Oon jo viikolla 19 1 eikä vauvan liikkeitä vielä tunnu :( olen kuitenkin jo 3 kertaa odottanut lasta, eikä yhdelläkään kertaa ole näin kauaa kestänyt liikkeiden tunteminen... olen jo niin stressaaontunut ja kiukkuinen itselleni kun en tunne mitään tuolla vatsassa, maha kuitenkin on kasvanut ja sydänäänet kuuluivat hyvin viikko sitten kun olin neuvolassa.. onko muita vastaavassa tilanteessa olevia/ olleita?
miksi en tunne vauvan liikkeitä?
6
2080
Vastaukset
- no voih...
Mutta lapsi varmaan potkii sisäänpäin, jolloin et voikaan tuntea mitään. Ei sille mitään voi. Kerkeet kyllä tuntemaan liikkeitä vielä kyllästymiseen saakka, kuten hyvin tiedätkin kun kome kertaa olet jo raskaana ollut =)
- msafj
Itse odotan kolmatta, liikkeet alkoi tuntua vasta joskus 22 rv;n jälkeen. toisesta tuntui jo 15viikon paikkeilla. ekasta en muista. Itselläni istukka edessä joka vähentää liikkeitten tuntua. EI kannata vielä huolestua, jos ultrassa ja kaikki muutkin ollut OK.
- ei hätää
Minäkään en tuntenut kuopuksen kanssa liikkeitä. Monta kertaa oli vuorokausi eikä mitään liikkeitä ja siksi kävin monta kertaa liikemittauksissa päivystyksessä. Kovasti vauva potkiskeli mutta minä en vaan tuntenut mitään. Luulen, että vatsan tuntoaistini on heikentynyt hätäsektion seurauksena. Sitä paitsi rv20 on tosi aikaisin. Ei silloin vielä tunne mitään...ainkaan minä en tuntenut :).
- Vauhti-iita
Mulla sama homma ..toinen tulossa ja jos olen täysin rehellinen itselleni niin rupes tuntumaan vasta joskus yli 20 viikoilla .
Se,että odotukset oli suuret,kun sanotaan ,että ne tuntis " konkarina" paremmin aiheutti sitten murhetta:/
NO.sit ne rupes tuntumaan välillä jo tosi hyvin.
Nyt viikko 25 ja takana taas muutama päivä,kun tuntuu todella vähän siihen (voi mennä tunteja ja tunteja ettei yhtään mitään)
Vaikka lapseni on neuvollassa ristitty " vauhti-iitaksi":)
No mulla on dopleri ja nytkun sit taas sillä olen mieltäni rauhoitellut niin jokakerta kuuluu kun se liikkuu ihan kokoajan!
Joten se nyt sit vaan ilmeisesti potkii ja hipeltää jonnekkin mitä mä en tunne:)
Sellaisia ne lapset on saa meidät äipät ylimurehtimaan jo mahasta asti!!
Todennäköisesti kaikki kunnossa ja sun viikothan menee siellä main,kun mulle ainakin neuvolasta sanottiin ,että pitäisi nukkua suurimman osan päivää ,kun kasvaminen on niin rankkaa vauvalle..siis pitäisi: minun vauhti -iltani ei ollut väsynyt:))
Kaippa pitäis olla tyytyväinen kuten aiempi kirjoittaja laittoi..muistan kyllä hyvin ekasta raskaudesta ,kun valvoin viimeiset 2kuukautta,kun rakas poikani pisti bileet pystyyn joka hemmetin yö!
Ja päivälläkään kovinkaan rauhallinen ollut..
Mietin aina,että yrittää tulla läpi vatsasta,kun milloin sojoitti pystyssä jalka näkyvästi.milloin käsi..
Kyl sitä tosiaan kerkeää sitten jo " kyllästymiseen" saakka niitä liikkeitä tuskastelemaan hetken päästä:)
Onnea odotukseen!
- nininn
Itselläni oli ensimmäisessä raskaudessa istukka edessä ja liikkeet tuntuivat vasta rv21 , toisessa raskaudessa istukka oli takana ja liikkeet tuntui rv16 .
- mriamria
Mullakin tuntui liikkeet vasta 21 . Istukka edessä, lapsivetta runsaasti ja vauva päin selkärankaa. Vasta rv 26-27 alkoi tuntua päivittäin vahvemmin. Eihän liikelaskentaakaan tehdä vasta kun rv 30 .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462