Tyhjät teepussit

StuX StuX

Hei!

Olen innostunut omien teiden valmistuksesta, mutta en aina jaksaisi käyttää teepalloa (jatkuvaa pesemistä ym. ja ainespurkit vievät pienessä kaapissa tilaa vielä sittenkin kun ovat melkein tyhjillään).

Mistähän voi hankkia tyhjiä teepusseja, joihin voisi itse sekoittaa haluamansa teeainekset? Tarkoitan todella valmiiksi ommeltuja pusseja, en mitään suodatinpussista askarreltuja.

18

5192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee tee

Mielestäni todellinen teen ystävä ei juo 'pussiteetä'. Itse haudutan teen pannussa.

• StuX StuX

Pannutee ei valitettavasti ole aina mahdollista. Toki itsekin juon usein pannuteetä, mutta pussitee on parempi vaihtoehto kun on reissussa.

• hm.

Olen ostanut kaupasta irtoteen hauduttamiseen tarkoitettuja pieniä pusseja. Omani ovat Lidlistä, mutta heillä on niitä tarjolla vain silloin tällöin. Ne ovat kapeita pieniä "sukkamaisia" pusseja, eivät ommeltuja vaan jotenkin koneella saumattuja niin kuin kahvinsuodatuspussitkin. Lähtisin etsimään teensuodatuspusseja joko jostain isosta tavaratalosta tai sitten erikoisliikkeestä.

• ouxtee

Saahan teetä haudutettua vaikka mukissa (lautanen päälle haudutuksen ajaksi), ja sitten vaan siivilöinti toiseen mukiin....

• hth**
    • Väkertäjä

Siis kyllähän kaupasta tosiaan saa noita teenhaudutuspusseja, itse olen käyttänyt niitä jo pitkään kun teepallo ei koskaan pidä kaikkia lehtiä siististi sisällään, vaan aina putoaa kupin pohjalle roskaa... Ja tosiaan se pallon tyhjääminen ja putsaaminen vielä siihen päälle. Haudutuspussit ovat paljon kätevämpiä, ja sinne voi laittaa ihan omia sekoituksiaan irtoteevalikoimista! :)

Esim.
      http://www.eskimofinland.fi/tuote/eskimo-haudutuspussi-8291/?group=0

ja lienee suodatinpussivalmistaja Brunollakin joku oma haudutuspussinsa? Mulla taitaa olla kaapissa noita Eskimon omia... Että ei muuta kuin sinne kaupan suodatinpussiosastolle ostoksille!

• kätsyä

ja kerätä luonnosta teitä!nokkosta koivollehti,mustikankukakki!leppä,ketulleipä?ei aina tarvi ostaa!pussit neuloa ohuesa lamgala

• teenhaudutuspussi

Minä haudutan irtoteen kahvinsuodatus pussissa teeaineet sinne suu kiinni ja hautumaan ja sillä siisti.keksi itse se suun sulkeminen.

• kierrätä

Hyvä konsti on leikata vanhoista sukkahousuista pätkiä. Solmii vaan päät ja kiinnittää narun. Narunpäähän voi vielä kiinnittää kaljatölkistä nipsun.

• sekavaaa

Sanoit, ettet jaksa aina käyttää teepalloa.
      Seuraavassa viestissä sanot, että juot usein pannuteetä.

Tässä nyt jotain ristiriitaa ?

Mitä teetä oikein juot AINA tai USEIN ja missä välissä pussiteetä sitten menis??

• teenystävä

Johan tuolla aiemmin sanottiin, että pussitee parempi vaihtoehto REISSUSSA.......teepalloa ei yleensä käytetä pannussa, joten ei siinä mitään ristiriitaa ole..........kannattasko lukea nuo kommentit vähän paremmin

• 897657890876

Juu.. jatketaanpas tätä koska juuri nyt on luonto täynnä hyviä yrttejä oman teen tekemiseen: mutta mistä edullinen, ekologinen ja puhtaan teen mahdollistava yksinkertainen pussi?

• 123475

Yrttejä oman teen tekemiseen? Ei teetä voi mistään yrteistä, koivunlehdistä eikä nokkosista valmistaa, teetä voi tehdä ainoastaan ja vain teepensaan lehdistä, siitä sen koko nimikin juontuu. Jos tehdään juomaa esim. nokkosia hyödyntäen, eikö sitä voisi nimittää nokkosjuomaksi, nokkosuutteeksi tms., teetä se ei missään tapauksessa ole!.

• jankutijankuti
    • suamalaane

Kyllä teidentekijöillä on useinkin pussit tyhjinä.. "teitä", siis tiemestari vai?? sanavalinnoista kyse, jos haluaa valmistaa erilaisia teelaatuja, jne,

• joku_tolkku

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      109
      1705
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe