Vertailu

Ihmettelijä10

Mikä tekee Jahvesta eli El Eljonista todellisemman kuin esim.Uranus tai Zeus. En itse keksi mitään syytä. Pystytkö kertomaan?

8

58

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1213

"Mikä tekee Jahvesta eli El Eljonista todellisemman kuin esim.Uranus tai Zeus. En itse keksi mitään syytä. Pystytkö kertomaan? "

Ehkä se, ettei ketään kiinnosta taistella Zeusta vastaan, mutta Raamatun Jumalaa vastaan löytyy vaika kuinka paljon hihhuleita, jotka näkevät hillittömästi vaivaa kumotakseen Jumalan olemassaolon.

• ajattele asiaa

Ihmisille on vain yksi Jumala, se joka on luonut ihmisen, nämä muut tietäisivät sen ja pysysisivät sen takia kaukana. Vain ihmisiä rakastava Jumala haluaa auttaa ihmistä. Sen takia sillä ei ole mitään väliä, onko niitä muita olemassa vai eikö ole. Voithan lähteä jahtaamaan millaista tahansa, mutta ei ihmistä rakasta kuin ihmisen Jumala, jonka luomistekoa me olemme!

• se kertoo

On se vaan Jumalalta iso uhraus se Jeesus, ainoa poika siellä ristillä, joka antoi henkensä että Häneen uskovat palstuisivat. Se jo kertoo rakkaudesta, se.

• korjaan tämän
        se kertoo kirjoitti:

On se vaan Jumalalta iso uhraus se Jeesus, ainoa poika siellä ristillä, joka antoi henkensä että Häneen uskovat palstuisivat. Se jo kertoo rakkaudesta, se.

On se vaan Jumalalta iso uhraus se Jeesus, ainoa poika siellä ristillä, joka antoi henkensä että Häneen uskovat PELASTUVAT!. Se jo kertoo rakkaudesta, se.

• Raamattu kertoo
        korjaan tämän kirjoitti:

On se vaan Jumalalta iso uhraus se Jeesus, ainoa poika siellä ristillä, joka antoi henkensä että Häneen uskovat PELASTUVAT!. Se jo kertoo rakkaudesta, se.

Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.

Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.3.html

• vähän asiasta

En yritä selvittää onko niitä jumalia joiden patasaita voi mennä ihailemaan, mutta minulle tulee mieleen että ne ovat ihmisten ihailusta lähtöisin, ja miksikäs heitä ei jossakin tuolla Jumalan lähellä olisi, mutta kun ne eivät ole ihmisten jumalia.
      Raamatussa on kerrottu, miten yksi apostoli meni paikkaan jossa ihmiset uhrasivat ja kunnioittivat eri jumalia, mutta yksi puuttui. Apostoli nimesi vielä yhden: Tuntemattomalle Jumalalle.
      Nämä ihmiset joilla oli eri jumaluskomuksia antoivat hänen saarnata Jeesuksen lähettämän käskyn mukaisesti, koska he ymmärsivät ettei tämä ole sama kuin esim. Zeus tai joku muu, vaan ihan erikseen, se tuntematon Jumala.
      Nykyisin on paljon vastustusta saarnaajilla ja niillä jotka kertovat evankeliumia, kaikki ihmiset eivät nykyisin edes ota huomioon että tuolla jossakin, taivaitten taivaassa onkin Jumala...!

• adkl

Lue Raamatusta kertomus Eliaasta ja Baalin profeetoista!

• näin on

Jahve on todellinen elävä Jumala eikä mikään pakanoiden satuolento.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7540
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6275
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4397
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3034
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2618
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      24
      1866
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1511
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      195
      1495
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      751
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      693
    Aihe