Missä Jumala oikein luuraa?

Miksi Jumala panttaa

Mietin kahteen kertaan, avaanko tätä tänne Ateismi-palstalle, mutta en näe mitään syytä avata Kristinusko-palstallekaan, koska en ole saanut hyvää vastausta sieltäkään, ne ovat olleet vain sitä 'odota kärsivällisesti'-höpinää tai sitten pahimmassa tapauksessa julmaa syyllistämistä 'et ole riittävän uskossa', 'vanhempasi tekivät syntiä' jne jne.

Olen aika pettynyt Jumalaan, silloin kun Häneltä vastausta odotin, siis todella, sitä ei kuulunut. Ja silloin kun en mitään odottanut, silloin Hän minulle puhui.

Vai oliko se Hän?

Olen ollut mielestäni Jumalan johdatuksessa, mutta en ole siitä niin varma enää.

Miksi Jumala käyttäytyy näin irrationaalisesti?

Jos Hän on olemassa, niin ilmoittaisi sitten itsensä, suoraan, ja selvästi.

Kaikkihan siitä hyötyisivät. Varsinkin tänne kirjoittavat.

Tänne Ateismi-palstallekin kirjoittavat löytäisivät Elävän Jumalan elämäänsä.

Ja minäkin saisin varmuuden.

86

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei panttaa kauaa

Keskustelin edesmenneen vaarini kanssa eilen telepaattisesti ja hän kertoi minulle, että Jumala tulee lähivuosien sisällä vetämään riverdance-esityksen Senaatintorilla pyhän hengen ja Jessen kanssa. Enkelikuoro säestää menevillä latinorytmeillä, ja he aikovat pukeutua samba-asuihin. Myös paavi saattaa osallistua jameihin.

Jumalan mukaan tuon esityksen jälkeen kaikki uskovat. Mutta mihin, se on toinen juttu.

• uskis

TUON ennustuksen mukaan Jeesus on Ricky Martin..

Ystäväni halusi samanlaista nahkatakkia kuin Maria-biisissä, mutta ei enää sen jälkeen kun Rickä kiinnostikin Dicki (on hom0)

Kuulemma takki vetää puoleensa Marioita, sanoi kaveri ja korosti siihen - että tarkoitti Italialaisia putkimiehiä :)

Miksi Jehovalaiset jakaa lehteä, jossa Jeesus on käynyt parturissa ja takapuolella hilluu ilman paitaa kuin mikäkin kappalainen kaappihomo?

• Siellä missä muutkin satuolennot.

• ateismi = 0

Jumala ei ole meidän kepillä ohjattavissa.Ei hän lähde meidän renkipojaksemme. itsekkin olen monesti huomannut saman, että parhaiten huomaan hänen johdatuksen ja avun kun rukoilen, että tapahtukoon Herra aivan sinun tahtosi. Jumala on luonut meidät jokaisen omaa iankaikkista tarkoitusta ja suunnitelmaansa varten ja me järellisinä ja rajallisina olentoina ja vieläpä syntiinlangenneina emnme ymmärrä paljoa tästä suunnitelmasta. Tuskin monella työpaikallakaan on kovin paljon valtaa vaikuttaa, milloin, mitä ja miten siellä hommia tehdään. Kyllä Hän ilmoittaa rehelliselle itsensä. Olen ollut uskossa yli 40 vuotta ja kyllä elämä on ihmeellistä.
      Itseäni monesti lohduttaa ja rohkiasee, että ainakin jäljestä päin monet asita ovat menneetkin paljon paremmin kuin itse jääräpäisesti vaadin ja rukoilin.
      Kun jätän vaikeat ja kimurantit asiat Herralle, niin valtava rauha ja tyyneys valtaa sisimmän.
      Itsellä on tälläkin hetkellä monia kysymyksiä joita en nyt ymmärrä ja toivoisin olevan toisin, mutta on vain annettava Luojani johtaa ja päättää. Ja ihmisen langennut luonto ja tahto sotii vastaan. Niin oli jo paratiisissa.
      Jos ei näin olisi niin silloin leikkisimme rukoillessa Isä meidän rukousta kuin teatteria: tapahtukoon sinun tahtosi maan päällä (siis meidän elämässä)niin kuin myös taivaassa.
      Mitä on tuo rukous jos heti alamme kapinoimaan. miksi et vastaa, miksi kaikki menee päin omaa järkeäni???

• A.Mikkonen(ei kirj.)

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että millaisia asioita sinä jätät Herra hoidettaviksi?

• "Kun jätän vaikeat ja kimurantit asiat Herralle, niin valtava rauha ja tyyneys valtaa sisimmän."

Tuon olen kyllä huomannut. Olisimme edelleen kivikaudella jos ei olisi ollut itsenäiseen ajatteluun kykeneviä (esim. ateisteja)

Kun ei mistään mitään tiedä niin on hyvä ja rauhallinen olla. Se pitää myös paikkansa että tieto lisää tuskaa, mutta en silti vaihtaisi tietoa uskoon ja zombiena oloon.
        Tuskallista on mm. se että tiedän niin monen ihmisen harhautuneen erilaisiin järjettömiin jumaluskohin ja hylänneen terveen järjen käytön.

"Itsellä on tälläkin hetkellä monia kysymyksiä joita en nyt ymmärrä ja toivoisin olevan toisin, mutta on vain annettava Luojani johtaa ja päättää. "

Tuonkin olen huomannut, kun vaikea asia tulee eteen, niin nostatte vain kädet pystyyn; goddidit.
        Ei ole ihmekään että olette aina täysin pihalla. Ette ota itse koskaan asioista selvää ettekä usko niitä jotka asioista jotain tietävät.

• heitän näin
        A.Mikkonen(ei kirj.) kirjoitti:

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että millaisia asioita sinä jätät Herra hoidettaviksi?

Niin, henkilökohtaisesti itse jätän herran haltuun aina sen, jonka heitän roskiin. Ehkä se Herra siis onkin jätehuoltolaitos :O

• 4 jKr
        angelus_nigrum kirjoitti:

"Kun jätän vaikeat ja kimurantit asiat Herralle, niin valtava rauha ja tyyneys valtaa sisimmän."

Tuon olen kyllä huomannut. Olisimme edelleen kivikaudella jos ei olisi ollut itsenäiseen ajatteluun kykeneviä (esim. ateisteja)

Kun ei mistään mitään tiedä niin on hyvä ja rauhallinen olla. Se pitää myös paikkansa että tieto lisää tuskaa, mutta en silti vaihtaisi tietoa uskoon ja zombiena oloon.
        Tuskallista on mm. se että tiedän niin monen ihmisen harhautuneen erilaisiin järjettömiin jumaluskohin ja hylänneen terveen järjen käytön.

"Itsellä on tälläkin hetkellä monia kysymyksiä joita en nyt ymmärrä ja toivoisin olevan toisin, mutta on vain annettava Luojani johtaa ja päättää. "

Tuonkin olen huomannut, kun vaikea asia tulee eteen, niin nostatte vain kädet pystyyn; goddidit.
        Ei ole ihmekään että olette aina täysin pihalla. Ette ota itse koskaan asioista selvää ettekä usko niitä jotka asioista jotain tietävät.

"Olisimme edelleen kivikaudella jos ei olisi ollut itsenäiseen ajatteluun kykeneviä "

Kivikaudella oli kiire ehtiä kerätä päivän aikana tarpeeksi ruokaa. Maanviljelyn aloittamisen jälkeen osa väestöstä vapautui ajatteluhommiin. Näitä joutilaita "aatelislapsia" oli ympäri maapalloa, mutta ensimmäiseksi sähköt saivat päälle työntekoa kunnioittavat protestanttiset kristityt. Tämä fakta kannattaa ateistien sisäistää.

Hankala meidän on ymmärtää Jumalan toiminnan tarkoitusta tilanteen ollessa päällä. Pääsiäistapahtumat parituhatta vuotta sitten ovat tästä oiva esimerkki. Jumalan poika oli ihmisten keskellä, ja teki parantamisihmeitä sarjatyönä. Silti ns. "Jumalan miehet" eli aikakauden kirjanoppineet eivät kyenneet tunnistamaan Jeesusta ennustuksissa luvatuksi vapahtajaksi. Ja jos he olisivat tunnistaneet, ei Jeesusta olisi ristiinnaulittu, ja olisimme edelleen vanhan lain vankeja. Esinahat poikki vaan. Jälkeenpäin tapahtumasarja on ymmärrettävissä. Näinhän sen täytyi mennä. Rooma oli rakentanut tiet, kreikkaa ymmärrettiin laajalla alueella, joten oli oikea aika Jeesukselle tulla kauppareittien risteykseen näyttämään että kuolema on voitettu.

Netissä kreationistit provosoivat tiedeuskoisia. Tämäkin aluksi irrationaaliselta tuntuva kiistely saa järjellisen tarkoituksen, kun suhteuttaa sen siihen miten Raamattu kertoo lopun aikoina käyvän.

Jeesuksella on töitä kaikille halukkaille. Aloittajan kannattaa jatkaa työnhakua.

• ateismi = 0

Järki on annettu että sitä varten että sitä saa käyttää ja on suotavaakin käyttää. Rukoilen aamulla että Herra johdata jälleen tämä päivä ja anna asioden mennä sinun tahtomallasi tavalla. Teen työtä ja asioita sitten mitä eteen tulee ymmärryksen ja vakaumuksen mukaan. En ota tarpeettomia ja riskejä ja stressiä, mutta en uhmaa typerän urhoollisesti vaaratilanteiden sattuessa.
        Luotan että Jumala pitää huolta: en haali omaisuutta kohtuuttomasti vanhuuden ja pahan päivän varalle, en Lottoa, sillä luotan että Herra pitää huolen vanhuuden päivinä. Olen sinkku, en haavittele enkä rukoile puolisoa ja en ole haku "päällä". luotan että jos se on Herran suunnitelmissa niin hän itse johdattaa tielleni tämän henkilön.Myös työasiat jätän viime kädessä Korkeimman käteen ratkaistavaksi. Jos joskus on jokin kiperä asia, että en oikein tiedä miten ratkaista ja mikä on Jumalan tahto niin en hätiköi päätöksen kanssa ja jos on pakko ratkaista niin rukoilen ja pyydän Jumalalta jopa merkkiä. Olen muutaman kerran saanut ihan selvän vastauksen jonkun minulle tuntemattoman plavelijan rukoillessa tiedon sanojen kautta, esim. rukoilija näkeee että minulla on edessä lomake ja epäilen kirjoitanko alle vai en. Näin sain vastauksen kerran kun mietin otanko erään työpaikan vain en. Siinä rukoilija sai ilmestyksen että laita allekirjoitus siihen asiakirjaan.
        Monet pelkää kesällä liikkua luonnossa varsinkin näin susi- ja karhuvoittoisella alueella. Ei pelota mennä synkkään korpeen yksin, sillä uskon että varjelijani ei nuku eikä torku. En myös pelkää yksin liikkuseesa pimeässä jos on tarve, sillä uskon kun pyydän varjelusta niin mitään ei tule ilman hänen sallimattaan.
        Kun uskoo ja luottaa Herran johtoon, niin ei sitten pety jos asiat eivät mene niin kuin itse olisi toivonut. Tässä muutamia esimerkkejä....
        Kyllähän esimerkkejä olsi paljon mutta tässä muutama. Kun luottaa Jumalan johdatukseen ja huolenpitoon niin

• ateismi = 0
        angelus_nigrum kirjoitti:

"Kun jätän vaikeat ja kimurantit asiat Herralle, niin valtava rauha ja tyyneys valtaa sisimmän."

Tottakai voi vaikka ratkoa tieteen saloja ja olla kirugin veitsi kädessä tai säädellä ydinvoimalan nappuloida ja tehdä työtä vastuulla ja ja ymmärryksellä, mutta turha tressaava huolehtimen ja vatvominen on poissa kun elämä lepää KOrfekimman kädessä.
        Kyllä tekin ateistit kai ymmärrette jottei ihan kaikkea tarvitse jälkikommnetoida.

• ei laskelmointia

Suomeksi edellä olevaa kirjoitusta kutsutaan intuitioksi. Se on tunne siitä, että mitä kuulu tehdä ilman laskelmointia, ja silloin kaikki menee juuri kuten se menee, kun ihminen pitää ulkona oman järkensä tulkinnan. Kyse ei ole siitä, että mitä jätetään Herran hoidettavaksi, vaan siitä, että miten nuo asiat hoidetaan. Kysymys ei ollut minulle, mutta vastasin omasta puolestani miten asian koen, kun ymmärsin hyvin mitä edellinen kirjoitti.

• A.Mikkonen(ei kirj.)
        ateismi = 0 kirjoitti:

Tottakai voi vaikka ratkoa tieteen saloja ja olla kirugin veitsi kädessä tai säädellä ydinvoimalan nappuloida ja tehdä työtä vastuulla ja ja ymmärryksellä, mutta turha tressaava huolehtimen ja vatvominen on poissa kun elämä lepää KOrfekimman kädessä.
        Kyllä tekin ateistit kai ymmärrette jottei ihan kaikkea tarvitse jälkikommnetoida.

Mä en vaan ymmärrä, mihin tossa stressaantumattomuudessa mitään jumalia tarvitaan?

• Etsivä löytää

Tällä palstalla ateistit lähinnä vain pilkkaavat ja vähättelevät. Mo nilla heistä on tarve topedoida kaikki, mikä voisi johtaa Jumalan löytämiseen.

Meille on luvattu viisautta, kun rukoilemme:
      Jaak. 1
      2 Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona niitä monenlaisia koettelemuksia, joihin joudutte. [Matt. 5:11,12; Hepr. 12:11; 1. Piet. 1:6]
      3 Tehän tiedätte, että kun uskonne selviytyy koetuksesta, tämä kasvattaa teissä kestävyyttä. [Room. 5:3]
      4 Ja kestävyys johtakoon täydelliseen tulokseen, jotta olisitte täydellisiä ja eheitä, ette vajaita miltään kohden.
      5 Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta. [1. Kun. 3:9; Sananl. 2:2,3]
      6 Mutta pyytäköön uskossa, lainkaan epäilemättä. Joka epäilee, on kuin meren aalto, jota tuuli ajaa sinne tänne.
      7 Älköön sellainen luulko saavansa Herralta mitään,
      8 kahtaalle horjuva ihminen, epävakaa kaikessa mitä tekee.

Tuo rukous johti Kristuksen kirkon palauttamiseen maan päälle. Meillä on jälleen eläviä profeettoja keskuudessamme. Ensimmäinen tällainen profeetta oli Joseph Smith. Hänen kauttaan saimme Mormonin kirjan, joka on toinen todistus Kristuksesta:
      www.moronit.fi

• Etsivä löytää

Korjaan linkin:
        www.mormonit.fi

• Miksi Jumala panttaa

Kiitos vastauksistanne. Yllättävää oli huomata tällä kertaa tänne Ateismi-palstalle kirjoittaessa, että kristittyjen vastaukset olivat viisaita ja ymmärtäväisiä, kun taas ateisteilta tuli naiveja vastauksia.

Suolaa haavoihin en todellakaan toivoisi kenellekään etsivälle heitettävän, löysin raamatun Jeesuksen elämääni yli kolmekymmentä vuotta sitten jo, mutta kyselevänä ihmisenä nämä putkahtaa aina aika ajoin pintaan, epäilyskin, mutta varsinkin se, miksei Jumala vastaa millään konkreettisella tavalla.

Monella ihmisellä on niin vaikeaa täällä maailmassa, että luulisi Luojansa vähän paremmin ilmaisten lapsillensa antavan itsestään paremman kuvan.

Mutta Jeesushan on Isän oikealla puolella.

Nyt.

Tällä kertaa olen pettynyt ateistien vastauksiin, vertaukset suuresta salatusta Jumalasta keijuihin ja muihin satuolentoihin ovat lasten satujen tasolla.

• K.R.S.

''Tällä kertaa olen pettynyt ateistien vastauksiin, vertaukset suuresta salatusta Jumalasta keijuihin ja muihin satuolentoihin ovat lasten satujen tasolla.''
        Niinhän ne teistien luomat luojat tuppaavat olemaan, lasten satujen tasolla. Mutta, ei kai se ateistien ongelma ole. Loisitte itsellenne uskottavampia jumalia, niin niitä ei ehkä verrattaisi satuhahmoihin.

• hiukka neuvoo

"Mutta Jeesushan on Isän oikealla puolella."

Niin sinä luulet. Jeesus on Isän bidee-suihku eli hän on takapuolella.

• ateisteillatyhjäeläm

"Yllättävää oli huomata tällä kertaa tänne Ateismi-palstalle kirjoittaessa, että kristittyjen vastaukset olivat viisaita ja ymmärtäväisiä, kun taas ateisteilta tuli naiveja vastauksia."

Ei tuossa pitäisi olla mitään yllättävää ottaen huomioon että ateistit tietävät kuolevansa ja ettei elämällä ole mitään sen kummempaa merkitystä eikä ihmisillä tämän vuoksi ole tarvetta saavuttaa mitään ihmeellistä tässä elämässä. Uskovilla sen sijaan on jokin tehtävä tässä elämässä ja heille tuo voimaa harhakuvitelma siitä että heillä on ikuinen elämä. Sinänsä tuo harhakuvitelma on loistava huume joka virkistää kehon ja mielen, mutta eihän se totuuteen perustu. Vaikka eihän sillä sinänsä mitään merkitystä ole onko se harhakuvitelma, kunhan se virkistää kehon ja mielen. Osittain tämän vuoksi kristityiltä tulee viisaita kommentteja koska ateistit saattavat saastuttaa oman kehon aineilla jotka tuovat tilapäisen onnen, kun taas kristityt saastuttavat mielensä harhakuvitelmilla jotka puhdistavat kehon.

Tästä seuraa varmasti melkoinen vastustus monilta ateisteilta jotka kyselevät miten he mukamas saastuttavat kehoa ja miten kristittyjen keho mukamas puhdistuu. Kun ottaa huomioon oman elämän sekä muut ihmiset niin sitä kautta saa hyvää tietoa elämään. Ylimieliset kristityt tai ylimieliset ateistit eivät saa hyvää elämää koska he eivät yleensä ota vastaan sitä tietoa mitä heille tarjotaan.

• ateisteillatyhjäeläm kirjoitti:

"Yllättävää oli huomata tällä kertaa tänne Ateismi-palstalle kirjoittaessa, että kristittyjen vastaukset olivat viisaita ja ymmärtäväisiä, kun taas ateisteilta tuli naiveja vastauksia."

Ei tuossa pitäisi olla mitään yllättävää ottaen huomioon että ateistit tietävät kuolevansa ja ettei elämällä ole mitään sen kummempaa merkitystä eikä ihmisillä tämän vuoksi ole tarvetta saavuttaa mitään ihmeellistä tässä elämässä. Uskovilla sen sijaan on jokin tehtävä tässä elämässä ja heille tuo voimaa harhakuvitelma siitä että heillä on ikuinen elämä. Sinänsä tuo harhakuvitelma on loistava huume joka virkistää kehon ja mielen, mutta eihän se totuuteen perustu. Vaikka eihän sillä sinänsä mitään merkitystä ole onko se harhakuvitelma, kunhan se virkistää kehon ja mielen. Osittain tämän vuoksi kristityiltä tulee viisaita kommentteja koska ateistit saattavat saastuttaa oman kehon aineilla jotka tuovat tilapäisen onnen, kun taas kristityt saastuttavat mielensä harhakuvitelmilla jotka puhdistavat kehon.

Tästä seuraa varmasti melkoinen vastustus monilta ateisteilta jotka kyselevät miten he mukamas saastuttavat kehoa ja miten kristittyjen keho mukamas puhdistuu. Kun ottaa huomioon oman elämän sekä muut ihmiset niin sitä kautta saa hyvää tietoa elämään. Ylimieliset kristityt tai ylimieliset ateistit eivät saa hyvää elämää koska he eivät yleensä ota vastaan sitä tietoa mitä heille tarjotaan.

"ettei elämällä ole mitään sen kummempaa merkitystä eikä ihmisillä tämän vuoksi ole tarvetta saavuttaa mitään ihmeellistä tässä elämässä"

Mitä ihmettä höpiset? Ateistien ja teistien elämän ainoa todellinen (luonnollinen) merkitys on jälkikasvun hankkiminen, kaikki muu on sitten extraa.

Uskovilta taitaa ennemmin puuttua se tarve saavuttaa mitään ihmeellistä tässä elämässä koska he tähtäävät vain kuoleman jälkeiseen elämään toisin kuin ateistit jotka yrittävät tehdä tästä elämästä parhaan mahdollisen omien kykyjensä mukaan.

Enemmistö tiedemiehistä esim. on ateisteja eikä heitä tosiaankaan voi syyttää siitä etteivät he haluaisi tai olisi saavuttaneet mitään ihmeellistä tai merkityksekästä elämässään.
        Suurimmat nerot ovat lähes poikkeuksetta olleet ateisteja ja heilläkö ei mielestäsi ole ollut mitään merkitystä.

Taidat itse olla teisti, harva ateisti nimittäin päästää tuollaisia aivopieruja.

• yhdyn aloittajaan

Ajattelen tilannetta että jos olisin elänyt uskonasioihin nähden välinpitämätöntä elämää niin kuin kai suurin osa ihmisiä elää ja sitten kiinnostuisin ottamaan selvää nin jumalattomien kuin uskovaistenkin käsityksistä näistä asioista niin ei ainakaan tämän palstan anti saisi vakuuttuneeksi ateismin puolesa. Todella trollaavaa ja lapsellista on palstan keskustelu. Ei mitään oikeata aikuisen ihmisen järjellsitä pohdintaa. Tosin kyllä oletankin näillä yleisllä palstoilla eivät viihdykkään , tohtorit, professorit ym todella fiksut henkilöt, mutta kylllä aprempaa voisi odottaa.

• Missä Jumala luuraa
        K.R.S. kirjoitti:

''Tällä kertaa olen pettynyt ateistien vastauksiin, vertaukset suuresta salatusta Jumalasta keijuihin ja muihin satuolentoihin ovat lasten satujen tasolla.''
        Niinhän ne teistien luomat luojat tuppaavat olemaan, lasten satujen tasolla. Mutta, ei kai se ateistien ongelma ole. Loisitte itsellenne uskottavampia jumalia, niin niitä ei ehkä verrattaisi satuhahmoihin.

Et kuule nyt K.R.S. viitsisi.

Meitä Jeesukseen uskovia on yli miljardi ihmistä täällä planeetallamme, joten jotain arvostusta ja kunnioitusta luulisi löytyvän näitä miljardia ihmistä ja heidän uskoansa kohtaan, ja VARSINKIN uskomme antajaa Jeesusta kohtaan.

Miljardi ihmistä vastaan K.R.S.

Mietipä tätä.

• K.R.S.
        Missä Jumala luuraa kirjoitti:

Et kuule nyt K.R.S. viitsisi.

Meitä Jeesukseen uskovia on yli miljardi ihmistä täällä planeetallamme, joten jotain arvostusta ja kunnioitusta luulisi löytyvän näitä miljardia ihmistä ja heidän uskoansa kohtaan, ja VARSINKIN uskomme antajaa Jeesusta kohtaan.

Miljardi ihmistä vastaan K.R.S.

Mietipä tätä.

''Et kuule nyt K.R.S. viitsisi.''
        En.

''Meitä Jeesukseen uskovia on yli miljardi ihmistä täällä planeetallamme, joten jotain arvostusta ja kunnioitusta luulisi löytyvän näitä miljardia ihmistä ja heidän uskoansa kohtaan''
        Miten uskovien määrä liittyy arvostukseen ja/tai kunniotukseen. Eikö kristinuskonto ansainnut arvostusta ja kunnioitusta 1970 vuotta sitten? Silloin Jeesukseen uskovia ei ollut kovinkaan monta. Arvostus ja kunnioitus ansaitaan, kumpaakaan ei lisätä lisäämällä vaatijien määrää.

''ja VARSINKIN uskomme antajaa Jeesusta kohtaan.''
        En näe miksi arvostaisin tai kunniottaisin Jeesusta, hän ei tehnyt tai sanonut oikeastaan mitään, mitä ei olisi tehty ja sanottu aikaisemmin, tai myöhemmin.

''Miljardi ihmistä vastaan K.R.S.''
        Tiedän, että useilla kristinuskontoisilla on erittäin vaihteleva skaala käytössään kun oikein uskovia lasketaan, mutta, jos olet sitä mieltä, että oikein uskovia on miljardi, niin oikeampi mietittävä muoto olisi: miljardi vastaan kuusi miljardia.

Mietipä sitä.

• Valoavilkaissupappi

Jumala on se joka katselee nyt tätä tekstiä.

• no nyt selkis

Ok. Olen siis Jumala.

• Valoavilkaissupappi
        no nyt selkis kirjoitti:

Ok. Olen siis Jumala.

Olet tämä absoluuttinen kaikkeus/ olemassaolo, joka on nyt tässä tullut tietoiseksi itsestään. Mitä muutakaan sinä olisit?

Ajatukset tosin kertoo varmaan kaikenlaista muuta. Ne on siitä vähän höpsäjä. Ajatukset osaa hienosti nimetä olemassaolon eri ilmiöitä ja luokitella niitä, ja se on joissain tilanteissa ihan hyödyllistä. Samalla sitten syntyy käsitys itsestä kaikesta muusta irrallisena olentona

Tätähän syntiinlankeemuskertoomuskin aika tarkasti kuvaa. Ihmisille kehittyi kyky ajatella ja pilkkoa elämää (hyvän ja pahan tiedon puu). Siihen asti oli eletty paratiisissa. Mutta ajattelukyvyn myötä tuli mukaan illuusio pahuudesta. Nyt ihmiskunnalla voisi olla mahdollisuus siirtyä seuraavalle levelille ja huomata taas kaiken ykseys ja se kuka minä todella on.

• luultu jumala
        Valoavilkaissupappi kirjoitti:

Olet tämä absoluuttinen kaikkeus/ olemassaolo, joka on nyt tässä tullut tietoiseksi itsestään. Mitä muutakaan sinä olisit?

Ajatukset tosin kertoo varmaan kaikenlaista muuta. Ne on siitä vähän höpsäjä. Ajatukset osaa hienosti nimetä olemassaolon eri ilmiöitä ja luokitella niitä, ja se on joissain tilanteissa ihan hyödyllistä. Samalla sitten syntyy käsitys itsestä kaikesta muusta irrallisena olentona

Tätähän syntiinlankeemuskertoomuskin aika tarkasti kuvaa. Ihmisille kehittyi kyky ajatella ja pilkkoa elämää (hyvän ja pahan tiedon puu). Siihen asti oli eletty paratiisissa. Mutta ajattelukyvyn myötä tuli mukaan illuusio pahuudesta. Nyt ihmiskunnalla voisi olla mahdollisuus siirtyä seuraavalle levelille ja huomata taas kaiken ykseys ja se kuka minä todella on.

"...syntiinlankeemuskertoomuskin aika tarkasti kuvaa. Ihmisille kehittyi kyky ajatella ja pilkkoa elämää (hyvän ja pahan tiedon puu). Siihen asti oli eletty paratiisissa. Mutta ajattelukyvyn myötä tuli mukaan illuusio pahuudesta. Nyt ihmiskunnalla voisi olla mahdollisuus siirtyä seuraavalle levelille..."

Koko syntiinlankeemus on tosiaan vain tarina. Jumala olisi kaikkivoipana voinut jättää luomatta sen puun, koska kaikkitietävänä tiesi, kuinka asiassa käy. Eevan piti tietenkin mennä puhuvan käärmeen - siis PUHUVAN käärmeen - retkuun, koska muuten koko stoori olisi päättynyt siihen. Nyt ihmiskunta ottaa tarinan tosissaan ja luulee elävänsä sen ansiosta ikuisesti. Valitettavasti koko luulo päättyy luulevan kuollessa.

• ateismi = 0

Kun tulin uskoon niin alussa Jumala vastasi jopa kuin isä hemmottelis pientä lastaan ja ostaa karkkia. Sain rukousvastauksena jopa turhamaisuuttakin ja nyt olisi jopa synti rukoilla moisia juttuja, samaa olen huomannut myös silloin kun elämässä on erittäin vaikeaa ja koettelemuksia. Herra vahvistaa että hänellä on asiat hallinnassa. Samaa olen monien muiden kuullut kertovan. Sitten kun usko vahvistuu niin on luotettava sanaan ja Hengen todistukseen sisimmässä. Se on se Pyhän Hengen rauha ja lepo sisimmässä. Ja kyllä sen arjessa kokom ajan näkee että hän elää ja johdattaa! Sattumoita olisi liian paljon ollakseen sattumoita.

• näin se menee

Aika johdattaa sinua hautaan kuomaseni. Kuollessasi kaikki turhat luulosi kuolevat mukanasi. Amen.

• Helppoelämä

Että nää uskoonhurahtaneet ovatkin hauskoja.

On minunkin elämässäni tapahtunut asioita, jotka eivät tapahtuma hetkellä ole tunutuneet hyviltä, mutta myöhemmin tarkasteltuina ovat osoittautuneet varsinaisiksi onnenpotkuiksi. En ole rukoillut ennen enkä jälkeen, enkä usko minkään jumalolennon olemassaoloon.

En myöskään jatkuvasti ole huolissani jostakin, itse asiassa aika harvoin. Hyvin on levollinen mieleni. Elän ja sitten joku hetki enemmän tai vähemmän yllättäen kuolen pois. Helppo on elää tämän tiedon kanssa.

• ajateltava tääkin

Mistä tiedät, ettei tämä ole juuri sitä oikeaa uskovaisuutta, ja ettet ole juuri se oikea "uskovainen", ja näiden itseään oikeiksi uskovaisiksi nimittävien jutut ovatkin heidän itsekästä mielen harhaansa? Eikö toimintasi ja ajatuksesi kuulosta juuri puhtaan hyväksyvältä nöyryydeltä, jota nöyryyttä uskovaisuudessa kysytäänkin. Onko se nimistä kiinni mikä ihminen on.

• Helppoelämä
        ajateltava tääkin kirjoitti:

Mistä tiedät, ettei tämä ole juuri sitä oikeaa uskovaisuutta, ja ettet ole juuri se oikea "uskovainen", ja näiden itseään oikeiksi uskovaisiksi nimittävien jutut ovatkin heidän itsekästä mielen harhaansa? Eikö toimintasi ja ajatuksesi kuulosta juuri puhtaan hyväksyvältä nöyryydeltä, jota nöyryyttä uskovaisuudessa kysytäänkin. Onko se nimistä kiinni mikä ihminen on.

En pidä itseäni uskovaisena. Uskovana pidetään yleensä henkilöä, joka uskoo Jumalaan (protestanttiset uskontokunnat). Minä en usko.

Laajemmin ajateltuna uskon moneenkin asiaan. Uskon, että tämä lumi sulaa pois ennen juhannusta ja toivon, että sulaminen tapahtuisi jo aiemmin. On hyvin todennäköistä, että lumi sulaa ennen juhannusta, varmaa se ei ole. Joten voin vain uskoa, että näin tulee käymään. Voisin myös alkaa itse sulattaa lunta ainakin omalta tontiltani, mutta se ei ole minusta vaivan arvoista ja kalliiksikin se tulee. Jatkan uskomista ja annan auringon tehdä tehtävänsä :)

• uskon propagandaa
        Helppoelämä kirjoitti:

En pidä itseäni uskovaisena. Uskovana pidetään yleensä henkilöä, joka uskoo Jumalaan (protestanttiset uskontokunnat). Minä en usko.

Laajemmin ajateltuna uskon moneenkin asiaan. Uskon, että tämä lumi sulaa pois ennen juhannusta ja toivon, että sulaminen tapahtuisi jo aiemmin. On hyvin todennäköistä, että lumi sulaa ennen juhannusta, varmaa se ei ole. Joten voin vain uskoa, että näin tulee käymään. Voisin myös alkaa itse sulattaa lunta ainakin omalta tontiltani, mutta se ei ole minusta vaivan arvoista ja kalliiksikin se tulee. Jatkan uskomista ja annan auringon tehdä tehtävänsä :)

Onko Jumala mitään muuta kuin Luoja - miten siihen muuten uskotaankaan aidosti kuin juuri tuohon mitä sanot: lumi sulaa, kun sen aika on sulaa, ja jos itse sulatat saattaa tulla pakkanen jo seuraavana yönä ja työsi on turhaa.

Sanot oikein, kun sanot tämän "uskovana pidetään" - on luotu uskovaisnormi, jolla sitten voidaan määrätä ja säädellä kanssaihmisiä oikeiksi tai vääriksi uskovaisiksi ja luoda hallintakeinoja ja järjestelmiä.

Täälläkö ihmeteltiin näiden niin sanottujen tosi uskovien nöyryyden puutetta?! Miten se heillä voisi olla, jos ovat luoneet itselleen Jumala-käsitteen ylitse Luojan ja ryhtyneet hallitsemaan sillä, ja sitten kinaamaan, että kuka on paras kaikesta ja saa kaiken itselleen.

• mitä on usko
        uskon propagandaa kirjoitti:

Onko Jumala mitään muuta kuin Luoja - miten siihen muuten uskotaankaan aidosti kuin juuri tuohon mitä sanot: lumi sulaa, kun sen aika on sulaa, ja jos itse sulatat saattaa tulla pakkanen jo seuraavana yönä ja työsi on turhaa.

Sanot oikein, kun sanot tämän "uskovana pidetään" - on luotu uskovaisnormi, jolla sitten voidaan määrätä ja säädellä kanssaihmisiä oikeiksi tai vääriksi uskovaisiksi ja luoda hallintakeinoja ja järjestelmiä.

Täälläkö ihmeteltiin näiden niin sanottujen tosi uskovien nöyryyden puutetta?! Miten se heillä voisi olla, jos ovat luoneet itselleen Jumala-käsitteen ylitse Luojan ja ryhtyneet hallitsemaan sillä, ja sitten kinaamaan, että kuka on paras kaikesta ja saa kaiken itselleen.

Eikö edellä juuri sanota nämä tärkeät sanat "tapahtukoon sinun tahtosi", ja kun me emme tuota tahtoa ja tarkoitusta tiedä, niin mitä sitä kapinoimaan ja kiukuttelemaan - pieni ihminen - tai tekemään tuolle tahdolle normeja; ylentämään itsemme Jumalan veroisiksi.

Ja jos tuon sisäistämme "tapahtukoon sinun tahtosi", niin ymmärrämme, että meillä on oma kohtalomme ja oma tiemme kuten myös on muilla kanssamatkustajilla - näin ollen me emme ole myöskään kukaan tuomitsemaan toisen ihmisen tietä tai valintojaan tai tuon matkan tarkoituksia, kun emme ole Jumalia arvioimaan miksi toisesta tuli murhamies tai toisesta kuuluisa johtaja.

Meidän pitää tietää vain oma - ehkä vaatimatonkin - paikkamme, ja toimia itseämme kunnioittaen ja hoitamalla meille annettu tehtävä parhaalla mahdollisella tavalla - ja ennen kaikkea lapsia ja luontoa suojellen.

"Sen minkä teette näistä pienimmälle, teette minulle..." vai miten se meni.

Etsikää minulle se tosi uskovainen - yleisen normin mukaan - joka nämä vähäisetkin Raamatun kriteerit täyttää?

• 1213

"Jos Hän on olemassa, niin ilmoittaisi sitten itsensä, suoraan, ja selvästi.

Kaikkihan siitä hyötyisivät. Varsinkin tänne kirjoittavat."

Minun mielestäni Jumala on ilmoittanut itsensä suoraan ja selvästi Raamatun kautta. Ihmiset eivät vaan useinkaan halua kuulla sitä.

Ikuinen elämä on Raamatun mukaan vanhurskaille. Siihen voi päätyä Raamatun avulla. Moni ei sitä halua, eikä silloin ole mitään hyötyä tehdä mitään enempää heille.

• Miksi Jumala panttaa

"Minun mielestäni Jumala on ilmoittanut itsensä suoraan ja selvästi Raamatun kautta. "

Mutta riittääkö tämä sinulle?

Itse kaipaan juuri jotain konkreettista, käsinkosketeltavaa Jumalalta tai Hänen enkeleiltään.

Juuri tästähän uskovia ja uskonelämää tuolla Kristinusko-palstoilla ja täällä Ateisti-palstalla morkataan, kun ei ole antaa selviä ja suoria todisteita, että höpötetään vain "pronssiajan paimentolaisten kirjoittamasta" kirjasta.

Oikeassa ateistit omalta osaltaan ovat.

Kyllä pitäisi saada muitakin todisteitä, eläviä, tämänpäiväisiä, tämänhetkisiä, kehiin nyt vaan.

• 1213

"Mutta riittääkö tämä sinulle?"

Riittää. En näe mitään syytä, miksi Jumalan pitäisi vielä erikseen ilmottautua ja esittäytyä. Jumala on minun mielestäni selvästi ilmottanut Raamatussa miten toimii. Jos hän toimisi muulla tavoin, olisi se epäilyttävää ja kyse olisi todennäköisesti jostain muusta kuin Raamatun Jumalasta.

Mihin sinä tarvitset Jumalasta lisää todisteita? Ei siitä ole mitään hyötyä, jos tiedät Jumalan olevan. Hyötyä on siitä, jos olet vanhurskas. Varma tieto Jumalan olemassaolosta ei tee kenestäkään vanhurskasta. Raamatun sana voi sen muutoksen saada aikaan, eikä siinä ole oikeastaan kyse Jumalan olemassaolon uskomisesta, vaan oikean ja väärän ymmärtämisestä.

• Jumalat on

Kokeile jotain muuta jumalaa. Se kristinuskon jumala on kateissa ja sitä etsitään.

• Miksi Jumala panttaa

En mä viitsi.

Ketä ajattelit?

• Jes 57:15 RK

Näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, joka pysyy ikuisesti ja jonka nimi on Pyhä:
      Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niiden luona,
      joilla on murtunut ja nöyrä henki,
      että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja herättäisin eloon murtuneiden sydämen.

• Missä Jumala luuraa

Ja tätä odotellessa. . .

• Missä Jumala luuraa kirjoitti:

Ja tätä odotellessa. . .

Siis ... odotatko sinä Häntä. Hienoa.
        Hänkin odottaa ja kaipaa sinua.
        Hän on sinua lähempänä kuin arvaatkaan.
        Mutta sinun selkäsi takana. Sinun pitää kääntyä.

• Missä Jumala luuraa
        kalamos kirjoitti:

Siis ... odotatko sinä Häntä. Hienoa.
        Hänkin odottaa ja kaipaa sinua.
        Hän on sinua lähempänä kuin arvaatkaan.
        Mutta sinun selkäsi takana. Sinun pitää kääntyä.

Katsoin juuri taakseni, enkä nähnyt kuin typerä hymyn vasten paljasta valkoista seinää.

Katso nyt vaikka : ) tällainen sieltä katsoo, ei mikään Jumala.

Luuraako Hän aivan samalla tapaa kuten Eliaksenkin tapauksessa, toimittaa muualla asioitaan?

Olisi kyllä todella mukavaa edes joskus saada, selvä merkki.

Katsoin juuri taakseni, enkä nähnyt kuin typerä hymyn vasten paljasta valkoista seinää.

Katso nyt vaikka : ) tällainen sieltä katsoo, ei mikään Jumala.

Luuraako Hän aivan samalla tapaa kuten Eliaksenkin tapauksessa, toimittaa muualla asioitaan?

Olisi kyllä todella mukavaa edes joskus saada, selvä merkki.

Ei sinulla sitten kovin kovaa kaipausta Jumalan puoleen ollut.
        Haluatko sinä Jumalan elämääsi, niinkuin avauksestasi ymmärsin,
        vai mistä on itse asiassa on kysymys?

Tuossa Elian tapauksessa, johon viittaat, oli kysymys jumalista
        ei Elävästä Jumalasta. Jumala kyllä vastasi.

• Missä Jumala luuraa
        kalamos kirjoitti:

Ei sinulla sitten kovin kovaa kaipausta Jumalan puoleen ollut.
        Haluatko sinä Jumalan elämääsi, niinkuin avauksestasi ymmärsin,
        vai mistä on itse asiassa on kysymys?

Tuossa Elian tapauksessa, johon viittaat, oli kysymys jumalista
        ei Elävästä Jumalasta. Jumala kyllä vastasi.

Haluatko sinä Jumalan elämääsi, niinkuin avauksestasi ymmärsin, vai mistä on itse asiassa kysymys? "

No mitäs luulet?

Olen ylempänä kirjoittanut, että kaipaan elämääni edes jotain merkkiä, itseni ulkopuolelta, Raamatun ulkopuolelta, että onko Jumala todella olemassa.

Odotan tätä merkkiä, edelleen.

Ihmeitä tekevältä Jumalalta.

Kysymys on siis ihmeitä tekevästä, elävästä Jumalasta.

Ei raamatun homehtuneesta "Jumalasta", johon voin koska tahansa palata rillikallena lukemaan.

Meniköhän nyt Kalamokselle ymmärrykseen?

Ei tulta taivahalta kuten Eliakselle, koska siinähän oli kysymys hengestä ja elämästä.

Mutta yksi pieni merkki vaan.

Ei sen enempää.

Ei pitäis olla liikaa vaadittu.

Haluatko sinä Jumalan elämääsi, niinkuin avauksestasi ymmärsin, vai mistä on itse asiassa kysymys? "

No mitäs luulet?

Olen ylempänä kirjoittanut, että kaipaan elämääni edes jotain merkkiä, itseni ulkopuolelta, Raamatun ulkopuolelta, että onko Jumala todella olemassa.

Odotan tätä merkkiä, edelleen.

Ihmeitä tekevältä Jumalalta.

Kysymys on siis ihmeitä tekevästä, elävästä Jumalasta.

Ei raamatun homehtuneesta "Jumalasta", johon voin koska tahansa palata rillikallena lukemaan.

Meniköhän nyt Kalamokselle ymmärrykseen?

Ei tulta taivahalta kuten Eliakselle, koska siinähän oli kysymys hengestä ja elämästä.

Mutta yksi pieni merkki vaan.

Ei sen enempää.

Ei pitäis olla liikaa vaadittu.

En minä oikein nyt tahdo ymmärtää, mitä sinä halajat.
        Kaipaatko yhteyttä Jumalaan,
        vaiko vain todistuksen siitä, että Hän on olemassa.

Nuo baalin palvojat näkivät todella paljon vaivaa,
        saadakseen jumalansa toimimaan.
        Sinä vain katsahdit taaksesi, näit valkoisen seinän,
        ja totesit, että ei näy Elävää Jumalaa.

>> kaipaan elämääni edes jotain merkkiä, itseni ulkopuolelta,
        Raamatun ulkopuolelta, että onko Jumala todella olemassa.

• Missä Jumala luuraa
        kalamos kirjoitti:

En minä oikein nyt tahdo ymmärtää, mitä sinä halajat.
        Kaipaatko yhteyttä Jumalaan,
        vaiko vain todistuksen siitä, että Hän on olemassa.

Nuo baalin palvojat näkivät todella paljon vaivaa,
        saadakseen jumalansa toimimaan.
        Sinä vain katsahdit taaksesi, näit valkoisen seinän,
        ja totesit, että ei näy Elävää Jumalaa.

>> kaipaan elämääni edes jotain merkkiä, itseni ulkopuolelta,
        Raamatun ulkopuolelta, että onko Jumala todella olemassa.

No tuollainen merkki Jumalalta olisi tietenkin jokin sellainen, mitä en voisi koskaan sanoa esimerkiksi, että se tapahtui SATTUMALTA.

Onko tämä nyt niin vaikeata?

Tottakai Jumalan luomat luonnonlait ovat ja vaikuttavat ympärillämme, mutta jos ja kun Jumala on olemassa, niin Joosuakin sai aikoinaan hurjan merkin Jumalalta, ja aurinko seisahtui kokonaiseksi päiväksi keskitaivaalle.

En todellakaaan ole pyytämässä tällaista merkkiä nyt, ihan pienen pieni merkki riittäisi.

No tuollainen merkki Jumalalta olisi tietenkin jokin sellainen, mitä en voisi koskaan sanoa esimerkiksi, että se tapahtui SATTUMALTA.

Onko tämä nyt niin vaikeata?

Tottakai Jumalan luomat luonnonlait ovat ja vaikuttavat ympärillämme, mutta jos ja kun Jumala on olemassa, niin Joosuakin sai aikoinaan hurjan merkin Jumalalta, ja aurinko seisahtui kokonaiseksi päiväksi keskitaivaalle.

En todellakaaan ole pyytämässä tällaista merkkiä nyt, ihan pienen pieni merkki riittäisi.

Minä en vieläkään oikein ymmärrä, mitä sinä etsit.
        Siis mihin tuo ihan pienen pieni merkki riittäisi?

• Missä Jumala luuraa
        kalamos kirjoitti:

Minä en vieläkään oikein ymmärrä, mitä sinä etsit.
        Siis mihin tuo ihan pienen pieni merkki riittäisi?

Uskon vahvistamiseen.

Tottakai.

Uskon vahvistamiseen.

Tottakai.

Sinä tulit ateismi-palstalle etsimään uskonvahvistusta?

• Missä Jumala luuraa
        kalamos kirjoitti:

Sinä tulit ateismi-palstalle etsimään uskonvahvistusta?

Miksi ei?

Miksi ei?

Tuolla ylempänä olet näköjään kirjoittanut:
        "löysin raamatun Jeesuksen elämääni yli kolmekymmentä vuotta sitten".

Siis sinä ja Jeesus tunnette toisenne?

• Missä Jumala luuraa
        kalamos kirjoitti:

Tuolla ylempänä olet näköjään kirjoittanut:
        "löysin raamatun Jeesuksen elämääni yli kolmekymmentä vuotta sitten".

Siis sinä ja Jeesus tunnette toisenne?

No toki toki.

Kyllä Herra mulle tuttu on, mutta etkö sinäkin uskosi varmistukseksi haluaisi saada ihan selvän merkin Jumalalta?

Itse asiassa kun kävin äsken ulkona, törmäsin vanhaan uskonveljeeni, ja sovimme myöhemmistä mahdollisista tapaamisista.

Onko edellinen merkki siis Jumalalta minulle, sitä en koskaan voi varmuudella tietää, koska voihan se nyt olla sattumaakin että tapasimme.

Onko minun siis tyytyminen aina, aina vaan tällaisiin merkkeihin, joista ei varmuudella voi sanoa ovatko ne TODELLA JUMALASTA ???

No toki toki.

Kyllä Herra mulle tuttu on, mutta etkö sinäkin uskosi varmistukseksi haluaisi saada ihan selvän merkin Jumalalta?

Itse asiassa kun kävin äsken ulkona, törmäsin vanhaan uskonveljeeni, ja sovimme myöhemmistä mahdollisista tapaamisista.

Onko edellinen merkki siis Jumalalta minulle, sitä en koskaan voi varmuudella tietää, koska voihan se nyt olla sattumaakin että tapasimme.

Onko minun siis tyytyminen aina, aina vaan tällaisiin merkkeihin, joista ei varmuudella voi sanoa ovatko ne TODELLA JUMALASTA ???

Minä voisin kertoa sinulle henkilökohtaisemmalla tasolla (anonyymisti) joitain kokemuksiani. Jos niin haluat, niin voit lähettää minulle sähköpostia.

Mutta nyt toivotan sinulle ja uskoveljellesi siunattua keskustelua.
        Tiedäthän, että missä kaksi on kokoontunut Jeesuksen nimessä,
        niin siellä Jeesus on näiden keskellä.

• Missä Jumala luuraa
        kalamos kirjoitti:

Minä voisin kertoa sinulle henkilökohtaisemmalla tasolla (anonyymisti) joitain kokemuksiani. Jos niin haluat, niin voit lähettää minulle sähköpostia.

Mutta nyt toivotan sinulle ja uskoveljellesi siunattua keskustelua.
        Tiedäthän, että missä kaksi on kokoontunut Jeesuksen nimessä,
        niin siellä Jeesus on näiden keskellä.

En tapaa ehkä veljeäni vielä pitkään aikaan, ja tiedän kyllä sinut aika pitkän ajan takaa, hellari-palstalta. En valitettavasti voi paljastaa tarkempia tietojani, mutta toivotan sinulle Kalamos siunattua pääsiäisen aikaa, ja yhä lähemmäs Herran tuntemista, muista minuakin että saisin tämän keskustellun Merkin varmistukseksi, jotenkin tuntuu että tarvitsen sitä nyt.

Saahan sitä pyytää, jos Hän vastaisi.

En tapaa ehkä veljeäni vielä pitkään aikaan, ja tiedän kyllä sinut aika pitkän ajan takaa, hellari-palstalta. En valitettavasti voi paljastaa tarkempia tietojani, mutta toivotan sinulle Kalamos siunattua pääsiäisen aikaa, ja yhä lähemmäs Herran tuntemista, muista minuakin että saisin tämän keskustellun Merkin varmistukseksi, jotenkin tuntuu että tarvitsen sitä nyt.

Saahan sitä pyytää, jos Hän vastaisi.

Muistin sinua rukouksin
        jo ennen kuin avasin tietokoneen ja luin vastauksesi.

Tässä ketjussa olet esittänyt muun muassa kysymyksen:
        " missä olet henkilökohtaisesti, sinä, juuri sinä,
        nähnyt, kuullut, haistanut, maistanut Jumalan läsnäolon?"

Tuollaiseen kysymykseen ja muihinkin kysymyksiisi
        olisin mieluummin vastannut ja tarkemmin
        kahden kesken mutta silti toki anonyymisti.

Mutta laitan nyt tähän yhden linkin,
        jossa on vastausta kysymyksiisi.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11089565/#comment-58643183

• Missä Jumala luuraa
        kalamos kirjoitti:

Muistin sinua rukouksin
        jo ennen kuin avasin tietokoneen ja luin vastauksesi.

Tässä ketjussa olet esittänyt muun muassa kysymyksen:
        " missä olet henkilökohtaisesti, sinä, juuri sinä,
        nähnyt, kuullut, haistanut, maistanut Jumalan läsnäolon?"

Tuollaiseen kysymykseen ja muihinkin kysymyksiisi
        olisin mieluummin vastannut ja tarkemmin
        kahden kesken mutta silti toki anonyymisti.

Mutta laitan nyt tähän yhden linkin,
        jossa on vastausta kysymyksiisi.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11089565/#comment-58643183

Kiitos Kalamos, sydämestäni kiitän sua omasta tarinastasi, juuri tällaista konkreettista vastausta itselleni, en tietty sairauden kautta, olen toivonutkin, olen kyllä kokenut itsekin samantyyppisiä mutta niihin on tällä hetkellä niin, niin pitkä matka ja aika.

Ole siunattu edelleen, ja toivotaan että hellari-palstalle tulisi pääsiäiseksi ja muutenkin, pysyvä rauha.

Kiitos Kalamos, sydämestäni kiitän sua omasta tarinastasi, juuri tällaista konkreettista vastausta itselleni, en tietty sairauden kautta, olen toivonutkin, olen kyllä kokenut itsekin samantyyppisiä mutta niihin on tällä hetkellä niin, niin pitkä matka ja aika.

Ole siunattu edelleen, ja toivotaan että hellari-palstalle tulisi pääsiäiseksi ja muutenkin, pysyvä rauha.

Siunausta myös sinulle.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11362671

• totuus eikö?

Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen, se on löydettävä siis ensin itsestä ennen kuin sen voi havaita muualla.

• Missä Jumala luuraa

Hyvä vastaus !

Jumalan Valtakunta on sisällisesti teissä itsessänne. Sanoi Jeesuskin.

• Valoavilkaissupappi

Hyvä vastaus !

Jumalan Valtakunta on sisällisesti teissä itsessänne. Sanoi Jeesuskin.

Mukava huomata, että monet muutkin ovat oivaltaneet tän ihmeellisen jutun.

Heippa vaan itselleni sinne! ;)

Yksi tarina:

"Rakastunut koputtaa neidon ovea"
        "Kuka siellä"
        "Minä"
        "Ei tänne mahdu muita"
        Hetken päästä rakastunut menee uudelleen koputtamaan
        "Kuka siellä"
        "Sinä"
        Ovi avautuu.

• Missä Jumala luuraa

" Kuka siellä"

" Sinä "

Siis tarkoitatko Jeesusta?

Minun sydämessä?

• Valoavilkaissupappi

Ei ole olemassa minua ja sinua. Ei ole olemassa minua ja Jeesusta, minua ja Jumalaa.
      On vain yksi oleminen. Ja sitä ainoaa mitä on ei voi mikään sana tai ajatus tavoittaa. Toisinaan siitä on käytetty sanaa Jumala. Mutta sille sanalle on kertynyt aika paljon painolastia.

Ja sinä todella olet tuo yksi oleminen.

Tätähän syntiinlankeemuskertoomuskin aika tarkasti kuvaa. Ihmisille kehittyi kyky ajatella ja pilkkoa elämää (hyvän ja pahan tiedon puu). Siihen asti oli eletty paratiisissa. Mutta ajattelukyvyn myötä tuli mukaan illuusio pahuudesta. Nyt ihmiskunnalla voisi olla mahdollisuus siirtyä seuraavalle levelille ja huomata taas kaiken ykseys ja se kuka MINÄ todella on.

Ajatuksilla tätä olemista ei voi lähestyä. Ajatukset pilkkoo tämän yhden olemisen moniin osiin.

Ole hiljaa ja katsele mitä tahansa. Älä ajattele, tulkitse ja arvioi. Katsele vain ja ole tietoinen omasta olemisestasi.

Sinä olet tuo katseleva tietoisuus. Tietoisuus jonka kentässä muodot tanssivat. Sinä et ole ajatuksesi, sinä et ole ruumiisi. Sinä olet se joka voi katsella ajatuksiasi ja ruumistasi.

Pahin ongelma ihmisillä on se, että myö sekotetaan oma identiteettimme näihin ajatuksiin mitä päässä liikkuu :)

Sinä olet muodoton, ikuinen tietoisuus, elämä, oleminen, joka nyt tällä hetkellä katselee itseään ihmiseksi kutsutun elämänmuodon kautta.

• Missä Jumala luuraa

Huh huh.

Ja suomennos tekstiisi, kiitos kyllä!

Minä kun olen toivonut Jumalalta ihan pientä merkkiä täällä että Hän elää ja voi hyvin, meitä rakastaen, ja törmään filosofoivaan, valon nähneeseen pappiin?

Voi elämän kevät.

• Valoavilkaissupappi

:D

Älä Jumalasta huolehdi.
      Miusta siulla on sama ongelma mikä on lähes kaikilla. Yritetään ymmärtää ja selittää Jumalaa ajatusten kautta. Mutta se on ihan mahdotonta. Ihan turha edes yrittää. Jumalasta ei voi sanoa mitään.

Toinen tarina:

Olipa kerran pieni kala joka etsi valtamerta. Hän kysyi toiselta kalalta missä valtameri on. Toinen kala ihmetteli ja totesi sen olevan kaikkialla. Pieni kala ui pois pettyneenä etsiäkseen muualta.

Ja kolmas:
      Olipa kerran kiertelevä kerjäläismunkki, joka tuli mestarin luo. Hän kertoi, että yritti löytää Jumalan. Hän oli etsinyt Häntä kaikkialta, vuorten huipulta, erämaasta, luostarin hiljaisuudesta ja köyhien keskuudesta.
      Oletko löytänyt kysyi mestari?
      En oletko sinä?
      Mitä mestari saattoi sanoa. Ilta-aurinko lähetti kultaisia säteitään huoneeseen, Tuhannet varpuset sirkuttivat läheisessä banyan puussa, moskiitto inisi lähistöllä varoittaen tulevasta hyökkäyksestä. Ja silti hän istui siellä sanoen, ettei ole löytänyt.
      Hetken päästä hän lähti pois pettyneenä, etsiäkseen muualta."

Älä etsi. Ei ole mitään etsittävää! Katsele vain.

Saatat ajatuksillasi "löytää" jonkinlaisen Jumalan, joka on sinun aivojen luoma kuva. Mutta tuo kuva ei ikinä ole todellinen Jumala.

• Missä Jumala luuraa

Kiitos lämpimästä kertomuksestasi, mutta mä nyt penään vielä :

Oletko tavannut henkilökohtaisesti Jumalaa?

• Valoavilkaissupappi

Kiitos lämpimästä kertomuksestasi, mutta mä nyt penään vielä :

Oletko tavannut henkilökohtaisesti Jumalaa?

Tapaan Jumalan henkilökohtaisesti jokaikinen hetki.

• Missä Jumala luuraa

Tapaan Jumalan henkilökohtaisesti jokaikinen hetki.

Kuule niin minäkin, tuolla määreellä minkä juuri määrittelit.

Onko Jumala puhunut sinulle?

Tai näyttäytynyt?

Ymmärrätkö nyt ollenkaan, mitä ajan takaa aloituksellani?

• Valoavilkaissupappi

Jotkut ajatukset osoittavat kohti maalia.

Tässä kolme ajatusta, jotka johdattivat minua kohti sitä jotain.

Jumala on kaikissa.
      Jumala on rakkaus.
      Ei ole olemassa mitään muuta kuin rakkaus.

Tätä enempää ei tarvitse Jumalasta puhua.

• Missä Jumala luuraa

"Tämän enempää ei tarvitse Jumalasta puhua."

Ai ei vai?

Jos sinä uskot sitten Jumalaan, niin kerro, missä olet henkilökohtaisesti, sinä, juuri sinä, nähnyt, kuullut, haistanut, maistanut Jumalan läsnäolon?

Enkä tarkoita nyt löpinöitä aistein havaittavasta luonnosta ja kaikesta ympärillämme, vaan elävän, ihmeitätekevän Jumalan antamasta selvästä merkistä.

Onko Jumala puhunut sinulle?

Onko Hän näyttäytynyt sinulle?

Onko Hän ilmoittanut itsensä sinulle?

Jollain tavalla?

Jos on, niin kerro.

Tästähän tässä nyt on kysymys.

Kyllä näitä rakkauslöpinöitä ja jorinoita voi milloin tahansa lukea kirjoista, ja Raamatusta, mutta kokemuksellinen Jumalan kohtaaminen on KOKEMUKSELLINEN KOHTAAMINEN.

Meniköhän nyt perille Pointti?

• Valoavilkaissupappi

Jumalaa jota sinä haet ei ole olemassa.

Mutta se mitä on on jotain paljon parempaa.

• Missä Jumala luuraa

Jumalaa jota sinä haet ei ole olemassa.

Mutta se mitä on on jotain paljon parempaa.

"Jumala jota sinä haet ei ole olemassa. "

Eli tarkoittaako tämä sitä, että et usko Raamatussa tapahtuneisiin ihmeisiin?

• Valoavilkaissupappi

Ei minusta niillä ole mitään väliä.

Elämä itsessään on ihme. Joka ikinen hetki.

• Kyssä

Tarkoitatko sinä että jos kirjoitan kirjaan että marsissa on elämää, niin se on totta siksi että se lukee kirjassa?

Paavi on jumalan valitsema, kovin helposti voidaan eroa siitäkin tehtävästä.

Kaikki "uskonnolliset" aatteet puhuu itseään vastaan, ne vain on sanallisesti ympäripyöreitä.

Uskonnon nimissä on tapettu enemmän ihmisiä kuin missään muussa yhteydessä, järjen riemuvoitto.

Kun tiede selittää ilmiöt todisteilla, uskonnolta katoaa pohja jolloin vetoavat jälleen kysymyksiin jotka johtavat paradoksaalisiin vastauksiin.

Jumalaa voidaan käyttää tekosyynä asioihin ja tapahtumiin.

mitä enemmän miinusta, sitä enemmän todistatte väitteeni, joten antaa paukkua.

• Missä Jumala luuraa
        Kyssä kirjoitti:

Tarkoitatko sinä että jos kirjoitan kirjaan että marsissa on elämää, niin se on totta siksi että se lukee kirjassa?

Paavi on jumalan valitsema, kovin helposti voidaan eroa siitäkin tehtävästä.

Kaikki "uskonnolliset" aatteet puhuu itseään vastaan, ne vain on sanallisesti ympäripyöreitä.

Uskonnon nimissä on tapettu enemmän ihmisiä kuin missään muussa yhteydessä, järjen riemuvoitto.

Kun tiede selittää ilmiöt todisteilla, uskonnolta katoaa pohja jolloin vetoavat jälleen kysymyksiin jotka johtavat paradoksaalisiin vastauksiin.

Jumalaa voidaan käyttää tekosyynä asioihin ja tapahtumiin.

mitä enemmän miinusta, sitä enemmän todistatte väitteeni, joten antaa paukkua.

Jeesuksen kohdalla muuten EI käynyt niin kuin marsilaisstooreissa, tähän väliin vaan vähemmän nihilististä vuodatusta, beibiseni, Jesse teki ja toimi, MUUT katsoivat ja kirjoittivat sen mitä tapahtui !

Peukut faktalle ylös vaan !!!

• 19+1

Jumala on rakkaus, näin on ja Raamattukin sen tietää.

• Miksi Jumala panttaa

No oletko kohdannut Jumalan?

• 19+1
        Miksi Jumala panttaa kirjoitti:

No oletko kohdannut Jumalan?

Joka pyhä kohtaan Jumalan Sanassa ja sakramentissa ja ihmeellisten rukousvastauksien ja johdatuksien kautta, mitkä eivät voi olla pelkkää sattumaa!!

• Missä Jumala luuraa
        19+1 kirjoitti:

Joka pyhä kohtaan Jumalan Sanassa ja sakramentissa ja ihmeellisten rukousvastauksien ja johdatuksien kautta, mitkä eivät voi olla pelkkää sattumaa!!

" ihmeellisten rukousvastauksien ja johdatuksien kautta, mitkä eivät voi olla pelkkää sattumaa!! "

No, annapa tulla esimerkkejä.

• 19+1

" ihmeellisten rukousvastauksien ja johdatuksien kautta, mitkä eivät voi olla pelkkää sattumaa!! "

No, annapa tulla esimerkkejä.

Niitä on vaikea lyhyesti selittää tällä foorumilla, mutta esim. parantumisia sairauksista rukoilemisen jälkeen on tapahtunut.

• Missä Jumala luuraa
        19+1 kirjoitti:

Niitä on vaikea lyhyesti selittää tällä foorumilla, mutta esim. parantumisia sairauksista rukoilemisen jälkeen on tapahtunut.

Kerro esimerkki.

• Missä Jumala luuraa

" Elämä itsessään on ihme. Joka ikinen hetki. "

On se tietty näin, mutta aloituksessa ei ole tästä nyt kysymys.

Kysymykseni kuuluu, että missä Jumala luuraa, missä Hän on kun Häntä eniten kaivattaisiin?

Itselläni on tällä hetkellä edellisestä vähän kokemuksia, tarkoitan siis juuri kokemuksia.

• väärällä palstalla?

Miten tuollaista päädyit kysymään ateisteilta? He eivät usko Jumalaan ja mihinkään johdatukseen ja rukousvaustauksiin?

• Missä Jumala luuraa
        väärällä palstalla? kirjoitti:

Miten tuollaista päädyit kysymään ateisteilta? He eivät usko Jumalaan ja mihinkään johdatukseen ja rukousvaustauksiin?

Luitko aloitukseni?

• Jumala luuraa?

Luitko aloitukseni?

"He eivät usko Jumalaan ja mihinkään johdatukseen ja rukousvastauksiin? "

Mistä sinä tiedät? Jospa heissäkin on täysin kyllästyneitä jatkuvaan jankkaamiseen ja hokemiseen Jumalasta ja kaikkeen siihen liittyvään, ilman loogisuuden häivääkään.

• Valoavilkaissupappi

Millä tavalla sinä kaipaisit Jumalan ilmestyvän?
      Mitä tahtoisit Hänen tekevän?
      Mitä sitten tapahtuisi?

• derp1

Kauniina naisena eteeni, tuvan samalla kaljaa

Vetävän kunnon varvit

Onnellinen loppu kun soitan taksin

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      33
      2306
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      123
      1946
    3. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      77
      1601
    4. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      160
      1232
    5. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      67
      1217
    6. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      48
      1053
    7. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      61
      1046
    8. Tiedän että käyt täällä

Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      66
      1028
    9. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      30
      930
    10. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      62
      927
    Aihe