ÄRSYTTÄVÄ UIMAHALLIKÄYTÖS

exuimari

1. "NOPEAT UIMARIT" -RATA ON TARKOITETTU OIKEASTI NOPEILLE. Eli jos uit RINTAUINTIA ja etenkin jos kutsut sitä sammakoksi, et tälle radalle kuulu. Ja nopea uimari ei tarkoita että "uin niin kovaa kuin itse pääsen".

2. Jos ui esim. perhosta tai vaikeannäköisiä settejä, tullaan kyselemään mitkä on ajat ja olenko menossa olympialaisiin. EI KERRO JA EN OLE. Älkää hemmetti enään kertaakaan keskeyttäkö mun treenejä näillä.

3. Hyvät miehet,
Jos nuori nainen ui teitä kovempaa, älkää ottako sitä loukkauksena suureen egoonne. Tai,etenkään, alkako uimaan vapaauintia kaljamahanne kanssa.
Kiitos.

Tässä on mua eniten ärsyttävät jutut. Kenelläkään muulla ärsyttäviä kokemuksia?

39

4623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uimarikalle

      Vuokraa oma uimahalli ja ole hiljaa.

      1. Jos oikeasti olet kilpauimari painu niille treeneille tarkoitetuille varatuille ajoille.
      On tuossa kyllä perääkin, kun sinne tosiaan tulee myös niitä sunnuntai kellujia..
      2. Mitäs ylipäätään välitit kysyjistä?
      3. Toiset harrastaa liikuntaa kuntoilumielessä, toiset voi olla entisiä kilpauimareita, toiset hyviä vaikka taekwondossa. Eli olen jopa samaa mieltä, ensinäkemän perusteella ei kannata aliarvioida itseään.

      • _shark_

        Uimarikalle: haista vittu ja ole hiljaa.

        1) älä puhu asiasta, josta et tiedä mitään. Aloittaja sanoi olevansa ENTINEN kilpauimari. Kaikki uintitreenit eivät ole seurojen järjestämiä, vaan lisäksi on paljon harjoittelua omalla ajalla. Painu sinä vittuun; 2) arvaapa alkaako se vituttamaan, kun toistuu koko ajan; 3) ei liity asiaan. Ei kukaan ole arvostellut muuta, kuin näiden urpojen KÄYTÖSTÄ. Vaivautuisitko kytkemään aivosi päälle ja jos sä käytät noin tylyä kieltä, on tasan vitun turha olettaa, etteikö metsä vastais niinku sä huudat vitun apina.


    • Cuba libre

      Vaikka olen hieman mahakas mies, valitettavasti tulen uimaan jatkossakin enemmän vapaauintia. Tekeekö tämä minusta huonokäytöksisen ns. paremmissa piireissä? Esitän täten pahoitteluni.

    • Delfini-Dog

      Hyvät uimatoverit ja -siskot, -veljet: kaikille on uimahallissa tilaa ja se sopu ja hyvä fiilis syntyvät, kun ajatellaan kokonaisuutta. Kukaan ei hallia omista ja se on kaikkien eli: uidaan omia reittejä somien sopimusten mukaan ja kunnioitetaan toisiamme. Hallit kirjaston ohella ovat niitä viimeisiä paikkoja, joissa ihmiset vielä osaavat käyttäytyä hyvien tapojen mukaan.


      Kaikki, myös te tulevat olympiavoittajat, ovat tasa-arvoisia uimahallissa. Eikös juu?

      • keskiradan keskiverto

        Käännösetiketin puute ärsyttää eniten. Eivät tee selväksi jäävätkö päätyyn vai jatkavatko matkaa. Pahimmat kuhnailee sen 5 sekuntia että perään tulee ruuhka. Jos jatkaa matkaa heti käännös pitää tehdä vasemmasta reunasta. Jos jää päätyyn, jäädään oikeaan jolloin takaa päästään suoraan vasemmalta liikkeelle. Käännöstä ei todellakaan pidä tehdä oikeasta reunasta tai tulee törmäyksiä/ruuhkaa.

        Lisäksi ärsyttää mammat jotka odottaa päädyssä ja lähtevät liikkeelle vasta sitten kun olet tulossa käännökseen. Potkulla ehtisi rinnalle, mutta sitten pitäisi riuhtoa ohi ärsyttävästi varsinkin jos on vastaantulijoita. Toisaalta se on toimivaksi havaittu opetus, jonka jälkeen pysyvät poissa tieltä.


      • nopea kuntouimari
        keskiradan keskiverto kirjoitti:

        Käännösetiketin puute ärsyttää eniten. Eivät tee selväksi jäävätkö päätyyn vai jatkavatko matkaa. Pahimmat kuhnailee sen 5 sekuntia että perään tulee ruuhka. Jos jatkaa matkaa heti käännös pitää tehdä vasemmasta reunasta. Jos jää päätyyn, jäädään oikeaan jolloin takaa päästään suoraan vasemmalta liikkeelle. Käännöstä ei todellakaan pidä tehdä oikeasta reunasta tai tulee törmäyksiä/ruuhkaa.

        Lisäksi ärsyttää mammat jotka odottaa päädyssä ja lähtevät liikkeelle vasta sitten kun olet tulossa käännökseen. Potkulla ehtisi rinnalle, mutta sitten pitäisi riuhtoa ohi ärsyttävästi varsinkin jos on vastaantulijoita. Toisaalta se on toimivaksi havaittu opetus, jonka jälkeen pysyvät poissa tieltä.

        tämä uimari varmaankin ihan itse laatinut nämä etikettinsä jota kaikkien tarvitsisi noudattaa.
        Vuokratkoon oman hallin itselleen.


      • hyvää päivää
        keskiradan keskiverto kirjoitti:

        Käännösetiketin puute ärsyttää eniten. Eivät tee selväksi jäävätkö päätyyn vai jatkavatko matkaa. Pahimmat kuhnailee sen 5 sekuntia että perään tulee ruuhka. Jos jatkaa matkaa heti käännös pitää tehdä vasemmasta reunasta. Jos jää päätyyn, jäädään oikeaan jolloin takaa päästään suoraan vasemmalta liikkeelle. Käännöstä ei todellakaan pidä tehdä oikeasta reunasta tai tulee törmäyksiä/ruuhkaa.

        Lisäksi ärsyttää mammat jotka odottaa päädyssä ja lähtevät liikkeelle vasta sitten kun olet tulossa käännökseen. Potkulla ehtisi rinnalle, mutta sitten pitäisi riuhtoa ohi ärsyttävästi varsinkin jos on vastaantulijoita. Toisaalta se on toimivaksi havaittu opetus, jonka jälkeen pysyvät poissa tieltä.

        Päästäkö nämä sääntösi keksit... perustapa kansalaisaddressi


    • Tirulis

      Kiristääkö uimalakki?

      • elina.3

        Ei!


    • keksitty1

      Oon ihan samaa mieltä aloittajan kanssa. Nopeiden uimareiden radalla on rasittavaa törmätä rintaa uiviin, varsinkin kun suurin osa niistä ei ui edes sitä nopeasti. Ja samat ihmiset ei osaa päästää nopeampia päädyssä ohitse. Tähän syyllistyy varsinkin naiset. Itsekin päästän ohi silloin harvoin kun nopeampia sattuu ilmestymään. Ehkä pitäis olla sellainen uimahalli-etiketii suihkutilojen seinillä.

    • uimarityttö95

      Hei ihanaa joku muukin on huomannut rasittavat äijät joiden ego ei kestä jos nuori nainen menee ohi :D !!!!

      Ja sitten vielä yksi etikettiasia: on harvinaisen ärsyttävää jos joku ui aina 25m kerrallaan rintaa ja 25m vaparia- kun itse rintaa uidessa aina ohitan tälläisen äijän silloin kun se menee rintaa, mutta aina kun se vaihtaa lajia niin menee vaparilla mun ohitse :D se on kauheeta ohitella samaa ihmistä koko ajan :DD

      • kuntouimari60

        Mä uin enimmäkseen vaparia tuollaista vähän alle 1.30 satasen vauhtia, eli ei kovinkaan lujaa ja siitä huolimatta joutuu jatkuvasti ohittelemaan muita ja nimenomaan juuri nopeiden uimarien radalla. niin kuin tuolla edellä todettiin, niin käännösetiketit aivan hukassa porukalta, samoin kuin se, että miksi lähdetään eteen, juuri kun lähestyn käännöstä? Ei ärsytä, mutta hieman vituttaa....


      • Chlorid
        kuntouimari60 kirjoitti:

        Mä uin enimmäkseen vaparia tuollaista vähän alle 1.30 satasen vauhtia, eli ei kovinkaan lujaa ja siitä huolimatta joutuu jatkuvasti ohittelemaan muita ja nimenomaan juuri nopeiden uimarien radalla. niin kuin tuolla edellä todettiin, niin käännösetiketit aivan hukassa porukalta, samoin kuin se, että miksi lähdetään eteen, juuri kun lähestyn käännöstä? Ei ärsytä, mutta hieman vituttaa....

        Totta, itteäki ärsyttää kun joskus ei oo omaa rataa, niin tulee nopeiden uimareiden radalle uimaan jotkut ns. mummorintaa. Tosiaan kun satanen menee 53s (pakko oli sanoa). Mun puolesta hitaammat voi pysytellä kuntouimari radoilla. Nyt hämminkiä välttääkseni, niin olen mies. En minä sentään suomen huippu nais vaparisti ole. :-D


      • Harrastaja:

        Haha kaikki aivoilla varustetut huomaa ne. Ja ettei nyt joku palstalla oleva mies ala jauhaa naisten salaliitosta, niin olen itse mies ja aloittajan pointti osuu munkin mielestä oikeaan. Ei tämä ole sukupuolikysymys, mutta tuon ihmistyypin edustajat sattuu olemaan miehiä.


    • järjenkäyttösallittu

      Näin juuri, sitä varten uimahalleissa on eri ratoja, jotta eri nopeutta uivat voivat olla omillaan. Siten ei tule yhteentörmäyksiä ja kaikki voivat nauttia uinnista. Ei se kellujallakaan ole kivaa, jos koko ajan joku on kantapäissä kärkkymästä ohittamispaikkaa (ellei sitten ihan tahallaan halua olla tukkona...).
      Et mene kuntopyöräilijänäkään kilpapyöräilijöiden radalle tai henkilöautolla F1-radalle.

      Ja "latua" pitää antaa, jos huomaa, että joku menisi nopeammin. Minua ainakin ärsyttäisi, jos joku olisi kantapäissä ja monesti jäänkin kääntöpaikassa odottamaan hetken hengähtämään, jos joku selvästi nopeampi on ihan kohta tulossa siihen.

      Siis omilla radoillaan
      - hitaasti menevät
      - kuntouimarit
      - nopeat uimarit

    • tosinopee uimari.

      Itse mitä tulee käytyä uimahallissa niin uin ns " kuntouimarit radalla".

      Yleensä toinen laita on vesijuoksijoiden ja lasten käytössä, keskimmäiset radat aina jonkun uimakerholaisten käytössä.

      Eli jos et kuulu uimakerhoon tai harrasta vesijuoksua/ ole lapsi niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää se ainut vapaasti käytössä oleva rata/radat.

      Sinne sitten mahtuu monen moista räpeltäjää hitaista nopeisiin.
      Itse uin rintaa/sammakkoa kuten moni muukin ja onhan sielä niitä nopeita uimareitakin, mutta sinne on vaan kaikkien sovittava. Itse ainakin annan aina päädyssä tilaa nopeammille uimareille.

    • ilpo

      Mites semmoone luonnonhalli ja 15-18m vettä jalkojen alla? En ole kauheasti tömänny kanssa ihmisiin..Taivas yllä ja alla syvä vesi.

      • Moidooo

        Hyvä, mene sinne niin oikeasti liikuntaa harrastaville jää enemmän tilaa halleihin.


      • Todistaj4

        Syvyys onkin tärkeää. Taannoin Töölössä uitiin kahdessa kerroksessa, kun eräs huomaavainen herrasmies ystävällisyyttään sukelsi pohjaa pitkin diagonaaliin altaan nurkasta nurkkaan.


    • SeaLovesRiver

      Sun kaltaiset ihmiset voivat pilata hyvän jutun eli koko uinti-idean. Lapsen, hopealusikkasuisen, läppää.

      "tullaan kyselemään" No en varmasti tuu. Taidat kuulua tähän uuteen uljaaseen ihmislajiin ala sarasvuo ja se Matrixin Andersson..? Eli kova tappajan ilme ja tulosta tulosta ulosta vaan. Hyi.

      "ärsyttäviä kokemuksia?" Kyllä: te puolikilpauimarit olette vähän kuin prätkäjengiläisiä, joilla on muka puoli maailmaa hallussa, vaikka hanuri on täynnä ajatuksia ja pää skeidaa.

      Tapoja, typy.

      • killa

        "Hanuri täynnä ajatuksia" onkin oikein järkevä ilmaisu ja yleistyksesi yhtä järkeviä. En pidä typyttelystäsi, pelle.


    • UIMAETIKETTI OK

      Samaa mieltä olen siitä, että sopu sijaa antaa. Pari juttua kuitenkin: älkää hyvät ihmiset uiko (nopeat tai hitaat) keskellä rataa. Ohittaminen on vanhoissa halleissa hankalaa. Pienellä pelisilmällä uinti kulkee radalla hyvin, vaikka uimarit olisivatkin erilaisia. Hitaammat antavat tilaa (eivätkä ehdottomasti lähde eteen päädystä) jne.
      Idea uimahallietiketistä on hyvä. Siinä voisi käydä läpi yleisimpiä siisteyteen, tarttuvien tautien levittämiseen, saunakäyttäytymiseen (ei uikkareita) jne. liittyviä asioita. Tällaisesta kampanjasta selviäisi halvalla.

    • Kilpauimari

      Voiko uimaan mennä vaikka olisikin ali lämpöä??

    • egege

      Eniten ärsyttävät, että uimavalvojat eivät tee työtään. Poistaisivat nyt edes ne salishortseissa punttisalisession jälkeen uivat. Toki voisivat puuttua em. käytöshäiriöihinkin.

      • Old lady

        Malmil on ainaski kaks kivaa ja yks rilliripa kilppuri-valvoja, joka ui työajallaan. Ja tosi nolo käytös -tainnu nousta klloorivedet hattuun?


      • urpoooot
        Old lady kirjoitti:

        Malmil on ainaski kaks kivaa ja yks rilliripa kilppuri-valvoja, joka ui työajallaan. Ja tosi nolo käytös -tainnu nousta klloorivedet hattuun?

        Malmin henkilökunnasta osa voisi keskittyä ihan vaan siihen uimiseensa.


    • mahakas kroolari

      Minä olen nettoveronmaksaja(siis yksityisellä sektorilla töissä) ja uin ihan siellä missä huvittaa, on meinaan minun rahoilla se halli pystyssä.

      • Kohde havaittu

        Ai että julkisten palvelujen käyttöoikeuden tulis määräytyä henkilön maksamien verojen mukaan? Olet siis oikeistolibertaari?


    • homma *erseestä

      Pakko uida nopeiden radalla!

      Kaupunkimme maauimalassa neljästä radasta on usein kolme varattu koululaisille ja vain nopeiden rata on muille.

      Koulujen loputtua on neljästä 2-3 varattu UIMAkoululaisille. Ei jää muita vaihtoehtoja!

    • vilmuuu

      Kyllä meillä seuralla on ihat omat reeniajat ja allas varattu meille... eli siis ennen hallin aukeamisaikaa tai sen jälkeen. Ja oikeesti, hyvä uimari osaa kyllä vetää oman reeninsä vaikka muitakin altaassa olisi...

      • splasher

        Vilmuu, kiva kuulla :)


    • hulbolt

      vitun idiootti se tarkoitti et sen miehen ketä se on iskemäs ei tartte tulla siihen uimaan kilpaa koska se haluaa jättää sen kilpauimari miehen ja löytää jonkun ei just sellaista. ja uiminen kilpana on rankkaa ja ei melkein kuin just asumista uimahallissa joten huomiot sikseen. tämä nainen on minun elämäni rakkaus ja kaunis sellainen. :D

      • 5uperm4n

        Hulbolt, onko uimahalleissa asuntoja, en tiennytkään.


    • Harrastaja:

      Haha toi kolmonen on hyvä. Vähän aikaa sitte olin tekemässä uintitreeniä ja nopeiden radalla ui vaparia joku nainen, joka todnäk oli ex- tai nykyinen kilpauimari. Radalle tuli pari äijää ja toivoin vaan, et ne tajuu väistää sitä.

      Nää jutut on yleisillä vuoroilla niin odotettavissa joka kerta, et mua lähinnä huvittaa nää egohäiriöiset. Saan kyllä joskus instant-kilarit paikan päällä, mutta nää audimiehet taitaa olla pysyvä luonnonvara.

    • kuntouimari

      Ketjun aloittaja vaikuttaisi olevan itsekeskeinen narsisti.

      1) Oletko ihan varmasti nopea?
      Ettei nyt vain löytyisi hieman nopeampia, jotka voisi todeta sinulle aivan samoin. Tämä rata on myös kuntouimareille, jotka uivat kohtuu nopeasti (ei siis olympia/muita kilpa aikoja) eli rata ei ole vain SINULLE. Luultavasti runnot itsesi altaan läpi välittämättä muista uimareista.

      2) Yleisellä uimavuorolla on ihmisiä, jotka ovat eri kuntoisia, haluavat kommunikoida muiden ihmisten kanssa ja uida eri lajeja ilman ulkonäköpaineita. Voit ystävällisesti lopettaa keskustelun jos joku jotain kyselee, etkä halua puhua. Ei tarvitse olla ilkeä muille ihmisille vaikka omaa pipoa kiristäisi.

      3) Ilmeisesti olet nuori nainen tuon viimeisen kohdan perusteella ja joku ehkä joskus on yrittänyt uida sinua nopeammin pystymättä siihen niin mitä siitä välität. Tällaisesta olet selkeästi raivostunut. Eikö asenteessasi ole vikaa sillä, mitä siitä välität uiko joku nopeammin tai hitaammin kuin sinä kun kyse on sinun uimisesta. Yleisessä uimahallissa on kaikentasoisia ja kaiken näköisiä ihmisiä sekä eri ikäryhmiä eikä kaikki miellytä kaikkia.

      Itseäni ketuttaa tällaiset itserakkaat pikkusielut, jotka eivät anna muiden uida rauhassa ja kuvittelevat itse olevansa maailman tärkein. Muuten aion mennä uimaan mahani kanssa vapaa-uintia eikä ole kaljamaha vaikka iso onkin. itse uin sen takia, että pyrin pitämään itseni paremmassa kunnossa.

      Eiköhän sinullekin tule vielä se aika, että keho ei ole enää timmissä, kunto ei ole enää sama kuin nuorena ja nivelet alkaa oireilemaan jne. Tällöin olisi toivottavaa, että saisit antamasi kohtelun itsellesi takaisin.

      • annan tilaa

        Mikä sinua, kuntouimari, niin ärsyttää? Ehkä olet itse sellainen, joksi muita väität?

        Jos sinä olet hidas, anna vaan niille nopeammille ohituspaikkoja päädyssä äläkä myöskään lähde sellaisen nopeamman uimarin eteen!

        Haluatko sinä, että perässäsi roikkuu nopeita uimareita, koetko olevasi tärkeä kun olet jononvetäjä? Ei egosi siitä ohittamisesta kärsi eikä sinua haittaa, jos joskus odotat muutaman sekunnin, joskus kymmenenkin, kun päästät nopeammat ohi, sillä sen jälkeen saat taas uiskennella rauhassa jonkin aikaa.

        Itsekin annan tilaa, en halua olla tukkona. Uin keskimääräistä kuntouimaria vähän nopeammin, joten uin välillä nopeidenkin radalla. Mutta vain silloin, kun siellä on tilaa eli jos siellä on paljon nopeita uimareita, en tietenkään mene tientukoksi vaan silloin uin kuntouimarien radalla tai valitsen jopa vesijuoksun kuntoilulajikseni.


    • 55+

      Olen uimakoulua käyvä aikuinen ja vakaa aikomukseni on jatkaa uintia halleissa. Näitä viestejä lukiessa vaikuttaa siltä että kohteliaisuus ja toisten huomioiminen unohtuu kun siirrytään altaaseen.

      Kilpauijille on uimaseurat harjoittelua ja kisoihin osallistumista varten. Miksi pilata terveellinen harrastus meiltä taviksilta? Hallien tilat on verovaroilla kustannettu kaikkien kansalaisten demokraattiseen käyttöön.

    • Mikäidiootti

      Mä käyn joka päivä uimassa ja mua ärsyttää nämä; uin rintauintia nopeaan tahtiin, niin joku alkaa uimaan samaa rataa vapaauintia. Puikkelehtiminen ratojen välissä on sitäpaitsi vaarallista. Sitten uimaseuratoimintaa vetävät vetäjät arvostelevat muita uimareita, vaikka omat uimarit aiheuttavat suurta huomiota ja vievät tilaa usein pienessä altaassa. He vievät siis tilaa!!! Viereisellä vesijuoksuradalla pääsee oikein juoruiluun makuun. Pienet uimakoululaiset ovat oma lukunsa. Mä en edes päästäisi noin pieniä uimaopettajan vastuulle. Saat väistellä heitä suihkutiloissa ja saunassa löylyn heittäminen ei tule kyseeseen. Kukaan ei tajua, että ollaan uimahallissa, kun siellä on näin paljon tolloja yhtäaikaa, jotka eivät tajua säännöistä mitään ja nyt en puhu uimahallin säännöistä. Ne ovat löyhät.

    • Sekari

      Mikä on ongelma uimahallissa > nopeampi Ui hitaamman ohi. Kääntö vasemmalle nopeilla veroilla ohi ja kääntö takaisin oikealle. Sillä siisti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2566
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1685
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1494
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1333
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1242
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1182
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1076
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1033
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      952
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      104
      930
    Aihe