Pussiton imuri

Pölyttäjä

Onko kokemuksia pussittomasta imurista? Mikä merkki olisi paras? Prisma myy 299 euron hintaan, joku vieras merkki, jota en muista. Imuteho 250 W, ihan käsittämätöntä, vanhassa Philipissäni on 1000 W. Miten ne noin ovat muuttuneet? Ehdottakaa hyvä sellainen, kovin paljon tilaa ei saisi viedä. Ja imuteho tietenkin hyvä. Kiitos

7

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melua tyhjästä

      - äänekkäitä

      - imuteho häviää äkkiä, pölysäiliö täytyy tyhjentää kerran viikossa

      - pölysäiliön tyhjennys sottaista puuhaa, pitää tehdä ulkona

      - joissain pussittomissa on kuitenkin suodattimet (moottorinsuoja ja/tai HEPA), joita saa ping pong merkkeihin etsiä kissojen ja koirien kanssa

      - ei imutehon säätöä pl. se kauheaa ujellusta pitävä venttiili letkun kahvassa

      "Imuteho 250 W, ihan käsittämätöntä, vanhassa Philipissäni on 1000 W"

      Sulla menee sekaisin ottoteho ja imuteho eli imurin tuottama alipaine X ilmavirta.

      • Siivooja123

        Vielä sen verran kommenttia tuolle Melua tyhjästä -henkilölle, että meidän laitteessa:

        - ei ole äänekäs

        - imuteho ei häviä, pölysäiliö tyhjennetään ehkä pari krt/kk koska ei imuroida hirveen usein

        - säiliön tyhjennys on sottaista niinkun sanoinkin jo ja pitää tehdä ulkona ja suoraan ulkoroskikseen. Säiliö on tosin kevyt ja helppo irrottaa, tosin pitää sen jälkeen huuhdella vedellä koska ainakin koiran karvat jää säiliön reunoihin

        - suodattimista en osaa sanoa mitään, itse hoidan vaan imuroinnin ja säiliön tyhjennyksen, mies hoitaa kaiken muun imuriin liittyvän

        - meillä on imutehon säätö ja tosiaan alhaisellakin teholla on tehokas

        Mutta tietty jokanen laite/merkki on yksilö mutta Electrolux Ultra Active on ainakin meidän käytössä hyvä. Yleisesti suosittelen pussitonta jos viitsii säiliötä tyhjennellä.


    • 19+17

      Senverran on kokemusta että jää kauppaan.

    • Siivooja123

      Meillä on pussiton electrolux ultra active, ollut jotain vuoden. On toiminut tosi hyvin, ainoo vaan että tosiaan säiliö täyttyy nopsaan ja tyhjennys on sottasta. Mutta on hiljasempi kun vanha pussillinen imuri joka tosin oli noin 12v vanha, merkki tais olla Moulinex. Se pussiton on myös tehokas myös alhaisella teholla ja isolla teholla oikeen imeväinen:)
      Ite oon ollu tyytyväinen laitteeseen, on hyvännäköinen, hyvä käteen ja pussin tyhjennyskään ei haittaa koska yhtä paha homma oli vanhassa pussin vaihto ja niiden oikeen löytäminen kaupasta:)

    • hiljainenkinvielä

      http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=453620&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10007&compartmentId=10058&categoryId=10243
      osta tämä, huomaa imuteho 420W ja S-bag pölypussi 5 litraa ja tuo pussi on mailman yleisin pölypussi joten löytyy kaikkialta missä pölypusseja myydään.
      On muuten voittanut kolme kertaa peräkkäin yleiseurooppalaisen kuluttajalehden testin, pussittomat jää armotta jälkeen ja sijoittuvat jonnekin 20 huonommalle puolelle.

      • 16+23

        Joo ja itseasiassa tuon saa vielä halvemmallakin, Z8820B
        Tosi hiljainen


    • imuroin tänäänkin

      Pussiton imuri on tähän astisista kodinkoneostoksistani paras löytö. Kyllästyin etsimään sopivia pölypusseja ja pussit ovat myös hyvin kalliita. Pussia tuli vaihdettua vielä melko harvoin (niiden kalleuden vuoksi) ja alkoi kuvottaa että joulun piparinmurut ja muut roskat lojuivat jopa juhannukseen saakka siivouskomerossa olevassa imurissa. Minulla on Electrolux merkkinen hybridi-imuri eli siihen voi halutessaan laittaa myös pölypussin mutta minä olen käyttänyt sitä pussitonta vaihtoehtoa, pölykasettia jonka tyhjennän ja pesen noin parin viikon välein. Siivouskomerokin tuntuu raikkaammalta kun siellä ei loju vanhaa pölymoskaa imurin sisällä. Imurissani on vielä kaikki suodattimet pestävää mallia joten niitäkään ei tarvitse uusia. Imurin varsi on miellyttävän korkea, enää ei selkä kipeydy kyykkiessä. Ainoa huono puoli on hieman kovempi äänitaso mutta se ei minua haittaa. Imuteho on jopa parempi kuin entisessä pussi-imurissa. Aluksi epäilin että imuri saattaisi fuskata takaisin huoneilmaan hienointa pölyä mutta pölysäiliö on niin tiivis ja monen suodattimen takana ettei pölyn tuloa poistoilman mukana tapahdu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe