Nuoret aikuiset meluaa aina?

turhautunut...

Mikä ihme siinä on että suunnilleen joka ikinen nuori tai nuorehko aikuinen (alle 35 v ja olipa sinkku tai pariskunta ei väliä), niin kerrostalossa aletaan soittamaan musaa lujalla ja etenkin siinä 22 maissa ja sen jälkeen. Ja ihan arkenakin. Jotkut ovat siinäkin omituisia eli kovalla soitetaan joku yksittäinen biisi kerrallaa, sitten taas taukoa jopa 10-15 min ja taas uusi bassojytinällä kuorrutettu kipale.

Eikö nykynuoret edelleenkään ole siirtyneet kuulokkeisiin vaikka muutoin käyttävät kaiken maailman modernimpia älylaitteita jne?

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Itselläni ainoa kokemus oli edelleninen seinänaapuri, nuori nainen, joka toki tuli ja meni (ilmeisimmin bailaamaan jne) mutta ei koskaan metelöinyt kuuluvasti.

27

2134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alan aina

Pakkaamaan, kun lähinaapuriksi muuttaa nuori/pari!

• vapaa kasvatus

Koko ajan pahenee...nuorilla aikuisilla ollut lapsesta saakka vapaa kasvatus vailla rajoja, ei auktoriteetteja kotona eikä koulussa, ei ole esitetty normeja ja moraalia jne. Päihteet mukana alaikäisestä säännöllisesti. Ja nyt vielä sitten ns. ikuinen opiskeleminen tai työttömyys; syrjäytyminen tapahtuu eli ei normaalia elämänrytmiä eli illalla nukkumaan ja aamusella töihin vaan just toisinpäin.

Homma on karannut käsistä ja oman kokemukseni mukaan meluherkälle ei ole kuin kaksi kolme vaihtoehtoa: omakotitalo isolla tontilla, sellainen rivitalo-osake jossa naapuriseinän välissä autotalli tai varasto, tai sitten todella paksuseinäinen wanha kivitalo Stadin Eirassa tai Kulosaaressa. Kerrostalo pääosin on maanpäällinen helvetti ja sen meluherkkä asukas joutuu pian syömään psyykenlääkkeitä tai sekoaa.

• Sahtikaari

>>Eikö nykynuoret edelleenkään ole siirtyneet kuulokkeisiin

Ymmärtävät sentään, että kuulokkeilla saa helposti vahingossakin kuulovamman, joten kaiuttimet ovat paremmat. Ja ovathan kuulokkeet myös epämukavat. Vähintään langattomat pitäisi olla, mutta silloin äänenlaadussa joutuu tinkimään, sekä joutuu latailemaan kuulokkeitansa.

• Teknomään

Lauantaina tulee kato se ysärishow raattiosta, silloin bassot ja volyymit kaakkoon ja bum, bu, bum, bum.

• energisyys

Niin se vain on, että nuoret ovat aina olleet tuollaisia.

• Asiallinen nuori

Meillä taas asia on päinvastoin. Olemme nuoripari joka ottaa naapurit huomioon, emme aloita "elämää" klo 22 emmekä muutenkaan sekoa tai raahaa räyhäsakkia asuntoomme. Sitä tekee yli 50-vuotiaat naapurimme, joille myös kalja näyttää maistuvan kellonajasta tai vuodenajasta huolimatta ja metelöinti on sen mukaista. Hopeinen kuu luo siltaa aina yöllä klo 01. Ei mitään käytöstapoja muutenkaan.

• pitää paikkansa!

Olette sitten harvinaisuus ja kiitos siitä!

Meillä alkoi nyt kahden viikon asumisen jälkeen naapuriyksiön nuoret aikuiset mesoamisen: musaa huudatettu ja vaikka kävin sanomassa, alkoi seuraavana iltana uudelleen. Bassojumpetta klo 21 jälkeen, 24 saakkakin. Jatkuva kavereiden vierailu myöhään illalla, 5 minuutin välein tupakalla ulkona ravaavat ja paiskovat täysillä asunnon ovea (on oman eteisemme aivan vieressä). Jo kovempi puhe kuuluu tuosta yksilöstä meille ja asuntojen malli on huono eli se yksiö tavallaan "tunkeutuu" asuntoomme eteiseen ja olohuoneeseen, antaen vielä naapuriäänille kivaa pontta.

Vi-tuttaa jo niin paljon, että piti aloittaa uuden asunnon katsominen. Kyllä tuosta naapurista aion valittaa isännöitsijälle, jos se jatkuu, mutta vaikka tuo sakki häädettäisiin niin vuokrakerrostalon yksiöön Stadissa (vakuuutusyhtiön talot) muuttaa todennäköisimmin nuori tai nuoria ja ovat ns vapaaherroja ja naisia joita ei työrytmi rasita. Täytyy aina alkaa jo etukäteen ottaa selvää mm. asuntojen pohjapiirroksista ja vieressä olevien asuntojen muodosta ja koosta...

• naapuri se minäkin

Samoin täällä alakerrassa. Olen asunut kohta 4 vuotta tässä asunnossa. Sinä aikana on 5 nuorta pariskuntaa asunut tai siis nykyinen on viides minun alakerrassa. Vain yksi pariskunta asui hyvin koska heillä oli pieni lapsi.

Vain yhden kerran olen soittanut poliisit, koska eräs nuoripari kesken viikkoa ja keskellä yötä juhli isolla äänellä.

• "Elämän ääniä"

Lähes sama tilanne kuin täällä meillä! Viisi vuotta on tässä asuttu, niistä neljä viimeistä nuorten parien, n. 25-30 v. naapurissa. Lähes jokainen pari on keksinyt jonkin tavan tuottaa tosi pitkäkestoista meteliä. Yhdet huusivat toisilleen huoneesta toiseen yötä päivää tunnista toiseen.Yhdet säästivät keuhkojaan ja huudattivat sen sijaan stereoita, tiedättehän bassojumputuksen riemun elementtitalossa. Nykyinen opettelee soittamaan pianoa, kitaraa ja jotain lyömävehjettä ja laulaa, laulaa ja laulaa ja KOVAA, yleensä iltapäivästä vähintään kymmeneen illalla. Kerran harkat oli yöllä. Välillä hermot menee ja hakkaan seinää, ja sitten harmittaa ja hävettää.

Elämän ääniä, sanoisi isännöitsijä. Tiedän sen kokemuksesta.

• ylistys ja kunnia

Myppo Sellis on jumalamme ja me häntä palvomme. Seppoa palstalla edustaa Myllärikirkon turvallisuuspoliisi, niin kuin Seppo itse olisi jumalaisessa personaallisuudessaan läsnä.

• Nainen48w.

Meillä on alakerrassa viiskymppinen pariskunta, joka juoksee 3 kertaa tunnissa tupakilla, parvekkeen ovea jysäytelllään huolella, äijän puhe kuuluu todella hyvin, yleensä mölötys alkaa klo 22 jälkeen arki-iltaisin, muutaman kerran ovat tulleet baarista kunnon seilissä klo 4 aamusta jatkoille, meluttu klo 6 asti... Itse pidän huolen, että arkena klo 21 jälkeen ollaan hiljaa, viikonloppuisinkin noudatetaan klo 22 jälkeen hiljaisuutta. Joskus poikani kaverit kaljotellessaan käyvät partsilla tupakilla ja vetävät ovia lujempaa kiinni, mutta pääsääntöisesti elämme hyvin hissuksiin. Olen niin toivonut, että alakerran äijä saisi kivuliaan, hitaan syövän, ja joutuis kärsimään kauan, mielellään makaamaan terpparin vuodeosastolla vuosikausia taudin runtelemana, vihaan niin sitä ukkoa, on kuin olis naama nurinpäin aina. Tää melukysymys on ihmis- eikä ikäkysymys.

• Voi elämän kevät!

Kiitä onneasi, ettei äijä opettele kitaransoittoa ja iskelmälaulua. Ja ajattele, jos se tekisi sitä iltapäivästä lähtien jonkin ihmeaineen voimalla.

Tämä on ikäkysymys. Niin monessa paikassa olen asunut ja tietty sukupolvi on kovempi mellastamaan kuin muut, nuoremmatkaan.

Ikävä tuo sinun toivomuksesi.

Lopuksi: Siis ihan ok, että teillä juostaan tupakalla ja paiskotaan ovia, mutta muut ei niin saisi tehdä?

• pää kolisee.....
        Voi elämän kevät! kirjoitti:

Kiitä onneasi, ettei äijä opettele kitaransoittoa ja iskelmälaulua. Ja ajattele, jos se tekisi sitä iltapäivästä lähtien jonkin ihmeaineen voimalla.

Tämä on ikäkysymys. Niin monessa paikassa olen asunut ja tietty sukupolvi on kovempi mellastamaan kuin muut, nuoremmatkaan.

Ikävä tuo sinun toivomuksesi.

Lopuksi: Siis ihan ok, että teillä juostaan tupakalla ja paiskotaan ovia, mutta muut ei niin saisi tehdä?

Mikä ihme että musiikki, laulu ja kitaransoitto ennen klo 22.00 on jotain kamalaa. Muu tarpeeton kolistelu ja huutaminen on ihan normaalia, koska sen osaa kaikki ilman mitään lahjakkuutta.

• väsynyt ja hermostu

yläkerrassa auu kantapäätömistelijä, saattaa aamuyöhön asti tömistellä norsumarssia,ei oo rauhallinen kerrostalo,koska ihmiset ei saa nukuttua kun aina joku ramppaa yöt päivät ja paukauttaa ulkooven kiinni niin.että ihme ettei saranoiltaan ole jo irronnut koko ovi. hiljasuus on 22.00-07.00. Mut osa ei välitä säännöistä

• bing bomg

Tervetuloa normaaliin surkeaäänieristeiseen kerrostaloon.

• Lopeta jyske

Ei osaa päätellä kerrostalossa ei aina tiedä tuleeko marssijyske ym kolinat ala vai yläkerrasta. Minulle nyt pitkän ajan selvittelyn jälkeen on selvinnyt jyske tuleekin alapuolella olevasta asunnosta.

• se oli kaiku...
        Lopeta jyske kirjoitti:

Ei osaa päätellä kerrostalossa ei aina tiedä tuleeko marssijyske ym kolinat ala vai yläkerrasta. Minulle nyt pitkän ajan selvittelyn jälkeen on selvinnyt jyske tuleekin alapuolella olevasta asunnosta.

Äänillä on tietty taajuus ja nopeus.

Jos ääni on napakka (ei viivettä): Kohdistuu lyöntiääni naapurista sinun asuntosi johonkin seinään, kattoon tai lattiaasi.

Jos ääni on kumiseva, tai kaikuisa: Ääni tulee seinänaapurin lattiasta, alakerran lattiasta, tai yläkerran naapurin yläpuoleisesta asunnon lattiasta.

• Nainen48w.

Ei ole ok, että meillä nuoret joskus kolistaa ovia, mutta en viitsi asiasta sanoa, kun alakerta möykkää. Ja ne nuoret käy meillä tupakilla ehkä kerran kuussa, alakerta ravaa jatkuvasti, joka hemmetin päivä monta kertaa tupakilla. Yleensä nuoret käy ulkona, siis pihalla röökillä. Me kun asutaan ylimmässä kerroksessa, ne savut ei nouse ylempänä asuvien asuntoihin :) Alhaalta ne savut kyllä kohoaa ikävästi, siks oliskin parasta kieltää partsitupakointi kokonaan. Omituista on se, että parvekkeellä grillaaminen on kielletty, mutta tupakointi ei. Kuitenkaan en tiedä kenenkään sairastuneen ruoantuoksuun, mutta tupakanhaju kyllä aiheuttaa monelle, varsinkin allergiselle todella pahoja oireita.

• Ja valvovat!

Meillä naapurissa parikymppistä porukkaa, ei tietoa kuka asunnon haltija, siellä majailee aina 3-6 nuorta. Ravaavat tupakalla puolen tunnin välein yön läpi, valvovat tuonne 7 saakka ja sitten nukkuvat 14-15 saakka, aloittaen saman alusta. Eivät poistu muualle kuin korkeintaan hetkeksi lähikauppaan hakemaan eineksiä tai kaljaa ja tupakkaa.

Hullu elämänrytmi ja meluavat öisin. Isännöitsijä pitää normaalina eikä puutu.

• Riikkis88

Olemme asuneet nykyisessä asunnossamme 2 vuotta. Olen itse 24v ja poikaystäväni 29v. Käymme töissä, mies lähtee jo ennen kello 6.00 töihin ja minä kello 7-11 välisenä aikana. Molemmat teemme fyysistä työtä ja haluaisimme nukkua yöt hyvin ,mutta.. Yläkerrassa asuu päälle 30v. juoppo äijä. Joku aika sitten sillä oli tapana huudatta musiikkia ja huutaa känniörinää su-ma välisenä yönä. Monesti heräsin siihen metakkaan kolmen aikoihin aamulla. Nykykään se tykkää soittaa musiikkia myös keskellä viikkoa ja nytten tämä on keksinyt uuden harrastuksen. Meinaan "tanssimisen", joka tosin kuullostaa että se äijä hyppisi välillä tasa jalkaa välillä yhdellä jalalla. Musiiki on aina sen verran kovalla että sen tunnistaa ja sanat kuuluvat selvästi asuntoomme. Viime yönä kuuntelimme Foo Fighterisn uus tuotantoa ja katto tärisi kello 00.30.
      Poikaystäväni on käynyt metelin aikaan ovella hanelle huomauttamassa(huutamassa) asiasta. Silloin hän on hiljentynyt. Kahdesti siellä on kuitenkin käyty. Olen ollut isännöitsijään yhteydessä asiasta. Hän on kahdesti vienyt omien sanojensa mukaan huomautuksen(ei varoituksen). Itse olen myös tälle häirikölle vienyt kirjeen jossa kerroin soittavani poliisin paikalle.
      Olisin soittanut poliisit viime yönä mutta se metakka loppui aika nopeasti.
      Ja taas musiikki pärähti soimaan. Kello on tosin nyt 10.00 sunnuntai aamuna. Ja taas se hiton Foo Fighters. Täytyy varmaan viedä sille cd levyjä, saadaan vaihtelua.

• 2 kertaa sanottu...

Meidän seinänaapurille, nuorelle naikkoselle, käyty sanomassa liian lujasta musiikista kaksi kertaa. Eka kerta ei mennyt perille. Nyt muija kysyi hölmistynenä oven avattuaan ja ennen kuin ehdin sanoa mitään että "ai koskeekos asia kovaa musan ääntä?". Muija valvoo kaikki yöt, ravaa tupakalla 3-6 saakka aamuyöstä jatkuvana ravina.

Voi v--ttu sentään noita tampioita. Enää en mene itse sanomaan, laitan isännöitsijän asialle.

• Mäkämäkä

Olen 22 vuotias ja avomieheni on 28 vuotias. Meillä ei ole yhtäkään valitusta asunnosta jossa olemme asuneet pian kolme vuotta. En pese pyykkiä yömyöhään, en kävele kantapäillä ja meillä on ollut tasan yhdet juhlat (jotka hieman venähtäneet) koko aikana jona olemme tässä asuneet. Ei soitettu kovaa musiikkia silloinkaan. Eikä vääntäneet naapurit naamaansa. Tosin naapuriin soitti useampi henkilö hetki sitten poliisit järkyttävästä metelistä. Metelin aiheutti hieman alle NELJÄKYMMENTÄ VUOTIAS naapurin nainen kavereidensa kanssa. Asuu vielä viereisessä rapussa mutta kyllä tännekin kuului jytä niin kuin kotona oltaisiin soitettu.
      Aina ihme valitus nuorista ihmisistä. Opiskelen ja käyn töissä, kuten avomiehenikin ja vietämme ihan rauhallista elämää. Perseet vedetään sitten muutaman kuukauden välein ja yleensä ihan muualla kuin kotona. Ihan vain siitäkin syystä ettei tarvitse sitten kenenkään pahoittaa mieltään.

Valivalivali

• tervetulo holola

Meillä täällä Hollolassa äitin kanssa asuva vihainennuori mies aina metelöi ja lisäksi sillä kyrpä seinässä kiinni salakuuntelee kateellisena naapuriaan.

• TIUKKAPIPOSTA

MÄ OON NUORI NAINEN JA MÄ ASUN JUST KUTEN HALUUN. MÄ HALUUN JUHLII, DOKATA JA KUUNNELLA MIELIMUSAA (SUOMALAINEN RAP). SIKS MÄ ELÄN JUST KUIN MÄ HALUUN KOSKA NOI ON NORMAALIA ELÄMÄÄ. JOS JOKU SENIILI EI KÄRSI KUUNNELLA NORMAALEI ELÄMISEN ÄÄNII, MUUTTAKOON KORPEEN.

MIRA

• Helvetin naapurit

Täällä omakotitaloalueella kauhea tramboliini kiljunta ja rääkyminen. Kai niillä on kuulo mennyt. Tästä työelämän ja muunkin elämisen metelistä on meillä monilla mennyt kuulo niin että itsellekkin on huomauteltu liian kovaa puhumisesta. Meneppä kouluihin kuuntelemaan sinne vaikkapa ruokalaan sitä huutoa. Ala - asteella jo on ruokalassa sellainen meteli että ylittää kaikki desibelit mennen ja tullen.

Mene sanomaan että hommaa kuulokkeet ja jos on porukka bilettämässä niin siitä ilmoitetaan naapureille etukäteen.

Lähinaapureille on sanottu siitä kiljunnasta mutta kauempaa kuuluvalle metelille ei voi mitään kun joku murkkuikäinen jätkä alkaa rääkymään niin kauhealtahan se kuullostaa ja kauas kuuluukin. Matalammat kovat äänet kuuluu vielä paremmin kuin korkealta kiljuminen vaikkei uskoisi niin että luulisi toistepäin.

Ei ollut ennen tuollaista ongelmaa ennen kuin tuli muotiin laittaa huvipuistovehkeitä omiin pihoihin. Pihoissa oli ennen vain leikkimökki jossa ei sellaista rääkymistä ja kiljumista harrastettu. Veronmaksajat maksaa kun ne kakarat tippuu sieltä peitolta eikä vanhemmat valvo. He menevät sisälle maate ettei tarvitse kuunnella kakaroiden kiljuntaa. Eihän siellä pompi koskaan yksi kerrallaan sillä ei se yksi kiljuisi vaan siellä on kymmenen. Se matto on koomisesti tungettu joka saatanan läpeen mitä vaan maailmasta löytyy.

Nykyään ei välitetä muista ihmisistä mitään kunhan itsellä vaan on kivaa niin saa tuottaa minkälaista melua vain lystää. Minä en kehtaisi naapurin terassin viereen sellaista avaruus hökötystä laittaa mutta muut kyllä kehtaa. Naapuri kun juo kahviaan lomapäivänään niin kymmenen kakaraa hyppii ja kijluu korvanjuuressa.

Hampaat irvessä naapurisovun merkeissä osa hyväksyy ja on ihanaa kuunnella linnunlaulun sijaan kiljuntaa ja karjuntaa.

• No minä en ainakaan!

Itse asun kerrostalossa, vuokra-asunnossa. Naapurini tuli esittäytymään kun olin muuttanut ja kertoi SUUREEN ÄÄNEEN olevansa herkkä valittamaan. Ei mennyt kuin pari kuukautta, niin jo ensimmäinen valituskirje (turhan takia) kolahti postiluukusta. Pari kuukautta kirjeen jälkeen päätimme poikaystäväni kanssa muuttaa yhteen, päädyimme minun asuntoon, koska minulla on kaksio ja hänellä vain yksiö. Veimme asumislupahakemuksen, josta olimme keskustelleet parvekkeella tietämättä, että siellähän se rakas naapuri oli korvat höröllään. Meni pari päivää hakemuksen jättämisestä, kun huoltoyhtiöstä soitettiin, että minun pitäisi mennä juttelemaan toimitusjohtajalle, koska asumisestani oli tullut reklamaatiota. No, tietysti menin, koska en ollut tehnyt mitään väärää. No, metelistähän se kirjallinen valitus oli tehty, naapuri oli syyttänyt minua karaoken laulamisesta kovalla, arkipäivänä. Sanoin tj:lle, että lähdetään vaikka heti asunnolleni, ei minulla ole karaokevälineitä. Mieheni sai loppujen lopuksi luvan muuttaa luokseni ja naapuri on sen jälkeen ollut hyvin hiljaa.

Olemme siis mieheni kanssa parikymppinen pariskunta, joten kyllä se voi joskus olla naapurin 40v puutteessa oleva yh-akka, joka keksii päästään kaikkea :)

• jhfyuhgr

Oletko kokeillut naamahierontaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7550
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6295
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4417
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3044
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2628
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      32
      1908
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1531
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1514
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      762
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      703
    Aihe