Terve!
Ongelmani on siis kasvojen ihon epätasainen väri johon en ole löytänyt mitään apukonstia.
Ihoni on melko rasvainen, eli finniä pukkaa joskus ja mustapäitä kyllä on enemmänkin. Ikää 26v ja nainen... Luulen että nämä finnit ja muut on se pääasiallinen syy ihon epätasaiseen väriin, milloin punoittaa mistäkin. Enkä nyt tarkoita sitä että yksi finni on punainen läiskä jossain, vaan että isommat alueet, esim leuka helottaa osittain punaisena ja osittain normaalina...
Olen kokeillut meikkivoidetta, bb-voidetta, peitepuikkoa, muttei mikää ole hyvä, ihoni on nimittäin todella pintakuiva ja kaikki nämä peiteaineet näkyvät hetken kuluttua hilsemäisneä ihon pinnalla vaikka olisin kosteusvoidettakin laittanut.
Help! Jos jollakin toimiva apu, olisin erittäin onnellinen, itseluottamukseni on aika nollilla tämän takia ja vaikea kestää ihmisten katseita edes jutellessa :(
Niin ja tietty jos joku tietää hyvän vinkin mustapäiden poistoon sekin on tervetullut, Finnit saan aika hyvin kuriin apteekin tuotteilla... mustapäitä en..
Ihon epätaisainen väri
9
495
Vastaukset
- aswfsdf
Oletko huolehtinut myös ihosi kuorimisesta? Minulla ihonsävyä vaalentavat savinaamiot, saatan laittaa sellaisen kerran-pari viikossa, auttavat myös mustapäihin, kun antaa kuivua kunnolla kasvoille. Vähentää myös rasvaisuutta selvästi. Pintakuivuus voi myös parantua kevyellä kuorinnalla, kun kuolleet ihosolut lähtevät kasvoilta, mutta Lumenen Arctic Aqua 2 in 1 Kosteuttava ja Tasoittava Tehohoito on kuulemma ollut hyvä.
- Dixiedixie
Miten hoidat ihoasi?
- naamaansa kyllästyny
käytän yleensä puhdistusmaitoa tai kasvovettä iltaisin.... yöksi kosteusvoide kun nämä edellä mainitut kuivattaa paljon..
- aswfsdf
Vain iltaisin puhdistusmaitoa TAI kasvovettä ja vain iltaisin kosteusvoidetta?! Laitatko sitten meikin paljaalle iholle?
No ei ihme, että on iho-ongelmia. Tietysti joillakin on hyvä iho ilman erityistä hoitoa, mutta suurimmalla osalla sen säilyttäminen vaatii säännöllistä huolehtimista. Enkä myöskään ole kuullut, että tavallinen puhdistusmaito kuivattaisi rasvaista ihoa, yleensä tilanne on päinvastoin, jotkin kasvovedet voivat tietenkin kuivattaa, mutta yleensä sekin on vain toivottua rasvaiselle iholle. - rakkaudellalakattu
Heippa vaan! Kuulostaa vähän siltä, että kannattais miettiä koko ihonhoidon laittamista kuntoon, sillä varmasti pääsis pitkälle! Edustan itse Oriflame-tuotteita ja auttaisin sua mielelläni saamaan ihosi kesäksi kuntoon. Näitä tapauksia nyt on ennenkin ollut ja hyviä tuloksia saatu :) Oon pahoillani, jos mainitseminen omasta edustamisesta jotakuta ärsyttää, yritän vaan auttaa, kun tiedän itse miten kurjalta huonokuntonen iho voi tuntua! Annan sähköpostini nyt kuitenkin, jos haluaisit minulta neuvoja. rellun.oriflame(at)gmail.com
- 112343211
Suosittelen et laitat just noi ihonhoitorutiinit kuntoo ekaks. Ite löysin avun kun kävin kasvohoidossa, jossa iho ''imuroidaan'' epäpuhtauksista. Tulos oli todella häkellyttävä ja iho ei oo koskaa ollu näi hehkeä ja puhas :)
Myös tosi iso apu ihon epätasaseen väriin on löytyny apteekin hyllyltä, nimittäin vihreä couperosaa hoitava ja ihon väriä tasoittava voide. Couperosaa oli poskipäissä mutta ei oo enää :) Toi vihree auttaa neutraloimaa punasta. Lisäksi käytän seppälän peitepalettia, joka oikeesti (vaikka yhdistelmä ''seppälä ja meikki'' kuulostaa ehkä huonolta) toimii tosi hyvi! Vihree peittää tosi hyvi punotukset :)
Tsemppiä siule ja toivottavasti oli jotai hyötyä :) - aswfsdf
Tuo "imurointi" lienee ultraäänipuhdistusta ja se on kyllä hyvä hoito, ainakin osaavalla kosmetologilla. Mutta ei sekään auta pidempään, jos ihonhoito on retuperällä.
AP:n ongelmat eivät tosin kuulosta couperosalta, joten tuo hoito ei ehkä tehoa. Minullakin iho punoittaa helposti pelkästä rasvaisuudesta. "Seppälän peitepaletti" lienee puolestaan Wet 'n' Wildin tuote, joka on kuulemma ihan hyvä edullisen hintaluokan tuote, mutta voi olla rasvaiselle iholle turhan, no rasvaista.
Suosittelisin jotain kevyempää; L'orealin uusi vihertävä CC-voide voisi sopia tai vaikka suosimani mineraalimeikki, jonka alle levitetään vihreää puuteria. Esimerkiksi LilyLolo on hyvä merkki ja siltä löytyy Blush away -corrector. Itselläni mineraalimeikki on vähentänyt selvästi myös mustapäitä, finnit ovat kadonneet myös melkein kokonaan.- Meikkivoide
No huh huh mulla mineraalimeikit ei vieny ku rahat ja hyvän ihon! Näppylöitä ilmestyi aina ku sieniä sateella päivänpäätteeksi kun ihoa olin puhdistamassa! En suosittele mitään mineraalimeikkejä kenellekkään! Pelkkää humpuukia!!! Ja vielä ne yhdistettynä rasvaiseen ihoon niin voi apua!
- aswfsdf
Meikkivoide kirjoitti:
No huh huh mulla mineraalimeikit ei vieny ku rahat ja hyvän ihon! Näppylöitä ilmestyi aina ku sieniä sateella päivänpäätteeksi kun ihoa olin puhdistamassa! En suosittele mitään mineraalimeikkejä kenellekkään! Pelkkää humpuukia!!! Ja vielä ne yhdistettynä rasvaiseen ihoon niin voi apua!
No minulle ne ovat sopineet, ja aika monelle muullekin. Mikään ei tietenkään sovi kaikille. Ja parhaiten ne yleensä sopivat juuri rasvaiselle iholle, tai ainakin paremmin kuin tavalliset meikkivoiteet. Itse en enää vaihtaisi pois. Typerää leimata koko tuotetyyppi vain yhden kokemuksen perusteella. Itsekin saatan saada finnejä joistain voiteista, mutta en minä sentään kaikkia kosteusvoiteita rupea sen perusteella haukkumaan. (Ja mineraaleja nyt oikeastaan on kaikissa meikeissä muutenkin.)
Mistä merkistä oli kyse? Vismutti kai on ongelma joillekin, itselleni ei siitäkään ole ollut haittaa, mutta sitä ei myöskään ole ollut nyt suosimissani merkeissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?372983Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari452141Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa791999Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh521713Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151410Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1051164Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian158876