nukun öisin vain 1-3 tuntia.tämä asia rasittaa minua aivan kamalasti, viime yönä katselin kelloa viellä neljänkin jälkeen.minulla on pitkät koulupäivät enkä kestä tuolla unimäärällä koko päivää.minua on alkanut pyöräyttää ja heittämään ihan kunnolla ja opiskelustakaan ei oikein mitään tule.arvosanat ovat laskeneet hujahduksella alaspäin:( kun ei jaksa ei kertakaikkiaan kun yöllä nukkuu 2 tuntia.olen yrittänyt illat rauhoittaa ja jättää kännykän seitsemän jälkeen jo pois, mutta kun ei unta ei tule.nyt on keinot vähissä ja haluisin että te laittaisitte jotain vinkkejä tai kokemuksia tulemaan.:)
en nuku öisin
8
2501
Vastaukset
- apu ylhäältä
Pyydä apua yläkerrasta, hän joka on luonut sinut auttaa varmaan jossain vaiheessa.
- mummu 65
http://www.synerki.fi/fi/monroe/tuotteet/rentoutukseen
Koita rentoutusmusiikkia ja rauhallista venyttelyä illalla n. 30-60 min. ennen nukkumaan menoa.
Musiikki, ilman laulua joka herättää aivotoimintaa muitakin on kun tuo ostaminen.
http://www.youtube.com/watch?v=5rUIQNFitvs&list=PLC04239EE760363EB
tuon on kerännyt varmaan joku, jota uni pakenee..
Venyttely rentouttaa ja vapauttaa lihakset siirrä ajatukset liikkeisiin lisää rauhallisia kaaria ja liikkeitä.
http://greetingsfromjoanna.blogspot.fi/2013_01_01_archive.html kuin Hän? - hl kandi
Itse oon kärsinyt unettomuudesta jo yli 10 vuotta. Joskus se on vaan yksi uneton yö, joskus taas on tullut sellaisia kausia, et nukuin vain 2h öisin. Opiskelen myöskin kaiken lisäksi todella vaativaa alaa(hammaslääkäriksi) ja hoidan potilaita samalla. Ei ole kovin helppoa, tiedän kyllä!
Olen päätynyt siihen ratkaisuun, että jos en saa tunnin-kahden päästä vieläkään unta - otan nukahtamislääkkeen. Joskus se riittää kun ottaa 3-5 yötä putkeen pienen määrän unilääkettä ja seuraavat yöt nukunkin ilman. Hyvinä kausina voin nukkua ilman lääkkeitä useita viikkoja/kuukausia. Pahimpina kausina tarvitsen vastaavasti useita viikkoja nukahtamislääkettä, mutta koitan pitää annokset mahd. pieninä ja vähennän annosta vähitellen, ennen kuin lopetan kokonaan, jottei tule ns. rebound unettomuutta.
Monet sanovat, että ei kannata sekaantua nukahtamislääkkeisiin, et niihin jää vaan koukkuun ja tulee paljon haittavaikutuksia..Itse olen kuitenkin pitkän ja tuskallisen kokemuksen jälkeen sitä mieltä, että mieluummin nukun näiden lääkkeiden avulla, kuin että valvon yöt ja olen kuin zombie päivisin. Koska jos en olisi koskaan alkanut ottaa näitä lääkkeitä, en olisi varmaan pystynyt jatkaa opiskelua ja todennäköisesti masentuisin sekä lopulta jäisin työttömäksi, ja tiedä mihin kaikki olisi johtanut.
Joka tapauksessa tässä mun neuvo..Jos tuo unettomuutesi on kestänyt vain vähän aikaa, niin voit koittaa sinnitellä vielä ja katsoa jos se lähtis pois. Jos ei lähde, niin mene lääkäriin ja pyydä jotakin nukahtamislääkettä, esim. Imovane. Otat sitä lyhyenä kuurina vaikkapa 7 päivää, rauhoitut, saat nukuttua ja elämä näyttääkin ihan erilaiselta sen jälkeen..lääkäri osaa kyllä neuvoa. Jos unettomuutesi on jatkunut pitkään, etkä ole jostain ihme syystä vieläkään ollut lääkärin juttusilla, niin nyt olisi korkea aika selvittää, mistä unettomuutesi johtuu ja sitä kautta yrittää keksiä joku hoito siihen. Eli tsemppiä vaan, kyllä tää tästä! Itsekin olen tosiaan käynyt läpi helvetin, mutta selvinnyt siitä, vaikken kokonaan vieläkään. Olen kuitenkin pystynyt jatkaa elämääni ja se on tärkeintä mulle. - jkjkk
niiinkö
- Uneton ilman lääkett
Mie yli viiskymppinen nainen ja nukkunu tenoxin avulla yli 20 vuotta.
Parempi nukkua unilääkkeen kanssa kuin ei ollenkaan. - jhgnjhgkh
Ketipinor 25 mg toi minulle avun vaikeaan unettomuuteen kun mikään muu ei enää auttanut. Suosittelen lämpimästi!
- Ei kiitos ketipinori
Ketipinor sopii ehkä siulle mut ei miulle.
Tuli levottomat jalat ja levoton koko roppa. Paikallaan olo mahdotonta. Nyt jäljellä 99 Ketipinor 25 mg tablettia.! - lopenkyllästynyt
Aina ollut univaikeuksia eikä loppua näy. Lääkärin määräämä melatoniini ei apua lainkaan. Nukun max 4h jos nukun. Kesäisin en ikinä saa nukuttua, se tähän kaiken päälle. Alkoholista en luovu missään vaiheessa. Töissä ihmiset toki katselevat ja kyyläävät unettoman zombinaamaani... Kun ei pysty nukkumaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462