Samcom Jyväskylässä

IT-nerojako

Kyllä on yrityksellä outo rekrytointi. Olen saanut hakemuksiin vastauksia, joista paistaa läpi hakijan mitätöinti. CV:ni ja kokemukseni on suunnilleen naurettu ulos ja kerrottu, että "olemme katsos asiantuntijaorganisaatio". Hain syksyllä mm. osastopäällikön paikkaa ja minulle soitettiin, että valitettavasti viidestä kymmenestä hakijasta ketään ei kutsuta haastatteluun, koska kaikki olivat niin huonoja. Paikka laitettiin uusintahakuun ja minulle muistetiin soittaa, että minun on sitten turha hakea uudestaan. Samanlainen taso on yrityksen HR-osastolla.

28

1634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • we5533535

Ompas outoa ja mistä niillä riittää aikaa tällaiseen?

• IT-nerojako

Pistivät rekrytointikonsultin soittamaan hakijat läpi, ettei sitten kannata uudestaan hakea, surkimukset.

• 2353533553
        IT-nerojako kirjoitti:

Pistivät rekrytointikonsultin soittamaan hakijat läpi, ettei sitten kannata uudestaan hakea, surkimukset.

Rekrytointikonsultit eivät ole koskaan kieltänyt minua lähettämästä uusia hakemuksia ja kertovat aina syyn miksi minua ei otettu ja sanovat, että katsotaan ensikerralla uudestaan kun tulle uusi toimeksianto. Olen myös päässyt näissä kuvioissa suoraan asiakasyritykseen hastatteluun sen jälkeen kun 6 kuukauden kilpailukielto on ollut ohi. Jos edes kilpailukieltoa on, sitä kun kaikissa rekrytointiyrityksissä ei ole.

• syyttäväsormi
        2353533553 kirjoitti:

Rekrytointikonsultit eivät ole koskaan kieltänyt minua lähettämästä uusia hakemuksia ja kertovat aina syyn miksi minua ei otettu ja sanovat, että katsotaan ensikerralla uudestaan kun tulle uusi toimeksianto. Olen myös päässyt näissä kuvioissa suoraan asiakasyritykseen hastatteluun sen jälkeen kun 6 kuukauden kilpailukielto on ollut ohi. Jos edes kilpailukieltoa on, sitä kun kaikissa rekrytointiyrityksissä ei ole.

Jos rekrytointikonsultti ei ole sinua kieltänyt, niin sekö tarkoittaa, ettei kellekään muulle voi sattua tälläistä kohdalle.

Minä en hakenut tämän rekryn kautta, vaan suoraan ja tämä konsultti sitten yllättäen soitteli takas. Syynkin sanoi, niin kuin tuossa kirjoitin. Kukaan hakijoista ei kelvannut ts. hakuilmoitus oli laadittu väärin. Ei oikein tiedetty, mitä ollaan hakemassa ja ilmoitukseen vastasi johdon mielestä hukkaputket.

Tapa, miten se tehtiin, oli ala-arvoinen.

• sddsgd
        syyttäväsormi kirjoitti:

Jos rekrytointikonsultti ei ole sinua kieltänyt, niin sekö tarkoittaa, ettei kellekään muulle voi sattua tälläistä kohdalle.

Minä en hakenut tämän rekryn kautta, vaan suoraan ja tämä konsultti sitten yllättäen soitteli takas. Syynkin sanoi, niin kuin tuossa kirjoitin. Kukaan hakijoista ei kelvannut ts. hakuilmoitus oli laadittu väärin. Ei oikein tiedetty, mitä ollaan hakemassa ja ilmoitukseen vastasi johdon mielestä hukkaputket.

Tapa, miten se tehtiin, oli ala-arvoinen.

Puhun vain omista kokemuksita en sinun kokemuksista.

Olen kerran hakenut erääseen yritykseen PHP-ohjelmojaksi, jossa olin aiemmin ilmaiseksi työharjoittelussa ja sain siitä firmasta vain 40 € palkkaa erään gif-logon teosta, joka tuli PHP:n virallisille sivulle. Kun olin lähettänyt hakemuksen niin firmasta soitti joku työntekijä ja alkoi tentata kaiken maailman IT-alan kirjainyhdistelmiä ja haukkui minun oman firman hintoja 50 € / h ALV 23 % että olen liian kallis osaamisensi nähden. Mäkun en voi yrittäjänä tehdä halvemmalla, koska laskutus kulut on sitä ja sitä. Joten joduin soittaan ks. firman Tj:lle asiasta ja Tj sitten oikaisi asian. Olin ks. fiman nettisivuilla mukamas Sovellusasiantuntijana useamman vuoden ja mukamas siellä töissä vain firman markkinoinnin takia kun yrittivät esittää isompaa mitä olivat.

• ahahahahaaaaa
        sddsgd kirjoitti:

Puhun vain omista kokemuksita en sinun kokemuksista.

Olen kerran hakenut erääseen yritykseen PHP-ohjelmojaksi, jossa olin aiemmin ilmaiseksi työharjoittelussa ja sain siitä firmasta vain 40 € palkkaa erään gif-logon teosta, joka tuli PHP:n virallisille sivulle. Kun olin lähettänyt hakemuksen niin firmasta soitti joku työntekijä ja alkoi tentata kaiken maailman IT-alan kirjainyhdistelmiä ja haukkui minun oman firman hintoja 50 € / h ALV 23 % että olen liian kallis osaamisensi nähden. Mäkun en voi yrittäjänä tehdä halvemmalla, koska laskutus kulut on sitä ja sitä. Joten joduin soittaan ks. firman Tj:lle asiasta ja Tj sitten oikaisi asian. Olin ks. fiman nettisivuilla mukamas Sovellusasiantuntijana useamman vuoden ja mukamas siellä töissä vain firman markkinoinnin takia kun yrittivät esittää isompaa mitä olivat.

PHP! LOL!

• 46464646
        ahahahahaaaaa kirjoitti:

PHP! LOL!

LOL on vastaus jota on vaikea ymmärtää mitä sillä halutaan sanoa. Siis naurat suu auki. Ja mitäs kuvittelet kokemattoman harjoittelijan osaavan tehdä muuta kuin muuttaa PHP:n .fi:n ylläpitäjän valmiin logon Photoshopilla sellaiseksi, että sen voi ks. saitille laittaa. Kokematon työharjoittelija ei tämän lisäksi osaa kuin korkeintaan muutella mm. jotain valmista phpBB-templaatia ja sehän ei riitä. Mutta jos kokematon ei pääse työharjoitteluun ei se koskaan työllisty alalle eikä valmistu mm. datanomiksi. Työharjoitelijasta ei myöskään ole mitään haittaa, koska sille ei tarvitse maksaa palkkaa ja sen voi vaan laittaa pelaileen pasianssia työaikana ja opettajille sitten uskotellaan, että se tekee alan oikeita töitä. Ainakin mulla oli näin ja tein lähinnä harjoitustöitä, jotka eivät meneet oikealle asiakkaalle ja kaikki muu aika oli vain peukalojen pyöritystä.

• childs play
        46464646 kirjoitti:

LOL on vastaus jota on vaikea ymmärtää mitä sillä halutaan sanoa. Siis naurat suu auki. Ja mitäs kuvittelet kokemattoman harjoittelijan osaavan tehdä muuta kuin muuttaa PHP:n .fi:n ylläpitäjän valmiin logon Photoshopilla sellaiseksi, että sen voi ks. saitille laittaa. Kokematon työharjoittelija ei tämän lisäksi osaa kuin korkeintaan muutella mm. jotain valmista phpBB-templaatia ja sehän ei riitä. Mutta jos kokematon ei pääse työharjoitteluun ei se koskaan työllisty alalle eikä valmistu mm. datanomiksi. Työharjoitelijasta ei myöskään ole mitään haittaa, koska sille ei tarvitse maksaa palkkaa ja sen voi vaan laittaa pelaileen pasianssia työaikana ja opettajille sitten uskotellaan, että se tekee alan oikeita töitä. Ainakin mulla oli näin ja tein lähinnä harjoitustöitä, jotka eivät meneet oikealle asiakkaalle ja kaikki muu aika oli vain peukalojen pyöritystä.

PHP on vitsi. Lelu.

• asdffdsa
        childs play kirjoitti:

PHP on vitsi. Lelu.

Linkki?

• 3464346
        childs play kirjoitti:

PHP on vitsi. Lelu.

Voi kettu sentään, ettekste IT-nörtit tajuu, että näitä teidän viestejä on aikas vaikea ymmärtää. Eli PHP on vitsi? Siis What the Fuck. Ettekste nyt tajua että jos näin sanotte asioita face-to-face elämässä jollekkin niin se joku saa teistä hunon kuvan ja suuttu ja vetää teitä turpaan,

• nussi pulua, paska
        3464346 kirjoitti:

Voi kettu sentään, ettekste IT-nörtit tajuu, että näitä teidän viestejä on aikas vaikea ymmärtää. Eli PHP on vitsi? Siis What the Fuck. Ettekste nyt tajua että jos näin sanotte asioita face-to-face elämässä jollekkin niin se joku saa teistä hunon kuvan ja suuttu ja vetää teitä turpaan,

Mitähän jos sinä typerä perseenimijä vaan vetäisit käteen. Saattas olla sulle nyt paras ratkaisu, typerä pulunnussija.

• 353535
        nussi pulua, paska kirjoitti:

Mitähän jos sinä typerä perseenimijä vaan vetäisit käteen. Saattas olla sulle nyt paras ratkaisu, typerä pulunnussija.

Tästä viestistä saan susta aikas huonon kuvan. Huutelet Suomi24-fi:ssä asiattomuuksia anonyymisti. Jos tuon sanot face-to-face elämässä niin joku vetää sua vielä turpaan ihan kongreetisesti ja se ei ole kivaa.

• imase persettä
        353535 kirjoitti:

Tästä viestistä saan susta aikas huonon kuvan. Huutelet Suomi24-fi:ssä asiattomuuksia anonyymisti. Jos tuon sanot face-to-face elämässä niin joku vetää sua vielä turpaan ihan kongreetisesti ja se ei ole kivaa.

"kongreetisesti" äidin pikkuinen on sitte oppinu ison sanan... Tosin et vielä ihan osaa sitä kirjoittaa, mutta kyllä se siitä, kun vähän harjoittelet.

• 6434646
        imase persettä kirjoitti:

"kongreetisesti" äidin pikkuinen on sitte oppinu ison sanan... Tosin et vielä ihan osaa sitä kirjoittaa, mutta kyllä se siitä, kun vähän harjoittelet.

Mä olen 34-vuotias mutta sinä taidat olla pikkulapsi ainakin kielenkäytön perusteella. Ja sinun onneksi tämä keskustelu on anonyymiä, joten en voi haastaa sinua oikeuteen mm. julkisesta harjasta. Ja sitä kun ei pikkulapset tiedä, että näistä keskusteluista voi joutua vastuuseen.

Samoin mä olen oikeessa siitä mitä sanon koska mulla on oikeesti kokemusta siitä mitäs tapahtuu face-to-face elämässä kun menee väitteleen asioista aikuisten tai vähän nuorempien kanssa ja kielenkäyttö on tota tasoa. Kaikki ihmiset kun eivät ole mitään väkivallattomia ihmisiä ja ihan tiedoksi vaan, että jos netissä menee sanoon jostakin tällaisia niin siitä ei tule kuin ongelmia kun jää kiinni.

• zdfgfghfgh
        6434646 kirjoitti:

Mä olen 34-vuotias mutta sinä taidat olla pikkulapsi ainakin kielenkäytön perusteella. Ja sinun onneksi tämä keskustelu on anonyymiä, joten en voi haastaa sinua oikeuteen mm. julkisesta harjasta. Ja sitä kun ei pikkulapset tiedä, että näistä keskusteluista voi joutua vastuuseen.

Samoin mä olen oikeessa siitä mitä sanon koska mulla on oikeesti kokemusta siitä mitäs tapahtuu face-to-face elämässä kun menee väitteleen asioista aikuisten tai vähän nuorempien kanssa ja kielenkäyttö on tota tasoa. Kaikki ihmiset kun eivät ole mitään väkivallattomia ihmisiä ja ihan tiedoksi vaan, että jos netissä menee sanoon jostakin tällaisia niin siitä ei tule kuin ongelmia kun jää kiinni.

Vedä sinä ne ongelmat perseeseesi, runkku. Ei ihme, ettei sulle irtoa duunia, perspelle.

• 1234567890++
        zdfgfghfgh kirjoitti:

Vedä sinä ne ongelmat perseeseesi, runkku. Ei ihme, ettei sulle irtoa duunia, perspelle.

Niin mä olen kokoajan duunissa. Netissä nyt kaikki huutelee anonyymisti ihan mitä tykkää mutta omalla nimellä ei tietenkään.

• CDEVx

AIkaisemmin Samcomille rekryttiin sakkia pärstän ja suhteiden avulla. Meininki ei ole tainnut muuttua Samlinkin myötä :)

• läheltä seurannut

Nimenomaan! Osaaminen on toisarvosta.
        Johtotehtäviinkin otettiin ihminen ilman mitään osaamista asiasta, mutta tais olla vaan niin söpö tyttö, että se ratkaisi.

• 201254

Joo suhteilla sinne pääsee töihin, kun jaksat olla arseennuolijana niin duuni on taattu!!

• tääät

Varsin hämmästyttävää toimintaa. Voisihan firma noudattaa edes alkellisia kohteliaisuussääntöjä. Hakijoiden joukossahan saattaisi olla joku tuleva manageri, joka myöhemmin johtaa suurta ohjelmistotaloa. Ei taitaisi ottaa Samcomia alihankkijaksi.

Ehkä ehdokkaissa tässä tapauksessa oli sekin vika, että he eivät kuuluneet Keskustapuolueeseen.

• ex-samcomilainen

Joo, näytetään ulospäin, että meillä on niin ihquu mukakivaa ja kaikkiyhdessätoimitaan puspus nam.
      Todellisuus ihan muuta. Perseennuolenta rulettaa, jos et sitä jaksa nii ei oo sun mestas.

• Samcomilainen

Itse olen viihtynyt Samcomilla hyvin. Edut ovat kilpailukykyiset, palkkaus ok, ihmiset enimmäkseen mukavia, esimiehet ovat nuorekkaita ja ihmisläheisiä, työmäärä kohtuullinen ja asioihin, kuten menetelmiin ja teknoloigihin voi vaikuttaa. Perseennuolennan kulttuuria en ole havainnut.

• myöskin

Nuorekkaita ja ihmisläheisiä... hah hah ja lehmät lentää.

• Samcomilainen
        myöskin kirjoitti:

Nuorekkaita ja ihmisläheisiä... hah hah ja lehmät lentää.

Ainakin lähimmät esimiehet ovat. Yrityksen korkeampi johto on tietysti hiukan vanhempaa polvea ja he ovat etäisempiä.

• ei aloittelija

millasta se palkka on sit koodarilla ja testaajalla?

• myöskin

Ei kai ihmisläheisyys nyt ikää katso. Mutta vaikea tietysti sinun tajuta se ;)
      Itteensä täynnä olevia mukatärkeitä pikkupomoja talo täys.

• tntss

Enpä ole moisia täällä yhtään vielä nähnyt parin vuoden sisään. No, katkeria sano kettu jne.

• it pro

Yhden tunnen ja on nii minä ite tyyppi, että ilmeisesti sellaiset tarkeilevät kaikkitietävät sinne jotenkin ohjautuu. Ylipäätään alan nuoremmassa polvessa vähän snopia asennetta, joka ei kyllä mikään hyve.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2225
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1828
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      175
      1370
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      836
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      759
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      751
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe