olen 15 vuotias tyttö ja harrastin seksiä kolme päivää sitten ilman kondomia , mutta käytän kuitenkin yasmin- nimisiä pillereitä. silti herää kysymys voinko olla raskaana ? olen ottanut pillerit oikein koko ajan suunnilleen samoihin aikoihin enkä ole koskaan unohtanut ottaa pilleriä. olen käyttänyt niitä noin vuoden. eilen aamulla minulla oli huono olo ja oksetti vähän. syödessäni ruoka alkoi ällöttää. tänään sama toistui , ja kolmen aikaan oli kamala nälkä , joten söin. hetkessä kuitenkin ruoka alkoi taas ällöttää. otan tänään viimeisen pillerin ja kuukautiseni pitäisi alkaa ensiviikolla. en silti jaksaisi odottaa niin kauaa , koska pelottaa että mitä jos olenkin raskaana. kuinka todennäköistä tämä on ja kuinka luotettavia yasmin pillerit ovat ? kertokaa omia kokemuksianne
voinko olla raskaana ?
4
194
Vastaukset
- eaörkjl
Raskausoireita voi tulla vasta, kun alkio kiinnittyy kohtuun ja tämä tapahtuu noin viikon kuluttua hedelmöittymisestä. Sinulla ei siis mitenkään voi olla vielä raskausoireita. Pelkäät raskautta ja sen takia oireilet. Sinuna olisin paljon enemmän huolissani mahdollisista sukupuolitaudeista. Kun yhdynnästä on kolmisen viikkoa, voit tehdä raskaustestin, mutta ei se ole todennäköisesti tarpeellista, koska ehkäisyhän sinulla on kunnossa. Pillerit eivät kuitenkaan suojaa sukupuolitaudeilta, joten kannattaa käydä teettämässä testit.
- voi alkaa aiemmin
Tästä on erilaisia mielipiteitä myös asiantuntijoiden keskuudessa. Hormonaalisia muutoksia tapahtuu jo aiemmin ja itse olen saanut aina raskausoireet todella nopeasti, noin 2-3 päivää hedelmöitymisestä.
http://pregnancy.lovetoknow.com/wiki/Symptoms_of_Pregnancy_in_the_First_Week
esim tuossakin todetaan, että väsymys voi alkaa raskauden ensimmäisellä viikolla eli ennen alkion kiinnittymistä kohtuun. - no ei voi...
voi alkaa aiemmin kirjoitti:
Tästä on erilaisia mielipiteitä myös asiantuntijoiden keskuudessa. Hormonaalisia muutoksia tapahtuu jo aiemmin ja itse olen saanut aina raskausoireet todella nopeasti, noin 2-3 päivää hedelmöitymisestä.
http://pregnancy.lovetoknow.com/wiki/Symptoms_of_Pregnancy_in_the_First_Week
esim tuossakin todetaan, että väsymys voi alkaa raskauden ensimmäisellä viikolla eli ennen alkion kiinnittymistä kohtuun.Anteeksi, mutta laittamasi linkki ei ole kovin luotettava. Ei kannata uskoa kaikkea, mitä netissä sanotaan. 2-3 päivää hedelmöittymisestä ei voi olla raskausoireita, se vain on fakta. Toki olet voinut kuvitella vaikka mitä, mutta se ei tee oireista todellisia. Tosiasiassahan kehossa ei ole raskauden alkuvaiheessa mitään sellaisia hormonaalisia muutoksia, mitä ei olisi joka ikinen kuukausi kuukautiskierron loppuvaiheessa. Kuukautiskierron loppuvaiheen hormonaalisten muutosten tarkoitus on pitää mahdollinen alkanut raskaus käynnissä. Jos hedelmöittynyt munasolu ei kiinnity kohtuun, laukeaa tämä tila ja kohdun limakalvo valuu ulos kuukautisvuotona. Oireet tosiaankin alkavat, kun raskaushormonia alkaa kehittyä ja tämä tapahtuu alkion kiinnittymisen jälkeen. Ja missään tapauksessa aloittajan mainitsemaa ällötystä ja oksetusta ei voi olla oireena raskaudesta pari päivää yhdynnästä.
- 17+6
Itselläni raskausoireet ilmenivät vasta viikolla 6-7. Toki on poikkeuksia ja joillakin raskausoireet alkavat paljon aikaisemmin, ei kuitenkaan todellakaan noin nopeasti yhdynnän jälkeen.
Niinkuin joku oli jo aiemmin maininnut, niin tosiaan tuossa tilanteessa kannattaa ennemmin olla huolissaan sukupuolitaudeista kuin raskaudesta.
Kannattaa miettiä ehkäisyä hieman tarkemmin, koska jos saat sukupuolitaudin, ei se välttämättä ole mikään pikkujuttu ja voi vaivata sinua lopunelämäsi ajan. Ja olet vasta 15 -vuotias. Tuskin haluat teini-iän aikaisen tyhmyyden pilaavan loppuelämääsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462