Moi taas!
Kyselin aiemmin kokemuksia ja vinkkejä ,kun mulla tulee niin tajuttoman ähky olo syömisestä.
Siis syömisestä normaaliksi tottumallani tavalla johon kuuluu aamupala 2lämmintä terveellistä kotiruokaa ja välipala/iltapala tunteen mukaan ( jos on nälkä .huvikseni en ole syönyt) .
Sain toimivia vinkkejä olooni.
Syön pieniä annoksia ja odotin ,että saisin tilanteen sellaiseksi,että syön sit mielummin vaikka parin tunnin välein ,mutta vähän ..
No.olen nyt syönyt pieniä annoksia ja ottanut tarvittaessa jonkun välipalan.nyt on sit uusi ongelma ..mistä näitä riittääkin:)
Minä joka luulin,etten koskaan totu pienempiin annoksiin totuinkin nyt sitten vähän yli viikossa ja näinollen ei tahdo muistaa lisätä ruokakertoja..
Vieläkin on päiviä ,kun joku ruoka ( joutuu näköjään opettelemaan yksitellen mikä sopii mikä ei)
Saa mahan tuntumaan niin täydeltä ,että ei vaan voi syödä enempää vaikka kuinka vähän olisikin syönyt.
Ilman raskautta en miettiä yhtään ! Muutama kilo pois kerrankin ilman nälkää:)
Mutta nyt mua mietityttää,kun neuvollassa sanottiin (nyt rv 25),että eletään aikaa jolloin paino nousee hetken nopeammin..
Niin onkohan tämä nyt sit haitallista ,kun mun paino on lähtenyt tippumaan vajaa kilon viikkovauhtia?
Olin raskaudenalkaessa normaalipainoinen.
170cm ja 65 kg..jos tarkkoja ollaan.
Saako lapsi siis meiltä normaalipainoisiltakin odottajilta " kaiken tarvitsemansa" vaikka äiti jäisikin vähän vähemmälle??
Näinhän sanotaan esim.ylipainoisten kohdalla ettei haittaa vaikka laihtuisi ja olisi ennemminkin suotavaa ettei ainakaan paino nouse?
Eli mulla parempi olo ja kun opin " epäsopivat " ruuat niin paranee varmaan entisestään.
Mutta mites vauva nyt sitten ?
Murehdinko turhaan..?
Onko muilla alkanut paino tippumaan vielä tässävaiheessa?
Eli ensin sitä tuli jo kuusi kiloa lisää..nyt neljä ja luulen ,että tippuminen saattaa jatkua..
Mutta kun tässä on nyt tuo vauva tärkein..niin nyt sit taas mietityttää että meneekö tämä oikein näinkään??
Kiitti jos joku haluaa asiallisesti vastata:)
Nyt tippuu paino.
7
175
Vastaukset
- Ihmehomma 2
Lisäys..eli nyt nousseista kiloista neljä jäljellä..
Laskin vielä huvikseni mihin kaloreihin olen yltänyt viimepäivinä..niin yllätyin kun tulos jää niin alas,että hyvinä päivinä saan n.1500 kcl..
Eli perhana senverran mitä mun kokoisen tulis laihtuakseen saada...
Ja kun en nyt laihduta.kuten sanottu!
Mistä saada lisää kaloreita niin että syö kuitenkin terveellisiä ruokia.
En usko itse että esim. Ne ruuat mistä on helppo saada kaloreita..eli kaikki rasvainen ja sokerinen on oikea ratkaisu,kun tuskin sillä hötöllä tekee vauvakaan mitään?
Eihän niissä ole kunnollisia ravintoaineita ollenkaan ja lisäksi ne on just niitä pahimman olon aiheuttajia:0
Eli mistä kaloreita pienillä annoksilla ja mieluiten vielä terveellisistä sellaisista ?
Vai onko toiveeni utopistinen ja nyt pitäis ruveta sit syömään niitä " tyhjiä kaloreita"??
Pakkohan on olla joku muukin keino?
Nyt viisaammat auttakaa!:)- ljffbjxv
Luulisin, että sun kiloilla paino ei juuri saisi laskea mutta tämä raskaus vaikuttaa niin eri tavoin eri ihmisten aineenvaihduntaan. On riski, että vauva ei saa noilla kaloreilla riittävästi ravintoa, kannattaa olla neuvolaan yhteydessä niin seuraavat tarkemmin vauvan kasvua.
Kun nyt olet pienentänyt annoskokoja, syöthän riittävän tiheästi? Itsellä: aamupala n klo 8, joskus joku pieni hedelmä tms välipala jo ennen lounasta jos lounas uhkaa venyä yli 11-12, välipala leipä tmv n klo 14-15, ruoka 17-18 ja riippuen tuosta iltaruasta, iltapala ja/tai vielä pieni välipala ennen iltapalaa joka n klo 21. Eli tosi tiheään... Mutta mulla tää toimii näin ja toimii vatsa sekä pysyy sokerit tasaisina. - koeta näitä
ljffbjxv kirjoitti:
Luulisin, että sun kiloilla paino ei juuri saisi laskea mutta tämä raskaus vaikuttaa niin eri tavoin eri ihmisten aineenvaihduntaan. On riski, että vauva ei saa noilla kaloreilla riittävästi ravintoa, kannattaa olla neuvolaan yhteydessä niin seuraavat tarkemmin vauvan kasvua.
Kun nyt olet pienentänyt annoskokoja, syöthän riittävän tiheästi? Itsellä: aamupala n klo 8, joskus joku pieni hedelmä tms välipala jo ennen lounasta jos lounas uhkaa venyä yli 11-12, välipala leipä tmv n klo 14-15, ruoka 17-18 ja riippuen tuosta iltaruasta, iltapala ja/tai vielä pieni välipala ennen iltapalaa joka n klo 21. Eli tosi tiheään... Mutta mulla tää toimii näin ja toimii vatsa sekä pysyy sokerit tasaisina.No minä taas olen ihan päinvastaista mieltä, että ei noilla ap:n kiloilla vauvan kehitys ja kasvu todellakaan ole vaarassa. :) Vauva ottaa kyllä sen tarvitsemansa, lähinnä voi olla että jos aikoo imettää, niin vauvan synnyttyä vaikea pysyä järkevässä painossa jos on kovin hoikka heti synnytyksen jälkeen. Kilot saattavat siis jopa tippua ihan liikaa imettäessä, kun kuluttaa monta sataa kaloria enemmän kuin normaalisti.
Koska nyt kuitenkaan ei ole viisasta laihduttaa raskausaikana, suosittelisin ap, että otat ruokavalioosi kaloripitoisia ruokia. Ei niiden tarvitse olla mitään höttöä. Esimerkkeinä nyt vaikka avokado ja pähkinät (sekä mantelit). Molemmissa on reilusti hyvää rasvaa ja kaloreita. Hedelmistä esimerkiksi banaani ja viinirypäleet ovat kaloripitoisia. Lisäksi söisin sinuna esimerkiksi juustot ihan täysrasvaisina, mutta minä edustankin sitä koulukuntaa jonka mielestä maitorasva ei ole kuolemaksi. Joka tapauksessa noista aiemmin mainitsemistani ruoista saat runsaasti energiaa.
- 2xäiti
Kyllä voi olla haitallista jos paino TIPPUU, ylipainoisillakin pyritään vaan välttämään liiallisia raskauskiloja. Laihtuminen raskausaikana rasittaa kehoa joka taas vaikuttaa sikiön kehitykseen! Edelliselle joka oli sitä mieltä ettei noilla kiloilla olisi muka haittaa; mistä sinä sen tiedät? Vaikka on osoitettu (tietoa löytyy useilta eri sivuilta ja neuvolassakin voidaan tämä kertoa) että voi vaikuttaa kehitykseen, millainen äiti haluaa tieten tahtoen ottaa riskin?! Tietenkään kaikilla paino ei nouse paljoa raskausaikana (itse olen kuulun näihin odottajiin) vaikka söisikin hyvin mutta tämä on täysin eri asia paino tippumisen kanssa!
- koeta näitä
Otahan nyt ihan rauhallisesti. Ap:n paino on pudonnut pari kiloa, that's all. Ap ei ole ollut lähellä mitään alipainon rajaa ennen raskautta ja on normaalipainoinen edelleen, vaikka vähän laihtuisikin. Kuten kirjoitin, on syytä lisätä kaloripitoista ruokaa ruokavalioon, mutta ei nyt tuolla pienellä painon väliaikaisella putoamisella ole todellakaan mitään vahinkoa sikiölle aiheutettu. Tässähän ei ole kyse siitä, että ap haluaisi laihduttaa, vaan siitä että näin on vähän vahingossa päässyt käymään. Ei siis ole mitään syytä olettaa, etteikö hän korjaisi tilannetta nyt syömällä vähän kaloripitoisemmin. Eli hän ei "tieten tahtoen" ole tässä nyt mitään riskiä ottamassa. Lisäksi ap:lle oli jo tullut raskauskiloja, joten parin kilon heitto taaksepäin ei takuulla vaikuta vauvan kehitykseen.
- nininn
Kyllä vauva ottaa tarvitsemansa, oli sinun painosi mitä hyvänsä. On ihan tavallista, että alkuraskaudessa paino tippuu ja alkaa vasta puolen välin jälkeen nousta. Sinulle kuitenkin on jo kiloja jonkin verran tullut, ei varmastikaan haittaa vaikka pari kiloa on tippunut. Eihän sille mitään voi jos ei ruoka maistu entiseen malliin, kyllä se siitä ihan varmasti lähtee taas uudelleen nousuun. Tsemppiä raskauteen, ei kannata turhia murehtia.
- kica1
Itselläni on kahdessa raskaudessa tippunut pahoinvoinnin vuoksi paino 5-6kg ja paino on noussut aina hyvin hitaasti. Olen kahdella kerralla saavuttanut lähtöpainoni vasta reippaasti raskauden puolivälin jälkeen. Esikoisesta painoa tuli lähtöpainon päälle vain 5kg ja nyt toisen raskauden aikana painoa on tullut lähtöpainon päälle noin 6kg. 3vkoa olisi vielä laskettuun aikaan. Ja ihan hyvin on vauvat voineet.
Hyviä rasvoja kannattaa vain tankata. Niitä saa esimerkiksi pähkinöistä, joita on helppo pakata laukkuun evääksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462