Olin kerran kokouksessa tai kuuntelin saarnaa nauhalta.
En enää muista varmasti koska tästä on aikaa.
Saarnaaja opetti Pyhästä Hengestä. Sitten hän kysyi
kuulijoiltaan missä Jumala asuu. Sitten hän pyysi kuulijoita
näyttämään sormellaan missä Jumalan koti on. Kuulijat
näyttivät omaa ruumistaan. Saarnaaja oli tyytyväinen koska
kuulijat olivat ymmärtäneet opetuksen Jumalan asumuksesta.
Missä siis Jumala asuu tänä päivänä? Onko Jumalaa etsittävä
kaukaakin? Onko Jumalasi taivaassa saavuttamattomissa?
Kuinka silloin voit saada Jumalan tulemaan alas luoksesi? Vai
onko Jumala tullut jo luoksesi?
Toisessa ketjussa kirjoitin siitä kuinka Jumala oli Jeesuksessa.
Tahdoin sillä todistaa että Jeesus on Jumala lihassa ihmisenä.
Eräs kirjoittaja esitti kysymyksen viestini johdosta. Hän ehkä ajatteli
antavansa hyvän kysymyksen. Ja kyllä hänen kysymyksensä olikin hyvä.
Hän kysyi: "Eikö ole sinussa? Jumala on myös meissä!! "
Näin hän tarkoitti että Jumala ei ollut vain Jeesuksessa, vaan että Hän
on myös meissä ihmisissä. Hän ilmeisesti tarkoitti sanoa että Jeesus
Kristus oli tavallinen ihminen. Mutta Jeesus oli enemmän kuin ihminen.
Minä vastasin:
Kyllä, Jumala asuu seurakunnassaan ja yksilöuskovissa.
Jumala asuu temppelissään, Siinä olet oikeassa. Ja me
uskovat olemme Jumalan temppeli jossa Jumala asuu.
Mutta ero meidän ja Jeesuksen välillä on se että me
olemme temppeli jossa Jeesus asuu Henkensä kautta
tai paremmin sanottuna Jeesus asuu temppelissään
Pyhässä Hengessä; "Kristus teissä kirkkauden toivo".
Me ihmiset olemme siis Jeesuksen Kristuksen asunto.
Miten sitten Jeesus Kristus voi asua sinussa ja minussa?
Jumala on Henki. Kristus on Henki. Jeesus on Henki,
Jumala, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa. Hän tuli asumaan
temppeliinsa ensimmäisenä helluntaipäivänä Pyhässä
Hengessä. Tuolloin Isä ja Poika muuttivat asuntoonsa
(Joh 14:18,23, 1 Kor 3:16, 2 Kor 6:16). Pyhässä Hengessä
on siis Isä ja Poika. Tässä on kolminaisuus lyhyesti.
Jeesus lupasi Matt 28. luvun lopussa: "Minä olen teidän
kanssanne joka päivä maailmanaikojen loppuun asti."
Kuinka Jeesus Kristus voi olla kaikkien uskovien kanssa
kaikkina aikoina ja vielä samanaikaisesti?
Hän on Pyhässä Hengessä uskovissa ja uskovien kanssa.
Hän on myös Jumalan Sanassa koska Hän on Jumalan Sana
ja Sana on Jumala ja Henki ja elämä. Nyt Hän ei ole kanssamme
enää ihmisenä. Hän on kanssamme Kaikkivaltiaana ja kaikkiriittävänä
Herrana Jumalana.
Olet varmasti lukenut Joh 14-16 luvut sekä Apt 2. luvun.
Sieltä tästä asiasta voi lukea sekä Paavalin kirjeestä
Roomalaisille sen kahdeksas luku jakeet 9-11.
MISSÄ JUMALA ASUU?
47
568
Vastaukset
- ml213.
""Toisessa ketjussa kirjoitin siitä kuinka Jumala oli Jeesuksessa.
Tahdoin sillä todistaa että Jeesus on Jumala lihassa ihmisenä. ""
Joo, mutta sinun todistuksesi kalpenee JUMALAN todistuksen rinnalla. Vaikka JUMALA oli Jeesuksessa Kristuksessa, niin silti Jeesus Kristus ei muutu JUMALAKSI. Jeesus on edelleen JUMALAN Poika.
" Jos me otamme vastaan ihmisen todistuksen, niin ONHAN JUMALAN TODISTUS SUUREMPI. Ja tämä on JUMALAN todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa".
Niin, lopeta tuo turha höyryämisesi ja usko mitä JUMALA on aivoittanut ja ilmoittanut Pojastaan. Jeesuksesta Kristuksesta.- Il-Mari.
Minä vilpittömästi uskon sen mitä Jumala on ilmoittanu! Uskoisit sinäkin ml213 sen etkä koko ajan olisi Jeesuksen suuruutta vastaan. Oi kuinka SUURI HÄN ON!
Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Joh. 14:9
9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? - ml213.
Il-Mari. kirjoitti:
Minä vilpittömästi uskon sen mitä Jumala on ilmoittanu! Uskoisit sinäkin ml213 sen etkä koko ajan olisi Jeesuksen suuruutta vastaan. Oi kuinka SUURI HÄN ON!
(9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?Jes. 9:6
Niimpä. Hyvällä lapsella on monta nimeä tai tapaa kutsua. Onhan Jeesus mm herrain herra ja kuningasten kuningas jne..... Mutta, kuten tiedätkin, niin JUMALA määräsi, miten Jeesusta PITÄÄ kutsua JUMALAN Pojaksi. (Luuk)
Kuten huomannet tuosta Jesajan ilmoituksesta, niin eihän Poika ole Isä. Mutta, siitä lienemme täysin yhtä mieltä, miten JUMALA oli Jeesuksessa ja ilmensi myös itsensä. Samoin kuin ihminenkin voi kirkastaa JUMALAN ruumiissaan, mutta kumpikaan ei silti ole JUMALA. Il-Mari. kirjoitti:
9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?Suuri hän on, kun Isä on hänet — palvelijansa — suureksi tehnyt ja kasvattanut:
Jesaja 49
6 "hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun
p a l v e l i j a n i, - kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut
p a k a n a i n - v a l k e u d e k s i, - että - m i n u l t a - tulisi p e l a s t u s - maan ääriin asti."
Jesaja 52
13 "Katso, - m i n u n - p a l v e l i j a n i - menestyy, - h ä n
o n - n o u s e v a, - kohoava ja sangen - k o r k e a - oleva.
- Siellä se asuu
Jumala asuu ihmisten mielikuvituksessa. Ei missään muualla.
- nurinpäin
Mielikuvituksessa hyvinkin, aineettoman ja näkymättömän voi sanoa
asustavan vaikka paksussasuolessa,tai varpaankynnessä.
Jotkut kirjoittajat arvelelivat Jumalan istuskelevan valtaistuimellaan pilvien
takana ja kädellään lävistävän käärmeitä (Job). - jaikal.fi
Lue kotisivultani kuinka teoreettinen usko minulla on. Lue kuinka joku ihminen on minulle opettanut ja sanonut miten asiat ovat ja miten minut pitää uskoa. Kerronko minä sellaista vai jotakin muuta?
- ghrw
Jeesus asuu nykyään Töölönkadulla ja Jumala Hämeentiellä Helsingissä.
- alla onnen tähtien
Kiistaton Jumalan ja Jeesuksen asuinpaikka on Taivas. Tosin He asutelevat yhdessä ihmisten sydämmissä Pyhässä Hengessä, jos vain annetaan siihen asumiseen Heille LUPA!
* Jumala asuu paikassa, jonne kukaan ei taida tulla. Ykseys, kolmiyhteinen Jumala on pyhä pyhyydessään, jota kukaan ei voi katsoa, kuolisi siihen paikkaansa sen pyhyyden edessä, jota pyhyyttä Mooseksenkin kasvot säteili, vuorelta alas tullessan, ja peitti kasvonsa ettei kansa kuolisi. Nyt Jeesus on lihaksi tullut Jumala, jonka nähdessämme, näemme Jumalan , ja muuta meille ei koskaan näytetä Jumalasta. " Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän" .
* Yleisesti käsiitäessä Jumalan asuinpaikan, niin Hän asuu kaikkialla, ei ole tilaa, ei ainetta, missä ei Jumala olisi.
* Kun kaikki luotiin tyhjästä, kun MITÄÄN ei ollut, silloin Jumala loi, itsestään kaiken mikä nähdään ja ei nähdä, näkyväiset ja näkymättömät. Jumala on koko maailmakakkeus, Hän on taivaat, iankaikkisuus, ja kaikki mitä ikinään on, siellä on Jumala. Siksi todellista tyhjyyttä ei ole koskaan edes ollut, koska Jumala on aluton ja loputon. Hän oli siellä meidän olettamassamme ei-mitään.tyhyydessä!
* Sanallaan Hän loi ihan kaiken, " Hän sanoi sanansa, ja katso, siinä ne olivat." Näin siis Jumala asuu kaikkialla !Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jumala asuu paikassa, jonne kukaan ei taida tulla. Ykseys, kolmiyhteinen Jumala on pyhä pyhyydessään, jota kukaan ei voi katsoa, kuolisi siihen paikkaansa sen pyhyyden edessä, jota pyhyyttä Mooseksenkin kasvot säteili, vuorelta alas tullessan, ja peitti kasvonsa ettei kansa kuolisi. Nyt Jeesus on lihaksi tullut Jumala, jonka nähdessämme, näemme Jumalan , ja muuta meille ei koskaan näytetä Jumalasta. " Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän" .
* Yleisesti käsiitäessä Jumalan asuinpaikan, niin Hän asuu kaikkialla, ei ole tilaa, ei ainetta, missä ei Jumala olisi.
* Kun kaikki luotiin tyhjästä, kun MITÄÄN ei ollut, silloin Jumala loi, itsestään kaiken mikä nähdään ja ei nähdä, näkyväiset ja näkymättömät. Jumala on koko maailmakakkeus, Hän on taivaat, iankaikkisuus, ja kaikki mitä ikinään on, siellä on Jumala. Siksi todellista tyhjyyttä ei ole koskaan edes ollut, koska Jumala on aluton ja loputon. Hän oli siellä meidän olettamassamme ei-mitään.tyhyydessä!
* Sanallaan Hän loi ihan kaiken, " Hän sanoi sanansa, ja katso, siinä ne olivat." Näin siis Jumala asuu kaikkialla !Raamattu ei sano että "kaikki luotiin tyhjästä", vaan Raamattu sanoo että "kaikki on luotu Jumalan sanan voimasta, Jumalan sanalla." Älkää levittäkö valheellista tietoa siitä! [2. Piet. 3:5]
- alla on.täht.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sanallaan Hän loi ihan kaiken, " Hän sanoi sanansa, ja katso, siinä ne olivat." Näin siis Jumala asuu kaikkialla !Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
Jumalan paikka on Taivaassa, ihmisten maassa.
Il-Mari.kirjoitti 30.11.2012 klo 16:05 mm. näin:
>"Minä vilpittömästi uskon sen mitä Jumala on ilmoittanu! Uskoisit sinäkin ml213 sen etkä koko ajan olisi Jeesuksen suuruutta vastaan. Oi kuinka SUURI HÄN ON!"<
Kukaan ei ole kieltänyt, etteikö Jeesus olisi suuri, mutta Raamattu ei missään vaadi TUNNUSTAMAAN ja uskomaan häntä Jumalaksi, vaan Jumalan pojaksi, ylipapiksi ja välimieheksi:
Yksikään apostoleista eivät jaikalin ja Il.Marin tavalla Jeesusta Jumalaksi saarnanneet. Jaikalin ja Il.Marin evankeliumi on selvästi "toista evankeliumia" kuin mitä apostolit levittivät:
Johannes 20
31 "mutta nämä ovat kirjoitetut, että te - u s k o i s i t t e,
että - J e e s u s - on - K r i s t u s, - J u m a l a n
P o i k a, - ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä."
Apostolien teot 9
20 "Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että - h ä n - o n - J u m a l a n - P o i k a."
2. Korinttolaiskirje 1
19 "Sillä - J u m a l a n - P o i k a, - K r i s t u s - J e e s u s, jota me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen "on" ja "ei", vaan hänessä tuli "on".'
Heprealaiskirje 4
14 "Kun meillä siis on - s u u r i - y l i m m ä i n e n
p a p p i, - läpi taivasten kulkenut, - J e e s u s,
J u m a l a n - P o i k a, - niin - p i t ä k ä ä m m e - k i i n n i
t u n n u s t u k s e s t a."
1. Johanneksen kirje 4
15 "Joka - t u n n u s t a a, - että - J e e s u s - o n
J u m a l a n - P o i k a, - h ä n e s s ä - J u m a l a -
p y s y y, - ja - h ä n - J u m a l a s s a."
1. Johanneksen kirje 5
5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"- asiastakyse
Ekivaari. Aivan oikein on kertoa ja julistaa Jeesusta Jumalan Poikana, jota Hän todella on. Mutta on väärin julistaa ja kertoa Jumalan Pojan, joka TULI taivaasta, Jumalan luota, olevan miehen siittämä ihminen.
Tästä näsissä taisteluissa on kyse, eikä siitä, pitääkö Jeesus julistaa Jumalaksi, joka Hän tosin on, koska on Isän olevaisuutta. Siis, Jeesus on Jumalan Pyhän Hengen kautta tänne siittynyt Ihmisen ja Jumalan Poika. Jeesus on Jumalan Sana, Jumala, meidän Herramme.
Vain Jumalan Poika antaa meille uskon ja se usko antaa tiedon, että Jeesus, Jumalan Poika, on Jumala. Hän TULI taivaasta lihaksi, eli ihmiseksi.
Niinpä niin. Tiedetään kyllä, jo apostolit tiesivät, että Isän lähettämä Jeesus tuli ollakseen "on", mutta trinitaarien Jeesus tuli ollakseen "on" ja "ei":
2. Korinttolaiskirje 1
19 "Sillä - J u m a l a n - P o i k a, - K r i s t u s - J e e s u s, jota me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen "on" ja "ei", vaan hänessä tuli "on".'- asiastakyse
Jeesus on jokaiselle uskovaiselle ON. Hän on Herramme, joka TULI taivaasta, palasi takaisin, jätti evankeliumin ja lähetti Pyhän Henkensä. Hän on ainoa Välimies meidän ja Jumalan välillä. Hän on sisimmässä majassa Ylimäinen pappimme.
Pyhä Henki on nyt muistuttamassa kaikesta siitä, mitä Jeesus opetti. Pyhä Henki muistuttaa, nuhtelee, lohduttaa ja johdattaa meitä Sanalla sisimpään majaan, jossa kaikki synnit on anteeksi annettu ja jossa ei enää Uhria tarvita. - oppia ikä kaikki
Jeesus ei voinut tulla alas kansansa luokse Jumalana, sillä Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt, eikä voi nähdä...siksi Jumala syntyi ihmisen Pojaksi, että hänelle pystyi sanomaan käsipäivää, ja hänen kanssaan voitiin mennä kalaan, ja istua ruokailemassa.
Mutta s a a t a n a l l e, Jeesus ilmaisi itsensä, koska he tuntivat hänet. " Me tunnemme sinut, kuka olet sinä Jumalan Pyhä..
Hänelle hän sanoi: " Älä kiusaa Herraa sinun Jumalaasi"
ja " Kumarra Herraa sinun Jumalaasi" Lusiferin Jumala ja Isä oli Jeesus Kristus, ja hän tunsi ja tiesi tämän... mutta kapinahenki ei sallinut kumartaa Jumalaa,..hän vaati Jeesusta kumartamaan itseään...mutta Jeesus ei ollut tyhmä, vaan oli omaksi ja meidän hyväksemme viisas.
Jeesus paljasti aina itsensä silloin tällöin. Mutta Jeesus alensi itsensä, ja kun hänet vedettiin ylös Isänsä tykö, hänet ylennettiin taas Jumalaksi..mutta on silti veljemme, lihaa ja verta.
- sattuuhan sitä
Jaikal, todistit Jumalastamme, Jeesuksesta Kristuksesta vääriin, sillä hän on lijaa ja luita, ei Henki....sillä Hengellä ei ole lihaa eikä luita, niinkuin näette minulla (Jeesuksella) olevan"
Ja sen jälkeen opetuslapset tunnustelivat häntä. Mutta saat anteeksi, sillä olet tietämättäsi Hänet henkeksi tehnyt...et tahallasi etkä riidanhalusta? terv. benediBenedi, lainaamaasi Luukas 24:39 jaetta arvostetuimmat UT;n tutkijat pitävät väärennettynä ja myöhemmin kirjoituksiin lisättynä, koska se on ristiriidassa mm. Pietarin ja Paavalin opetuskirjeiden kanssa:
Luukas 24
39 "Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
1. Korinttolaiskirje 15
44 "kylvetään sielullinen ruumis, - n o u s e e
h e n g e l l i n e n - r u u m i s. - Jos kerran on sielullinen ruumis, niin - o n - m y ö s - h e n g e l l i n e n. (ruumis)
50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."
1. Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta
t e h t i i n - e l ä v ä k s i - h e n g e s s ä,
19 j o s s a - h ä n - m y ö s - m e n i - p o i s j a
saarnasi vankeudessa oleville - h e n g i l l e,"
Jos kenellä on tähän Uuden testamentin ristiriitaan joku muu selvitys kuin UT;n tutkijoilla, niin ole hyvä ja selitä, voiko sitä apostolien selitykseen mitenkään soveltaa?- asiastakyse
ekivaari kirjoitti:
Benedi, lainaamaasi Luukas 24:39 jaetta arvostetuimmat UT;n tutkijat pitävät väärennettynä ja myöhemmin kirjoituksiin lisättynä, koska se on ristiriidassa mm. Pietarin ja Paavalin opetuskirjeiden kanssa:
Luukas 24
39 "Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
1. Korinttolaiskirje 15
44 "kylvetään sielullinen ruumis, - n o u s e e
h e n g e l l i n e n - r u u m i s. - Jos kerran on sielullinen ruumis, niin - o n - m y ö s - h e n g e l l i n e n. (ruumis)
50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."
1. Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta
19 j o s s a - h ä n - m y ö s - m e n i - p o i s j a
saarnasi vankeudessa oleville - h e n g i l l e,"
Jos kenellä on tähän Uuden testamentin ristiriitaan joku muu selvitys kuin UT;n tutkijoilla, niin ole hyvä ja selitä, voiko sitä apostolien selitykseen mitenkään soveltaa?Tarkoitatko ekivaari, että Raamatussa on vain yksi paikka, jossa kerrotaan Jeesuksen nouseen lihan ruumiissa ylös? Ei, kyllä niitä ilmoituksia löytyy useista. Esim. tämä, Jossa Jeesus käskee epäuskoisen Tuomaan kokeilla haavojaan, jotka lyötiin Häneen ristiinnaulitsemisen yhteydessä:
Johannes 20
24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä. - asiastakyse
asiastakyse kirjoitti:
Tarkoitatko ekivaari, että Raamatussa on vain yksi paikka, jossa kerrotaan Jeesuksen nouseen lihan ruumiissa ylös? Ei, kyllä niitä ilmoituksia löytyy useista. Esim. tämä, Jossa Jeesus käskee epäuskoisen Tuomaan kokeilla haavojaan, jotka lyötiin Häneen ristiinnaulitsemisen yhteydessä:
Johannes 20
24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.Pyhät nousivat maailman kaikkeuden suurimmassa tapahtumassa haudoistaan ruumiineen. Kuka minkäkin aikaa oli haudassaan maannut ja missä vaiheessa ruumiin lahoaminen jo olikin, Jumalan Voima muutti ruumiit eläviksi ja lahoaminen katosi. Niin valtava on Jumalan Voima.
Matteus 27
50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika". - gggggfffff
asiastakyse kirjoitti:
Pyhät nousivat maailman kaikkeuden suurimmassa tapahtumassa haudoistaan ruumiineen. Kuka minkäkin aikaa oli haudassaan maannut ja missä vaiheessa ruumiin lahoaminen jo olikin, Jumalan Voima muutti ruumiit eläviksi ja lahoaminen katosi. Niin valtava on Jumalan Voima.
Matteus 27
50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika".meinaako asiastak. että Jumala tekee syntisestä mädäntyneestä ruumiista uuden iankaikkisruumiin eikä voi tehdä sitä kuten Jumala itse tahtoo?
- asiastakyse
gggggfffff kirjoitti:
meinaako asiastak. että Jumala tekee syntisestä mädäntyneestä ruumiista uuden iankaikkisruumiin eikä voi tehdä sitä kuten Jumala itse tahtoo?
Olen saanut taivaasta oikeuden uskoa kaiken sen, minkä Pyhät Kirjoitukset, eli Raamattu Ilmoittaa.
Raamattu Ilmoittaa pyhien nouseen haudoistaan Jeesuksen ristiinnaulitsemisen yhteydessä. He ilmestyivät sen jälkeen monille.
Jeesuskin ilmetyi ruumiissaan ylösnousemisen jälkeen ja siksi sanoi epäilevälle Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen". - hyih!
asiastakyse kirjoitti:
Olen saanut taivaasta oikeuden uskoa kaiken sen, minkä Pyhät Kirjoitukset, eli Raamattu Ilmoittaa.
Raamattu Ilmoittaa pyhien nouseen haudoistaan Jeesuksen ristiinnaulitsemisen yhteydessä. He ilmestyivät sen jälkeen monille.
Jeesuskin ilmetyi ruumiissaan ylösnousemisen jälkeen ja siksi sanoi epäilevälle Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen"." ruumiin hajoaminen katosi"< asiastakyse.
Kauheaa soopaa ja jumalatonta kirjoitusta.
- Vuorijumalat
Eikös ne Jumalat asu vuorilla? Ainakin ennen ja vielä tänäänkin monet uskonnot ovat sitä mieltä. Kristinuskon Jumalakin asui joskus vuorilla. Tämä tulee hyvin ilmi VT:n teksteistä.
On maallisia ruumiita ja on hengellisiä ruumiita. On maallisia hautoja ja on hengellisiä hautoja. Maalliset ruumiit ovat maallisissa haudoissa ja hengelliset ovat hengellisissä.
Luukas 12
34 "Sillä missä teidän aarteenne on, siellä on myös teidän sydämenne."
Jos raha ja tavara tai joku rakas ihminen on kenen aarteena, hänessä ovat myös fanin sydän ja ajatukset. Jumalan silmissä kaikki maalliset ovat, 'hautoja'.asiastakyse kirjoitti mm. 1.12.2012 klo 07:38
>"Ekivaari. Aivan oikein on kertoa ja julistaa Jeesusta Jumalan Poikana, jota Hän todella on. Mutta on väärin julistaa ja kertoa Jumalan Pojan, joka TULI taivaasta, Jumalan luota, olevan miehen siittämä ihminen."<
Vastaan jotta en ole sanonut taivaasta Isän lähettämän Jumalan pojan olevan miehen siittämä, vaan olen julistanut samaa mitä Jeesus itse ja apostolit opettivat että:
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Takuuvarmasti Jeesuksessakin oli miehen siittämää lihaa ja verta se liha, minkä Maria synnytti Daavidin siemenestä. Ja Isän Jumalan tahdosta pyhyyden hengen puolesta syntynyt Jeesus Kristus on se, joka syntyy jokaisen Jumalan tahtoa tekevän ihmisen puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä uskossa,
[Matt.12:48-50; Mark.3:33-35; Lk.8:21]
Roomalaiskirje 1
2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa,
3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen (lihan puolesta) syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme,"
Mutta koska kirjoitusten mukaan "liha ei mitään hyödytä", ei lihaan mukaan tunteminenkaan ole tarpeellista [2.Kor.5:16] eikä pelastuskysymys, vaan Raamattu sanoo hänen syntyperänsä jäävän kertomattomaksi, [Ap. t. 8:33] jonka tähden apostolit käskivät pysymään erossa hyödyttömistä lihallisten sukupolvien laskemisesta sukuluetteloiden tutkimisesta, [1.Tim.1:4; Tit.3:9]- asiastakyse
Takuuvarmasti ekivaari Jeesus on Raamatun Ilmoituksen mukaan Pyhän Hengen siittämä. Pyhä Henki VARJOSTI neitsyen ja näin Jeesus TULI taivaasta neitsyen kohtuun ja kehittyi lapseksi, joka oli alun alkaenkin se Poika, joka meille/meidän tähtemme tänne synty ja oli Väkeävä Jumala, Rauhan Ruhtinas, Neuvonantaja......ja meidän Herramme.
- päässä asuu
Ihmisen pään sisällä. Jumala on yhtä sekaisin kuin pään omistajakin.aina
Mohikaani:
"Kun kaikki luotiin tyhjästä, kun MITÄÄN ei ollut,...."
Miksi hylkäät oman teoriasi? Olet monesti todennut, ettei mitään voi tulla tyhjästä ja ettei täydellistä tyhjiötä voi olla olemassa.
Olen ollut kanssasi samaa mieltä. Tiede on samaa mieltä kanssamme. Materiaa (ja energiaa) ei voi luoda eikä hävittää.
Kannattaa pysyä ilmiselvässä tosiasiassa. Kaikkein pöllöintä on muuttaa mielipidettään siksi,että sataako tänään vai ei.
Ja henki (tajunta) asuu meissä jokaisessa Homo Sapiens lajin ihmisessä. Se on ilmeistä. Empiirisen kokemuksenkn perusteella.
> MISSÄ JUMALA ASUU?<
korkeudessa ja pyhyydessä
ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki
Jes 57:15- jaikal.fi
>>>korkeudessa ja pyhyydessä
Jes 57:15 jaikal.fi kirjoitti:
>>>korkeudessa ja pyhyydessä
Jes 57:15>Kuinka lähelle Jumala tuli sinua Kristuksessa Jeesuksessa<
Niin lähelle, että Hän on minussa, ja minä Hänessä.
Me olemme yhtä. Näin Sana sanoo,
ja näin myös Pyhä Henki minussa todistaa.
Mutta sitten elämässä on hetkiä, jolloin tämä
Ykseys, Sanan totuus, Pyhän Hengen osallisuus
tulee erittäin konkreettiseksi.
Joskus olen ollut hengellisessä kokouksessa,
joka on jo loppunut, kukaan ei enää puhu,
kukaan ei enää veisaa kiitosvirsiä,
kukaan ei rukoile. Mutta. Pyhä Henki
on niin voimallisesti läsnä tuossa tilassa,
että ihmiset vain istuvat penkeissään.
Kukaan ei lähde mihinkään.
Tilaisuuden vetäjä sanoo yhä uudestaan,
että tilaisuus on päättynyt. Mutta kukaan
ei halua lähteä pois Herran Kirkkauden läsnäolosta.
Sitten hiukan toisenlainen tapaus.
Kerran kotonamme oli pieni rukouskokous.
Läsnä oli ehkä vajaa kymmenen henkeä.
Minä hiukan säestin uruilla, ja lauloimme Hallelujaa-laulua.
Yht'äkkiä minä koin, kuinka Jumalan Pyhä Henki laskeutui
tuohon tilanteeseen hyvin voimakkaasti.
Jumalan Pyhyys laskeutui tuohon tilanteeseen
niin voimakkaasti, että minä jotenkin koin itseni
kelvottomaksi säestämään tuossa tilanteessa.
Mutta sitten eräs rouva kuiskasi ylistyslaulun lomasta:
"Jatketaan vielä".
Minä asetin arasti sormeni takaisin koskettimille,
ja jatkoin säestystä. Jumalan läsnäolo tuli aina vaan
konkreettisemmaksi. Yhtäkkiä eräs nuorempi naishenkilö
alkoi itkeä todella voimakkaasti.
Me muut jatkoimme: "Haalleluuuujaaaaaaa ......
Haalleluuuuuujaaaaaaa ....."
Jumalan Pyhä Henki oli läsnä erittäin konkreettisesti.
Jokainen solu minussa tiesi, että Hän on läsnä.
Lopulta lopetimme tuon laulun.
Oli hiljaista. Kunnes tuo nuorempi nainen,
edelleen voimakkaasti itkien sanoi:
"Minä ... minä .... näin ... Jeesuksen.
Hän seisoi tuossa kohtaa,
ja Hänen kätensä olivat ojennetut meitä kohti,
ja Hän siunasi meitä."
Ja nainen jatkoi itkemistään.
Ehkä kuitenkin kaikkein läheisin tuntuma
Jeesuksen läsnäolosta minulla on tilanteesta,
jossa tämä heikko ruoko (kalamos) oli oikeastaan jo katkennut.
Minä olin käynyt läpi kriittisen leikkauksen.
Ja muutamaa päivää myöhemmin minä melkein kuolin.
Juuri ja juuri minut ehdittiin leikata uudestaan.
Mikä oli ihme jo sinänsä, vaikka potilashuoneeni
oli aivan leikkaussalia vastapäätä.
Oma erikoiskirurgi "sattui" juuri silloin
valtavan isolta sairaala-alueelta juuri tuohon
rakennukseen, tuohon käytävään jne.
Jäin vielä henkiin. Mutta olin hirvittävissä kivuissa.
Tuntui kuin jokainen soluni tekisi kuolemaa.
Kipupistoksista ei oikein ollut mitään apua.
En pystynyt tietenkään syömään enkä juomaan.
Päivät ja viikot kuluivat tuskan täyttämänä.
Jopa kirjaimellisesti tuskasta kiemurrellen.
En pysynyt enää hereillä kuin hetken,
kun minua käytiin katsomassa.
Seurakunta rukoili. Ja kotiseurakuntani
saarnaaja kävi monestikin minua katsomassa.
Sairaalapappikin kävi pyynnöstäni minua katsomassa,
mutta ei hänestä oikein paljon iloa ollut.
Jaksoin kuitenkin kiittää ja siunata hänet.
Lopulta eräs sairaanhoitaja sanoi minulle
kipupistosta taas antaessaan:
"Jos sinä et ala syödä ja juoda,
niin et sinä koskaan ....".
Minä jäin miettimään noita sanoja.
Minähän olen letkuissa ja teen kuolemaa.
En minä pysty edes ajattelemaan syömistä.
Seuraavana yönä minä sanoin Jeesukselle,
että kyllähän Sinä kuulit mitä hoitaja sanoi.
Ja Jeesuksen nimessä minä nousin sängystäni ylös,
ja astuin huoneestani sairaalan käytävälle.
On kuin ihan uusi maailma olisi auennut.
Olin niin pitkään jo viettänyt tuskan täyteisiä
päiviä ja öitä yksinäisessä huoneessani
tuskien täyttämässä vuoteessani. Mutta nyt minä kävelin.
Pitkin sairaalan käytävää edestakaisin.
Minä ja letkuteline käytävän päähän ja takaisin ja hiljalleen uudestaan.
Näin yöhoitajia. Pyysin sellaisen erikoistuolin huoneeseeni,
jotta voisin siinä mahdollisesti istua.
Sellainen tuotiin ja minä istuin. Sekin tuntui taivaalliselta.
Istua tuolissa. Sitten kaivoin tai ehkä pyysin hoitajia
kaivamaan kaaapistani vaimoni tuoman äänitteen ja korvalappustereot,
ja pistin kasetin soimaan:
"Yksin en kulje, en hetkeäkään,
vierelläin aina mä Jeesuksen nään ... "
Lukemattomia kertoja olin tuon kasetin kuunnellut,
mutta nyt jokainen sana ja jokainen sävel
tuli kuin osaksi minua.
Tajusin niin konkreettisesti sen,
että minä en ole hetkeäkään ollut yksinäni tuossa huoneessani.
Elämä ikäänkuin virtasi minuun. Ja Hän on tuo Elämä.
Tuon yön jälkeen,
minä en tarvinnut enää yhtään ainoaa kipupistosta,
minä aloin hiljalleen syödä ja juoda.
Ravintoletku ja tiputus postettiin
ja minä pääsin muutamien päivien jälkeen kotiin.
Odottamaan kutsua seuraavaan leikkaukseen.- jaikal.fi
kalamos kirjoitti:
>Kuinka lähelle Jumala tuli sinua Kristuksessa Jeesuksessa<
Niin lähelle, että Hän on minussa, ja minä Hänessä.
Me olemme yhtä. Näin Sana sanoo,
ja näin myös Pyhä Henki minussa todistaa.
Mutta sitten elämässä on hetkiä, jolloin tämä
Ykseys, Sanan totuus, Pyhän Hengen osallisuus
tulee erittäin konkreettiseksi.
Joskus olen ollut hengellisessä kokouksessa,
joka on jo loppunut, kukaan ei enää puhu,
kukaan ei enää veisaa kiitosvirsiä,
kukaan ei rukoile. Mutta. Pyhä Henki
on niin voimallisesti läsnä tuossa tilassa,
että ihmiset vain istuvat penkeissään.
Kukaan ei lähde mihinkään.
Tilaisuuden vetäjä sanoo yhä uudestaan,
että tilaisuus on päättynyt. Mutta kukaan
ei halua lähteä pois Herran Kirkkauden läsnäolosta.
Sitten hiukan toisenlainen tapaus.
Kerran kotonamme oli pieni rukouskokous.
Läsnä oli ehkä vajaa kymmenen henkeä.
Minä hiukan säestin uruilla, ja lauloimme Hallelujaa-laulua.
Yht'äkkiä minä koin, kuinka Jumalan Pyhä Henki laskeutui
tuohon tilanteeseen hyvin voimakkaasti.
Jumalan Pyhyys laskeutui tuohon tilanteeseen
niin voimakkaasti, että minä jotenkin koin itseni
kelvottomaksi säestämään tuossa tilanteessa.
Mutta sitten eräs rouva kuiskasi ylistyslaulun lomasta:
"Jatketaan vielä".
Minä asetin arasti sormeni takaisin koskettimille,
ja jatkoin säestystä. Jumalan läsnäolo tuli aina vaan
konkreettisemmaksi. Yhtäkkiä eräs nuorempi naishenkilö
alkoi itkeä todella voimakkaasti.
Me muut jatkoimme: "Haalleluuuujaaaaaaa ......
Haalleluuuuuujaaaaaaa ....."
Jumalan Pyhä Henki oli läsnä erittäin konkreettisesti.
Jokainen solu minussa tiesi, että Hän on läsnä.
Lopulta lopetimme tuon laulun.
Oli hiljaista. Kunnes tuo nuorempi nainen,
edelleen voimakkaasti itkien sanoi:
"Minä ... minä .... näin ... Jeesuksen.
Hän seisoi tuossa kohtaa,
ja Hänen kätensä olivat ojennetut meitä kohti,
ja Hän siunasi meitä."
Ja nainen jatkoi itkemistään.
Ehkä kuitenkin kaikkein läheisin tuntuma
Jeesuksen läsnäolosta minulla on tilanteesta,
jossa tämä heikko ruoko (kalamos) oli oikeastaan jo katkennut.
Minä olin käynyt läpi kriittisen leikkauksen.
Ja muutamaa päivää myöhemmin minä melkein kuolin.
Juuri ja juuri minut ehdittiin leikata uudestaan.
Mikä oli ihme jo sinänsä, vaikka potilashuoneeni
oli aivan leikkaussalia vastapäätä.
Oma erikoiskirurgi "sattui" juuri silloin
valtavan isolta sairaala-alueelta juuri tuohon
rakennukseen, tuohon käytävään jne.
Jäin vielä henkiin. Mutta olin hirvittävissä kivuissa.
Tuntui kuin jokainen soluni tekisi kuolemaa.
Kipupistoksista ei oikein ollut mitään apua.
En pystynyt tietenkään syömään enkä juomaan.
Päivät ja viikot kuluivat tuskan täyttämänä.
Jopa kirjaimellisesti tuskasta kiemurrellen.
En pysynyt enää hereillä kuin hetken,
kun minua käytiin katsomassa.
Seurakunta rukoili. Ja kotiseurakuntani
saarnaaja kävi monestikin minua katsomassa.
Sairaalapappikin kävi pyynnöstäni minua katsomassa,
mutta ei hänestä oikein paljon iloa ollut.
Jaksoin kuitenkin kiittää ja siunata hänet.
Lopulta eräs sairaanhoitaja sanoi minulle
kipupistosta taas antaessaan:
"Jos sinä et ala syödä ja juoda,
niin et sinä koskaan ....".
Minä jäin miettimään noita sanoja.
Minähän olen letkuissa ja teen kuolemaa.
En minä pysty edes ajattelemaan syömistä.
Seuraavana yönä minä sanoin Jeesukselle,
että kyllähän Sinä kuulit mitä hoitaja sanoi.
Ja Jeesuksen nimessä minä nousin sängystäni ylös,
ja astuin huoneestani sairaalan käytävälle.
On kuin ihan uusi maailma olisi auennut.
Olin niin pitkään jo viettänyt tuskan täyteisiä
päiviä ja öitä yksinäisessä huoneessani
tuskien täyttämässä vuoteessani. Mutta nyt minä kävelin.
Pitkin sairaalan käytävää edestakaisin.
Minä ja letkuteline käytävän päähän ja takaisin ja hiljalleen uudestaan.
Näin yöhoitajia. Pyysin sellaisen erikoistuolin huoneeseeni,
jotta voisin siinä mahdollisesti istua.
Sellainen tuotiin ja minä istuin. Sekin tuntui taivaalliselta.
Istua tuolissa. Sitten kaivoin tai ehkä pyysin hoitajia
kaivamaan kaaapistani vaimoni tuoman äänitteen ja korvalappustereot,
ja pistin kasetin soimaan:
"Yksin en kulje, en hetkeäkään,
vierelläin aina mä Jeesuksen nään ... "
Lukemattomia kertoja olin tuon kasetin kuunnellut,
mutta nyt jokainen sana ja jokainen sävel
tuli kuin osaksi minua.
Tajusin niin konkreettisesti sen,
että minä en ole hetkeäkään ollut yksinäni tuossa huoneessani.
Elämä ikäänkuin virtasi minuun. Ja Hän on tuo Elämä.
Tuon yön jälkeen,
minä en tarvinnut enää yhtään ainoaa kipupistosta,
minä aloin hiljalleen syödä ja juoda.
Ravintoletku ja tiputus postettiin
ja minä pääsin muutamien päivien jälkeen kotiin.
Odottamaan kutsua seuraavaan leikkaukseen.Sinun todistus on siunaava ja uskoa nostava.
Sinä todistat kokemuksiasi tällä palstalla ja kirjoitat
hyvin. Koska kirjoitat jo julkisesti, kirjoita kotisivullesikin
näitä todistuksia. En ole vielä löytänyt sieltä henkilökohtaisia
todistuksiasi. Olenko etsinyt huonosti vai eikö niitä siellä ole?
Jos ei ole vielä, toivottavasti ne ilmestyvät sivullesi talven aikana.
Jeesukselle itsensä antaminen on osaksi myös itsensä ihmisille
antamista. Siksi minä kerron omalla sivustollani erittäin
henkilökohtaisiakin asioita. Näin usko Jeesukseeen konkretisoituu
uskosta osattomalle lukijalle. Uskovat tietävät että Herran kanssa
voi elää ja vaeltaa ja että Hän vaikuttaa konkreettisesti meidän
uskovien elämässä. Mutta uskosta osattomille tulee antaa näitä
todistuksia jotka osoittavat että kristinusko ei ole vain yksi teoreettinen
uskonto monien uskontojen joukossa. Näin minä olen kokenut aina,
niin kauan kuin olen ollut uskossa. Todistuksiamme kyllä pilkataan
mutta on siellä aina joku joka on Herran kutsussa ja saa siunausta
todistustemme kauttaa. Näin minä uskon ja siksi minä puhun/kirjoitan. jaikal.fi kirjoitti:
Sinun todistus on siunaava ja uskoa nostava.
Sinä todistat kokemuksiasi tällä palstalla ja kirjoitat
hyvin. Koska kirjoitat jo julkisesti, kirjoita kotisivullesikin
näitä todistuksia. En ole vielä löytänyt sieltä henkilökohtaisia
todistuksiasi. Olenko etsinyt huonosti vai eikö niitä siellä ole?
Jos ei ole vielä, toivottavasti ne ilmestyvät sivullesi talven aikana.
Jeesukselle itsensä antaminen on osaksi myös itsensä ihmisille
antamista. Siksi minä kerron omalla sivustollani erittäin
henkilökohtaisiakin asioita. Näin usko Jeesukseeen konkretisoituu
uskosta osattomalle lukijalle. Uskovat tietävät että Herran kanssa
voi elää ja vaeltaa ja että Hän vaikuttaa konkreettisesti meidän
uskovien elämässä. Mutta uskosta osattomille tulee antaa näitä
todistuksia jotka osoittavat että kristinusko ei ole vain yksi teoreettinen
uskonto monien uskontojen joukossa. Näin minä olen kokenut aina,
niin kauan kuin olen ollut uskossa. Todistuksiamme kyllä pilkataan
mutta on siellä aina joku joka on Herran kutsussa ja saa siunausta
todistustemme kauttaa. Näin minä uskon ja siksi minä puhun/kirjoitan.No hyvä, jos jotenkin onnistuin täsmentämään,
mitä minulle merkitsee se,
että Hän asuu korkeudessa ja pyhyydessä,
sekä niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki.
Kiitän myös omasivuani koskevasta palautteesta.
Sehän on vielä alkutekijöissään. Vasta noin 30 sivua,
joista muutaman avulla yritän yhtenäisesti kertoa,
mikä juttu tämä oikein on.
Mistä me tulemme ja mihin me menemme.
Miten kaikki alkoi ja miten kaikki päättyy
Raamatun ilmoituksen mukaan.
Minä ajattelen vähän niin,
että Sana on se, joka tekee ihmeen,
siis pelastumisen ihmeen, tai sitten ei tee.
Eli vaikka mitä todistaisin, niin ei se muuta mitään.
Jos ihmiset eivät usko Moosesta ja profeetttoja,
niin eivät he usko, vaikka joku kuolleista nousisi,
ja kertoisi heille todistuksensa tuon puoleisesta.
(Minulla ei sellaisia kokemuksia ole).
Jos noilta sivuiltani löytyy jotain mikä ei ole kohdallaan
Raamatun ilmoituksen kanssa,
niin olen tietenkin kiitollinen kaikesta palautteesta,
ja mieluiten ottaisin sitä vastaan tämän palstan profiilissani
näkyvään sähköpostiosoitteeseen.
PS
Saanko lainata sinun kotisivuasi,
kun teen aloituksia vaikkapa tälle hellaripalstalle.- jaikal.fi
kalamos kirjoitti:
No hyvä, jos jotenkin onnistuin täsmentämään,
mitä minulle merkitsee se,
että Hän asuu korkeudessa ja pyhyydessä,
sekä niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki.
Kiitän myös omasivuani koskevasta palautteesta.
Sehän on vielä alkutekijöissään. Vasta noin 30 sivua,
joista muutaman avulla yritän yhtenäisesti kertoa,
mikä juttu tämä oikein on.
Mistä me tulemme ja mihin me menemme.
Miten kaikki alkoi ja miten kaikki päättyy
Raamatun ilmoituksen mukaan.
Minä ajattelen vähän niin,
että Sana on se, joka tekee ihmeen,
siis pelastumisen ihmeen, tai sitten ei tee.
Eli vaikka mitä todistaisin, niin ei se muuta mitään.
Jos ihmiset eivät usko Moosesta ja profeetttoja,
niin eivät he usko, vaikka joku kuolleista nousisi,
ja kertoisi heille todistuksensa tuon puoleisesta.
(Minulla ei sellaisia kokemuksia ole).
Jos noilta sivuiltani löytyy jotain mikä ei ole kohdallaan
Raamatun ilmoituksen kanssa,
niin olen tietenkin kiitollinen kaikesta palautteesta,
ja mieluiten ottaisin sitä vastaan tämän palstan profiilissani
näkyvään sähköpostiosoitteeseen.
PS
kun teen aloituksia vaikkapa tälle hellaripalstalle.>>>PS
kun teen aloituksia vaikkapa tälle hellaripalstalle.
Olen useita kertoja palstalla selittänyt että unet ja enkeli-ilmestykset ovat sellaisia Raamatun profetioita, jotka vaativat tarkempaa selitystä, sillä:
2. Pietarin kirje 1
20 "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta."
Nämä Joosefin unet ja Marian enkeli-ilmestykset omasta syntymisestään selitti Jeesus Kristus itse, ettei Maria ole hänen ainoa hengellinen äiti, vaan "jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun äitini, veljeni ja sisareni." [Matt.12:48-50; Mark.3:33-35; Luuk.8:21]
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
Miksi trinitaareille ei kelpaa Jeesuksen Kristuksen antama selitys omasta syntymisestään?- jaikal.fi
Paavali vastaa sinulle 1 Kor 15 luvussa.
jaikal.fi kirjoitti:
Paavali vastaa sinulle 1 Kor 15 luvussa.
Kävin katsomassa ja niinpä oli Paavali vastannut että:
42 "Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään kat oavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
44 kylvetään sielullinen ruumis, - n o u s e e
h e n g e l l i n e n - r u u m i s. - Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki. - - -
50 Mutta tämän minä sanon, veljet, - e t t e i - l i h a - j a
v e r i - v o i - p e r i ä - J u m a l a n - v a l t a k u n t a a
eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta"
Samaa todisti apostoli Pietari:
1. Pietarin kirje 3
19 j o s s a - h ä n - m y ö s - m e n i - p o i s - ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"- jaikal.fi
ekivaari kirjoitti:
Kävin katsomassa ja niinpä oli Paavali vastannut että:
42 "Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään kat oavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
44 kylvetään sielullinen ruumis, - n o u s e e
h e n g e l l i n e n - r u u m i s. - Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki. - - -
50 Mutta tämän minä sanon, veljet, - e t t e i - l i h a - j a
v e r i - v o i - p e r i ä - J u m a l a n - v a l t a k u n t a a
eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta"
Samaa todisti apostoli Pietari:
1. Pietarin kirje 3
19 j o s s a - h ä n - m y ö s - m e n i - p o i s - ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"Lue myös jakeet 1-21. Ne ovat myös Jumalan Sanaa.
"Pyhät nousivat maailman kaikkeuden suurimmassa tapahtumassa haudoistaan ruumiineen......."
Se mikä on rajattoman kaikkeuden olemus, rajallisista "kappaleista" koostunut materia, on läsnä kaikessa ja kaikkialla. Materia asuu itsessään jokaikisessä hippusessa. Materiaa on kaikki se mikä on olemassa ja se on olemassa tajunnasta riippumatta.
Siteeraus. Ei pitäisi kirjoitella hölmöjä ja jos joku on niitä joskus peperille laittanut, niihin pitää suhtautua hölmölän juttuina.
UT:n kuolleiden ylösnousemukset Jeesuksen kuolinhetkellä, sen syy on nähtävissä itse UT:sta. "Haudat" olivat asunnottomien kurjien maakuoppa-asuntoja Jerusalemin ympärillä. Siellä tunnettiin jo antiikin aikoina maanjäristykset. Niiden tullessa kurjat kömpivät haudoistaan ja lievä järistys ei aiheuttanut sen suurempaa tuhoa. Järistyksestä kertoo "esiripun" repeäminen eli seiniin syntyneet halkeamat.
Ruveta nykyaikana tosikuolleiden raatojen henkiinheräämisestä mekastamaan, ketä jutuilla halutaan jymäyttää?- hirveää tuhlausta
Jos Jumala asuu ihmisen sisimmässä Henkenä,niin miksi ihmeessä Jerusalemiinkin halutaan rakentaa 3. temppeli? Tai miksi ihmiset ylipäätänsä näitä rakennuksia haluavat rakentaa, jossa kohdata Jumala.
- jaikal.fi
Erittäin hyvä kysymy. Jumala ei asu käsin tehdyissä rakennuksissa.
Jumala asuu uskovien yhteydessä ja uskovissa. Niin miksi rakentaa
temppeleitä. Uskovat ovat Jumalan temppeli.
Jumala kohdataan siinä missä ihminen nöyrtyy Hänen edessään ja
uskoo Jeesukseen Kristukseen, tunnustaa ja hylkää syntinsä ja
pyytää syntinsä anteeksi Jeesukselta Kristukselta ja ottaa Hänet
vastaan Herrakseen ja Vapahtajakseen. Siinä ihminen kohtaa Jumalan.
Mutta mikäli tuntemukset Jumalan läsnäolosta jää saamatta, viimeistään
siinä missä ihminen suullaan tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen.
Siinä pelastutaan. Sillä, sydämen uskolla tullaan uskovaksi ja suun
tunnustuksella pelastutaan, sanoo Raamattu. - jaikal.fi
>>>>Tai miksi ihmiset ylipäätänsä näitä rakennuksia haluavat rakentaa, jossa kohdata Jumala.
- kaita tie
Jumala on kyllä juuri siinä läsnä, missä Häneen uskova ihminen on, siinä Hän on vierellä kuunnellen, kulkien ja johdattaenkin. Välillä Hän on hiljaa ja silloin epäuskoinen ihminen alkaa jo kysellä "Oletko kuollut Jumala, kun et vastaa, et siunaa, et johdata, annat ahdinkojen ja vaikeuksien saartaa?"
- jaikal.fi
>>>>Välillä Hän on hiljaa ja silloin epäuskoinen ihminen alkaa jo kysellä "Oletko kuollut Jumala, kun et vastaa, et siunaa, et johdata, annat ahdinkojen ja vaikeuksien saartaa?
"Uskovat ovat Jumalan temppeli. "
Joopa joo. Nämä uskovat voivat tehdä millaisia rikoksia tahansa, tämä valvoja ei ole siitä moksiskaan. Pappi voi raiskata alaikäisen seurakuntalaisen, eikä siihenkään valvoja puutu. Ja vieläkin pahempaa.
Konnat palkitaan. Opin mukaan. Heille tulee valtava palkinto.
Entä moraali? Ole hiljaa. Moraali ei kulu tähän. Usko ratkaisee. Upotuskaste ym. Lapsikaste vie helvettiin. Naispappeus on saatanasta ja sillee.
Parempi kun rakenatte rakennuksia. Aina niille on jotain käyttöä. Rakennusten kustannusten hankkimisen aikana ei ole aikaa syyllistää moraalisia ja palkita moraalittomia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672804
- 2012077
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501882- 711766
- 921658
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91521- 811234
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961020