysin tyhjentävä.
Paavali puhuu nimenomaan Herran päivästä.
Herran päivä ei tule ennenkuin meidät on koottu Hänen tykönsä.
Ei siis ollut mahdollista niinkuin Tessalonikalaiset nyt luulivat,
ja heille joku oli viestinyt, että Herran päivä olisi jo läsnä.- Niko.
Lue kalamos ajatuksella koko toinen luku. Paavalihan selvin sanoin ensin sanoo ETTÄ MIKÄ EI TAPAHDU, eli se päivä jolloin Herra tulee ja omansa kokoaa. Ja Paavali jaktaa seuraavassa jakeessa sanomaa, että juuri TUO PÄIVÄ ei tapahdu ennenkuin..
Voisiko Paavali olla enään selkeämpi?
Kuinka ihmeessä nyt sanot, että kyllä tempaus tapahtuu ensin vaikka Paavali selvin sanoin sanoi Herran tulemuksen ja heidän kokoamisen tapahtuvan vasta kun laittomuuden ihminen ilmestyy!? Niko. kirjoitti:
Lue kalamos ajatuksella koko toinen luku. Paavalihan selvin sanoin ensin sanoo ETTÄ MIKÄ EI TAPAHDU, eli se päivä jolloin Herra tulee ja omansa kokoaa. Ja Paavali jaktaa seuraavassa jakeessa sanomaa, että juuri TUO PÄIVÄ ei tapahdu ennenkuin..
Voisiko Paavali olla enään selkeämpi?
Kuinka ihmeessä nyt sanot, että kyllä tempaus tapahtuu ensin vaikka Paavali selvin sanoin sanoi Herran tulemuksen ja heidän kokoamisen tapahtuvan vasta kun laittomuuden ihminen ilmestyy!?Siis Herran päivä ei tule ennenkuin meidät on otettu Hänen tykönsä.
On siis täysin mahdotonta, että Herran päivä jo olisi läsnä,
niinkuin Tessalonikalaisille oli ilmoitettu.
Herran päivä ei myöskään tule
ennenkuin laittomuuden ihminen ilmestyy, siis antikristus.
Ja antikristus ei ilmesty, niin kauan kuin Kristuksen ruumis on maan päällä.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Siis Herran päivä ei tule ennenkuin meidät on otettu Hänen tykönsä.
On siis täysin mahdotonta, että Herran päivä jo olisi läsnä,
niinkuin Tessalonikalaisille oli ilmoitettu.
Herran päivä ei myöskään tule
ennenkuin laittomuuden ihminen ilmestyy, siis antikristus.
Ja antikristus ei ilmesty, niin kauan kuin Kristuksen ruumis on maan päällä.Puhut nyt oman tulkintasi mukaan, et sen Sanan ilmoituksen mukaam minkä Paavali 2.Tess.2 luvussa kertoo. Herran päivä ja Hänen omiensa kerääminen, kuten Paavali sanoi, ei tule tapahtumaan ennenkuin laittomuuden ihminen on ensin ilmaantunut
Paavali vieläpä varoittaa uskomasta muuta.
Sen vuoksi kalamos en voi pre-rapture oppia uskoa, sillä omatuntoni on sidottu tähän Jumalan Sanan selkeään ilmoitukseen!
Tiedän myös sen, että ihmisten on äärimmäisen vaikeaa myöntää olevansa väärässä. Sen vuoksi selvänkin todistuksen niin helposti siirtää ja selittää syrjään...
Senpä vuoksi rukoilen Jumalaa avaamaan Sanaansa niin sinulle kuin minulle. Hän yksin voi saattaa näkemään totuuden tässäkin asiassa! Niko. kirjoitti:
Puhut nyt oman tulkintasi mukaan, et sen Sanan ilmoituksen mukaam minkä Paavali 2.Tess.2 luvussa kertoo. Herran päivä ja Hänen omiensa kerääminen, kuten Paavali sanoi, ei tule tapahtumaan ennenkuin laittomuuden ihminen on ensin ilmaantunut
Paavali vieläpä varoittaa uskomasta muuta.
Sen vuoksi kalamos en voi pre-rapture oppia uskoa, sillä omatuntoni on sidottu tähän Jumalan Sanan selkeään ilmoitukseen!
Tiedän myös sen, että ihmisten on äärimmäisen vaikeaa myöntää olevansa väärässä. Sen vuoksi selvänkin todistuksen niin helposti siirtää ja selittää syrjään...
Senpä vuoksi rukoilen Jumalaa avaamaan Sanaansa niin sinulle kuin minulle. Hän yksin voi saattaa näkemään totuuden tässäkin asiassa!No opeta sinä minua.
Kerro minulle, mikä oli se väärä informaatio,
joka oli järkyttänyt Tessalonikalaiset niin,
että he olivat menettäneet mielensä maltin,
informaatio, joka oli peljästyttänyt heidät? (2 Tess 2:2)- Niko.
kalamos kirjoitti:
No opeta sinä minua.
Kerro minulle, mikä oli se väärä informaatio,
informaatio, joka oli peljästyttänyt heidät? (2 Tess 2:2)Ymmärrän niin, että tessalonikalaiset toisessa kirjeessä olivat vainojen keskellä kovasti siinä luulossa, että Herran tulemuksen ja Hänen omiensa keräämisen päivän täytyy olla aivan ovella. Olihan Paavali heitä niin edellisellä kirjeellä kuin kasvotustenkin nimenomaan opettanut lopunajoista, antikristuksesta ja rohkaissut heitä jopa kuolleiden puolesta.
Tähän luuloon Paavali heille kirjoitti rohkaisun sanaksi pysymään lujina ja horjumasta ja olemaan huoleti sillä se päivä mitä he kuumeisesti odottivat, Herran päivä ei voinut vielä olla ovella vaikka vaino oli jo kova. Miksi? Syynkin Paavali selvin sanoin kertoi. Herran omien kerääminen ei voinut olla käsillä sillä luopumus ja kadotuksen lapsi eivät olleet vielä tulleet.
Paavalihan selvin sanoin kyseisessä luvussa sanoo; Herran päivä ja Hänen omien kerääminen ei tapahdu ennen näitä.
Painottaakseen uskomasta mitään muuta hän vielä useaan kertaan mainitsee pitäytymään uskomasta mitään muuta.
Sanoihan Paavali jakeessa vielä heille jopa ihmetellen kertoneensa kaikesta tästä heille kasvotusten ja silti he olivat luulossa, että se päivä oli jo käsillä. - Niko.
Niko. kirjoitti:
Ymmärrän niin, että tessalonikalaiset toisessa kirjeessä olivat vainojen keskellä kovasti siinä luulossa, että Herran tulemuksen ja Hänen omiensa keräämisen päivän täytyy olla aivan ovella. Olihan Paavali heitä niin edellisellä kirjeellä kuin kasvotustenkin nimenomaan opettanut lopunajoista, antikristuksesta ja rohkaissut heitä jopa kuolleiden puolesta.
Tähän luuloon Paavali heille kirjoitti rohkaisun sanaksi pysymään lujina ja horjumasta ja olemaan huoleti sillä se päivä mitä he kuumeisesti odottivat, Herran päivä ei voinut vielä olla ovella vaikka vaino oli jo kova. Miksi? Syynkin Paavali selvin sanoin kertoi. Herran omien kerääminen ei voinut olla käsillä sillä luopumus ja kadotuksen lapsi eivät olleet vielä tulleet.
Paavalihan selvin sanoin kyseisessä luvussa sanoo; Herran päivä ja Hänen omien kerääminen ei tapahdu ennen näitä.
Painottaakseen uskomasta mitään muuta hän vielä useaan kertaan mainitsee pitäytymään uskomasta mitään muuta.
Sanoihan Paavali jakeessa vielä heille jopa ihmetellen kertoneensa kaikesta tästä heille kasvotusten ja silti he olivat luulossa, että se päivä oli jo käsillä.Ja annan vielä kerran Sanan kohdat lainaukseksi, ettei kukaan pelkkästään minun sanani varassa olisi:
"Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi," ( 2. Tess. 2:2 ) - Niko.
Niko. kirjoitti:
Ymmärrän niin, että tessalonikalaiset toisessa kirjeessä olivat vainojen keskellä kovasti siinä luulossa, että Herran tulemuksen ja Hänen omiensa keräämisen päivän täytyy olla aivan ovella. Olihan Paavali heitä niin edellisellä kirjeellä kuin kasvotustenkin nimenomaan opettanut lopunajoista, antikristuksesta ja rohkaissut heitä jopa kuolleiden puolesta.
Sanoihan Paavali jakeessa vielä heille jopa ihmetellen kertoneensa kaikesta tästä heille kasvotusten ja silti he olivat luulossa, että se päivä oli jo käsillä.Vanha Biblia:
"Mutta me rukoilemme teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen tulemisen ja meidän kokoontumisemme kautta hänen tykönsä,
Ettette aivan nopiasti teitänne salli teidän mielestänne kääntää pois* eli peljätettää, ei hengen , eikä puheen, eikä kirjan kautta, niin kuin se meiltä lähetetty olis, niinkuin Kristuksen päivä jo käsissä olis.
Älkäät antako kenenkään teitänne vietellä millään tavalla; sillä ei hän ennen tule* kuin luopumus tapahtuu** ja synnin ihminen ilmoitetaan , kadotuksen lapsi,"
1992:
"Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen. Me pyydämme, veljet, ettette heti menetä malttianne ja säikähdä, jos joku vedoten Hengen ilmoitukseen tai muka meidän puheeseemme tai kirjeeseemme väittää, että Herran päivä on jo käsillä. Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. "
King James:
"Now we beseech you, brethren, by the coming of our Lord Jesus Christ, and by our gathering together unto him,
That ye be not soon shaken in mind, or be troubled, neither by spirit, nor by word, nor by letter as from us, as that the day of Christ is at hand.
Let no man deceive you by any means: for that day shall not come, except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition;" - Niko.
kalamos kirjoitti:
"Paavali puhuu nimenomaan Herran päivästä.
Herran päivä ei tule ennenkuin meidät on koottu Hänen tykönsä. "
Eihän Paavali suinkaan näin kirjoittanut, vaan näin:
"se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi"
Jos Paavali olisi kirjoittanut niinkuin edellä sanoit, oli tilanne ollutkin aivan toinen ja mikäs sen parempi varmuus olisikaan ollut moinen mainita. Mutta hän ei sanonut niin, sillä ennen kokoamista tapahtuu se mitä Paavali yllä sanoi. - Niko.
Niko. kirjoitti:
kalamos kirjoitti:
"Paavali puhuu nimenomaan Herran päivästä.
Herran päivä ei tule ennenkuin meidät on koottu Hänen tykönsä. "
Eihän Paavali suinkaan näin kirjoittanut, vaan näin:
"se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi"
Jos Paavali olisi kirjoittanut niinkuin edellä sanoit, oli tilanne ollutkin aivan toinen ja mikäs sen parempi varmuus olisikaan ollut moinen mainita. Mutta hän ei sanonut niin, sillä ennen kokoamista tapahtuu se mitä Paavali yllä sanoi.Ja tahdon vielä tähdentää lopuksi sitä, että Paavali koko 2. Tessalonikalaiskirjeen 2:sessa luvussa puhuu yhdestä ainoasta päivästä. Ei kahdesta erillisestä, ei, vaan ainoastaan yhdestä ainoasta päivästä, Herran päivästä "se päivä", se mitä alusta asti on odotettu, jälleenkohtaamisen päivä.
Tämän paremmin rakas kalamos en osaa tätä lukua sinulle enään avata.
Herra meille molemmille Sanaansa avatkoon, myös tässä asiassa!
Siunausta sinulle kaikilla teilläsi! Niko. kirjoitti:
Ja tahdon vielä tähdentää lopuksi sitä, että Paavali koko 2. Tessalonikalaiskirjeen 2:sessa luvussa puhuu yhdestä ainoasta päivästä. Ei kahdesta erillisestä, ei, vaan ainoastaan yhdestä ainoasta päivästä, Herran päivästä "se päivä", se mitä alusta asti on odotettu, jälleenkohtaamisen päivä.
Tämän paremmin rakas kalamos en osaa tätä lukua sinulle enään avata.
Herra meille molemmille Sanaansa avatkoon, myös tässä asiassa!
Siunausta sinulle kaikilla teilläsi!kalamos:
"Kerro minulle, mikä oli se väärä informaatio,
informaatio, joka oli peljästyttänyt heidät? (2 Tess 2:2)
Niko.:
"tessalonikalaiset toisessa kirjeessä olivat
vainojen keskellä kovasti siinä luulossa, että Herran tulemuksen
ja Hänen omiensa keräämisen päivän täytyy olla aivan ovella ...
se päivä mitä he kuumeisesti odottivat"
Miten ihmeessä tuollainen uutinen olisi saanut heidät
menettämään mielensä maltin ja pejästymään aivan kuoliaaksi asti?
Jos he tuollaisen uutisen olisivat saaneet kuulla,
niin heidän reaktionsahan olisi ollut aivan päinvastainen?
Vastaus kysymykseen, mikä heitä järkytti, peljästytti, sai heidät menettämään mielensä maltin, on saman jakeen loppuosassa.
Uutinen, jonka he olivat saaneet kuulla, oli tämä:
"Herran päivä on jo läsnä". Siis jo tullut.
Ja he ovat jääneet pois kokoontumisesta Herran tykö.
He ovat jääneet Jumalan vihan kohteeksi.
".... ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."- Niko.
kalamos kirjoitti:
kalamos:
"Kerro minulle, mikä oli se väärä informaatio,
informaatio, joka oli peljästyttänyt heidät? (2 Tess 2:2)
Niko.:
"tessalonikalaiset toisessa kirjeessä olivat
vainojen keskellä kovasti siinä luulossa, että Herran tulemuksen
ja Hänen omiensa keräämisen päivän täytyy olla aivan ovella ...
se päivä mitä he kuumeisesti odottivat"
Miten ihmeessä tuollainen uutinen olisi saanut heidät
menettämään mielensä maltin ja pejästymään aivan kuoliaaksi asti?
Jos he tuollaisen uutisen olisivat saaneet kuulla,
niin heidän reaktionsahan olisi ollut aivan päinvastainen?
Vastaus kysymykseen, mikä heitä järkytti, peljästytti, sai heidät menettämään mielensä maltin, on saman jakeen loppuosassa.
Uutinen, jonka he olivat saaneet kuulla, oli tämä:
"Herran päivä on jo läsnä". Siis jo tullut.
Ja he ovat jääneet pois kokoontumisesta Herran tykö.
He ovat jääneet Jumalan vihan kohteeksi.
".... ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."Niin, Paavalihan sanoi, että Herran tulemuksen ja heidän kokoamisensa päivä ei ole vielä käsillä ja kertoi syynkin siihen miksi.
Seurakunnassa oli noussut kuohunta, eripura siitä onko Herran päivä käsillä tahi ei. Se jakoi vankasti seurakunta. Moni kenties uskoikin nämä väitteet ja jätti sen vuoksi arkiaskareet hoitamatta, peltonsa kylvämättä kuten Pontoksessa konsanaan. Ei kristityn tule nii vaeltaa, heittää lankkeriksi.
Tätä kuohuntaa, malttinsa menettämistä ja harhaan johtamista Paavali toppuutteli sanoen, että ei hätiä mitiä, tietyt asiat o tapahduttava sitä ennen.
Jos kalamos olisi kuten pre-rapture opettaa eikö Paavalin ohjeet olisivat olleet aiva toisenlaiset. Eikö hän olisi sanonut, että pois moiset järjettömät ajatukset, eikö Kristuksen omat pääsisikään Hänen luoksensa?
Näet kyllä seurakunta ja Paavali tasan tiesi heidän olevan Kristuksessa, ei tässä ollenkaan ollut kyse seurakunnan epäuskosta, vaan siitä että väärät opit ja saivat seurakuntaa hämilleen.
On syytä myös huomata, että Paavali oli opettanut seurakuntaansa paljo, myös kasvotusten ja nimenomaan valmistanut lopunaikoja varten kertoen antikristuksesta, vainoista ja kaikesta siitä äärettömän kovasta ajasta.
Sen vuoksihan Paavali aivan ihmetellen kysyy, että kuinka te ette muista!?!
Tietysti nyt pelkokin nousi, sillä luultiin, että tässä ja nyt alkavat todellakin kaikki ne vaikeudet tapahtua.
Mutta ennen kaikkea Paavali kirjoitti seurakunnalle laittaakseen pisteen sillä väärälle opille, eripuralle ja maltin menettämiselle näiden asioiden edessä sanoen että Herran tulemuksen ja heidän kokoamisen päivä ei vielä voi olla käsillä.
Ja senpä vuoksi tämä kirje on mitä ajankohtaisin myös tässä ja nyt. Turhaa me annamme tämän asian hämmentää sillä Paavali kirjeessään myös meille on tämän vastauksen antanut. Niko. kirjoitti:
Niin, Paavalihan sanoi, että Herran tulemuksen ja heidän kokoamisensa päivä ei ole vielä käsillä ja kertoi syynkin siihen miksi.
Seurakunnassa oli noussut kuohunta, eripura siitä onko Herran päivä käsillä tahi ei. Se jakoi vankasti seurakunta. Moni kenties uskoikin nämä väitteet ja jätti sen vuoksi arkiaskareet hoitamatta, peltonsa kylvämättä kuten Pontoksessa konsanaan. Ei kristityn tule nii vaeltaa, heittää lankkeriksi.
Tätä kuohuntaa, malttinsa menettämistä ja harhaan johtamista Paavali toppuutteli sanoen, että ei hätiä mitiä, tietyt asiat o tapahduttava sitä ennen.
Jos kalamos olisi kuten pre-rapture opettaa eikö Paavalin ohjeet olisivat olleet aiva toisenlaiset. Eikö hän olisi sanonut, että pois moiset järjettömät ajatukset, eikö Kristuksen omat pääsisikään Hänen luoksensa?
Näet kyllä seurakunta ja Paavali tasan tiesi heidän olevan Kristuksessa, ei tässä ollenkaan ollut kyse seurakunnan epäuskosta, vaan siitä että väärät opit ja saivat seurakuntaa hämilleen.
On syytä myös huomata, että Paavali oli opettanut seurakuntaansa paljo, myös kasvotusten ja nimenomaan valmistanut lopunaikoja varten kertoen antikristuksesta, vainoista ja kaikesta siitä äärettömän kovasta ajasta.
Sen vuoksihan Paavali aivan ihmetellen kysyy, että kuinka te ette muista!?!
Tietysti nyt pelkokin nousi, sillä luultiin, että tässä ja nyt alkavat todellakin kaikki ne vaikeudet tapahtua.
Mutta ennen kaikkea Paavali kirjoitti seurakunnalle laittaakseen pisteen sillä väärälle opille, eripuralle ja maltin menettämiselle näiden asioiden edessä sanoen että Herran tulemuksen ja heidän kokoamisen päivä ei vielä voi olla käsillä.
Ja senpä vuoksi tämä kirje on mitä ajankohtaisin myös tässä ja nyt. Turhaa me annamme tämän asian hämmentää sillä Paavali kirjeessään myös meille on tämän vastauksen antanut.".... ikäänkuin HERRAN PÄIVÄ jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä SE PÄIVÄ ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Eli he luulivat, että Herran päivä oli jo käsissä (kirj. läsnä).
Ja Paavali sanoo, että ei ole. Se päivä ei tule ennenkuin ...
Paniikki ei syntynyt siitä, että Herra tulisi ja ottaisi heidät luokseen.
Paniikki syntyi siitä, että joku oli väittänyt Herran päivän jo alkaneen,
ja he olivatkin jääneet tänne Jumalan vihan kohteeksi ja kärsimyksiin.- Niko.
kalamos kirjoitti:
".... ikäänkuin HERRAN PÄIVÄ jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä SE PÄIVÄ ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Eli he luulivat, että Herran päivä oli jo käsissä (kirj. läsnä).
Ja Paavali sanoo, että ei ole. Se päivä ei tule ennenkuin ...
Paniikki ei syntynyt siitä, että Herra tulisi ja ottaisi heidät luokseen.
Paniikki syntyi siitä, että joku oli väittänyt Herran päivän jo alkaneen,
ja he olivatkin jääneet tänne Jumalan vihan kohteeksi ja kärsimyksiin.Huomaat jakeen 2 alussa Paavalin nimenomaan tarkoittavan tällä päivällä, Herran päivällä sitä, että Jeesus tulee takaisin ja kokoaa omansa.
Ei alkuseurakunta tunne oppia 2 vaiheisesta tulemuksesta.
Paniikki ei suinkaan tullut siitä, että uskovat luulivat jääneensä tempauksen ulkopuolelle. Ei suinkaan. Sellainen ajatus on lopuaikojen hollywood elokuvien hapatusta, eikä Paavali sellaisesta opettanut. Jos moinen pelko olisi todellisuutta, niin Paavali olisi kyllä sanonut, että ei Herra palaja ennen kuin meidät on temmattu! Sen hän olisi lohdutukseksi moiseen sanonut ja asia olisi ollut kaikille selvä!
Mutta Sana ei opeta moista, eikä alkuseurakunta odottanut 2 vaiheista paluuta, vaan yhtä ainoaa paluuta, Jeesuksen paluun päivää JOLLOIN meidät kootaan Hänen tykönsä.
Senpä vuoksi Paavali tessalonikalaisille vastasi, että se päivä EI VOI OLLA käsillä sillä laittomuuden ihminen ei ole ilmestynyt! - Niko.
Niko. kirjoitti:
Huomaat jakeen 2 alussa Paavalin nimenomaan tarkoittavan tällä päivällä, Herran päivällä sitä, että Jeesus tulee takaisin ja kokoaa omansa.
Ei alkuseurakunta tunne oppia 2 vaiheisesta tulemuksesta.
Paniikki ei suinkaan tullut siitä, että uskovat luulivat jääneensä tempauksen ulkopuolelle. Ei suinkaan. Sellainen ajatus on lopuaikojen hollywood elokuvien hapatusta, eikä Paavali sellaisesta opettanut. Jos moinen pelko olisi todellisuutta, niin Paavali olisi kyllä sanonut, että ei Herra palaja ennen kuin meidät on temmattu! Sen hän olisi lohdutukseksi moiseen sanonut ja asia olisi ollut kaikille selvä!
Mutta Sana ei opeta moista, eikä alkuseurakunta odottanut 2 vaiheista paluuta, vaan yhtä ainoaa paluuta, Jeesuksen paluun päivää JOLLOIN meidät kootaan Hänen tykönsä.
Senpä vuoksi Paavali tessalonikalaisille vastasi, että se päivä EI VOI OLLA käsillä sillä laittomuuden ihminen ei ole ilmestynyt!Siis luvun 2 alussa* -korjauksena edelliseen viestiini...
Niko. kirjoitti:
Siis luvun 2 alussa* -korjauksena edelliseen viestiini...
".... ikäänkuin HERRAN PÄIVÄ jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä SE PÄIVÄ ei tule, ennenkuin ... "
Minua ei kiinnosta teoriat, eikä hollywood.
Vain puhdas Jumalan Sana.
Jumalan Sanan mukaan Tessalonikalaiset olivat paniikissa.
Ja tuo paniikki johtui siitä, että he luulivat Herran päivän alkaneen jo.
Kirjaimellisesti kääntäen, että "Herran päivä olisi jo läsnä".
Eli he luulivat, että se mitä Paavali luvun alussa sanoo eli Herran tuleminen ja meidän kokoontuminen Hänen tykönsä oli jo historiaa. Mutta he olivat jääneet pois joukosta keskelle ahdistuksia ja vainoja.- Niko.
kalamos kirjoitti:
".... ikäänkuin HERRAN PÄIVÄ jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä SE PÄIVÄ ei tule, ennenkuin ... "
Minua ei kiinnosta teoriat, eikä hollywood.
Vain puhdas Jumalan Sana.
Jumalan Sanan mukaan Tessalonikalaiset olivat paniikissa.
Ja tuo paniikki johtui siitä, että he luulivat Herran päivän alkaneen jo.
Kirjaimellisesti kääntäen, että "Herran päivä olisi jo läsnä".
Eli he luulivat, että se mitä Paavali luvun alussa sanoo eli Herran tuleminen ja meidän kokoontuminen Hänen tykönsä oli jo historiaa. Mutta he olivat jääneet pois joukosta keskelle ahdistuksia ja vainoja.Nimenomaan he luulivat Lopun olevan aivan oven takana. Siihen Paavali sanoi, että näin ei ole, sillä ensin on tuleva luopumus ja antikristus.
Juuri sen vuoksi Paavali opetti lopunajan tapahtumista, laittomuuden lapsesta ja vainoista heille, jotta he tietäisivät KUN kaikki nämä tapahtuu ja muistaisivat Herran opetukset ottaen niistä vaarin!
Nyt tessalonikalaiset olivat väärän opetuksen vuoksi joutuneet opilliseen epävarmuuteen ja osa heistä oli niin varma Herran päivän pikaisesta tulosta ja heidän tempauksestaan Hänen tykönsä, että se vaikutti suuresti heidän toimiinsa kaikessa, arkiseen elämään, eikä tällainen eskatologinen odotus ole tervettä Kristuksen seuraajien odottamista.
Samaa "ilmiötä" olemme tavanneet monissa piireissä myös näin lopunajoilla. Onhan useita tapauksia joissa tietty lahko tahi ryhmittymä on ollut niin varma maailmanlopun hetkestä, että ovat ryhmänä tehneet sen edessä jotain kauheuksia... kuten historiasta tiedämme.
Paavali ojensi seurakuntaa sanomalla, että vielä ei ole sen aika, sillä profetiat eivät olleet täyttyneet! Siksi tulee vaeltaa loppuun asti kunniallisesti, tehden sitä mikä oikein on, uskoen ja lujasti luottaen Herraan ja ottaen vaarin niistä Sanoista mitä Hän lopunajoista on omillensa sanonut!
Siihen Herra meidät jokaisen, omansa valmisti. Niko. kirjoitti:
Nimenomaan he luulivat Lopun olevan aivan oven takana. Siihen Paavali sanoi, että näin ei ole, sillä ensin on tuleva luopumus ja antikristus.
Juuri sen vuoksi Paavali opetti lopunajan tapahtumista, laittomuuden lapsesta ja vainoista heille, jotta he tietäisivät KUN kaikki nämä tapahtuu ja muistaisivat Herran opetukset ottaen niistä vaarin!
Nyt tessalonikalaiset olivat väärän opetuksen vuoksi joutuneet opilliseen epävarmuuteen ja osa heistä oli niin varma Herran päivän pikaisesta tulosta ja heidän tempauksestaan Hänen tykönsä, että se vaikutti suuresti heidän toimiinsa kaikessa, arkiseen elämään, eikä tällainen eskatologinen odotus ole tervettä Kristuksen seuraajien odottamista.
Samaa "ilmiötä" olemme tavanneet monissa piireissä myös näin lopunajoilla. Onhan useita tapauksia joissa tietty lahko tahi ryhmittymä on ollut niin varma maailmanlopun hetkestä, että ovat ryhmänä tehneet sen edessä jotain kauheuksia... kuten historiasta tiedämme.
Paavali ojensi seurakuntaa sanomalla, että vielä ei ole sen aika, sillä profetiat eivät olleet täyttyneet! Siksi tulee vaeltaa loppuun asti kunniallisesti, tehden sitä mikä oikein on, uskoen ja lujasti luottaen Herraan ja ottaen vaarin niistä Sanoista mitä Hän lopunajoista on omillensa sanonut!
Siihen Herra meidät jokaisen, omansa valmisti.".... ikäänkuin HERRAN PÄIVÄ jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä SE PÄIVÄ ei tule, ennenkuin ... "
Siis HERRAN PÄIVÄ ei olekaan vielä läsnä,
sillä SE PÄIVÄ ei ollut vielä tullut.
Tessalonikalaiset olivat turhaan peljästyneet,
turhaan menettäneet mielensä maltin, turhaan järkyttyneet,
sillä ei ollutkaan niin, että Herran tulemus ja meidän kokoontuminen
Herran tykö olisi jo tapahtunut ja Herran päivä alkanut,
ja he olisivat olleet jääneet tänne kokemaan sen,
kuinka Jumalan vihan maljat vuodatetaan heidän päälleen.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Siis HERRAN PÄIVÄ ei olekaan vielä läsnä,
sillä SE PÄIVÄ ei ollut vielä tullut.
Tessalonikalaiset olivat turhaan peljästyneet,
turhaan menettäneet mielensä maltin, turhaan järkyttyneet,
sillä ei ollutkaan niin, että Herran tulemus ja meidän kokoontuminen
Herran tykö olisi jo tapahtunut ja Herran päivä alkanut,
ja he olisivat olleet jääneet tänne kokemaan sen,
kuinka Jumalan vihan maljat vuodatetaan heidän päälleen.Jumala kyllä antaa vihansa kohdata maata, polkien maahan vihan viinikuurnan, mutta vasta Herran päivänä, noudettuaan omansa Häntä yläilmoihin vastaan.
Etkö kalamos näe Paavalin kirjeessä tessalonikalaisille sitä selvää vastausta minkä hän seurakunnalle antoi? Ei Paavali sanonut heille, että ei Herran päivä voi olla käsillä, sillä me olemme vielä täällä! Vai luuletko todella, että itse apostolit ja heidän rakkaat, perustamansa seurakunnat joiden jäsenien sydämet he tunsivat eivät tietäisi olevansa osallisia tempauksesta? Jo itse Paavalin KIRJEEN olisi tullut olla moisessa tapauksessa riittävä vakuutus ja rauhoitus, sillä Paavali mitä ilmeisemmin oli vielä maassa!
Mutta kyse ei ollenkaan ole kalamos tessalonikalaiskirjeessä siitä, että he olisivat peljänneet jääneensä seurakunnan tempauksen ulkopuolelle! Tämähän on mitä kummallisin väite. Näkiväthän he ympärillänsä veljet ja sisaret, jopa Timoteus oli heidän tykönsänsä juuri vieraisllut ja Paavali heille kirjoittanut. Ei suinkaan mistää moisesta kyse ollut.
He sitävastoin luulivat olevat todellakin Herran päivän käsillä, ylöstempaamisen aivan ovena takana, sillä ahdistus oli käynyt niin kovaksi! Se oli heidän mielensä saanut herpaantumaan ja seurakunnan epäterveeseen lopunajan odotuksen tilaan.
Siksi Paavali sanoi, että ensin tulee antikristus ja luopumus!
Jos olisi kuin sinä sanot, niin eikö Paavali olisi pyrkinyt todistamaan heille, että älkää peljätkö jäävänne tempauksen ulkopuolelle, sillä teidän uskonne on luja, olette Herrassa ja olenhan minäkin vielä täällä ja me muutkin apostolit! Ja kaikella muulla tavoin pyrkinyt vakuuttamaan, että Herra ei omiansa jätä!
Mutta ei, ei Paavali sanallakaan moiseen viitannut saati sanonut, sillä kyse kirjeessä ei alkuunkaan ole moisesta. - tulee,tulee.
>Herran päivä ei tule ennenkuin<
Herran päivä tulee jokaiselle hänen kuolinpäivänään, silloin loppuu hänen aikansa tässä ajassa, ja sitä on tapahtunut Paavalin ajoista lhtien. Niko. kirjoitti:
Jumala kyllä antaa vihansa kohdata maata, polkien maahan vihan viinikuurnan, mutta vasta Herran päivänä, noudettuaan omansa Häntä yläilmoihin vastaan.
Etkö kalamos näe Paavalin kirjeessä tessalonikalaisille sitä selvää vastausta minkä hän seurakunnalle antoi? Ei Paavali sanonut heille, että ei Herran päivä voi olla käsillä, sillä me olemme vielä täällä! Vai luuletko todella, että itse apostolit ja heidän rakkaat, perustamansa seurakunnat joiden jäsenien sydämet he tunsivat eivät tietäisi olevansa osallisia tempauksesta? Jo itse Paavalin KIRJEEN olisi tullut olla moisessa tapauksessa riittävä vakuutus ja rauhoitus, sillä Paavali mitä ilmeisemmin oli vielä maassa!
Mutta kyse ei ollenkaan ole kalamos tessalonikalaiskirjeessä siitä, että he olisivat peljänneet jääneensä seurakunnan tempauksen ulkopuolelle! Tämähän on mitä kummallisin väite. Näkiväthän he ympärillänsä veljet ja sisaret, jopa Timoteus oli heidän tykönsänsä juuri vieraisllut ja Paavali heille kirjoittanut. Ei suinkaan mistää moisesta kyse ollut.
He sitävastoin luulivat olevat todellakin Herran päivän käsillä, ylöstempaamisen aivan ovena takana, sillä ahdistus oli käynyt niin kovaksi! Se oli heidän mielensä saanut herpaantumaan ja seurakunnan epäterveeseen lopunajan odotuksen tilaan.
Siksi Paavali sanoi, että ensin tulee antikristus ja luopumus!
Jos olisi kuin sinä sanot, niin eikö Paavali olisi pyrkinyt todistamaan heille, että älkää peljätkö jäävänne tempauksen ulkopuolelle, sillä teidän uskonne on luja, olette Herrassa ja olenhan minäkin vielä täällä ja me muutkin apostolit! Ja kaikella muulla tavoin pyrkinyt vakuuttamaan, että Herra ei omiansa jätä!
Mutta ei, ei Paavali sanallakaan moiseen viitannut saati sanonut, sillä kyse kirjeessä ei alkuunkaan ole moisesta.".... ikäänkuin HERRAN PÄIVÄ jo olisi läsnä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä SE PÄIVÄ ei tule, ennenkuin ... "
- Niko.
kalamos kirjoitti:
".... ikäänkuin HERRAN PÄIVÄ jo olisi läsnä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä SE PÄIVÄ ei tule, ennenkuin ... "
Kyllä. Sana on selvä ja vielä selvempi jos lainanet jakeen loppunsa asti.
Sanallakaan siinä ei puhuta pelosta, että oltaisiin jääty tempauksen ulkopuolelle. Niko. kirjoitti:
Kyllä. Sana on selvä ja vielä selvempi jos lainanet jakeen loppunsa asti.
Sanallakaan siinä ei puhuta pelosta, että oltaisiin jääty tempauksen ulkopuolelle.Eli kun tuo väärä informaatio,
että Herran päivä jo olisi läsnä,
kuitenkin oli
- järkyttänyt heidät
- saanut heidät menettämään mielensä maltin
- peljästyttänyt heidät
ja teksti alkaa maininnalla Herran tulemuksesta
ja meidän kokoontumisestamme Hänen tykönsä,
niin mikä muu asia kuin se, että
heidän kohdallaan tuo ei ollut toteutunut,
vaan he olivat jääneet tänne keskelle Herran päivää,
Jumalan vihan kohteeksi,
olisi voinut saada heidät reagoimaan
tuollaisella lamaannuttavalla pelolla?- Niko.
kalamos kirjoitti:
Eli kun tuo väärä informaatio,
että Herran päivä jo olisi läsnä,
kuitenkin oli
- järkyttänyt heidät
- saanut heidät menettämään mielensä maltin
- peljästyttänyt heidät
ja teksti alkaa maininnalla Herran tulemuksesta
ja meidän kokoontumisestamme Hänen tykönsä,
niin mikä muu asia kuin se, että
heidän kohdallaan tuo ei ollut toteutunut,
vaan he olivat jääneet tänne keskelle Herran päivää,
Jumalan vihan kohteeksi,
olisi voinut saada heidät reagoimaan
tuollaisella lamaannuttavalla pelolla?Kalamos, Herran päivä, Hänen tulemus ja Jeesuksen Kristuksen päivä on Paavalin puheissa yksi ja sama päivä "se" päivä. Lue 1.Kor kirjeen alusta kuinka Paavali kertoo, että tätä kyseistä päivää me odotamme ja neuvoo pysymään loppuun asti lujina. Tästä samasta päivästä Paavali opettaa tessalonikalaiskirjeessä. Jos 2.tess2 luvussa olisi kyse kahdesta eri päivästä ei hän puhuisi sanoilla "se".
Mitä tuohon pelkoon tulee, niin siitä olenkin jo kirjoittanut. Paavalin vastauksesta näemme että kyse ei ole pelosta jossa peljättäisiin jääneen tempauksesta pois. Niko. kirjoitti:
Kalamos, Herran päivä, Hänen tulemus ja Jeesuksen Kristuksen päivä on Paavalin puheissa yksi ja sama päivä "se" päivä. Lue 1.Kor kirjeen alusta kuinka Paavali kertoo, että tätä kyseistä päivää me odotamme ja neuvoo pysymään loppuun asti lujina. Tästä samasta päivästä Paavali opettaa tessalonikalaiskirjeessä. Jos 2.tess2 luvussa olisi kyse kahdesta eri päivästä ei hän puhuisi sanoilla "se".
Mitä tuohon pelkoon tulee, niin siitä olenkin jo kirjoittanut. Paavalin vastauksesta näemme että kyse ei ole pelosta jossa peljättäisiin jääneen tempauksesta pois.Vaan mistä pelosta sitten.
Mikä oli saanut Tessalonikalaiset
- JÄRKYTTYMÄÄN
- MENETTÄMÄÄN MIELENSÄ MALTIN
- PELJÄSTYMÄÄN- Niko.
kalamos kirjoitti:
Vaan mistä pelosta sitten.
Mikä oli saanut Tessalonikalaiset
- JÄRKYTTYMÄÄN
- MENETTÄMÄÄN MIELENSÄ MALTIN
- PELJÄSTYMÄÄNKalamos, varmaa on se, että se ei ainakaan ole tempauksen ulkopuolelle jäämisen pelkoa. Miksi? Siksi, kosks Paavalin vastaus ei moiselle jätä mitään sijaa.
Syitä pelolle on monia, monet selviä ja ymmärrettäviä, mutta oli syy mikä tahansa, ei se oikeuta rakentamaan teologiaa sellaisten asioiden varaan mitä Sana ei sano. Niko. kirjoitti:
Kalamos, varmaa on se, että se ei ainakaan ole tempauksen ulkopuolelle jäämisen pelkoa. Miksi? Siksi, kosks Paavalin vastaus ei moiselle jätä mitään sijaa.
Syitä pelolle on monia, monet selviä ja ymmärrettäviä, mutta oli syy mikä tahansa, ei se oikeuta rakentamaan teologiaa sellaisten asioiden varaan mitä Sana ei sano."Mutta mitä tulee meidän Herramme
Jeesuksen Kristuksen tulemukseen
ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä,
niin me pyydämme teitä, veljet,
ettette anna minkään hengen
ettekä sanan
ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen
heti järkyttää itseänne,
niin että menetätte mielenne maltin,
ettekä anna niiden itseänne peljästyttää,
ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsillä/läsnä"
Eihän siinä olisi mitään järkyttävää
eikä pelättävää eikä aihetta mielenmaltin menettämiseen,
jos Jeesus oli juuri nyt kohta noutamassa
Tessalonikalaiset luokseen vainojen keskeltä.
Ei sellaista kukaan ollut heille viestinyt.
Sillä ei sellainen viesti olisi heitä järkyttänyt,
vaan riemastuttanut ikihyviksi.
Mutta he olivat kuulleet aivan toisenlaisen viestin.
Ja nyt Paavali tekee tiettäväksi,
että he eivät suinkaan ole jääneet Herran päivään,
sillä tuo Herran vihan päivä ei voi olla vielä läsnä,
koska se päivä ei tule ennenkuin ...- Niko.
kalamos kirjoitti:
"Mutta mitä tulee meidän Herramme
Jeesuksen Kristuksen tulemukseen
ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä,
niin me pyydämme teitä, veljet,
ettette anna minkään hengen
ettekä sanan
ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen
heti järkyttää itseänne,
niin että menetätte mielenne maltin,
ettekä anna niiden itseänne peljästyttää,
ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsillä/läsnä"
Eihän siinä olisi mitään järkyttävää
eikä pelättävää eikä aihetta mielenmaltin menettämiseen,
jos Jeesus oli juuri nyt kohta noutamassa
Tessalonikalaiset luokseen vainojen keskeltä.
Ei sellaista kukaan ollut heille viestinyt.
Sillä ei sellainen viesti olisi heitä järkyttänyt,
vaan riemastuttanut ikihyviksi.
Mutta he olivat kuulleet aivan toisenlaisen viestin.
Ja nyt Paavali tekee tiettäväksi,
että he eivät suinkaan ole jääneet Herran päivään,
sillä tuo Herran vihan päivä ei voi olla vielä läsnä,
koska se päivä ei tule ennenkuin ...Kyllä lopunajoissa on paljon mitä inhimillinen mieli voi peljätä, kauhistua ja pelolla odottaa. Sanoihan Jeesus, että jos niitä päiviä ei olisi lyhennetty, ei mikään liha plastuisi, mutta juuri Hänen omiensa, pyhien eli seurakunnan vuoksi se aika on lyhennetty.
Marttyyrien veri tulee olemaan runsas kuten Johanneksen ilmestys kertoo... ajat tulevat olemaan Raamatun mukaan hirmuiset!
Kyllä varmasti peljäten kaikkea tätä Tessalonikalaiset odottivat. He uskoivat, että kaikki tämä oli jo aivan käsillä, sillä olivathan jo heidän ahdistuksensa alkaneet ja suuriksi kasvaneet. He peljäten luulivat, että nyt kaikki se mitä Paavali heille kasvotusten ja henkilökohtaisesti oli lopunhetkistä opettanut, kävisi toteen tässä ja nyt!
Maaimassa on hyvin raskaat ajat oleva lopussa niinkuin Sana opettaa. Tuskin kukaan sitä aikaa riemulla tahtoo kohdata, mutta toivo Kristuksen omilla senkin ajan keskellä on lupauksessa, siinä uskossa, että Herra on tuleva kaikken pimeimmällä hetkellä ja pelastava omansa luoksensa ikuisesti!
"koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, KUN Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme. " ( 2. Kirje Tessalonikailaisille ) Niko. kirjoitti:
Kyllä lopunajoissa on paljon mitä inhimillinen mieli voi peljätä, kauhistua ja pelolla odottaa. Sanoihan Jeesus, että jos niitä päiviä ei olisi lyhennetty, ei mikään liha plastuisi, mutta juuri Hänen omiensa, pyhien eli seurakunnan vuoksi se aika on lyhennetty.
Marttyyrien veri tulee olemaan runsas kuten Johanneksen ilmestys kertoo... ajat tulevat olemaan Raamatun mukaan hirmuiset!
Kyllä varmasti peljäten kaikkea tätä Tessalonikalaiset odottivat. He uskoivat, että kaikki tämä oli jo aivan käsillä, sillä olivathan jo heidän ahdistuksensa alkaneet ja suuriksi kasvaneet. He peljäten luulivat, että nyt kaikki se mitä Paavali heille kasvotusten ja henkilökohtaisesti oli lopunhetkistä opettanut, kävisi toteen tässä ja nyt!
Maaimassa on hyvin raskaat ajat oleva lopussa niinkuin Sana opettaa. Tuskin kukaan sitä aikaa riemulla tahtoo kohdata, mutta toivo Kristuksen omilla senkin ajan keskellä on lupauksessa, siinä uskossa, että Herra on tuleva kaikken pimeimmällä hetkellä ja pelastava omansa luoksensa ikuisesti!
"koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, KUN Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme. " ( 2. Kirje Tessalonikailaisille )Eli sinä ymmärrät tuon kohdan niin,
että Tessalonikalaiset olivat
vainojensa keskellä saaneet kuulla viestin,
että Herran tulemus ja heidän kokoontumisensa
Hänen tykönsä on juuri käsillä,
ja siitä he järkyttyivät, menettivät mielensä maltin
ja peljästyivät. Niinkö?
Ja Paavali lohdutti heitä sanomalla,
ettei Jeesus tule vielä pitkään aikaan. Niinkö?- Niko.
kalamos kirjoitti:
Eli sinä ymmärrät tuon kohdan niin,
ja peljästyivät. Niinkö?
ettei Jeesus tule vielä pitkään aikaan. Niinkö?Niin, ei suinkaan Paavali lohduttanut heitä sanomalla, että "olemmehan me kaikki vielä täällä...".
Kirjeestä näemme, että seurakunta oli ojennuksen ja lohdutuksen tarpeessa, mitä tuli lopunaikojen odottamiseen. Siihen Paavalin vastaus on kristallin selvä, heidän aika ei voinut olla vielä käsillä, Herra ei voinut vielä tulla sillä profetiat eivät olleet täyttyneet!
Tällä tavoin Paavali rohkaisi kestämään seurakuntalaisia, pysymään rohkeina niissä kaikissa maailman vaikeuksissa, lujina kutsumuksissaan ja siinä työssä mitä jokainen Herralle tekevi.
Paavalin vastaus teki selväksk, että vielä ei suinkaan ole lopunaika. Niko. kirjoitti:
Niin, ei suinkaan Paavali lohduttanut heitä sanomalla, että "olemmehan me kaikki vielä täällä...".
Kirjeestä näemme, että seurakunta oli ojennuksen ja lohdutuksen tarpeessa, mitä tuli lopunaikojen odottamiseen. Siihen Paavalin vastaus on kristallin selvä, heidän aika ei voinut olla vielä käsillä, Herra ei voinut vielä tulla sillä profetiat eivät olleet täyttyneet!
Tällä tavoin Paavali rohkaisi kestämään seurakuntalaisia, pysymään rohkeina niissä kaikissa maailman vaikeuksissa, lujina kutsumuksissaan ja siinä työssä mitä jokainen Herralle tekevi.
Paavalin vastaus teki selväksk, että vielä ei suinkaan ole lopunaika.Tessalonikalaiset olivat
ja siitä he järkyttyivät,
menettivät mielensä maltin
ja peljästyivät.
Oikein vai väärin?
Kalamos vastaa: Väärin!
Niko vastaa: _______!- Niko.
kalamos kirjoitti:
Eli sinä ymmärrät tuon kohdan niin,
ja peljästyivät. Niinkö?
ettei Jeesus tule vielä pitkään aikaan. Niinkö?Paavalihan sanoo kirjeessään, että jotkut heistä ovat jopa lopettaneet työnteon.
Ja kalamos, eikö Paavalin kirjeen ensisijainen tarkoitus kirjeessään ollut katkaista siivet lopunaikojen VÄÄRÄLTÄ opilta ja odotukselta!
Siksi Paavalin vastaus on niin selvä. Tempaus ja Herran päivä ei tule ennen laittomuuden ihmistä ja luopumusta. - Niko.
kalamos kirjoitti:
Tessalonikalaiset olivat
ja peljästyivät.
Oikein vai väärin?
Kalamos vastaa: Väärin!
Niko vastaa: _______!"mitä tulee Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseen Hänen tykönsä..."
"sillä se päivä ei tule ennenkuin..." Niko. kirjoitti:
Paavalihan sanoo kirjeessään, että jotkut heistä ovat jopa lopettaneet työnteon.
Ja kalamos, eikö Paavalin kirjeen ensisijainen tarkoitus kirjeessään ollut katkaista siivet lopunaikojen VÄÄRÄLTÄ opilta ja odotukselta!
Siksi Paavalin vastaus on niin selvä. Tempaus ja Herran päivä ei tule ennen laittomuuden ihmistä ja luopumusta.Tessalonikalaiset olivat
ja peljästyivät.
Onko tuo väittämä Oikein vai Väärin?
Vastausesimerkki: "Kalamos vastaa: Väärin!"- Niko.
kalamos kirjoitti:
Tessalonikalaiset olivat
ja peljästyivät.
Onko tuo väittämä Oikein vai Väärin?
Vastausesimerkki: "Kalamos vastaa: Väärin!"Kalamos, olet siis sitä mieltä että seurakunta luuli tempauksen jo tapahtuneen.
Kenties, se mikä se väärä oppi oli, ei suoraan käy ilmi, mutta oli se mikä tahansa niin moisen opin siivet Paavali vastauksessaan katkaisi.
Sen vuoksi Paavalin vastaus tekee tyhjäksi kaikki väärät väitteet koskien Herran paluuta ja meidän kokoamista! Niko. kirjoitti:
"mitä tulee Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseen Hänen tykönsä..."
"sillä se päivä ei tule ennenkuin...""Se päivä" viittaa
noiden kohtien välissä mainittuun
"Herran päivään".
Siis Tessalonikalaiset luulivat jääneensä
Herran vihan päivään
ja siksi olivat peljästyneet.
"ettekä anna niiden itseänne peljästyttää,
ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
Sillä se päivä ei tule"Niko. kirjoitti:
Kalamos, olet siis sitä mieltä että seurakunta luuli tempauksen jo tapahtuneen.
Kenties, se mikä se väärä oppi oli, ei suoraan käy ilmi, mutta oli se mikä tahansa niin moisen opin siivet Paavali vastauksessaan katkaisi.
Sen vuoksi Paavalin vastaus tekee tyhjäksi kaikki väärät väitteet koskien Herran paluuta ja meidän kokoamista!Tessalonikalaiset olivat
ja peljästyivät.
Valitse
a) Oikein
b) Väärin- Niko.
kalamos kirjoitti:
"Se päivä" viittaa
noiden kohtien välissä mainittuun
"Herran päivään".
Siis Tessalonikalaiset luulivat jääneensä
Herran vihan päivään
ja siksi olivat peljästyneet.
"ettekä anna niiden itseänne peljästyttää,
ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
Sillä se päivä ei tule"Kalamos, ei paavali vaihda aihetta kesken lauseen vaan puhuu juuri siitä mistä sanoi: mitä tulee Herran Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoamiseen Hänen tykönsä...
siitä Paavali puhuu.
Olen myös sinulle toisaalla osoittanut, että Paavali tarkoittaa aina samaa päivää puhuessaan Herran päivästä, Kristuksen päivästä, Hänen tulemuksestaan sekä Hänen ilmestyksestään. - Niko.
kalamos kirjoitti:
Tessalonikalaiset olivat
ja peljästyivät.
Valitse
a) Oikein
b) VäärinEi vastauksellani ole juuri väliä, sillä Sana ei suoraan sano mikä se harhaoppi on. Oli se MIKÄ TAHANSA niin sen siivet katkeaa Paavalin vastauksessa.
Sen vuoksi en tahdo kiivailla asioista mitä Sana ei SANO vaan sen puolesta mitä Sana sanoo! Niko. kirjoitti:
Ei vastauksellani ole juuri väliä, sillä Sana ei suoraan sano mikä se harhaoppi on. Oli se MIKÄ TAHANSA niin sen siivet katkeaa Paavalin vastauksessa.
Sen vuoksi en tahdo kiivailla asioista mitä Sana ei SANO vaan sen puolesta mitä Sana sanoo!On täysin selvää,
että vainojen keskellä elävää
Tessalonikan seurakuntaa,
ei olisi järkyttänyt ja pelästyttänyt tieto,
jonka mukaan Jeesus olisi juuri nyt tulossa
ja heidät koottaisiin Hänen tykönsä.- Niko.
kalamos kirjoitti:
On täysin selvää,
että vainojen keskellä elävää
Tessalonikan seurakuntaa,
ei olisi järkyttänyt ja pelästyttänyt tieto,
jonka mukaan Jeesus olisi juuri nyt tulossa
ja heidät koottaisiin Hänen tykönsä.Sitä suuremmalla syyllä Paavalin vastaus heille onkin kohdistettu! Jos he todella ymmärsivät tempauksen NIIN VÄÄRIN kuvitellen, että SE OLISI jo tapahtunut, oli se jotain sellaista mikä sai Paavalin niin tiukkasanaisen kirjeen heille kirjoittamaan!
Harhakäsityksiä poistamaan Paavali kirjeensä kirjoitti.
Siksi se mitä Paavali sanoi ("mitä tulee Jeesuksen Kristuksen tulemiseen ja meidän kokoamiseen Hänen tykönsä...")
ei tapahdu ennenkuin...
Eli ymmärräthän kalamos, että tessalonikalaiset OLIVAT VÄÄRÄSSÄ opissa ja luulossa mitä tulee lopunaikaan ja tempaukseen. Juuri sitä Paavali kirjeellään pyrki korjaamaan! Niko. kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä Paavalin vastaus heille onkin kohdistettu! Jos he todella ymmärsivät tempauksen NIIN VÄÄRIN kuvitellen, että SE OLISI jo tapahtunut, oli se jotain sellaista mikä sai Paavalin niin tiukkasanaisen kirjeen heille kirjoittamaan!
Harhakäsityksiä poistamaan Paavali kirjeensä kirjoitti.
Siksi se mitä Paavali sanoi ("mitä tulee Jeesuksen Kristuksen tulemiseen ja meidän kokoamiseen Hänen tykönsä...")
ei tapahdu ennenkuin...
Eli ymmärräthän kalamos, että tessalonikalaiset OLIVAT VÄÄRÄSSÄ opissa ja luulossa mitä tulee lopunaikaan ja tempaukseen. Juuri sitä Paavali kirjeellään pyrki korjaamaan!Sinä jätit jostain syystä pois
tuon välissä olevan tekstin.
Paavali kirjoitti nimenomaan HERRAN PÄIVÄSTÄ,
että SE PÄIVÄ ei tule ennenkuin ...
Paavali ei kirjoittanut,
että mitä tulee Jeesuksen Kristuksen
tulemiseen ja meidän kokoontumiseemme
Hänen tykönsä, niin se ei tapahdu ennenkuin ...- Niko.
kalamos kirjoitti:
Sinä jätit jostain syystä pois
Paavali ei kirjoittanut,
Hänen tykönsä, niin se ei tapahdu ennenkuin ...Olenha tässä ketjussa koko asiayhteyden lainannut useamman kerran. Olen myös toistuvasti sanonut Paavalin puhuvan 2.tess.2 niin jakeissa 1 ja 2 yhdestä ja samasta päivästä. Paavalihan lauseensa alussa kertoo mistä hän puhuu sanoen : "mitä tulee..."
Ei Paavali kesken lauseen vaihda "aihetta" saati tarkoittamaansa tapahtumaa.
Neuvon sinua tarkkaavaisesti Sanasta käymään läpi ne asiayhteydet missä puhutaan; Herran päivästä, Kristuksen päivästä, Herran ilmestyksen päivästä, Herran tulemuksesta sekä Herran paluusta.
Silloin kenties huomaat, että apostolit ja alkuseurakunta puhuvat yhdestä ja samasta tapahtumasta käyttäessään näitä nimityksiä siitä hetkestä.
Tämä on juuri se hetki, mitä odotetaan, mitä varten valmistaudutaan, milloin kirkastumme ja milloin pelastumme.
Yksi ja sama päivä, Kristuksen paluun päivä!
Olen usean Sanan kohdan aiheeseen liittyen sinulle jo lainanut ja touvon, että käyt ne asiayhteyksineen ajatuksella läpi.
Ja sanottakoon vielä lopuksi mitä tulee toisen tessalonikalaiskirjeen toisen luvun ensijakeisiin; Paavali puhuu juuri tästä tapahtumasta sanomalla tätä "jälleen tapaamisen päivää" Herran päiväksi. Jos näin ei olisikaan, vaan jos Paavali lauseessaan puhuisikin kahdesta täysin erillisestä hetkestä historiassa, kuinka ihmeessä hän unhoitti mainita mitään omiensa kokoamisesta, vaikka koko lauseen sillä kontekstilla aloitti?
Miksi ei sanaakaan tempauksesta, ei siitä miksi tempaus ei ole vielä tapahtunut saati siitä, milloin se tapahtuu. Olisihan moinen sangen erikoista jos koko huolen perimmäinen syy on se, että oli pelko joutua sen ulkopuolelle.
Niin ajatuksellisesti kuin kieliopillisesti se on tässä Paavalin lauseessa täysin kestämätön ajatus.
Siksi olen pyrkinyt tätä Sanan kohtaa sinulle mahdollisimman tarkasti kuvaamaan... Kenties sanani eivät ole tarpeeksi järjestyneistä enkä saa sanomaani oikein tuotua esille.. Sana selittää kyllä itsensä ja Herra avaa tahtonsa mukaan sen niin minulle kuin sinulle!
Olisi kalamos mahtavaa keskustella kaikesta tästä kanssasi syvällisemmin muun kuin palstan välityksellä, kenties silloin sanamme jäsentyisivät selkeämmin!
Nyt tästä aiheesta olen jo paljon sanonut ja kenties voimme jatkaa keskustelua tuonnempana ja muiden aiheiden parissa.
Siunattua päivänjatkoa sinulle, Herramme nimessä! - Niko.
kalamos kirjoitti:
Sinä jätit jostain syystä pois
Paavali ei kirjoittanut,
Hänen tykönsä, niin se ei tapahdu ennenkuin ...Vielä lopuksi tahdon tähdentää Paavalin antaman merkin tärkeyttä apostoli Johanneksen sanalla:
"Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika." ( 1. Johanneksen kirje )
Apostoli Johannes siis opetti seurakunnille; Siitä me tiedämme! Siitä, että laittomuuden lapsi ilmestyy, silloin on oleva lopun hetket. Synnytystuskat ovat jo käynnissä, monia antikristuksia esiintyy, mutta lopussa ilmestyy tätä lopullinen kadotuksen lapsi, peto. Se on merkkinä ja siitä Herran omat tietävät ja muistavat. Tämän tähden se lopunajan suuri eksytys ja luopumus ei samalla otteella Herran omista otettaan saa, sillä he ovat valmistautuneet, he muistavat Herran Sanat ja apostolien opit tästä asiasta!
Aivan samaa samoi Paavali Tessalonikalaisille:
ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi" ( 2. Paavalin kirje Tessalonikalaisille )
Aivan samasta asiasta muistuttaa seurakuntaa Paavali. Herran omien kerääminen ja Hänen tulemus eivät tapahdu, tässä ja nyt, ei ennenkuin laittomuuden lapsi, sama mistä Johannes merkkinä puhui, tulee. - jatkakaa!
Niko. kirjoitti:
Nimenomaan he luulivat Lopun olevan aivan oven takana. Siihen Paavali sanoi, että näin ei ole, sillä ensin on tuleva luopumus ja antikristus.
Siihen Herra meidät jokaisen, omansa valmisti.Teillä on poijjaat ihan reipashenkinen keskustelu. Jatkakaa.
Niko. kirjoitti:
Olenha tässä ketjussa koko asiayhteyden lainannut useamman kerran. Olen myös toistuvasti sanonut Paavalin puhuvan 2.tess.2 niin jakeissa 1 ja 2 yhdestä ja samasta päivästä. Paavalihan lauseensa alussa kertoo mistä hän puhuu sanoen : "mitä tulee..."
Ei Paavali kesken lauseen vaihda "aihetta" saati tarkoittamaansa tapahtumaa.
Neuvon sinua tarkkaavaisesti Sanasta käymään läpi ne asiayhteydet missä puhutaan; Herran päivästä, Kristuksen päivästä, Herran ilmestyksen päivästä, Herran tulemuksesta sekä Herran paluusta.
Silloin kenties huomaat, että apostolit ja alkuseurakunta puhuvat yhdestä ja samasta tapahtumasta käyttäessään näitä nimityksiä siitä hetkestä.
Tämä on juuri se hetki, mitä odotetaan, mitä varten valmistaudutaan, milloin kirkastumme ja milloin pelastumme.
Yksi ja sama päivä, Kristuksen paluun päivä!
Olen usean Sanan kohdan aiheeseen liittyen sinulle jo lainanut ja touvon, että käyt ne asiayhteyksineen ajatuksella läpi.
Ja sanottakoon vielä lopuksi mitä tulee toisen tessalonikalaiskirjeen toisen luvun ensijakeisiin; Paavali puhuu juuri tästä tapahtumasta sanomalla tätä "jälleen tapaamisen päivää" Herran päiväksi. Jos näin ei olisikaan, vaan jos Paavali lauseessaan puhuisikin kahdesta täysin erillisestä hetkestä historiassa, kuinka ihmeessä hän unhoitti mainita mitään omiensa kokoamisesta, vaikka koko lauseen sillä kontekstilla aloitti?
Miksi ei sanaakaan tempauksesta, ei siitä miksi tempaus ei ole vielä tapahtunut saati siitä, milloin se tapahtuu. Olisihan moinen sangen erikoista jos koko huolen perimmäinen syy on se, että oli pelko joutua sen ulkopuolelle.
Niin ajatuksellisesti kuin kieliopillisesti se on tässä Paavalin lauseessa täysin kestämätön ajatus.
Siksi olen pyrkinyt tätä Sanan kohtaa sinulle mahdollisimman tarkasti kuvaamaan... Kenties sanani eivät ole tarpeeksi järjestyneistä enkä saa sanomaani oikein tuotua esille.. Sana selittää kyllä itsensä ja Herra avaa tahtonsa mukaan sen niin minulle kuin sinulle!
Olisi kalamos mahtavaa keskustella kaikesta tästä kanssasi syvällisemmin muun kuin palstan välityksellä, kenties silloin sanamme jäsentyisivät selkeämmin!
Nyt tästä aiheesta olen jo paljon sanonut ja kenties voimme jatkaa keskustelua tuonnempana ja muiden aiheiden parissa.
Siunattua päivänjatkoa sinulle, Herramme nimessä!Raamattu puhuu Herran päivästä kahdessa eri merkityksessä. Ja tässä kohden on nimenomaan kysymys kaikesta siitä kauheudesta, mitä tuo Herran päivä eli Herran vihan päivä pitää sisällään. Järkytys / mielenmaltin menettäminen / peljästyminen johtuivat juuri siitä, että he luulivat Herran tulemuksen ja Jeesuksen omien kokoontumisen Hänen tykönsä jo tapahtuneen, ja jääneenäs tänne Herran vihan kohteeksi.
Jos haluat keskustella kanssani sähköpostitse, niin profiilissani on osoite.Niko. kirjoitti:
Vielä lopuksi tahdon tähdentää Paavalin antaman merkin tärkeyttä apostoli Johanneksen sanalla:
"Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika." ( 1. Johanneksen kirje )
Apostoli Johannes siis opetti seurakunnille; Siitä me tiedämme! Siitä, että laittomuuden lapsi ilmestyy, silloin on oleva lopun hetket. Synnytystuskat ovat jo käynnissä, monia antikristuksia esiintyy, mutta lopussa ilmestyy tätä lopullinen kadotuksen lapsi, peto. Se on merkkinä ja siitä Herran omat tietävät ja muistavat. Tämän tähden se lopunajan suuri eksytys ja luopumus ei samalla otteella Herran omista otettaan saa, sillä he ovat valmistautuneet, he muistavat Herran Sanat ja apostolien opit tästä asiasta!
Aivan samaa samoi Paavali Tessalonikalaisille:
ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi" ( 2. Paavalin kirje Tessalonikalaisille )
Aivan samasta asiasta muistuttaa seurakuntaa Paavali. Herran omien kerääminen ja Hänen tulemus eivät tapahdu, tässä ja nyt, ei ennenkuin laittomuuden lapsi, sama mistä Johannes merkkinä puhui, tulee.Raamatussa on useitä eripituisia aikajaksoja.
Esimerkiksi "lopun aika"
ei ole sama asia kuin "viimeinen aika".- Jepulis jep.
jatkakaa! kirjoitti:
Teillä on poijjaat ihan reipashenkinen keskustelu. Jatkakaa.
jep jep
- Tänäpäivänä
Kalamos ja Niko.
Ahkeroikaa tekemällä ja puhumalla hyvää, jotta pelastuisitte koko maanpiiriä koettelevasta koetuksen hetkestä. Seuratkaa Jeesusta ja tulkaa pyhdassydämisiksi. Älkää erotelko uskovaisia ja uskottomia omien oppienne mukaan, vaan palvelkaa kaikkia rakkaudessa. Koko maanpiiriin tuleva koetus on niin raskas, että Jumala ei salli puhdassydämisten lastensa sitä kokevan, vaan pelastaa heidät siitä.
7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:
8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.Kiitos kommentista.
Uskallan vakuuttaa sinulle ystäväni,
että Niko ja minä olemme kumpikin niitä,
jotka ovat uudestisyntymisen kautta saaneet uuden sydämen.
Lihasydämen kivisydämen tilalle.
Me olemme veljiä Herrassa. Jumalan lapsia. Perillisiä.
Tästä meillä kummallakin on
Pyhä Henki vakuutena/panttina lunastuksen päivään saakka.
Meillä on toki hiukan eri käsityksiä siitä, milloin tuo lunastuksen päivä on,
mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että sinä päivänä
me kumpikin saamme pukeutua taivaalliseen majaamme.
2 Kor 5
1. Sillä me tiedämme,
että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan,
meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa,
joka ei ole käsin tehty.
2. Sentähden me huokaammekin ikävöiden,
että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
3. sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet,
ei meitä enää havaita alastomiksi.
4. Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina,
koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua,
että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala,
joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
6. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme,
että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme,
me olemme poissa Herrasta;
7. sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
8. Mutta me olemme turvallisella mielellä
ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista
ja päästä kotiin Herran tykö.
9. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa,
ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
10. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän
Kristuksen tuomioistuimen eteen,
että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt,
joko hyvää tai pahaa.
11. Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on,
niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan,
mutta Jumala kyllä meidät tuntee;
ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Kiitos kommentista.
Uskallan vakuuttaa sinulle ystäväni,
että Niko ja minä olemme kumpikin niitä,
jotka ovat uudestisyntymisen kautta saaneet uuden sydämen.
Lihasydämen kivisydämen tilalle.
Me olemme veljiä Herrassa. Jumalan lapsia. Perillisiä.
Tästä meillä kummallakin on
Pyhä Henki vakuutena/panttina lunastuksen päivään saakka.
Meillä on toki hiukan eri käsityksiä siitä, milloin tuo lunastuksen päivä on,
mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että sinä päivänä
me kumpikin saamme pukeutua taivaalliseen majaamme.
2 Kor 5
1. Sillä me tiedämme,
että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan,
meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa,
joka ei ole käsin tehty.
2. Sentähden me huokaammekin ikävöiden,
että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
3. sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet,
ei meitä enää havaita alastomiksi.
4. Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina,
koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua,
että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala,
joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
6. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme,
että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme,
me olemme poissa Herrasta;
7. sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
8. Mutta me olemme turvallisella mielellä
ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista
ja päästä kotiin Herran tykö.
9. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa,
ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
10. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän
Kristuksen tuomioistuimen eteen,
että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt,
joko hyvää tai pahaa.
11. Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on,
niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan,
mutta Jumala kyllä meidät tuntee;
ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.Amen!
Kiitos kalamos hienosta vastauksestasi jonka nimimerkille "tänäpäivänä" annoit. Yhdyn kirjoitukseesi täydestä sydämestäni.
Herran siunausta veljelleni kalamokselle sekä myös sinulle nimimerkki "tänäpäivänä"! - pohdittavaa
Pelastuuko kaikki uskovaiset, vai vain puhdas sydämiset? Raamatun mukaan ahdistuksen ajasta pelastuu vain Jeesuksen sanoista vaarin ottaneet. Hekö ovat niitä puhdasydämisiä? Muuttuuko ihminen puhdas sydämiseksi uskomalla Jeesusta?
pohdittavaa kirjoitti:
Pelastuuko kaikki uskovaiset, vai vain puhdas sydämiset? Raamatun mukaan ahdistuksen ajasta pelastuu vain Jeesuksen sanoista vaarin ottaneet. Hekö ovat niitä puhdasydämisiä? Muuttuuko ihminen puhdas sydämiseksi uskomalla Jeesusta?
Kun me uskon kautta Jeesukseen käännymme Jumalan puoleen,
niin Hän luo meihin puhtaan sydämen.
- mitä te satuilette?
Kaikki tuo sijaisuhri, 'Herran päivä' ja jeesus/pelastaja-liike Israelin kansan vuoksi eli tuona aikana ja vain sitä varten, ei siis meitä tarkoittaen.
Jeesusliikkeen masinoima kapina nousi täyteen voimaansa vasta 70-luvulla (jKr.) jolloin kapinan johdossa lienee ollut useitakin pelastaja/jesuoita.
Juutalaiset ostivat Roomalta rauhaa ja estivät Roomaa tuhoamasta koko kansaa jesuoillaan, myös Barabbas oli jeesus, eli pelastaja: "Parempi, että yksi mies hukkuu, kuin koko kansa!".
Jeesus-liikkeen johto ei siis luopunut toivosta, että Rooman vallasta pelastava Herran(se herra = yksi ihmisistä käytettävä nimitys) päivä tulisi-----------------> vielä h e i d ä n aikanaan. - Jochanan Buchanan
Tää ketju on taas päin p:tä lähtöasetteluistaan alkaen. Ei Ilmestyskirjaa jaeta yhden jakeen tulkinnan perusteella (1:19), vaan koko kirjan tulkinnan perusteella.
- Jochanan Buchanan
Mikä tessalonikalaisia järkytti? Sehän sanotaan selkein sanoin tässä:
"...ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää..." (2.Tess.2:2)
MOT - Jochanan Buchanan
Nikolle täydet pisteet toiminnasta tässä ketjussa!
HYVÄ! - Jochanan Buchanan
Niko, kirjoitit: "Jos tunnet historian, tiedät että arabiasta nousi voimallisesti Islam joka pyyhki pois tieltään pohjois afrikan seurakunnat ja myös turkin alueen seurakunnat. Monet 7 seurakunnan kaupungitkin ovat jopa raunioina. Paitsi yksi!
Tämä yksi seurakunta elää ja voi hyvin edelleen tänäpäivänä yli 2000 vuotta niiden lupausten sanojen jälkeen. Filadelfia kesti vaikka koko maanpiiri ympärillä Islamilaistui. Historia todistaa tämän Herran lupauken tälle seurakunnalle toteutuneen. Ainoalle josta Herra ei moitteen sanaa löytänyt! "
Onko sulla lähdettä tälle tiedolle? Tämä on todella mielenkiintoinen tieto.- odotetaan
Jochanan Buchanan, turha sinun on muuttaa Herran päivänä tapahtuvia asioita jo tapahtuneiksi.
Johanneksen ilmestys 1
7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
9 Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.
10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan". - Jochanan Buchanan
odotetaan kirjoitti:
Jochanan Buchanan, turha sinun on muuttaa Herran päivänä tapahtuvia asioita jo tapahtuneiksi.
Johanneksen ilmestys 1
7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
9 Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.
10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan"."turha sinun on muuttaa Herran päivänä tapahtuvia asioita jo tapahtuneiksi."
Itsehän sinä niin teet väittämällä, että Herran päivä olisi ollut jo Johanneksen elinaikana. Tulkintasi on päin pebaa!
Johannes sanoo: "Minä olin hengessä Herran päivänä", siis HENGESSÄ! Edellä (jae 7) on kuvattu paruusiaa, joista Johannes jatkaa kirjeisiin. Johannes kirjoitti noille nimenomaisille seurakunnille, jotka elivät keskellä Rooman valtakunnan vainoja. Kirjallisuuden lajiksi hän valitsi juutalaisen apokalyptiikan. Kirjeet ja niissä olevat luapuksen sanat ja profetia oli nimenomaisesti kyseisille seurakunnille osoitettuja. Muu apokalyptiikka (luvut 4-22) toki kaikille kristityille. - Odotetaan
Jochanan Buchanan kirjoitti:
"turha sinun on muuttaa Herran päivänä tapahtuvia asioita jo tapahtuneiksi."
Itsehän sinä niin teet väittämällä, että Herran päivä olisi ollut jo Johanneksen elinaikana. Tulkintasi on päin pebaa!
Johannes sanoo: "Minä olin hengessä Herran päivänä", siis HENGESSÄ! Edellä (jae 7) on kuvattu paruusiaa, joista Johannes jatkaa kirjeisiin. Johannes kirjoitti noille nimenomaisille seurakunnille, jotka elivät keskellä Rooman valtakunnan vainoja. Kirjallisuuden lajiksi hän valitsi juutalaisen apokalyptiikan. Kirjeet ja niissä olevat luapuksen sanat ja profetia oli nimenomaisesti kyseisille seurakunnille osoitettuja. Muu apokalyptiikka (luvut 4-22) toki kaikille kristityille.Jochanan Buchanana, etkö käsitä, että nuo seurakuntakirjeet ovat tarkoitettu lopunajan uskovaisille. Eivät ne ole vielä toteutuneet, mutta toteutuvat kylläkin pian. Filadelfian seurakunta rakenne on se uskon rakenne, johon Jumala siirtää kaikki ne uskovaiset, jotka ova valkaisseet vaatteensa Jeesuksen verellä ja seuraavat Jeesuksen opetuksia tarkasti.
Sinun mielestäsi, samoin kuin Niko nimimerkkiä käyttävän mielestä kuusi seurakuntaa on hävinnyt ennen Herran päivää ja yksi seisoo vielä paikallaan. Voi teitä, mikään noista seurakunnista ei ole hävinnyt, vaan kaikki tapahtuu vasta Herran päivänä, joka on viimeinen päivä. Nyt elämme viimeistä päivää, eli seitsemättä vuosituhanta. - Jochanan Buchanan
Odotetaan kirjoitti:
Jochanan Buchanana, etkö käsitä, että nuo seurakuntakirjeet ovat tarkoitettu lopunajan uskovaisille. Eivät ne ole vielä toteutuneet, mutta toteutuvat kylläkin pian. Filadelfian seurakunta rakenne on se uskon rakenne, johon Jumala siirtää kaikki ne uskovaiset, jotka ova valkaisseet vaatteensa Jeesuksen verellä ja seuraavat Jeesuksen opetuksia tarkasti.
Sinun mielestäsi, samoin kuin Niko nimimerkkiä käyttävän mielestä kuusi seurakuntaa on hävinnyt ennen Herran päivää ja yksi seisoo vielä paikallaan. Voi teitä, mikään noista seurakunnista ei ole hävinnyt, vaan kaikki tapahtuu vasta Herran päivänä, joka on viimeinen päivä. Nyt elämme viimeistä päivää, eli seitsemättä vuosituhanta."Jochanan Buchanan, etkö käsitä, että nuo seurakuntakirjeet ovat tarkoitettu lopunajan uskovaisille."
Etkö sinä käsitä, että lopunaikoja on eletty jo 2000 vuotta? Kirjeiden sanoma ja opetus on ollut ajankohtaista lähes yhtä pitkään.
Seurakunnat olivat aktuaalisia, autenttisia ja reaalisia seurakuntia. NE OLIVAT SIIS OLEMASSA kun Johannes niille kirjoitti. Kirjeet ovat toki opetuksena kaikille seruakunnille siinä missä kaikki Jumalan sana. Kirjoittihan Paavalikin nimenomaisille seurakunnille, mutta kirjeet ovat silti kaikille seurakunnille. Sama pätee Johanneksen Ilmestykseen.
Paina tää pehmoseen päähäs sen sijaan että rupeat voivottelemaan itseäs viisaampia!
- Jochanan Buchanan
Kalamos, kirjoiti: "Raamatun profeetallisessa sanassa on yleensäkin
kullakin profetialla ainakin kolme täyttymystä. "
Mihin tämä tieto perustuu? - Jochanan Buchanan
Tänäpäivänä kirjoitti: "Koko maanpiiriin tuleva koetus on niin raskas, että Jumala ei salli puhdassydämisten lastensa sitä kokevan, vaan pelastaa heidät siitä."
Siitä pelastaminen tarkoittaa varjelusta, ei mitään pois tempaamista. Ilmestyskirja on hyvin selkeä alusta loppuun, että valitut merkitään sinetillä ennen koettelemusten tuloa (luku 7). Vastaavasti Jeesus sanoo, että niitä päiviä lyhennetään valittujen tähden:
"Ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään." (Matt.24:22)
Ja nyt on ihan turha puhua, että tuossa puhutaan "niistä valituista", jotka tulevat uskoon vasta pretribtempauksen jälkeen, KOSKA YKSIKÄÄN VALITTU EI JÄÄ POIS TEMPAUKSESTA.
Ja tempaushan tosiaan tapahtuu vasta Herran päivänä, kun Jeesus tulee takaisin sen yhden, ainoan, näkyvän ja julkisen kerran.
Näikkä. 5. Moos. 31:29
"Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. Sen tähden on onnettomuus kohtaava teitä - a i k o j e n - l o p u l l a, - kun te teette sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla."
Onko juutalaisilla ollut suurempaa ahdistuksen aikaa kuin oli toisen maailmansosodan aikana lähes kaikkialla Euroopassa ja myös Neuvostoliitossa? [5. Moos. 32:21-28]- Niko.
Vielä sananen tempauksesta. Suosittelen lukemaan ajatuksella läpi molemmat tessalonikalaiskirjeet ja pohtimaan, taustoja ja syitä kirjeille. Ensimmäisessä kirjeessä Paavali puhuu jakuvasti "Herran tulemuksesta". 1.Tess.3 jae 13, Paavali kertoo tämän tulemuksen tarkoittavan tapahtumaa, jossa Herra tulee pyhiensä kanssa. Paavali jatkaa mainitsemalla jälleen Herran tulemuksen luvussa 4 jakeessa 15 kertoen, että niin kuolleet kuin elossa olleet Kristuksen seuraajat temmataan yläilmoihin Herraa vastaan. Kyse on siis samasta tapahtumasta, Herran tulemuksesta. Heti tämän salaisuuden kerrottuaan luvun 5 alussa Paavali jatkaa sanomalla, että kuitenkaan tämän tapahtuman ajankohta ei ole sellaita jota tulisi heille erikseen opettaa, sanoen heidän tietävän kaiken tulevan kuin varas yöllä. Tässä Paavali puhuu selvästi samasta asiasta kuin jaetta aiemmin paljatettuaan salaisuuden, mutta tulemuksen sijasta hän mainitseekin sen nyt Herran päivänä.
Paavali siis selvästi puhuu samasta asiasta käytyäen niin sanontaa; Herran päivä kuin Herran tulemus.
Toisen kirjeesn alussa, ensimmäisessä luvussa jakeessa 10 Paavali jälleen puhuu Herran päivästä, mutta nyt käyttäen sanontaa "ilmestyy". Kyse on jälleen samasta päivästä.
Mielenkiintoinen seikka on myös syytä huomata samaisessa jakeessa 10, Paavalin mainitessa Herran sinä päivänä oleva kirkastettu pyhissänsä! Tämä on tärkeä kohta huomata, sillä se ilmentää juuri sitä, että pyhät temmataan ja he saavat uuden kirkastetun ruumiin ja ovat kaiken maailman ihmetetävissä, kirkastettuna. Tiedämme Paavalin opetuksen pohjalta, että kyse on tempauksen ihmeestä!
Seuraavassa luvussa 2 Paavali jatkaa kertomalla tästä ihmeellisestä tapahtumasta ja jälleen käyttäen sanontaa "tulemus" ja "kokoaminen". Ja nyt painottaen tiukasti sitä, ettei kuulijat antaisi minkään järkyttää saati horjuttaa tätä päivää odottaessa luulemaan, että tämä päivä, josta jälleen sanamuoto "Herran päivä" olisi jo ollut käsillä. Paavali kertoo myös selvän syyn miksi näin ei vielä voinut olla; luopumus ja laittomuuden ihminen eivät vielä olleet ilmestyneet.
Tämän laittomuuden Jeesus on tuhoava tulemuksessansa kuten Paavali jälleen sanamuotona käyttää jakeessa 8.
Huomaamme siis kirjeiden puhuvan selvästi vain yhdestä päivästä, yhdestä ihmeellisestä tapahtumasta, sitä tulemuksen päivästä, Herran päivästä, jolloin Hän pelastaa omansa lopullisesti pois tulevasta vihasta, kadotuksesta ja ikuisesta tuomiosta.Herra on todellakin kerran tuleva taivaasta pyhiensa kanssa.
Mutta sitä ennen Hän vie pyhänsä taivaaseen Isänsä Kotiin.
Mutta kun nyt tässä ketjussa oli tarkoitus puhua Ilmestyskirjan jakamisesta,
niin mihin kohtaan Ilmestyskirjaa sijoitat seurakunnan tempauksen?- Niko.
kalamos kirjoitti:
Herra on todellakin kerran tuleva taivaasta pyhiensa kanssa.
Mutta sitä ennen Hän vie pyhänsä taivaaseen Isänsä Kotiin.
Mutta kun nyt tässä ketjussa oli tarkoitus puhua Ilmestyskirjan jakamisesta,
niin mihin kohtaan Ilmestyskirjaa sijoitat seurakunnan tempauksen?Kuten tessalonikalaiskirje opettaa on tämä tapahtuva, Herran päivänä, Hänen tulemuksessaan ja Hänen ilmestyksessään!
Hänen omansa temmataan silloin Häntä vastaan, yläilmoihin, muttei suinkaan taivaaseen vaan yhdessä Herran m
kanssa seurakunta saapuu Pyhään kaupunkiin, Jerusalemiin. Yhdessä halliten aina 1000 vuotta.
Ilmestyskirja kertoo tästä päivästä. Herra saapuu silloin ratsulla, kuninkaana! Niko. kirjoitti:
Kuten tessalonikalaiskirje opettaa on tämä tapahtuva, Herran päivänä, Hänen tulemuksessaan ja Hänen ilmestyksessään!
Hänen omansa temmataan silloin Häntä vastaan, yläilmoihin, muttei suinkaan taivaaseen vaan yhdessä Herran m
kanssa seurakunta saapuu Pyhään kaupunkiin, Jerusalemiin. Yhdessä halliten aina 1000 vuotta.
Ilmestyskirja kertoo tästä päivästä. Herra saapuu silloin ratsulla, kuninkaana!Eli annoit vastaukseksi tämän kohdan:
Ilm 19
11. Ja minä näin taivaan auenneena.
Ja katso:
valkoinen hevonen,
ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen,
ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
12. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit,
ja hänen päässään oli monta kruunua,
ja hänellä oli kirjoitettuna nimi,
jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
13. ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa,
ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
14. Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot,
puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
- löytö-löytö
Vau kalamos, olet tehnyt löydön, mutta ymmärrätköhän kaikkea mitä näet.. jospa jatkaisit tätä alla olevaa kaavaa(si) muuallakin Ilmestyskirjassa, mitä löytäisitkään!
Efeso . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . Laodikea
. . . . Smyrna . . . . . . . . . . . . . . . Filadelfia
. . . . . . . . .Pergamo . . . . .Sardee
. . . . . . . . . . . . . . TYATIRAKun Johannes oli nähnyt Jeesuksen, Jeesus antaa käskyn: "Kirjoita siis,
- MITÄ OLET NÄHNYT,
- MIKÄ NYT ON ja
- MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN ON TAPAHTUVA
Ja Johannes kirjoitti ensin kuvaten sen,
mitä oli juuri nähnyt eli Jeesuksen Kristuksen:
1) pään hiukset
2) silmät
3) äänen
4) jalat
5) oikean käden
6) suun
7) kasvot
Sitten Johannes kirjoitti siitä, MIKÄ NYT ON.
Hän kirjoitti Jeesuksen sanelun mukaan
seitsemän ajankohtakirjettä seurakunnille:
1) Efeso
2) Smyrna
3) Pergamo
4) Tyatira
5) Sardee
6) Filadelfia
7) Laodikea
Mutta sitten kolmanneksi Jeesus käski kirjoittaa myös siitä,
MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN ON TAPAHTUVA.
Tätä tehtävää varten Johannes kutsutaan ylös taivaaseen.
Taivaassa oli Ovi avoinna. Ja taivaasta kuului ääni:
"Nouse ylös tänne". (Ilm 4:1)
Luvuista 1-3 olen kirjoittanut profetiat-palstalla avauksessani
"Mitä Henki seurakunnille sanoo"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10122098
Helluntailaisuuspalstalle olen avannut ketjun,
jossa minun tarkoitus keskittyä
Ilmestyskirjan profeetalliseen sanaan
luvusta 4 alkaen.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10872372
Tässä ketjussa yritän vielä jatkaa
Ilmestyskirjan jakamista eli osittelua koskevaa aihettani.
Tuosta kolmannesta osiosta eli siitä,
MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN ON TAPAHTUVA
olen tähän mennessä ottanut esille sen,
että se sisältää kolme seitsenosaista jaksoa,
jotka eivät limity keskenään,
vaan ovat perättäisiä tapahtumia.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10812967/#comment-56416833
- -´\./´-
Hoh hoijakkaa, tulkintoja riittää niin paljon kuin Ilmestyskirjassa tekstiä riittää.
Mielestäni Jeesuksen Toinen Tuleminen tapahtuu jokaisen uskovan korvien välissä. Tästä todistaa jo Paavalinkin tempaaminen kolmanteen taivaaseen, kun hän tuli sinuksi Herran kanssa.
Joten turha teidän on vaahdota. Sitten kun me kaikki tosissaan kohdataan Jeesus, kuten apostolitkin kohtasivat Herran Pyhän Hengen vuodatuksessa, niin sitten, kukaan ei tiedä, Paavalin sanoin, onko ruumiissaan vai ei, koska sillä ei ole enää väliä.
Kokemus ja tilanne on joka tapauksessa Taivaallinen, veret seisauttava, ja tällöin tulee Loppu, mutta tämä Loppu on jokaisen uskiksen käytävä, omalla kohdallaan, korvien välissään, ruumiissaan, läpi.
Lopettakaa jo naurettavat yritykset tulkita AJALLISESTI Ilmestyskirjaa.Tuo, mistä sinä kerrot omalla erikoisella tavallasi, on se,
mistä Johanneksen ensimmäiseksi oli kirjoitettava:
"Kirjoita siis, MITÄ OLET NÄHNYT".
Ja Johanneshan oli nähnyt tuossa vaiheessa vasta Jeesuksen.
Ja Johannes kirjoitti ylös aivan ensimmäiseksi juuri tuon,
mitä hän näki, kun kohtasi Jeesuksen.
Hän kertoi ensimmäiseksi, minkälainen Jeesus oli.
Mikä ympäröi Häntä, mitä Hänellä oli kädessään jne.
Hän kertoi samassa yhteydessä eli luvussa 1 myös sen,
mitä hänelle itselleen tapahtui, kun hän Hänet näki:
"Ja kun minä hänet NÄIN,
kaaduin minä kuin kuolleena Hänen jalkojensa juureen."
Olen iloinen, jos - niinkuin kommentistasi ymmärsin -
sinäkin olet saanut kohdata Jeesuksen.
Hän, joka on Jumalan Sana,
on tullut - miten sen sanoitkaan -
sinun korviesi väliin.
Varmaan Hän sai luvan tulla
myös hiukan alemmas eli astua sydämen ovesta sisälle,
kun nimittäin samalla puhuit Pyhän Hengen läsnäolosta.
Eli Hänen Pyhä Henkensä asuu sinussa,
ja todistaa sinulle, että sinä olet Jumalan lapsi.
Tulkinnoista olen sitä mieltä, ettei Ilmestyskirjaa
- niinkuin ei Raamattua yleensäkään -
pidä yrittää tulkita. Se pitää uskoa. Se on kokonansa Totuus.
- Aurora
Paavalikin saa Herralta luvan tulla osaksi taivasta, kun hän on ensin uskonut mistä on kysymys.
Taivas tarkoittaa ihmisen päässä olevaa mieltä ja kun Paavali sai Herralta luvan itse kehollistua ihmiseen hänen oma mielensä nousee osaksi ihmisrn mieltä.
Paavali siis saa puhdistaa myös karmansa.
Ilmestyskirjan jakaminen
Puhuttiin ihmisen ruumiiseen kehollistuneille sielujenkehojen sukuhaarojen valituille sananviejille.Ei ihmiselle itselle, koska sielunkehot ovat valittu kansa, jotka Jumalan luvalla tulevat maaplanetalle.
Tessalonikalaiset järkyttyivät kun Herra ilmoitti keräävänsä omansa
Tässä puhutaan Herran tarkoituksesta hakea kaikki omat sielunkehot pois jotka olivat ihmisen ruumiiseen kehollistuneet elämään.Sielunkehot alkoivat elää karmallisesti, ei kaikki mutta osa.
Herra vaati kaikki sielunkehot takaisin kotii, kun ihmisen ruumiissa ei oltu eletty puhtaudessa siis. Ihmisen ruumiin kautta tehty tekoja jotka auheuttivat suurta tuskaa herralle. Raamattu puhuttaa siis. Ohjeita antaa oikeastasn enemmän ihmisen mukana kehollistuneille kavereille. Niitähän voi olla vaikka seitsemän omaa sielunperheen jäsentä.
JEESUKSEN TOINEN TULEMINEN
Kristus Pyhä henki valaisti sen sielunkehon joka Jeesuksen ruumiissa eli siis hänen lihassa ja veressä. Jumala auttoi sielunkehoa siis lastaan.
Toivottavasti nyt moni sai mahdollisuuden tulla ihmisen ruumiiseen ja nostaa mielensä taivaaseen siis tuntea omat ajatuksen heikkoutensa Luojan luomassa ihmisen ruumiissa mielessä, joka ei peitä karmantunteita.
Elämähän annettiin sielunkehoille Lahjaksi ja jotta saa tulla ja lähestyä tänne
näihin ihmisen sukujuuriin on opittava mitä tapahtuu kun elää irstaudessa ja saastassa.
Hebrukaksi Raamattu tarkoittaa elämään MENON oppi
Rabuniste ja suomeksi hyvä näin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman501683Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761375- 371249
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊891134Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1591017- 891006
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee198974Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20881Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?71874- 82841