alkuraskauden vatsakipu

minnihiiri85

Täällä yksi huolestunut esikoistaan odottava huutelee ;) minulla kun ei kokemusta ole siitä mikä on normaalia.

täällä mennään siis vasta viikolla 6. "menkkakipua" on koko ajan ja sitten pari kertaa päivässä tulee sellainen kipukohtaus, joka kestää max.30min. Tällöin kyllä sattuu! kai se sitten on normaalia ? onko muilla tällasta? viime yönäkin heräsin tähän kipuun.

5

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nouhätä

Mulla oli kanssa suurinpiirtein noilla viikoilla menkkamaista kipua. En muista oliko ns. kipukohtauksi mut jäätävän kovilta menkkakivuilta ne tuntuivat! Et normaalia se on, en kyllä osaa sen tarkemmin sanoa mistä nää kivut johtus. Onnea raskauden johdosta! :)

• bfghjhyt

Kohtu venyy niin siitä kivut johtuvat. Lakkaavat kun kohtu alkaa antaa vauvalle ja kasvulle periksi

• minnihiiri85

Kiitos huojentavista vastauksistanne :) Se vaan pelästyttää kun kipu on sen verran kova että vetää meikäläisen kaksinkerroin. Sitä alkaa mielikuvitus laukata :D

Kerettiin vielä yrittää lasta puolitoista vuotta, ja juuri kun olin heittämässä kirvestä kaivoon niin sain testiin plussan. Nyt oon sit tietysti hermoheikko, että jatkuuko kaikki hyvin, kun on liian hyvää ollakseen totta

• Anselmi

Minulla oli myös esikoista odottaessa vastaavanlaisia kipuja. Välillä kivut tuntuivat niin kovilta, että taivuin kaksinkerroin. Nyt on menossa kolmas raskaus ja ei niin kovia kipuja, koska kohtu on jo sen verran venynyt. Kohtua voisi verrata vaikkapa ilmapalloon: Ensimmäistä kertaa ilma menee vaikeammin, mutta sen jälkeen ilmapallo täyttyy helpommin, kun siihen puhaltaa.

• 19+5

Kuten jo aiemmatkin sanoivat, voipi olla hyvinkin normaalia. Joillakin voi olla kipukohtauksia melkein läpi koko raskauden, toisilla taas ei lainkaan.
      Mutta jos itseäsi asia kovin huolettaa, niin suosittelen, että käyt lääkärissä varmistamassa asian.
      Itselläni oli toisen raskauden kanssa samantyyppisiä kipukohtauksia. Ensimmäisessä kun ei ollut mitään, niin olin asiasta todella huolissani. Neuvolassa eivät olleet asiasta moksiskaan, kun kerran kuuluu näitä kipuja vähän "jokatoisella" olevan.
      Lääkäriin kuitenkin marssin oman mielenrauhani vuoksi ja hyvä näin. Kyseessä olikin kohdunulkoinen raskaus, joka kohtuu pikaisesta toteamisesta huolimatta johti toisen munatorven repeämiseen ja poistamiseen.
      Tämä toki aika harvinaista, joten hyvin HYVIN suurella todennäköisyydellä ei sulla ole aihetta huoleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe