Sitkeä käsi-ihottuma

goldye

Minua on koko talvikauden, kuten yleensäkin vaivannut tosi sitkeä käsi-ihottuma. Olen kokeillut lääkärin määrämät voiteet ja apteekin voiteet, voitelen kunnolla, pidän yöllä hanskoja ja teen kaiken lääkärin ohjeiden mukaan. Tämä ihottuma ei silti ole parantunut piiruakaan ja aina kun vähänkin kädet kuivuvat ne halkeilevat verille.
Olen vaihtanut kaikki saippuat ja pesuaineet allergiaystävällisiin jne. mutta kun mikään ei auta. Mistä olette muut saaneet apua kun ihottuma on näin sinnikästä laatua. Olisi kiva kuulla onko muitakin?

10

865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiteita voiteita!

Saahan niillä voiteilla voidella, jos parempaa tietoa ei ole ihottuman aiheuttajasta.
      Tiedetään, tai vaihtoehtoisella puolella tiedetään, että 95% ihottumista on SISÄSYNTYISTÄ, eikä silloin voiteet paljonkaan auta! Jos apua haetaan, niin on puututtava SYIHIN, jotka ihottuman aiheuttavat!

• peemi4

No jaa, eiköhän aloittajakin varmaan ole keskustellut lääkärin kanssa niistä sisäsyntyisistä syistä. Itsellä on ihan sama juttu ja kaikki mahdolliset ruoka-aineallergiat ja ruokavaliot ja vitamiinijutut on tutkittu.

Atooppinen iho, joka itselläni on pärjäilee vain ja ainoastaan sillä rasvaamisella ja takrolimuusivoiteella. Tässä asiassa lääketiede on kyllä antanut sen paremman vaihtoehdon kuin ns. vaihtoehtohoidot. Tämä vaiva vaan vaatii ihan älyttömän pitkää pinnaa hoidossa ja rasvauksessa.

• waikiki22

Itsellä parhaiten on toiminut käsi-ihottumissa:

-maitohappobakteerikuuri (pitkä,ainakin muutama kuukausi)
      - viljatuotteiden radikaali vähentäminen,gluteenittomat viljat tilalle
      -jos on rakkulaista ihottumaa ja kutinaa niin merisuolakylvyt käsille pahimpina aikoina 3 kertaa päivässä noin 10 min kerrallaan.
      - rasvoista Locobase repair (apteekista)
      - lisäravinteet ym. nokkosjauhe, spirulina levä (vitamiineja puhdistavat maksaa ja kuljettavat pois raskasmetalleja ja muita haitallisia aineita kehosta)
      -en käytä yhtään synteettisiä vitamiineja
      -kotimaiset marjat (itse en käytä kuitenkaan puolukkaa koska siinä on bentsoehappoa ja olen sille yliherkkä)
      -älä syö valmiita einesruokia,kun katsot niiden ainesosaluetteloa niin ymmärrät miksi
      -kunnon oliiviöljy sisäisesti nautittuna
      -oletkin jo ilmeisesti vaihtanut käyttämäsi kosmetiikan vähemmän allergisoiviin mutta kannattaa käyttää esim.hiustenpesussa kertakäyttöhanskoja jos iho on huonossa kunnossa etteivät shampoiden pesevät aineet kuivata ihoa liikaa

Näillä keinoin olen saanut omat käsi-ihottuma(joita on ollut lähes 10 vuotta) kuriin hyvin.Toki pahimpina aikoina olen joutunut turvautumaan kortisonivoiteeseen, mutta nykyisellään jopa tosi harvoin.

• säännöllistä hoitoa

Apua atooppiseen ekseemaan saa Antioksidanttiklinikoilla antioksidanttihoidoilla, jotka perustuvat vitamiinien ja hivenaineiden laboratoriokokeisiin.

Lääketieteellinen laser auttaa ihon kuntoon saattamiseen, mutta jos sulla on vitamiinivajausta saattaa tulla takaisin.

Ulkoisesti ensiapua saat tulehduksen poistoon käsidesistä, esim. Erisan, joka ei kuivata liikaa, koska sisältää jotain öljyä. Allergialehdessä oli tällainen vinkki. Puhdistuksen jälkeen rasvaa päälle, joista mulle sopi terveydenhoitajan vinkistä Ceridal Lipogeeli. Puuvillahanska päälle.

Roskaruoka myös pois. Brobiootit tuntuivat auttavan myös ja pesut mineraalisuolalla.

Sain aikuisen nyrkin kokoisen käsiekseeman pois, mutta jouduin turvautumaan myös vitamiinihoitoon.

• a-toopikko

Hei! Itselläni parani käsi-ihottuma kun aloin syödä marjoja noin 1l viikossa.Viim olen käyttänyt syksyllä 2011 kortisoonia käsiini.Yli 20v en ole pärjännyt kuin 1-2kk ilman kortisoonia kun jatkuva käsi-ihottuma on vaivannut.Ihanaa kun ei ole kädet enää jatkuvaan ruvella ja se kutina ..on sietämätöntä!

• Hanskoissa vika?

Voisitko olla allerginen niille hanskoille, joita käytät yöaikaan? Mulle meinaan kävi näin...

• tanja803

Muiden vihannesten tavoin Aloe Vera sisältää lähinnä vettä, mutta se sisältää myös suuren määrän tärkeitä aineita, joiden yhteisvaikutukset auttavat sinua säilyttämään terveytesi. Hyvän terveyden edellytys on vatsa, joka on hyvässä kunnossa, sillä jopa 70 prosenttia vastustuskyvystä sijaitsee vatsassa. Suoliston limakalvo muodostaa todellakin jalkapallokentän suuruisen alueen, joka on ohut kuin silmäluomi. Jotta se toimisi hyvin ja jotta sen kautta imeytyisi ravintoa, sen on oltava ehjä.

Useiden vuosisatojen ajan ihmiset ympäri maailmaa ovat käyttäneet Aloe Veraa sen hyvien ominaisuuksien vuoksi, ennen kaikkea ulkoiseen ihon hoitoon. Nykyään kukaan ei kuitenkaan hämmästy, jos joku myös juo Aloe Veraa. Vatsa/suolisto koostuu samoista kudoksista kuin iho, joten Aloe Vera toimii myös sisäisesti nautittuna.
      http://myaloevera.fi/tanjabrand/tuotteet

• toivoa1

Ruususaippualla pesu kuivattaa rakkulat Haavat umpeutuu Regulat suihkeella(luontaistuote)myös sisäisesti

• iho reagoi?

Minun käsi-ihottumani parani, kun jouduin olemaan 6 viikkoa sairaslomalla masennuksen ja ahdituksen takia. Oli kestänyt viime vuoden toukokuusta tämän vuoden maaliskuuhun. Kolmea voidetta kokeiltu, koko ajan puuvillaiset hansikkaat kädessä. Hiukset pesin kertakäyttökäsineet kädessä. En käynyt värjäyttämässä hiuksiani, mutta sekään ei auttanut. Työhöni kuuluu vanhojen asiakirjojen käsittelyä. Olen saanut lähetteeen allergiatesteihin, mutta en ole voinut käydä niissä, koska olen saanut urtikarian! Koko ajan jokin laikku jossain, nytkin karmea kutina päällä.

Epäilen kyllä, että nämä molemmat vaivat ovat psyykkisiä.Kunhan se käsi-ihottuma nyt pysyisi poissa, koitan rasvailla enemmän. Se oli ikävä kokemus.

• tervehtynyt1

Minulla oli vaikea käsi-ihottuma kahdeksan vuotta. Reagoin muun muassa kumihanskoihin. Jostakin sitten luin, että jos on lateksiallergia niin voi reagoida myös banaaniin. Jätin banaanin syönnin pois ja hoidin ihon kuntoon vahvalla kortisonivoiteella (nimeä en muista), ja kädet paranivat. Lateksiallergikot voivat myös reagoida kiiviin ja avokadoon.
      Googlaamalla löysin tällaisen linkin: http://www.avainapteekit.fi/oma-terveys/allergia/kuulutko-naihin-ristiallergiaryhmiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe