AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / Kaipaan Toyota aikoja

Kaipaan Toyota aikoja

33 Vastausta 944 Lukukertaa
Ajan tällä hetkellä eräällä saksalaisella merkillä, sen enempää en viitsi mainostella, mutta nyt tuli kallis remppa eteen ja kieltämättä hieman v*****aa. Kaiholla muistelen niitä aikoja kun ajelin Toyotalla. Miksi vaihdoin merkkiä? Paha sanoa. Ehkä sitä kaipasi vaihtelua ja vähän tyylikkäämpää autoa. Mutta jos tarkemmin ajatellaan, niin sehän on ihan sama millä kotterolla sitä ajelee paikasta a to b. Ei ikinä pitäisi valita tunteella autoa. Järjellä tekee hyvät kaupat yleensä. Vaikka se olisikin se joka miehen/naisen kärry, mutta yleensä ne toimii (Corolla/Ave).

Aikaisempia kärryjä mitä omistin;

Corolla -94 1.6 ?
Ave -97 1.8 GSi
Ave -03 2.0 L.Sol

Nyt kun muistelee noita aikoja, niin ihan perushuolloilla mentiin ja kuluvaa osaa vaihdeltiin aika-ajoin, kuitenkin harvemmin kuin nykyisellä uudemmalla kärryllä. Mutta mitään yllättävää vikaa/kallista ei tarvinnut ikinä tehdä, vaikka Avensiksilla ajoin pitkää matkaa työkseni. Nykypäivänä autojen laatu tuntuu olevan aivan p***aa, jokainen tuntuu valittelevan samaa. Tosin en tiedä uudista Toyotista sen enempää.

Semmoinen vuodatus se.
Huolto kun on joka 15 tuhannen kilometrin välein, niin tulee se kalliiksi sekin.
mitenkä se toyotan huolto tulee kalliimmaksi??
volkswagenin huolto maksaa yli 250€ 30tkm/2v välein(tosin juuri kukaan ei pääse tuota 30tkm, yleisin väli on 22-24tkm)+ pari litraa longlifeöljyä á´25€/l toyota 15 tkm/vuosittain 100-150€
Jarrut. >Kostautuu..
Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Täällä joku parkuu aika-ajoin kuinka kallista on toyotan huoltaminen 15.000 välein ja kuinka turhaa se on ja päläpälä...
Totuus kuitenkin ettei se välttämättä ole yhtään kalliinpaa kuin muidenkaan huoltaminen, itse maksoin juuri 30.000 huollosta vilppulassa 150 euroa, sisälsi kaikki merkkitarvikkeet ja toyotan omat öljyt. Ja koneremppoja ei tarvitse pelätä. Öljynvaihtohuolto tietysti 15.000 välein on vähän toista sataa. Ne on tietysti pieniä rahoja jos säästyy koneremontilta.

Itse olen myös välillä miettinyt vaihtelunvuoksi merkin vaihtoa ja olen volvoa käynyt kokeilemassakin mutta.. jotenkin epäilyttää..onhan siinä penkissä kiva istua mutta riittääkö se perusteeksi vaihtaa merkkiä.
Perusteeksi merkin vaihtoon riittää jo se, että nyt allasi on Toyota. Vaihdat sitten MIHIN TAHANSA MUUHUN MERKKIIN, pääset laatuautoilun makuun Toyotaan verrattuna. Kaikki Daciasta Maseratiin on Toyotaan nähden premiumia.
Höpö höpö, sinulla mitään saksalaista ole, kunhan yrität omaa heikkoa egoasi tällä lämmittää. Se sinun toyotasi on japski laatikko, yksinkeraista tekniikkaa yksikertaisilla ominaisuuksilla. Lopeta samalla se saksalaisten autojen kahdehtiminen, ei sinulla niihin kuitenkaan ole varaa, joten tyydy vain siihen 2001 mallin corollaasi, muuhun sinulla ei ole mahdollsuuksia.
tuohon sammui johtotähti,,,jatkä kävelmään lähti hah ha sakut,,turhan kallista romurautaa,,,mb,,kuin bmw,,
Osta Viagraa, ilo palaa elämääsi, auto ei enää ahdista.
Tee niinkuin minä tein kevällä. Vaihdoin euro rimpulan jatkuviin harmeihin kyllästyneenä takaisin uuteen Avensis diisseliin. Oli kuin kotiinsa olisi tullut.
minäkin. Kahta merkkiä piti välissä kokeilla
ennen kuin uskoin taas Toyotan huolettomuuteen.
Nyt on uusi bensa-ave automaatilla ja mielenrauha
on palannut. Sokoloota ja Vikavaagenin
puttipalloauto olisivat olleet kyllä halvempia mutta
alkoi tuo TSI-DSG yhdistelmä arveluttamaan
Niin paljon on kuulunut negatiivista.
Mitään takapotkua ei enää myöskään 30-vuoden
etuvetokokemuksen jälkeen halua. Opeleista ja
Fordeista nyt puhumattakaan.
Yhteen Fordiin olen elämässäni sortunut ja
toista ei tule. Maailmanlaajuinen myyntitilastoykkönen
ei voi olla huono valinta
Tiuhalla ja ennakoivalla huollolla pysyy auto kuin auto hyvässä kunnossa.
Otsikkoon, No miksi et osta sitä TOYOTAA?????????????????????
Sävelletty juttu taasen. Kaikkea se Hojota-uskonto teettää.
Audiin vaihdettiin hihna ja vesipuppu ja hintaa tuli 360€. Osat tilasin saksasta ja huolto teki työt. Ei se niin kallista ole kun jaksaa itse tehdä jotain. Pienet huollot on erittäin helppo tehdä itse ja tietää ainakin mitä on tehty ja hintaa tulee murto-osan siitä mitä se liikkeessä maksaisi.
Höpö,höpö.Mikähän huolto se on ollut,joka alkaa omia osia vaihtamaan.
Huollot ei yleensä ala itse ostamia osia vaihtelemaan,on nääs takuu osilla.
Oli tietysti aika uusi Audi.oli muuten kalliit osat sulla.
Olen monesti kirjoittanut, että Toyotaan on edulliset huollot ja muihin maksaa huomattavasti enemmän.

Toyotan omassa hullossa vain 135/180 € hinnat, eikä tarvitse kuljettaa omia öljykannuja, suodattimia ynm. mukana!

www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1285676349
"Olen monesti kirjoittanut, että Toyotaan on edulliset huollot ja muihin maksaa huomattavasti enemmän."

Niinpä olet ja yhtä useasti olet myös valehdellut!
Nimeäpä yksikin ammattitestaajien tekemä autovertailu jossa Toyotan määräaikaishuollot olisivat olleet kokonaisuutena koko joukon halvimmat. Nyt ei siis puhuta kertahuollon hinnasta vaan kaikki huollot tietyllä ajanjaksolla ja kilometrimäärillä, esim 60000km kahden tai kolmen vuoden aikana.
Ai et pysty, vai? Sitähän minäkin!
Toyotissa on viime vuosina ollut yleensä autovertailujen kokonaisuutena kalleimmasta päästä olevat huoltohinnat.
Kun jää valheesta kiinni, ei viitsi vaivautua/ei pysty, ei kykene puolustaa näkemyksiään. Tämä on aito puskista huutelijan toimintatapa.
Jos vielä pidemmällä aikajaksolla ja kilometreillä tarkastellaan Toyotatan huoltokustannuksia, tulee huollot kokonaisuutena vieläkin edullisemmiksi ja alittaa muiden hinnittelun. Muihin merkkeihin maksaa huollot enemmän, jos tarkastellaan kokonaisuutta pidemmällä aikajaksolla/kilometreillä. (Katso linkin huolto hinta)
Koskas tuollaista aloittajan omistamaa mallia on Suomessa myyty?
Kannattaisi provoilijankin vähän vaivautua tarkistamaan asioita. No, ei kai Tojoon hurahtaneilta voi paljon vaatia.
Huoltakaa autonne itse niin ei tarvitse marmatella kalliista huolloista.
Hei, selittäkää mitä tarkoittaa "huolto", josta kaikki toyota-miehet puhuvat?

Itselläni on bmw 325 td vm 1993 jolla itse olen ajanut 7 vuoden aikana yhteensä yli 300 000. Tietyin aikavälein vaihdan parkkipaikalla moottoriöyljyt ja suodattimet. Öljynvaihto sujuu autoa nostamatta ja jäteöljyn vien kierrätykseen. Auto osaa polttoaineen kulutuksen perusteella itse laskea oikean öljynvaihtoajankolhdan. Katsastusmies puolestaan ilmoittaa, kun alustanosia tai jarrupalat alkavat olla vaihtokunnossa. Osien hinta on kympeissä ja korjaustyöstä suurin lasku ollut 2-3 tuntia eli 150-200 euroa. Akun ostin kerran uuden ja kerran jouduin vaihtamaan laturin hihnan. Nyt on ajankohtainen startin hiilien vaihto, koska startti ei toimi. Kuulostaa selkealta.

Mutta mtään "huoltoa" ei bemariin ole tarvinnut tehdä. Mitä sillä tarkoitetaan?
Huolto on sitä, että Toyota viedään marmorin luo noilla kilometreillä 3 kertaa vuodessa. Siellä tuotetaan ongelmajätetta (jäteöljy) n. 15l, vaihdetaan tai tarkastetaan jos jotakin osaa kampanjana, herkistellään jumittuvia jarruja kerran 30000km:n välein ja kauniisti hymyillen tehdään omistajan kukkaro kevyemmäksi. Silti omistaja on onnellinen kun saa ajaa luotettavimmalla autolla - sanotaan.
huolto on sitä että viedään bemari yöksi talliin ja iso kasa heiniä eteen..ja kato aamulla on heinät syöty ja huoto toimii,,
Ainakin uudet Ford Mondeot ovat ihan mätiä. Moottorit hajoavat osalla jo 60 000 km kohdalla. Maahantuoja toteaa toimistopöydän takaa asiaa sen kummemmin tutkimatta, että oma vikasi. Se siitä eurooppalaisesta laadusta. Olen harkinnut uutta VW kuplaa, mutta olen kuullut paljon huonoa TSI-moottoreista. DSG:tä en edes harkitse. Millaisia kokemuksia on käyttäjillä uudemmista TSI-moottoreista?
Pitääkö kuitenkin miettiä aidon japsin ostoa?
Enpä oo uudemmista foorteista kuullu ku hyvää vaan?! Mätäviat on takana ja eipä hopan koneissa kai koskaan on suuremmin vikoja ollu?
Ja kai nuo TSIn ja DSGn ongelmatki on paisunu näillä palstoilla vaan...tai kyllä DSGstä on ollu alan lehdissäkki paljon juttua ja sen vioista!

Itellä ainaki vaihtuu nykyinen 06 hiace uuteen Transittii,ku ei haisulia saa...
Viikonlopun koeajon perusteella on tehokas ja toimiva peli!
Muut eurooppalaiset ei kyllä pakettiautoo osaa tehdä, aivan rimpuloita rellut ja citikat...mutta toisaalta kiat ja nissanitkin!!
morjens, minun 1,6 litrasella, ajettu 198000 km onkelmitta. miten väität moottorit hajoo 60000,mietivä'hän. mitäpuhut.kyllä toyotoissa näissä kilometreiissä venttiilit ,tosion.......lue keskustelu toyota 24.
vittu mikä naukuja osta japsi paska pelle. aploodeja .nohuuuuuuuuuuuuuuu
480 t km ajettu hiasella ja startti jo meni. alkaa jo kyllästyttään koko rakkine.
eiköhän me kaikki tiedetä, että Hiacesta on hajonnut 480tkm kohdalla jo paljon muutakin!! Ja lisäksi ominaisuuksina kone on väljä ja laiska, sekä öljyä kuluu!!

On sentään 3hiacen ja lähes 700tkm kokemus!!
transitit tuntuvat kestävän ihan yhtä hyvin,mutta tehot säilyy!

Tuleekohan uusia hiaceja vielä??
Toivottavasti parantavat sen 2010luvulle, jos tulee!
Muun merkkiset pakettiautot eivät kestä edes samaa 480 tkm ja ovat noilla kilometreillä jo hajottamon rivissä päällekkäin nippuun prässätty
 /   /  /  /  / Kaipaan Toyota aikoja

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta