Aiheutuuko AS kasvatuksesta?

.,.,,.,.

kts. otsikko

20

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D-vitamiini.

D-vitamiinin puute ja autismi:

http://www.vitamindcouncil.org/health-conditions/neurological-conditions/autism/

http://www.psychologytoday.com/blog/evolutionary-psychiatry/201104/autism-and-vitamin-d

http://www.ts.fi/uutiset/ulkomaat/208404/Dvitamiinin puutteen ja autismin yhteytta selvitetaan Ruotsissa

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=184

"Eurooppalainen D-vitamiinin asiantuntijatyöryhmä on huolestunut Euroopan väestön hälyttävästä D-vitamiinin puutteesta. D-vitamiini on tarpeen ravintolisänä jopa aurinkoisissa etelän maissa, kuten Espanjassa. Pohjoismaissa tarve on 100 mikrogrammaa (µg) päivässä. Ihmisen seerumin D-vitamiinin pitoisuuden (S-D-25) tulee olla yli 75 nmol/l. Suomessa viranomaiset suhtautuvat nihkeästi ravintolisiin ja pitävät siksi riittävänä 50 nmol/l ja pelottelevat yli 50 µg:n muka olevan vaarallista. Liian pieni D-vitamiinin saantisuositus ja ravintolisien vastustus maksavat yhteiskunnalle miljardeja euroja vuodessa."
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2250

"HYKSin lasten ja nuorten sairaalan dosentti Outi Mäkitie tuomitsee Duodecimin pääkirjoituksessa valtion ravitsemusneuvottelukunnan päätöksen lykätä D-vitamiinin saantisuosituksen nostamista. Mäkitien syyttävä sormi osoittaa suoraan Pekka Puskaan, joka johtaa neuvottelukuntaa. Sen toiminta on vastuutonta, sillä suosituksen välitön nosto voisi vaikuttaa merkittävästi suomalaislasten terveyteen, kirjoittaa lastenlääkäri Mäkitie."
      http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo99587.pdf

Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 50 mikrogrammasta (µg) 100 µg:aan. Huippuvarovainen EFSA päätyi tähän tulokseen käytyään läpi uudet D-vitamiinitutkimukset. Vauvojen rajana on nyt 25 ja 1–10-vuotiaiden rajana 50 µg päivässä.
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=247

Autism Expert Dr. Robert Melillo Discusses New Study Linking Vitamin D to Reduced Autism Risks
      http://www.americasradionewsnetwork.com/autism-expert-dr_-robert-melillo-discusses-new-study-linking-vitamin-d-to-r?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Scientists investigate possible connection between autism and vitamin D
      http://www.environmentalhealthnews.org/ehs/news/2013/autism-and-vitamin-d

Omega-3 rasvahappojen tarve on vähintään 1 gramma päivässä eli esim. villiä lohta 150-200 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalastuksen_loppu.htm

• nähtyä ja koettua

Ei aiheudu vaan peritään. Ei siis ihme, että sitä tavataan yhä useimmin koska perimme erinäisiä ominaisuuksia ja kun katsotaan sukupuuta niin sitä voi verrata tavallaan kuin ketjukirjeeseen...ihmiset lisääntyvät viuhkamaisesti ja samalla perintötekijät monistuvat ja monistuvat yhä uudelleen ja uudelleen uusissa sukupolvissa.

• ööö....

Entäs jos lapsi kasvaa ympäristössä missä ei ole pahemmin muita lapsia/kavereita ja pitää keksiä harrastuksia itselleen. Lukeminen on varmaan yleisimpiä ja sitten kirjoista oppii kaikenlaista. Kavereiden puute aiheuttaa sen ettei osaa tulla niin hyvin toimeen muiden kanssa jne. Miksi tuota kokonaisuutta sitten kutsuisi, jos se ei ole aspergeria?

• miss. asperger

Sosiaalisiksi ongelmiksi..
        Eivät ole sama asia kuin asperger.
        Tällaiset ihmiset oppivat tulemaan luontevasti toimeen muiden kanssa, kun saavat harjoitusta.
        Minä taas olen oppinut näyttelemään että osaan luontevasti olla muiden kanssa.(ainakin jonkun aikaa).

• ...
        miss. asperger kirjoitti:

Tällaiset ihmiset oppivat tulemaan luontevasti toimeen muiden kanssa, kun saavat harjoitusta.
        Minä taas olen oppinut näyttelemään että osaan luontevasti olla muiden kanssa.(ainakin jonkun aikaa).

Täällä on näköjään käytössä sama nimimerkki jota Aspergerinfofoorumillakin on käytetty..

• kts. linkit ihmisoik

Aito Asperger ei lähde näyttelemään "normaalia" vaikka tällaiseen jotkut tahot yritettäisivätkin ihmistä muotittaa; neurotypikalisaatio eli yritykset väkisin tasapäistää neurologisesti valtaväestöstä poikkeavia henkilöitä kuuluu ihmisoikeusrikkomuksiin.

• perkele

Haista sinä asvihapalstan mode vittu jo.

• 137b

"Kavereiden puute aiheuttaa sen ettei osaa tulla niin hyvin toimeen muiden kanssa"

Sinäkö olet hakenut diagnoosisi noilla perusteilla? Mistä hait?

... kirjoitti:

Täällä on näköjään käytössä sama nimimerkki jota Aspergerinfofoorumillakin on käytetty..

Älä välitä, nämä AS-vihapalstan mielenterveydenhäiriöidet modet tekevät mitä vain kiusatakseen Aspergereja.

• miss.asperger
        ... kirjoitti:

En ole as-palstalle kirjoitellut, joten eri ihminen siellä on.

• miss.asperger
        kts. linkit ihmisoik kirjoitti:

Aito Asperger ei lähde näyttelemään "normaalia" vaikka tällaiseen jotkut tahot yritettäisivätkin ihmistä muotittaa; neurotypikalisaatio eli yritykset väkisin tasapäistää neurologisesti valtaväestöstä poikkeavia henkilöitä kuuluu ihmisoikeusrikkomuksiin.

Näyttelen nenttiä ollessani tekemisissä tuntemattomien kanssa. Töissä minun ei tarvitse tehdä niin, ja perheenikin hyväksyy minut omana itsenäni. Kuitenkin tulee tilanteita, esim. lapseni asioita hoitaessa, etten voi olla oma itseni. Terveydenhuolto ei täysin ymmärrä aspergeria, vaan luultavasti ajattelisivat minun olevan mielenterveysongelmainen. Tämä ei ole hyvä juttu, jos on lapsia. En halua että minua tai lastani tasapäistettäisiin nenteiksi. Asperger on tuonut elämääni hyviä asioita ja mielenkiintoisia ihmisiä.

• usko jo
        perkele kirjoitti:

Haista sinä asvihapalstan mode vittu jo.

En ole se.

• Miss Asperger I
        miss.asperger kirjoitti:

En ole as-palstalle kirjoitellut, joten eri ihminen siellä on.

Siis Aspergerinfofoorumilla

• ent miss.asperger
        Miss Asperger I kirjoitti:

Kiitos korjauksesta. En ole ollut siellä.
        Keksin jonkun uuden nimimerkin :)

• Miss Asperger I
        ent miss.asperger kirjoitti:

Kiitos korjauksesta. En ole ollut siellä.
        Keksin jonkun uuden nimimerkin :)

Kyllä sä tuollakin voit kirjoittaa onhan noissa vähän eroa

• vertainen I
        Miss Asperger I kirjoitti:

Monenko neurologin kanssa yhteistyösuhde solmittu viimeisten 3 v aikana? Yksityisen vai julkisen?

• *.*.*.*

Also sprach Zarathustra – Ein Buch für Alle und Keinen

Jumala on kuollut.
      Minä en anna mitään almuja. En ole kyllin köyhä niin tehdäkseni.
      Tähän mennessä kaikki olennot ovat luoneet jotain itseään suurempaa: haluatteko olla tämän suuren tulvan pakovesi vai mieluuummin taantua eläimen tasolle kuin ylittää itsenne?
      Rakastan suuria halveksijoita, sillä he ovat suuria kunnioittajia ja kaipauksen nuolia toiselle rannalle.
      Ihmisessä pitää olla kaaosta, jotta hän osaisi synnyttää tanssivan tähden.
      Mielestäni paras paimen on se joka vie laumansa vihreimmälle niitylle.
      Joka kirjoittaa verellä ja aforismeilla, ei halua tulla luetuksi, vaan opituksi ulkoa.
      Vuoristossa lyhin tie on huipulta huipulle, mutta siihen tarvitaan pitkät jalat.
      Me emme rakasta elämää siksi että olisimme tottuneet elämään, vaan siksi että olemme tottuneet rakkauteen.
      Joka kiipeää korkeimmalle vuorelle, nauraa kaikille traagisille näytelmille ja traagisille totuuksille.
      Rakkaudessa on aina hiukan hulluuttaa. Mutta hulluudessa on myös aina hiukan järkeä.
      Voisin uskoa vain sellaiseen jumalaan, joka osaisi tanssia.
      Valtio on nimitys kylmistä kylmimmälle monsterille. Kylmästi se myös valehtelee, ja sen suusta luikertaa tällainen valhe: "Minä, valtio, olen kansa."
      Ihmiset eivät juurikaan ymmärrä, mikä on suurta, ja se on: luovuus. Mutta he osaavat tunnistaa jokaisen suuren asian esiintyjän ja näyttelijän.
      Rakastan metsää. Kaupungeissa ei ole hyvää elää; ne ovat täynnä kiimaisia.
      Oletko orja? Sitten sinä et voi olla ystävä. Oletko tyranni? Sitten sinulla ei voi olla ystäviä.
      Ensin kansat olivat luovia ja vasta myöhemmin yksilöt; totisesti, yksilö itse on luomuksista nuorin.
      Veljeni, en suosittele teille lähimmäisenrakkautta: suosittelen teille kaukaisimmanrakkautta.
      Tietyille ihmisille et saa antaa kättäsi, vaan ainoastaan käpäläsi; ja haluan, että käpälässäsi on raatelukynnet.
      Mies tulee kasvattaa sotaan ja nainen soturin virkistukseksi: kaikki muu on tyhmyyttä.
      Menossa naisiin? Älä unohda piiskaa.
      Teidän on parempi olla vihainen kuin saada toinen häpeämään!
      Erakko on kuin syvä kaivo. On helppoa heittää kivi sisään; mutta kun se on kerran uponnut pohjaan, kertokaapa minulle: kenestä on noutamaan se takaisin ylös?
      Kuole oikealla hetkellä!
      Kaikki ottavat kuoleman todesta; silti kuolemasta ei ole vielä juhlaksi. Edelleenkään ihmiset eivät ole oppineet pyhittämään kauneimpia juhliaan.
      On lakattava antautumasta syötäväksi, kun on maittavimmillaan.
      Lääkäri, auta itseäsi: näin autat potilastasikin. Olkoon potilaalle parasta hoitoa se, että hän näkee omin silmin sen, joka parantaa itse itsensä.
      Opettajansa palkitsee huonosti se, joka pysyy ikuisesti oppilaana.
      Te tämän päivän yksinäiset, te yhteiskunnasta vieraantuneet, eräänä päivänä teistä tulee kansa: teistä, jotka olette valinneet itsenne, kasvaa valittu kansa – ja siitä yli-ihminen.
      Kaikki jumalat ovat kuolleita: nyt me haluamme yli-ihmisen elävän.

Keihään heitän vihollisiani kohti! Kuinka kiitänkään vihollisiani, että saan vihdoin heittää sen!
      Jumala on ajatus, joka saa suoran mutkalle ja seisovan huojumaan.
      Luominen – se on suuri armahdus kärsimyksistä, se on elämän helpottumista. Mutta jotta luova voisi olla olemassa, tarvitaan juuri kärsimystä ja paljon muodonmuutosta.
      Siitä lähtien kun ihminen on ollut olemassa, hän on iloinnut liian vähän: yksin tämä, veljeni, on perisyntimme!
      Suuri kiitollisuudenvelka ei tee ihmistä kiitolliseksi, se tekee kostonhaluiseksi; ja jos pieni huomaavaisuus ei unohdu, se jää kaivelemaan matona mieltä.
      Emmekä me ole epäoikeudenmukaisimpia niille, jotka ovat meille vastenmielisiä, vaan niille, joista emme piittaa hitustakaan.
      En tunne ottamisen onnea; ja olen usein haaveillut, että varastamisen täytyy olla autuampaa kuin ottamisen.
      Pohjimmaltani rakastan vain elämää – ja totuuden nimessä, eniten silloin kun vihaan sitä!
      Vain siellä missä on elämää, on myös tahtoa; mutta ei tahtoa elämään, vaan – näin opetan sen sinulle – tahtoa valtaan!
      Mutta jos oletetaan jonkun sanovan ihan tosissaan, että runoilijat valehtelevat liikaa: oikeassa hän olisi – me valehtelemme liikaa.
      Runoilijan henki kaipaa yleisöä: vaikka sen sitten pitäisi olla vesipuhveli.
      Jos kyttyräselältä otetaan pois kyttyrä, häneltä otetaan pois sielukin – näin kansa opettaa.

• ...

No voi vittu EI! Se on jo lapsena ja pysyy esim Asperger. Luulen, että tämä on pahasti alidiagnosoitu ominaisuus, josta saattaa tulla haitta.

• asse tousse

Assti niputetaan mielummi vaikka skitsofrenikoiksi tai muiksi mielisairaiksi, jotta ne voidaan pumpata läkkeisiin, jos tosin vain haluavat.

• Nonamen laulu

Ei minun mielestäni johdu "kasvatuksesta", mutta geeneillä ja kasvuympäristöllä on osuutensa "aiheuttajana".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      138
      1796
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe