Monitoimikone Fein vai Makita

vituiksmäntuas

Ostoslistalla monitoimikone olis ja kysynkin että onko kokemuksia kellään Fein tai makita merkkisistä monitoimikoneista? kumpi kannattais ostaa...
Akkukoneet kummallakin merkillä pirun kalliita mut verkkovirralla toimivat paljo halvempia ja sellanen ois tarkotus ottaa.

Liekkö laatu eroja näiden merkkien välillä?

Mitä olen näitä sahanterien ja muiden tarvikkeiden hintoja katsellut niin Fein koneella näyttävät olevan kalliimpia kuin makitalla, jopa joidenkin varusteiden hinta ero 20-30€

52

14385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tervaskanto 67b

      Feinistä ja vihreästä boschista on kokemuksia ja aiemmin tuli tälle palstalle kirjoiteltuakin. Makitan laite on itselleni tuntematon mutta yleensä olen pitänyt sitä laatumerkkinä.

      Fein = ammattikäyttöön hyvä työkalu. Tuntuu olevan "standardi" parkettiasentajien yms keskuudessa
      Vihreä Bosch = riittää hyvin omakotirakentajalle ja nikkaroijalle.

      Oma valintani oli bosch koska hinta oli melkein 2 x halvempi kuin Feinillä. Maksoi muistaakseni satasen viime syksynä k-raudassa. Olen ollut laitteeseen tyytyväinen satunnaisessa parketin viilauksessa ja karmin lyhentelyssä yms. Boschiin käy samat terät kuin Feiniin. Fein vaikuttaa kestävämmältä ("patarautaa") mutta normaaliihmisen käytössä Boschiakaan lienee vaikea kuluttaa puhki.

      Lisäksi kannattaa katsoa sininen Bosch GOP.

    • ehdottomastiFein

      Ehdottomasti Fein. Se, että samat terät käyvät myös Boschiin johtuu siitä, että Boschilla on myynnissä adapteri jonka avulla heidän teränsä käyvät myös Feiniin. Feinin leikkuuteho on huomattavasti parempi kuin Boschin, joten jos pitää sahata yhtään useammin kuin kerran niin Fein ehdottomasti. Feinin terille on vaihtoehto - käsittääkseni saattavat olla jopa parempia kuin alkuperäiset ja lisäksi edullisempia. Katsopa netistä http://www.plektratrading.com/ ja sieltä jälleenmyyjälista. Aikoinaan kun itse pohdin kumman ostan...Boschin vai Feinin niin valitsin Feinin syystä, että se kestää kokemusten perusteella oikeassa työkäytössä lähes isältä pojalle. Köyhän ei kannata ostaa halpaa!

    • paria kokeillut

      Riippuu käytöstä. Boscin sininen akkukone ei ole hirveän kallis, muistaakseni 200,-. Akkukoneet eivät pärjää tietenkään tehossa verkkokoneille.

      http://www.bosch-professional.com/fi/fi/ocs/työkalut/167866/multi-cutter-monitoimityoekalu/

      Tuota Boschia olen kokeillu parkettikommissa. Siihen teho riitti ja kone on siro rungoltaan jolla voi joskus olla merkitystä. Kestävyydestä en osaa sanoa.

      Feinin verkkokone on hyvä. Sellaisen omaan. Tarjolla on erilaisia paketteja. Makistasta en tiedä.

      Uudessa Feinissä on patentoitu uusi teräkiinnitys kun muut käyttävät Feinin vanhaa teräkiinnitystä. Teriä saa Feiniltä, Makitalta ja Boscilta. Ainakin.

    • vituiksmäntuas

      Joo niin Feinillä on useita eri kone paketteja, mut onko näissä paketeissa aina toi ite kone sama, tehoilleen jne... kun näiden sarjojen hinta vaihtelee 200-500 euron välillä.
      Että hinnan vaihtelu tulee vaan ja ainoastaan näistä mukaan tulevista varusteista?

      • jan.nys

        Feini minulla on käytössä ja suosittelen todella. Kumma miten sen kanssa ei osaa olla kun sen on hankkinut.
        Mutta joo Feinin halvin se start paketti on hiukan eri kuin ne kalliimmat. Ero tulee lähinnä varustetasoosta ja miten terä irroitetaan. Kalliilla on työkaluton terä irroitus ja starttipaketissa on kuusiokolo avain. Mielestäni avaimella saa terän vaihdettua riittävän ripeästi paitsi jos sen hukkaa. Ainoa asia mitä olen Feiniin kaivannut olisi se imuri liitäntä. Ai niin sitten on vielä se Super Fein jossa on Suurempi oscilointi mutta se on tarkoitettu ammatti / teolliseen käyttöön.
        Minä suosittelen feiniä koska siinä on suurin oskilointi kulma = tehokas.


    • vituiksmäntuas

      Siis onko tää oscilointi kulma se kuinka paljon toi terä värähtelee, eli 1.6 astetta kumpaanki suuntaan joten yhteensa sen 3.2 astetta?

      • vituiksmäntuas

        Niin vielä että tota Fein Limited Edition sarjaa oon katellu ostoaikeissa, siinä näkyy olevan myös toi imuri lisävaruste mukana

        http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Sähkötyökalut/Fein Multimaster/235/Fein MultiMaster FMM250Q Limited Edition/948


    • köyhälleKaikkiKallis

      Olen monesti sahannut feinillä tylsällä terällä puuta polttaen, koska firma ei raaski ostaa uusia teriä niiden kovan hinnan takia. Tästä syystä olen tullut siihen lopputulokseet, että joissain tapauksissa halpiskone halpoine tarvikkeineen voisi olla jopa parempi vaihtoehto. Esim Bilteman bimetall terä maksaa jotain 3€ kun feinin vastaavalla on hintaa n. 30€. 3€ teriä raaskii jokainen pitää varastossa niin paljon ettei tarvi koskaan sahata tylsällä terällä. Niin *askaa konetta ei olekaan etteikö se peittoaisi terävän terän kanssa feiniä jossa on hampaaton terä :D

      GOPpiakin olen käyttänyt ja kyllä sekin ihan mukavasti sahaa puuta terävällä terällä. Ja kun 10V akkukonekin pelittää hyvin niin usko on luja että halpikset verkkokoneetkin ovat riittävän hyviä sunnuntaiharrastajalle.

      AEG:ltä löytyy myös 12V akkukäyttöinen monitoimikone johon saa pään vaihdettua. Löytyy muistaakseni ainakin leikkuupää, hiontapää, kulmaporakone, iskuruuvinväännin ja vasarapää.

    • vituiksmäntuas

      Täällä joku mainitsi siitä adapterista mikä on boschilla myynnissä, jolloin ne boschin terät saadaan käymään siihen feiniin...
      Niin onko kellään tietoo että missä niitä on myynnissä ja paljo hintaa?

    • Feinman

      Kokemuksella voin myös kertoa että fein on laatua arvostavalle tarkoitettu...
      Mutta sanokaas mistä näitä teriä sais tilattua feiniin, missä ois hyvät valikoimat ja vähän kerrottu myös mihin terä soveltuu, voi olla myös ton bosch merkkiin tarkoitettuja kun omistan sen adapterin?

      • Ylilaatu on kallista

        Rautakaupastahan noita löytyy...

        Fein on hyvä työkalu ja tässä ketjussa mainituista laadukkain, mutta silti suosittelisin puutyöharrastajalle ja remontoijalle boschin pmf 180 mallia jolla tekee minun käsitykseni mukaan kaikki samat asiat kuin kolme kertaa kalliimmalla feinilläkin. Lopputuloksesta ei näe kummalla sitä on kihnutettu.

        Fein on paikallaan päivittäisessä käytössä jossa kalun täytyy kestää huonoa huoltoa ja kovaa käyttöä. Silloin kun työkalu ei ole kädessä niin se pyörii jossain hiacen takakontissa tai työkalupakin pohjalla. Tässä fein on hyvä ja siitä kannattaa maksaa.

        Jos laitetta pidetään autotallin hyllyllä 360 päivää vuodessa ja sillloin tällöin otetaan esiin jotain yksittäistä listan nirhausta tai karmin lyhennystä varten niin silloin halvempi voi olla tarpeeseen paremmin sopiva. Säästyneillä kahdella sadalla voi tosiaan ostaa vaikka teriä, sillä kuten joku tuossa aiemmin sanoi niin mielummin heikompi moottori ja hyvä terä kuin toisinpäin. Ja ne terät on aika arvokkaita ja nopeasti kuluvia.

        En siis väitä että tuo vihreä bosch olisi parempi kuin fein. Jos lompakko kestää niin kannattaa toki ajaa mersulla. Mutta jos käyttö on satunnaista ja rahalle löytyy muutakin käyttöä niin silloin boschissa on mielestäni parempi hinta-laatusuhde. Ei kannata maksaa sellaisesta laadusta jota ei tarvitse.


    • jurikinnäin

      Täällä näkys olevan teriä Boschin ja feinin koneisiin, liekköhän kuin laadukkaita teriä, merkki on jokin SAXTON.

      http://www.saxtonblades.co.uk/index.php

      Halpoja ainakin ovat

    • samakuinenbne
    • sorvari75
      • sorvari75

        Tossa on muuten viel HongKongista semmoselta valmistajalta teriä kuin ProBuilder

        http://tee-se-itse.hongkong.fi/fi/haku?searchTerm=ProBuilder

        Terien tarkemmassa tuoteselosteessa lukee että:

        Yhteensopiva useimpien monitoimityökalujen kanssa, mm. Bosch, Black & Decker, Deuzer, Einhell

        Eli feiniin vain toi boschin adapteri kiinni ja noita ostamaan.
        Terät todella halpoja, ois kiva päästä testaamaan et mitä laatu on...


    • terät

      Mitä teriä käytätte ja mistä ostatte ja vielä mihin koneeseen?
      Onko hyviä?

    • kaventaja

      Onko mistään saatavilla tohon feiniin sitä syvyysrajoitinta ja mihin hintaan?

      Netistä ei tahdo löytyä mistään tota varustetta siihen, ainoastaan jonkin terän mukana se on saatavilla ja sen paketin hinta on jotain 70-80€, että ei kiitos.

    • Ei Fein-uskovainen

      Niin että näillä työkaluhifistelijöillä täytyy olla se Feinin kone kun ovat jostain hevosmiesten tietotoimistosta kuulleet sen edustavan jotain ylimaallista laatua. Työpaikalla käytettiin jokunen vuosi sitten pikkurälläkkänä vallan Feiniä (>20 kpl), mutta laatu ei vakuuttanut, tilalle luonnollisen poistuman kautta otettu Metabo oli paljon vähävikaisempi.

      Siitä vaan porkkananpunainen monitoimikone, mutta älkää herran tähden ruikuttako täällä kalliita terähintoja ja tivatko halvempia nettikauppoja.

      • kiinanmaalla

        Pikkurälläkkä ja jokin "multitool" ovat hieman eri laitteita...
        Myös rälläkän käyttämisessä on järjenkäyttö sallittu, vähä-älyisellä murjomisella saa minkätahansa laitteen rikki, merkistä riippumatta.

        Olen huomannut että kun puupäille antaa "laadukkaan" koneen, niin sitä käytetään SUURELLA KOURALLA, mutta näitä halpiskoneita käsitellään kuin "kipiää värkkiä"...
        ja sitten ihmetellään kun ei laatuvehkeet kestä.

        "Meille ei tule Metabon rälläköitä, koska 25v. takaperin niiden iskuporakoneet eivät kestäneet betonipölyä." -eräs TJ.-


    • Kehuvat niitä

      Käykö muka Feinin koneisiin nää Imperial Bladesin terät?

    • kaventaja

      Eikö tosin kellään oo mitään hajua mistä saa ton syvyysrajoittimen tohon Feinin koneeseen ja paljo se maksaa...

    • Multimaster*2

      Ota-tuotteesta pitäis saada kaikki yhteensopivat osat,myös syvyysrajoittimet.

    • yessir

      Feiniin käy Imperial Bladesin terät ja juuri ensimmäistä kertaa niitä käytin. Tämän jälkeen en enää osta Feinin omia teriä. Kestävyys aivan toista luokkaa ja hintakin paljon...siis tosi paljon edullisempi.

    • kari789

      Onko jollain kokemuksia sekä Boshista että Feinista ?

      Mulla on Boschin verkkokone ja kokeilin kerran Milwaukeen akkukonetta. Milwaukee täristi käsiä valtavasti. En huolisi Boschin tilalle.

      • Molempia poltellut

        On molemmista. Mielestäni käytössä ei ollut juuri havaittavaa eroa. Ehkä fein sahasi piirun verran tehokkaammin. Vaikea sanoa oliko tuo ero todellista vai kuviteltua. Konetta enemmän vaikuttaa terän laatu ja kunto. Terät ovat yllättävän lyhytikäisiä ja kalliita.

        Kestotestiä ei ole tehty, mutta painon ja näppituntuman perusteell veikkaisin että fein kestää työmaaolosuhteita paremmin. Ehkä. Eipä tuo oma boschkaan ole vielä hajonnut.


      • sunair500
        Molempia poltellut kirjoitti:

        On molemmista. Mielestäni käytössä ei ollut juuri havaittavaa eroa. Ehkä fein sahasi piirun verran tehokkaammin. Vaikea sanoa oliko tuo ero todellista vai kuviteltua. Konetta enemmän vaikuttaa terän laatu ja kunto. Terät ovat yllättävän lyhytikäisiä ja kalliita.

        Kestotestiä ei ole tehty, mutta painon ja näppituntuman perusteell veikkaisin että fein kestää työmaaolosuhteita paremmin. Ehkä. Eipä tuo oma boschkaan ole vielä hajonnut.

        On kokemusta molemmista! Bosch on hyvä harrastelijalle, mutta Fein on ammattikone. Yksi ero noissa on. Feinissä on luultavasti enemmän kierroksia ja se tekee siitä huomattavasti hiljaisemman, joka on valttia kerrostaloremonteissa.


      • Hyviä molemmat
        sunair500 kirjoitti:

        On kokemusta molemmista! Bosch on hyvä harrastelijalle, mutta Fein on ammattikone. Yksi ero noissa on. Feinissä on luultavasti enemmän kierroksia ja se tekee siitä huomattavasti hiljaisemman, joka on valttia kerrostaloremonteissa.

        Tuosta äänihommasta en menisi vannomaan... Tosin riippuu varmaan merkin lisäksi myös mallistakin,mutta ainakin itse käyttämäni fein multimaster oli mielestäni äänekkäämpi kuin oma harrastelijamallin (vihreä) boschini.


    • Voin suositella

      Pitkälti pakin sähkötyökaluista voi arvioida yrityksen sekä työntekijän ammattitason ja työn laadun.
      Mikä on tekijän ammattitaito ja työnlaatu, jos työkalutkin valitaan hinnan mukaan.
      Minun mielestä Feini ei ole halpa eikä kallis.
      Minulla on 15 vuoden kokemus Feinistä.

    • kari789

      Näinhän se on. Ammattilaisen työkalujen täytyy olla toimivia ja mukavia käyttää, käteen sopivia. Kestävyyskin on eduksi. Hinnalla ei ole väliä, olipa kallis tai halpa. On työkaluja, joita ei saa rahallakaan hyviä ja toisaalta halpakin voi olla hyvä. Jokapäiväisessä käytössä olevat työkalut täytyy olla kunnolliset, ammattilaatua, vaikka maksaisivatkin.

      Ammattilaisella on ammatimiehen työkalut, mutta ammattityökalujen hankinta ei vielä tuo ammattitaitoa. Jos niin olisi, niin ammattitaidon hankinta olisikin helppoa.

      Remonttimiehen/rakentajan tulee olla kätevä käsistään. Toiset on ja toisista ei tule koskaan. Jos peukalo on keskellä kämmentä, niin kyllä se siinä myös pysyy.

    • Makita 18V

      Itse ostin tuon Makitan akkutoimisen monitoimikoneen, BTM50 Olihan se aika arvokas paketti terineen, mutta kotoisalla sattuu olemaan näitä 18V koneita jo ennestään, niin akkuja ja laturia en tarvinnut. Ostin runkoversiona. Voin kyllä suositella tätä ammattilaisellekkin, vaikka itse en sellainen olekaan.

      Akut kestävät tosi hyvin eikä ole johdot jaloissa pyörimässä. Kone sahaa ihan hyvin ja Makitan omassa terälaatikossa oli myös tämä adapteri jolla koneeseen saa käsittääkseni sopimaan myös Feinin terät.

      Minulla ei kyllä sen puoleen ole moitittavaa Feinistäkään, mutta itse en enää Maikitaa vaihtaisi mihinkään.

    • johdollinen

      Itse ostin johdollisen syystä että ei tarvitse ostaa akkuja ja teho on koko ajan. kestää myös todennäköisesti loppuiän.
      Löysin hyvän ja edullisen Bosch GOP 300 SCE , tehoon ja laatuun olen tyytyväinen

    • Joten siitä vaan

      Ammatimiehen tasosta sen tietää mitä konetta käyttää.
      Ammattimies ei katso hintaa vaan käyttötarkoitusta sekä hyvää laatua.
      Olen kokeillut kaikkia edellämainittuja koneita. Ehdoton suosikkini on edelleen Feini. Mutta minähän katsonkin olevani alan huippuosaaja.
      Nikkareille ei työnlaatu eikä siten tehokas työkään ole mikään kriteeri.

      • 6y6

        "Ammatimiehen tasosta sen tietää mitä konetta käyttää."

        no einhel on sun tasolle sopiva


      • TVLTampere

        Moron
        Mulla on ollut naapurin Accu Feini monneen kertaan lainasa.
        Kone on itessää hyvä, aika painava ja 3AH akku kyä kestää
        yllättäväm pitkää.
        Mutta tyäkaluisa ommeinaa kaks pahhaa: EI kestä mittää ja
        maksaa enempi ku laatukonjamiini tua alan kaupasa.
        Vävypoijjaalla o Bossi ku on rakentamisala yrittäjä. Viisas päätös!
        Ammattimiäs EI oo oikeen nykypäiväsä mum miälestäni mukana
        ku ei kässää ettää että muut AJO jo maalii. Kehotan kokkeilee
        muitaki Veini vastaavia. Veikkaan että tullee säästöö ns. terisä.
        Ålä ota amm.miäs tätä loukkauksena vaan tää or rakentava ehrotus.
        Oon 66 vuatta nuari tamperelainen vaari ja nähny ja kokkeillu kaikkia
        mahrottomiaki tyäkaluja SUPER laaja rak.luva varase PERUSkorjaukse
        yhteyresä. Ommeinaa eletty v. 1945 syksynä ensimmäiset asukkaansa
        saanee OK talosa. Tekemistä or riittäny. Rak.lupa alko 2002 Jussinaaton
        aattona. Tänä vuanna oli vihroinkin LOPPUKATTELMUS pihasa.
        Oli kyä hyvvä kahveeta ja pullaa. Kiitos T:re rak.valvonnalle, kärsivällistä
        porukkaa ja hyviä neuvvoo maatiaispoikaa.
        Ny hajen em. "ihmekonetta" käytettynä ostaakseni kue kehtaa vuaresta
        toisee käyrä tosta naapurista pyytämästä vaikka onkin aina lainaillu
        käs.mukkaan miälellää. Tehrään kyä näi muittenki vehkeitte kans.
        Vuaroillaa.
        Mitäs tykkäätte arvostelustani varsinki Veini käyttöpäitä ja tolkutonta
        hinnoittelua kohtaa.
        Kyä viäki jäi sanomata mutta toiste.


    • MAKITA.

      MAKITA.

    • jäyhääjä

      Makita on hyvä - paljon eri koneita samalla akulla. Sitten jos haluat oikein tehokkaan ja hyvän Koneen....sitten Fein. Näin se vaan menee.

      Molemmilla tekee työnsä. Aivan kuin autoilussa - joku ajaa skodalla ja toinen jollain paremmalla.

    • Osaava taitaja

      Merkillä ei ole väliä. Tehtävä työ ja laatutavoite ratkaisevat mitä konetta käytetään.
      Feinin tehot sekä monipuolisuus puoltaa koneen käyttöä etenkin erikoistöissä sekä urakkatyökohteissa.
      Työkone laatikko on täynnä erikoiskoneita joita käytän soveltuvuuden ja tarpeen mukaan.

      • hyvä ostat

        Fein fmm 350 q

        Ensituntuma todella hyvä.


    • hyvä se on tod.

      Toi uusi fein fmm 350q on todella hiljainen "tyhjäkäynnillä" ja tärinät kyllä loistaa poissa olollaan. Se onko niin paljon tehokkaampi kuin mainoksessa luvataan, niin paha sanoa.

    • Mixul

      Akkumallin feini täydellä varustuksella eBayssa 383€. (Suomessa tarjouksella n.850€)

    • tpn

      Kokemusta löytyy feinistä johto versiona, boschista sekä akku että kaapeli versiona ja makitan akku versiosta. Feinillä tein töitä paljon ja kesti n.6vuotta. Sitten siitä kärähti joku komponenti ja hölmönä hommasin bosch:n akkukoneen tilalle. Oli niin susi ostos,kun vaan olla ja taitaa. Rungoltaan on erinomainen ja pääsee hyvin hankaliinkin paikkoihin,mutta akun kesto on aivan surkeata. Nyt työmaalla käytössä saman merkkinen johto versio, mutta ei mun mielestä yhtä hyvä kuin fein. Makitan akkukonetta käyttänyt jonkin verran, mutta runko siinä on jotenkinjytkyn oloinen, hieman kömpelö.

      • eroja on

        Toi Fein fmm 350q on kyllä todella hiljainen, työmaalla käytössä sininen bosch (se 250) ja pitää kamalaa mekkalaa eikä tehot miellytä.

        Tolla feinillä oon nyt paljon hionut joo tiedän ei oo mikään varsinainen epäkesko, mut on hiljainen ja mukava pitää kädessä ja hiookin vielä.


      • hinnoittelun ihmeet
        eroja on kirjoitti:

        Toi Fein fmm 350q on kyllä todella hiljainen, työmaalla käytössä sininen bosch (se 250) ja pitää kamalaa mekkalaa eikä tehot miellytä.

        Tolla feinillä oon nyt paljon hionut joo tiedän ei oo mikään varsinainen epäkesko, mut on hiljainen ja mukava pitää kädessä ja hiookin vielä.

        Aika hauskaa ettå nykyään Fein fnn 350q maksaa vähemmän kuin sininen Bosch.
        Ei ainakaan allekirjoittaneen ole vaikea valita noiden väliltä.


    • xxxxxxxxxxxx

      Fein on paras, nyt meni ankkuri mutta taas potkii.
      Käyttömukavuus on vaikeaa selittää, se on koettava koska sen huomaa lopullisesti pidemmän ajan kuluessa.

    • nimimerkkinä

      Jos kerran on Feinin omistanut niin merkkiä ei kyllä varmaan kukaan vaihda. Yleensäkin laatu maksaa.. Sama sirkkeleissä....ei ole Festoolin voittanutta...ainakaan samassa hintaluokassa.

      • njthbgrvfd

        Lopeta jo mainostaminen!


    • Monitoimikone
      • Monitoimikone

        Samaisesa linkissä myynnissä myös teräsalkku silätäen 13kpl kestäviä ja hyviä teriä joka lähtöön 95e. Kätevä metallinen salkku.


    • Anonyymi

      Moro

      Minä ostin Makita DTM51Z akkukoneen Amazonilta. Pelkkä runko 103€, akkuja on omasta takaa kun muutkin koneet on Makitoja.
      Olen ollut koneeseen pirun tyytyväinen ja on päivittäisessä työkäytössä, terän vaihto ilman työkaluja ja puhtia riittää eikä tarvitse sählätä johdon ja/tai roikkien kanssa.
      Terät olen taasen tilaillut Wish:tä. 48kpl teriä kotiin tuotuna 36,90€. Toimivat todella hyvin ja raaskii ottaa uuden terän käyttöön vaikka päivittäin.
      Kannattaakin mielestäni katsoa mistä noita hankkii niin pysyy kustannukset järkevällä tasolla.
      Ennen Makitaa ajoin loppuun parikin johdollista halpis konetta ja ei niitä voi verrata toisiinsa millään tasolla, Makita on aika kurko. Feinistä ei kokemusta mutta on sekin varmasti hyvä.

    • Anonyymi

      Osta makita. Mikä on fein???

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe