Eli vähän perustietoja:
Mun huoneessa (jonne marsut tulisi) on nyt kani ja 2 gerbiiliä
Muualla talossa on kultainen noutaja ja rasittava velipuoli äiti ja isä puoli
Marsuille olisi paljon tilaa
EMME pystyisi joka päivä antamaan tuorettaa mutta kerran/2 viikossa
Tiedän marsuista paljon
Minulla on monta sataa euroa marsuihin varattuna
Ja tykkään kaikista eläimistä ja tykkään hoitaa niitä
apua sopiiko marsu mulle??
5
140
Vastaukset
- Sedä
Kani ja marsut samassa huoneessa kuulostaa vähän hankalata yhdistelmältä, siinä mielessä että kummankin pitää saada ulkoilla vapaana erikseen. Saako kanisi nyt olla tarpeeksi vapaana? Tavallisessa tehdashäkissä joku 22 (minusta kyllä esim kymmenenkin) tuntia vuorokaudessa on aivan liikaa. Omasta mielestäni kani ei kuulu ylipäätään häkkiin siinä missä ei koira tai kissakaan. Marsuillekin olisi parasta hankkia isohko aitaus ja lisäksi pitää päivittäin vapaana. Jaksatko siis oikeasti valvoa kumpiakin eläimiä useamman tunnin päivässä? Toinen vaihtoehto on tietysti turvallinen huone jossa kummatkin saavat ulkoilla ja ne eivät pääse kiusaamaan toisiaan mitenkään. Varmista siis että aikasi varmasti riittää, ja nykyisetkin eläimet saavat parasta mahdollista hoitoa :)
Miksi ette pysty antamaan tuoreruokaa joka päivä? Marsut syövät samoja kasviksia mitä kotoa olisi ihan terveellisyyden vuoksi hyvä löytyä, ja tuoreruuan heittämisessä kippoon menee ehkä viisi minuuttia :D Tuoreruoka on marsuille siitä tärkeää, että se saa siitä helposti elintärkeää c-vitamiinia. Lisäksi ruuansuolatukselle on parempi jos marsu saa päivittäin vähän tuoretta, kuin toisinaan enemmän. Ja tietenkin tuoreen mutustaminen on marsuista hirveän hauskaa - iknow3
No ainakaan aluksi ei kannata päästää marsua muiden eläimien luokse, etteivät ne tee marsulle mitään. Marsua voi pikkuhiljaa tutustuttaa muihin ja jos tilanne näyttää siltä että molemmat osapuolet esim kani ja marsu ovat rauhallisia niin kyllä ne toimeen voivat tulla .
Mitä että tuoretta ei voi antaa joka päivä?
Mitähän tuoretta tarkoitat? - PAKKO SAADA MARSU!
En tiiä samaa kysyn teilt kantsiiks mun ottaa marsu! Yks semmonen...... Meil on kaks koiraa joiden kaa sen pitäis asuu. Ja sit välil se joutuis ollee vähän kissan kaa :( Mun iskäl o. Kaikki varmaan sanoo:
- HULLU ooksä tosissas? Kissa ja marsu...Hyymm ihan loistavaa! EI TOD! Mut siltiih! Mä haluun sen ne on niin ihanii!!- 15+4
No jos se kissan kanssa joutuu olemaan niin et kyllä voi ottaa marsua. Ja niitä pitää muutenkin olla vähintään KAKSI koska ne ovat laumaeläimiä. Ajattele marsun parasta ja älä ota sitä jos se joutuu olemaan kissan kanssa ja et voi ottaa sille laumatoveria.
- Marsujenpuolesta
Mielestäni kissa ei ole marsujen hankkimisen esteenä. En ole mikään asiantuntija mutta meidän kisut on ainakin ulkona suurimmaksi osaksi ja nukkuvat muualla asuntoa kuin marsuni tulisivat nukkumaan. Jos
kissat tuottavat kuitenkin ongelmia voi kissojen pääsyä rajoittaa niitä tuskin liikuttaa jos yksi huoneisto ei enää ole niiden
Käytössä. Jos kissasi ovat paljon sisällä ja viihtyvät huoneessassi ja esim syövät ja nukkuvat huoneessasi marsuja ei voi laittaa samaan huoneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462