Kirjoitin noin viikko sitten kultakalastani joka makaa paljon pohjassa. Kävin viikko sitten eläinkaupassa joka epäili mahavaivoja joten ostin kultakalan rakeita. Tämä auttoi muutamaksi päiväksi, kala erittäin reipas. Toinen oli koko ajan reipas. Kaikki vesiarvot, lämpötilat ym kohdallaan!
Olimme viikon lomalla, kaloilla hyvä hoitaja ohjeineen. Aluksi molemmat oli oikein reippaita kunnes yhtäkkiä alkoivat kyyhöttää koko ajan pohjassa, eivät syö enää mitään paitsi joskus pohjasta jotain pientä. Ovat tosi vaisuja!!! Auttakaa mikä sairaus tämä voisi olla, koska molemmat vaan makaavat pohjassa? Pitääkö kalat lopettaa vai voiko ne vielä parantaa?
Ahdistaa tosi paljon enkä halua että kalat kärsii!!!!
APUA...KULTAKALAT SAIRAITA!!!
6
4724
Vastaukset
- Kultakala
Vierailehan tuolla Jukka Järven sivuilla, tuolla ns. tauti puolella, sieltä voi hyvinkin löytyä vastaus ongelmaasi. Tässä osoite: http://www.aquahoito.info/suomi/index/html.
Luehan myös seuraava juttu kultakaloista:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=624&posting=22000000004146169
Ja vieraile myös seuraavilla sivuilla, reikisteröidy käyttäjäksi (ilmaista) ja kirjoita ongelmastasi tuonne kultakala osastoon:
http://www.aqua-web.org/forum/
Toivottavasti näistä oli jonkinlaista hyötyä, toivottavasti kalasi tervehtyvät. :)
Terv. Kultakala- Alkup
Etsin tietoa noiltakin sivuilta mutta mitään ei oikein selviä joten todella kaipaan apua yhä
- huolissaan oleva
Alkup kirjoitti:
Etsin tietoa noiltakin sivuilta mutta mitään ei oikein selviä joten todella kaipaan apua yhä
mulla on kans sama ongelma kultakalojen kanssa.yleensä muulloin niin pirtsakka ja reipas ja utelias kala makaa nyt vaan pohjassa,välillä napsii ruokaa.sen kaveri pitää seuraa koko ajan sille ja ui ihan siinä vieressä.en ole minäkään löytänyt mistään apua,vaikka kuinka oon ettiny.jos keksit jotain niin ilmottele tännekkin päin,samoin minä ilmottelen myös jos jotain konsteja kuulen.
- katjakoo
huolissaan oleva kirjoitti:
mulla on kans sama ongelma kultakalojen kanssa.yleensä muulloin niin pirtsakka ja reipas ja utelias kala makaa nyt vaan pohjassa,välillä napsii ruokaa.sen kaveri pitää seuraa koko ajan sille ja ui ihan siinä vieressä.en ole minäkään löytänyt mistään apua,vaikka kuinka oon ettiny.jos keksit jotain niin ilmottele tännekkin päin,samoin minä ilmottelen myös jos jotain konsteja kuulen.
sama ongelma myös mulla.
eilen ostin altaaseeni uuden kultiksen. ja tänään kaikki oli mullinmallin.
neljästä kultiksesta kaksi ehti kuolla tänään. ja yksi samassa altaassa oleva monni.
ostin eläinkaupasta lääkettä,mutta ne kaksi kultista monni ehti kuolla. kaksi kultista vielä hengittää ja on mielestäni kyl piristyny..
toisessa altaassani oli eilen kuollu pusukala ja tänään lehtikala. laitoin sinnekkin lääkettä...
toivon että tämä lääke auttaisi...=( - Huolestunut Möhköstä
katjakoo kirjoitti:
sama ongelma myös mulla.
eilen ostin altaaseeni uuden kultiksen. ja tänään kaikki oli mullinmallin.
neljästä kultiksesta kaksi ehti kuolla tänään. ja yksi samassa altaassa oleva monni.
ostin eläinkaupasta lääkettä,mutta ne kaksi kultista monni ehti kuolla. kaksi kultista vielä hengittää ja on mielestäni kyl piristyny..
toisessa altaassani oli eilen kuollu pusukala ja tänään lehtikala. laitoin sinnekkin lääkettä...
toivon että tämä lääke auttaisi...=(Sama juttu on täälläkin akvassaYksi viidestä kultakalasta lojuu pohjassa lähes kokoajan, ja epäilen että kultakalani on syönyt kadonneen (todenäiköisesti kuolleen) keskikokoisen miljoonakalani ja on siksi ihan ähkyssä.Pitää myös osata erottaa sairaus ja pelkkä hamiton lepäily.Meillä muut kultakalat valojen sammuttua "nukkuvat" eli makaavat pohjassa mutta virkoavat heti valojen sytyttyä.Mutta meillä ongelma on todellinen, sillä pelkäämme että ensimmäinen kala minkä hankimme (juuri se kultakala) kuolee tähän sairauteen ennenkuin saamme keinon parantaa sen.
- fish KING
Huolestunut Möhköstä kirjoitti:
Sama juttu on täälläkin akvassaYksi viidestä kultakalasta lojuu pohjassa lähes kokoajan, ja epäilen että kultakalani on syönyt kadonneen (todenäiköisesti kuolleen) keskikokoisen miljoonakalani ja on siksi ihan ähkyssä.Pitää myös osata erottaa sairaus ja pelkkä hamiton lepäily.Meillä muut kultakalat valojen sammuttua "nukkuvat" eli makaavat pohjassa mutta virkoavat heti valojen sytyttyä.Mutta meillä ongelma on todellinen, sillä pelkäämme että ensimmäinen kala minkä hankimme (juuri se kultakala) kuolee tähän sairauteen ennenkuin saamme keinon parantaa sen.
.. kaloja sulla on kultakalojen kanssa, minkä kokoisessa akvaariossa ...
Joillakin kaloilla on tapana ruokailun jälkeen loikoilla pohjalla ja sulatella suuria suupaloja. Meidän oskarit tekee samalla lailla jos ja kun saavat joko katkaa tai surviaista.
Mitä ihmettä miljoonakalat tekee kultakala akvaariossa?
Kultakala on parvikala!!
Minimi akva tilavuus kuuden kalan parvelle = 600-900l .. mitä suurempi sen parempi !!!
Lues toi juttu .. http://keskustelu.suomi24.fi/node/8396398 .. vastaa kysymyksiin tähän ketjuusi, jatketaan siitä ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462