Palstan säännöt

Hei!

Jos asiaton viesti poistetaan, niin myös kaikki sen vastaukset (sisennettyinä ko. viestin alla) poistuvat, olivat ne sitten asiallisia tai asiattomia!

Jotta viestiäsi ei poistettaisi/siirrettäisi:
- mieti kaksi kertaa mitä aiot kirjoittaa.
- kysy ja vastaa asiallisesti.
- älä nimittele muita (varsinkaan Luotsia :)
- älä provosoi.
- kirjoita oikealle palstalle.
- älä lähetä samaa viestiä useita kertoja samaan viestiketjuun tai muille palstoille/viestiketjuille

Lisäksi olisi hyvä:
- jos olet eri mieltä, niin perustele samalla miksi, eli ei pelkkä "olen eri mieltä!!!".
- kirjoita hyvä otsikko, eli sellainen mikä on ytimekäs ja kuvastaa hyvin viestin sisältöä, niin saat enemmän vastauksia.

Lisää ohjeita ja sääntöjä löydät:
http://www.suomi24.fi/opastus/keskustelu/ohjeet/

Kiitos! :)

52

1801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potikoliisi

      Ihan tosi!

    • - kirjoita oikealle palstalle.

      Voi olla kova vaatimus jollekkin porukalle

    • ubutubu

      "Jos asiaton viesti poistetaan, niin myös kaikki sen vastaukset (sisennettyinä ko. viestin alla) poistuvat, olivat ne sitten asiallisia tai asiattomia!"

      Toisaammalla noin ei ole tapahtunut.

      • Ei, ja sitten on käynyt itsellekin niin että on joutunut selittelemään omaa viestiä jollekkin jolle ei ole vastannut miksi oma viesti on asiaton kun välistä puuttuu se viesti johon on vastannut.


    • Hyvät säännöt! Jos kaikki noudattaisivat noita niin tämä palsta olisi paljon "parempi".

      • Samaa mieltä.


    • =======

      Asialliset ohjeet.
      PuujalkaOravalla tulee puuhaa riittämään räkänokkien herjaviestien poistelussa.
      Ehkä aikanaan oppivat tavoille.

    • sheriffin oikeudet?

      Yksi aivan keskeinen ongelma monilla palstoilla on asianmukaisen, osaavan ja neutraalin moderoinnin puute. En nyt tarkoita tätä ko. palstaa.

      Liki kaikki poistettavaksi pyydetty poistetaan varmistumatta onko pistopyynti todella perusteltu.

      Monilla palstoilla on paljon ihan kiusanteko mielessä tehtailtuja poistopyyntejä ja moderointi vaikuttaa usein toimivan pelkän poistoautomaatin / kumileimaisimen tavoin.

      Erityisen asiattomaksi tilanne menee tilanteissa jos / kun politiikka ymv. palstalle on päässyt jäävi henkilö sheriffiksi ja käyttää rooliaan sääntöjen vastaisesti.

      Kysymys.

      Millaiset oikeudet palstojen sheriffeillä oikeastaan on? Rajoittuuko ne ainoastaan yhteen palstaan ja voivatko he skannata / ottaa ylös jonkin krjoittajan IP:n ja tehdä sen ansiosta seurantaa hänen kaikesta s24:n eri foorumeilla tapahtuvasta kirjoittamisesta?

      Entä poistopyyntien väärinkäyttäjät.

      Onko palstan sheriffin mahdollista skannata poistopyyntejä tekevien IP:t ja katsoa josko joukossa on liki amatikseen poistoja tehtaileva, eli palstahäirikkö, eli IP josta käsin tulee kohtuuton määrä poistopyyntejä ja ottaa ko. IP tarkkailuun?

      • !!!

        Hyvin päätelty! Täällä on tietty vähemmistöryhmä, joka tehtailee työkseen poistopyyntöjä.


    • ihantosi!

      Mitäpä jos lukijat oppisivat itse suodattamaan lukemansa, ilman ketään innokasta ilmaistyrkkyä. Tällaisen tyrkyn motiiveja voi heti epäillä objektiivisuuden puolesta.

      • vanha ukko

        Sama tyyppi Nuoret - Aikuistuminen palstalla.


    • kaikki pois.,...

      Miksi ei voitaisi putsata koko suomi24 sivustoa tyhjentämällä ihan kaikki ja aloittamalla ihan alusta puhtaalta pöydältä? Ja muutenkin viestit voisi poistua automaattisesti kun ikää tullut 3kk tai yli, ei niitä tarvita sen pidemmäksi ajaksi.

      • Kannatetaan

        Vois alkaa toimimaan Suomi24 normaalisti jos poistais vanhat viestit.


      • Kalakkuna

        kyllä tarvii pitemmälsi ajaksi, monikin etsii apua myös valiina olevista viesteistä eikä aina tee uutta avausta, jos kaikkialta internetistä katoaisi ohjeet määräajassa niin mitään siletä ei enää löytyisi.


      • ajan tieto
        Kalakkuna kirjoitti:

        kyllä tarvii pitemmälsi ajaksi, monikin etsii apua myös valiina olevista viesteistä eikä aina tee uutta avausta, jos kaikkialta internetistä katoaisi ohjeet määräajassa niin mitään siletä ei enää löytyisi.

        On useitakin aihealueita / elämänalueita joissa tieto ei juurikaan vanhene, jossa eri suunnista käsitelty perustieto oleellisiltaan osin pysyy vakiona, kuten vaikkapa, historia, uskonnot, teveys, tiede, talous, politiikka, maat, ja kansat jne. listaa voisi jatkaa.

        On hyvä ja erityisen hyödyllistä, etä aiempia kirjoituksia mahdollisine linkkeineen laajempaan asiatietoon voi hakea foorumin hakukoneella.

        Eri elämänalueilla on tärkeää tuntea ko. aihealueen historia, jotta voisi edes hyvin ymmärtää nykyisyyden, miten siihen on tultu ja sitä arvioida. Ilman taustaa olisi asian arvioiminen melko tyhjän päällä ( vaikkapa Israel / Palestiina konflikti ).

        Kaikenlainen elämään liittyvä tieto ei ole jotakin tyhjään ajankuluksi chattailua, jonka jäljet voi poistuessa pyyhkiä yhtä tarpeettomina kuin ko. chattailu.

        Toisaalta palstoilla pelkällä faktapohjalla arvioituna olisi toki paljonkin siivotavaa, silä palstoilla on paljon pelkkää "ilmaa" oleviakin viestejä.


      • dgfgdgdg

        Mikä estää olemaan lukematta yli 3kk vanhoja viestejä? Ei ole mitään järkeä poistaa vanhoja viestejä automaattisesti koska niistä voi löytyä valmis vastaus monia askarruttaviin kysymyksiin. Miksei sitten polteta samalla kirjojakin niin saadaan aina vain ajantasalla olevaa tietoa?


    • Ylläpito on eri asia kuin Luotsi (sefu),
      "Ilmoita asiaton viesti" ei mene Luotsille vaan Suomi24:n ylläpidolle.

      • -hämmästyny-

        Eikö ole hieman erikoista että kun YP poistaa luotsit saa p..skaa niskaan?
        Te siis toimitte suomi24:sen likaämpäreinä ja vielä ilmaiseksi.


      • Oho?

        Milloin se on muuttunut? Alunperin ilmoitus meni nimenomaan sheriffeille.


      • Meni seriffille
        Oho? kirjoitti:

        Milloin se on muuttunut? Alunperin ilmoitus meni nimenomaan sheriffeille.

        Ja meni samalla moderoinnille, ylläpidon palkkamoderaattoreille, entisenä Eniron aikaisena seriffinä voi todella sanoa, että kun moderaattorit poistivat, niin sai seriffi sitä ihteään niskaansa välillä aika paljonkin.

        Yksi ongelma tuntuu vain pahentuneen viime vuosina, kirjoittajat eivät oikeasti enään tunne palstojen sääntöjä.


      • Saqittarius

        Mitkä ilmoitukset sitten luotsille menee?


      • Oliko näin?
        Meni seriffille kirjoitti:

        Ja meni samalla moderoinnille, ylläpidon palkkamoderaattoreille, entisenä Eniron aikaisena seriffinä voi todella sanoa, että kun moderaattorit poistivat, niin sai seriffi sitä ihteään niskaansa välillä aika paljonkin.

        Yksi ongelma tuntuu vain pahentuneen viime vuosina, kirjoittajat eivät oikeasti enään tunne palstojen sääntöjä.

        Tämän ja monien monien muiden palstojen entinen sheriffi Rane Aaltonen kirjoitti, ettei sheriffit saaneet palkkaa, mutta oli itse kuulema saanut ylläpidon luvan siihen, että linkistään ohjautui sivuilleen, jossa esitteli yritystoimintaansa. Sai siis mainosta sille.


      • oikeatatietoa
        -hämmästyny- kirjoitti:

        Eikö ole hieman erikoista että kun YP poistaa luotsit saa p..skaa niskaan?
        Te siis toimitte suomi24:sen likaämpäreinä ja vielä ilmaiseksi.

        Keskustelun luotsit

        Luotsit huolehtivat siitä, että palstojen ilmapiiri pysyy hyvänä. Keskustelun luotsit ovat vapaaehtoisia palstalaisia, jotka auttavat ylläpitoa valvomaan keskustelujen sisältöä ja keskustelijoiden käyttäytymistä sekä poistamaan sääntöjen vastaisia viestejä keskustelupalstoilta.


        Jos palstalla on luotsi, palstan luotsin nimi näkyy palstan etusivulla palstakuvauksen yhteydessä. Luotsin kirjoittamat viestit keskustelupalstalle tunnistat siitä, että tämän rekisteröidyn nimimerkin perässä on pieni tähti (kts. Ikonit). Suomi24:n ylläpito valvoo keskustelupalstoja, joilla ei ole omaa luotsia.


        Hän poistaa asiattomia keskusteluviestejä ja siirtää palstalle kuulumattomat viestit oikeille palstoille. Luotsit voivat halutessaan siivota oman palstansa turhanpäiväisistä viesteistä, kuten tyhjistä tai lähes tyhjistä viesteistä. Luotsit eivät vastaa sivuston toimivuudesta tai teknisistä ongelmista, joten heille on turha antaa palautetta sivujen yleisestä toimivuudesta.


        Luotsit voivat myös lisätä nuppineuloja haluamiinsa viestiketjuihin. Nuppineulalla merkitty viestiketju on pysyvä ketju, joka näkyy aina palstan ensimmäisenä viestiketjuna. Halutessaan luotsi voi lisätä nuppineuloja useaan ketjuun. Luotsien ohella myös ylläpito voi lisätä nuppineuloja viestiketjuihin.


        Luotsit saavat käyttää harkintavaltaansa poistaessaan viestejä. Joillakin keskustelupalstoilla voi olla tiukempi linja kuin toisilla palstoilla ja tämä keskustelijoiden on hyväksyttävä. Luotsia ei kannata turhaan syyttää sensuroinnista, sillä poistetut viestit eivät useinkaan edusta keskustelun laadukkainta tasoa. Emme velvoita luotseja kommentoimaan toimiaan tai viestien poistoa palstalla. Yksittäisiä luotseja koskevat keskustelut voidaan poistaa keskustelupalstoilta. Epäasiallisesti käyttäytyvistä luotseista voi ilmoittaa Suomi24:n ylläpidolle palautelomakkeen kautta.


        Luotsi on ylläpidon valitsema palstan aktiivinen käyttäjä. Jos haluat hakea luotsiksi jollekin palstalle, sinun pitää täyttää luotsihakemus. Hakemuksen löydät kyseisen palstan Ilmoita asiaton viesti -lomakkeen yhteydestä. Klikkaa Haluatko tämän palstan luotsiksi -linkkiä ja kirjoita hakemukseen nimerkkisi ja se palsta, jonka luotsiksi haluaisit. Sinun tulee myös perustella, miksi juuri sinä olisit hyvä luotsi kyseiselle palstalle.


    • Kuten Suomi24 ylläpito omalla palstallaan sanoo:
      "Huom! Emme kommentoi palstalla viestien moderointiin liittyviä asioita. Moderointiperusteet löytyvät Suomi24:n säännöistä: http://www.suomi24.fi/opastus/s24/saannot/ "

      - Koskee myös tätä palstaa...

      Tämän palstan aiheeseen liittymättömät viestit poistetaan.

      Suomi24:n käyttöön liittyvissä pulmissa yms. auttaa:
      http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6055

      Kiitos

      • ???

        Nyt ei ihan valjennut. Jos poistopyyntö menee jollekin muulle kuin seriffille, mitä virkaa seriffillä sitten on?

        Minä olen aina luullut , että seriffi poistaa viestin.


      • Villekalle+1
        ??? kirjoitti:

        Nyt ei ihan valjennut. Jos poistopyyntö menee jollekin muulle kuin seriffille, mitä virkaa seriffillä sitten on?

        Minä olen aina luullut , että seriffi poistaa viestin.

        "Luotsit huolehtivat siitä, että palstojen ilmapiiri pysyy hyvänä. Keskustelun luotsit ovat vapaaehtoisia palstalaisia, jotka auttavat ylläpitoa valvomaan keskustelujen sisältöä ja keskustelijoiden käyttäytymistä sekä poistamaan sääntöjen vastaisia viestejä keskustelupalstoilta. "

        ja

        "Palstan luotsi tai ylläpito voi siirtää väärälle palstalle kirjoitetun viestin sille kuuluvalle palstalle tai poistaa viestin kokonaan. "

        http://www.suomi24.fi/opastus/keskustelu/ohjeet

        Eli luotsit voi poistaa mutta myös tarpeen mukaan siirtää sisältöä. Siis vaikkapa jos/kun vatipäät aloittaa aloittelija-palstalla linux vs. windows sodan niin ketjun voi poistaa tai heittä sodat-palstalle (minne se kuuluukin).


    • Jos sinulla on jotain valittamista Luotsin toiminnasta, niin lähetä Suomi24 ylläpidolle palaute ( http://www.suomi24.fi/palaute/lomake/ ). ÄLÄ kirjoita niitä tälle palstalle, ne poistetaan heti kun huomataan!

      Tämän palstan EI ole tarkoitus olla keskustelufoorumi Luotsien toiminnasta vaan keskustelupalsta "Apua aloittelijalle"!

      Lue tämän palstan ja Suomi24:n säännöt uudelleen!:
      http://www.suomi24.fi/opastus/s24/saannot/

      Lisäksi, en kommentoi palstalla viestien moderointiin liittyviä asioita (miksi poistin sen ja sen viestin?)!

      • Näin oli..

        Vanha luotsi siirsi viestit oikeille palstoille ja laitto tänne ilmoituksen siitä.Oli fiksu mies.


    • onko ihanaa :)

      Suomi24 on nyt saastunut. Miten luotsaat meitä eteenpäin? Eli availlaanko linkkejä normaalisiti vai skitsoillaanko. Kiitos oi ihana luotsimme :).

    • Jos ihmettelet mihin katosi jokin keskusteluketju, niin ehkä se on siirretty, joten käytä Keskusteluhakua löytääksesi sen...

    • kommenttia....

      Tarkoittaako luotsi siis, että asiattomiin avauksiin ei edes kannattaisi mennä kommentoimaan? Mistä tavallinen keskustelupalstan lukija voi tietää, mitä aloituksia kannattaa kommentoida? Toki aika usein asiattoman avauksen voi päätellä kielenkäytöstä, mutta ei välttämättä aina, kun Suomi24- keskustelupalsta on nimetön. Onko luotsin mielestä hölmöä käytöstä mennä verbaalisesti tuomitsemaan asiaton tekstisisältö näissä Suomi24- keskusteluissa vasta- argumentilla? Hölmöä; toki, on ainakin ja aina provosoitua asiattomista teksteistä ja itse häpeän, että usein olen provosoitunut, vaikka täysin asiattomat keskustelunavaukset pitäisi jättää huomiotta ja olla tekemättä itsestään pelleä menemällä väittelemään kirjoittelijoiden kanssa tai osallistumaan keskusteluihin, joiden aikeinakaan ei ole asiallinen mielipiteiden ilmaiseminen.

      Lisäksi kysyisin, että mitä ihan oikeasti voi tehdä, jos joku häiriintynyt roikkuu perässä keskustelupalstalta toiselle tässä Suomi24:a ihan oikeasti hyvin ikävällätavalla pelottelemassa ja häiritsemässä? Joku nimetön kirjoittaja tietysti, ja minulle siten, ei - missään - määrin- henkilöltä tuttu, siis... En todellakaan tiedä, että mistä joku minua pakkomielteisesti häiriköivä minut nimettömän aina näillä Suomi24- keskustelupalstoilla keskusteluissa löytää erityisen kiusansa kohteeksi, kun en omaa edes rekisteröityä nimimerkkiä tässä Suomi24:a, mutta niin vain on, ja se kyseinen minua Suomi24:a häiriköinyt häirikkö on mm. keksinyt minulle joitakin kummallisia itse keksimiään pilkkalempinimiä, takertuu herjaamaan keskusteluissa aina minua, on uhkaillut muunmuassa "laittavansa viesteihini läjän kirjoitusvirheitä" ( mitä on tapahtunutkin...) ja varmasti on myös pyytänyt poistattelemaan juuri minun aivan asiallisia tekstejäni kiusantekomielessä kaikista Suomi24- keskustelupalstakeskusteluista. Veikkaisin, että jos ja kun kyse on sen luokan häiriköinnistä, kuten kuvailen tässä, ei kyseessä kaiketi välttämättä enää voi olla edes mikään verraten harmiton, jollaiset ehkä vaan saavat jotakin sairasta nautintoa viattoman pilkkaamisesta ja pelottelusta keskustelupalstakeskusteluissa, vaan jokin todella ikävällä tavalla takertuja ja keskustelupalstaviestinnän vääristelijä ehkä kyseessä.

      Tietotekniikkaa en tunne, mutta jos nyt ainakin kaikki häiriköt karsisitte palstoiltanne, jotka käyttävät herjaavia rekisteröityjä nimimerkkejä, joissa usein on vielä kuvia. Ja pitäisitte huolen, ettei kaltaisteni viattomien keskustelijoiden kimppuun minkäänlainen keskustelupalstahäirikkö pääse keskustelupalstakeskusteluissa systemaattisesti pelottelemaan.:( En valitettavasti ehdi tai jaksa jokaisesta asiattomalta näyttävästä viestistä tehdä viestipoistopyyntöä, mutta mielestäni kaikilla teidän keskustelupalstoilla pitäisi olla valvoja, koska useat palstanne näkyvät olevan niin tukkeessa törystä, ettei monille palstoille viitsisi mitään edes mennä sanomaan, tai jos meneekin, niin siellä joko joutuu herjatuksi ja pelotelluksi, tai sitten häiriköt yrittävät provosoida asiattomaan kielenkäyttöön jatkuvalla systemaattisella asiattomien tuotosten postailuilla.

      • drfhsdthzdhradhr

        Sinun tyylin tunnistaa kyllä. Ei siinä IP-tunnisteita välttämättä tarvita, joskin se on hyödyksi. Jos nyt vain lopettaisit asiattomien viestien postauksen?


      • kommenttia...
        drfhsdthzdhradhr kirjoitti:

        Sinun tyylin tunnistaa kyllä. Ei siinä IP-tunnisteita välttämättä tarvita, joskin se on hyödyksi. Jos nyt vain lopettaisit asiattomien viestien postauksen?

        Jos nyt vaan ihan kuitenkin keskittyisitte metsästämään niitä oikeita palstahäiriköitä- ja psykopaattikirjoittajia tästä Suomi24:a, ettekä esimerkiksi vainoaisi viatonta Tietotekniikka- palstan tähän "Apua aloittelijalle"- osioon viestin kirjoittanutta minua, että jos sopisi, mikäli tuo viesti minulle oli?!? Jollet itse ole psykopaatti, joka minua on tässä Suomi24:a vainonnut palstalta toiselle, niin annan sellaisen vinkin, että voisitte selvittää, kuka _hullu_ tässä Suomi24:a näillä keskustelupalstoilla esimerkiksi rikkoo minun sananvapauttani vastaan, mm. muokkailemalla minun keskustelupalstaviesteihini sellaisia kirjoitusvirheitä, joita en itse tee; varmaankin syistä, jotta juuri minun postaamani viestit näyttäisivät mahdollisimman tyhmiltä ja noloilta tai naurettavilta... Kyseinen psykopaatti ihan eräällä toisella tän Suomi24:n palstalla taannoin myönsikin keskustelussa toimivansa niin, että muokkailee minun kirjoittamiini viattomiin keskustelupalstaviesteihin kirjoitusvirheitä, ja sellainen _ei_ taida olla ihan asiallista keskustelupalstakäytöstä, eikö niin; semminkin, kun minä en koskaan millään rekisteöidyllä nimimerkillä edes kirjoita, enkä siten itse voi poistattaa omia viestejäni, jos joku tulee herjaamaan tai pilkkaamaan minua näissä keskusteluissa?!

        Tarkoitatko kenties, etten tässä "Apua Aloittelijalle"- osiossa saisi kirjoittaa, jos tuo outo viesti minulle oli? Aloitus näyttää silmiini palstaluotsin laatimalta, ja otin siihen aiheeseen kantaa. Ja "tyyliltä" (mikäli viittaat kirjoitustyyliin?) ei voi "tunnistaa" mitään keskustelupalstakirjoittajaa tällaisilla nimettömillä palstoilla kuin tämä Suomi24, koska ikävän havaintoni näistä palstoista perusteella näemmä kuka tahansa häirikkö voi ronkkia viattomien kirjoittajien postaamien keskustelupalstaviestien sisältöä ja postailla tai rääpiä niitä mihin vain tai miten vain, jos kyseessä on nettihäirikkö...Itse olen ihmetellyt myös sitä näillä Suomi24- palstoilla, että miksei vihaviestien palstoille massapostittavien keskustelupalstahäiriköintitouhuun puututa ja sellaisia pystytä bannaamaan.


    • --?--

      "Jos asiaton viesti poistetaan, niin myös kaikki sen vastaukset (sisennettyinä ko. viestin alla) poistuvat, olivat ne sitten asiallisia tai asiattomia!"

      Kuinkas sitten ylläpito poistaa viestejä välistäkin?
      Se on nähty kymmeniä kertoja S24-sontatunkiolla, alkoholi-palstalla.

    • Vai niin!

      "Jos asiaton viesti poistetaan, niin myös kaikki sen vastaukset (sisennettyinä ko. viestin alla) poistuvat, olivat ne sitten asiallisia tai asiattomia!"

      Viestejäni ei poisteta, mutta siitä huolimatta Suomi24 ei suostu minun kirjoitella kommentteja, edes asiallisetkaan! Nyt saatiin selville koko asian, kiitos vaan!

    • kysymys luotsille

      Jos kannat huolta palstan asiallisuudesta ja siitäkin ettei toisia nimitellä niin miksi sinä tai ylläpito ei poista tuon "Windows 98 Asennus"-ketjussa
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11498894

      trollaavan tyypin viestejä, hän nimittelee/herjaa linuxisteja rikollisiksi, rahattomiksi urpoiksi. Trollaus on jo sinänsä syy poistaa viestejä koska tämä Apua Aloittelijoille-palsta EI ole mikään Sodat-palsta! Täällä tulisi käyttäytyä fiksusti eikä toisia nimitellen! Useita ilmiantoja kyseisen tyypin viesteistä tehty vaan eivät poistu sitten millään!

      • edellinen.

        Ne herjaavat trollausviestit on näköjään juuri poistettu, kiitos siitä ylläpidolle tai luotsille.


    • Noniin. Olen nyt virallisesti tämän palstan toinen Luotsi ja valvon viestien asiallisuutta. Katson tilanteen mukaan että onko viesti asiaton ja tälle palstalle kuulumaton. ( Siirrän tarvittaessa toiselle palstalle).

      Mukavaa kesää kaikille!

      • hyvä hyvä

        Hyvä, jospa saatais eräät trollit pysymään poissa täältä. Mukavaa kesää sullekin.


      • pentti nelonen

        Linux keskustelut kuuluvat luonnollisesti Linux erikoispalstoille, jossa on asiantuntevaa henkilöstöä vastaajina.
        Itsekin vaikutan siellä.


    • Siirtykääpä sodat palstalle kinastelemaan...

    • hmmm

      Demokraattisempaa olis ? jos viesti poistettas vasta kun riittävän
      moni on sen asiattomaksi kokenut ? ?
      ei jäis yhen "nutturapään" harteille ? ? ?

    • Tuossakin voi piillä tavallaan huijausmahdollisuus. Moni voi tarkoituksella sanoa että viesti on asiallinen vaikka näin ei ole. ( Sama homma on joskus tuossa peukutuksissa).

      • 0hm0

        Kyllä pitää antaa erikoiskiitokset palstan luotseille, käyttäjämääräthän ovat kolminkertaistuneet entisistä ajoista. Ja erityisesti huomioitavaa on, että asiantuntevia vastaajia on ilmestynyt sankoin joukoin palstalle!
        Yhteen väliinhän oli vaan vapunen vastaan muut.
        Jos jotain huomioita voisi esittää, niin palstahan ei ole isommin kinastelupaikka, joten tuon edelläkirjoitetun PuujalkaOravan viestin voisi toteuttaa käytännössä.
        Syystä että, aloittelija, jonka kysymys joutuu sodat-omaiseen reposteluun tällä palstalla, ei palaa enää ikinä paikalle.


    • =======>

      Alkaako laiskuus iskemään palstan luotseihin? Vai onko vapunen haukannut liian ison kakun palstoissa. Tällä palstalla on kohta täysi sotatila päällä.
      Selittelyt asiallisista viesteistä eivät kannata, palstan teema on jäsenöity selkeästi ylhäällä.

    • intomieliennemmin

      Vapuselle alkaa valta käymään päähän.
      Vai voiko Vapunen vastata, miksi poistat asiallisia kirjoituksia? Ainoa asia saattaa olla, että on eri mieltä kanssasi, tai koettaa tarkentaa niin usein epämääräisiä vastauksia.

    • Vain asiamattomat ja tuplaketjut/viestit poistetaan. Tuplaketjulla tarkoitan sitä että jos kysyä on lähettänyt saman kysymyksen toiselle palstalle niin poistan jommankumman koska se voi sotkea vastaajia ja itse kysyjää kun vastauksia voi tulla molempiin ketjuihin.

      Ja jos viesti häviää tältä palstalta niin se ei aina tarkoita sitä että se on poistettu vaan se voi olla siirretty toiselle palstalle.

      • kysyn vain

        Niinkuin tässä eaze.com-hommassa tänään ja eilen. Poistit asiallista ketjua.
        Itse et tiennyt oliko haitta vai ei, kun ilmiselvästi oli. Näinpä poistit kaikki siitä lähtien.
        Onko asiatonta olla eri mieltä kanssasi tai kyseenalaistaa johtopäätöksesi?


      • kysyn vain kirjoitti:

        Niinkuin tässä eaze.com-hommassa tänään ja eilen. Poistit asiallista ketjua.
        Itse et tiennyt oliko haitta vai ei, kun ilmiselvästi oli. Näinpä poistit kaikki siitä lähtien.
        Onko asiatonta olla eri mieltä kanssasi tai kyseenalaistaa johtopäätöksesi?

        Tuota ketjua ei ole poistettu.


    • Ei sitä ketjua ole poistettu vaan siirsin sen paremmalle alueelle kun asia on jo suuriltaosin käsitelty.

    • hei hei

      Eipä tuu paljoa enää kirjoteltua tälle foorumille. Mitä järkeäkään on, jos tulee vaan vittuiluviestejä?

    Ketjusta on poistettu 84 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe