Monet mun kaverit sanoo että ei oo mitään järkee käydä samassa matkakohteessa useammin ku kerran.
Minä olen eri mieltä!!!!!!
Mitä siitä jos käy samassa kohteessa useammin kuin kerran?
Itse olen käynyt Alanyassa 3 kertaa ja menen kesällä neljännen kerran.
Rakastan Alanyaa ja käyn siellä vaikka 20 kertaa.
Mitä mieltä olette,samassa matkakohteessa käymisessä useammin kuin kerran?
Sydän jäi Alanyaan
37
1753
Vastaukset
- Tarja Smurffi
Mitäs se kellekään kuuluu, montako kertaa missäkin käy. Jos itse omalla lomamatkallaan viihtyy, niin kaikki lienee hyvin, vaikka kävisi vain ja ainoastaan Alanyassa.
- Maa-ilman matkaaja.
Kerta ja karkuun. Se on ehdottomasti matkailun hunaja.
Ehdit elämässäsi käydä tutustumassa "maailmaan" laidasta laitaan.
Ikävä ominaisuus, että suomalaiset tura-einarit ja tura-tiinat eivät osaa, pysty, kykene, eivätkä uskalla matkata kuin yhteen ja samaan tuttuun ja turvalliseen mahdollisimman suomi keskeiseen kohteeseen...
Kannattaisi pysyä kotikylän Essolla ja siemata se costa-rica siellä. - 16+19=35
Maa-ilman matkaaja. kirjoitti:
Kerta ja karkuun. Se on ehdottomasti matkailun hunaja.
Ehdit elämässäsi käydä tutustumassa "maailmaan" laidasta laitaan.
Ikävä ominaisuus, että suomalaiset tura-einarit ja tura-tiinat eivät osaa, pysty, kykene, eivätkä uskalla matkata kuin yhteen ja samaan tuttuun ja turvalliseen mahdollisimman suomi keskeiseen kohteeseen...
Kannattaisi pysyä kotikylän Essolla ja siemata se costa-rica siellä.Miksi pitäisi tutustua koko maailmaan,ei ymmärrä, eikä kiinnosta, yhden elämän aikana ei kerkiä kuitenkaan. Minä kun lomailen niin ei kiinnosta yhtään museot saati rauniot tai paikalliset kulttuurit, vaan ainoastaan lämpö, meri, uima-allas,ruoka,juoma,hauskanpito ja se että on riittävästi rahaa per reissu(väh. 2000/viiko, Tukholman laivalle riittää 800)
Ei ymmärrä noita jotka moralisoi ihmisiä jotka eivälit käyttäydy tai nauti samoista asioista kuin he itse, eikö pääasia ole se, että kukin tekee juuri sitä mistä tykkää, ihmiset nyt vaan sattuvat olemaan erilaisia. Mulle ei sienet maistu, ei vaikka kuinka ylistäisit niiden makua ja hajua.
T: Turkissa yli 20krt käynyt reilu 40v mies. Hyvin olen siellä viihtynyt, perjantaina taas menen. Turistirysät ovat mun makuun ja niissä tykkään käydä, niissä on juuri minulle sopivaa ohjelmaa. Ja koska kohta tulee lunta tupaan katkerilta Turkin vihaajilta niin kerron jo valmiiksi että työni vuoksi käyn vuodessa noin 30 kertaa ulkomailla ja yleensä näihin reissuihin käytetään laajarunkokonetta.
- Travelleri
Itselleni matkailu on uusien paikkojen ja kulttuurien näkemistä ja kokemista. Joskus lomailen myös rantakohteissa ja Alanya on oikein hyvä sellainen.
Ei sekään ihmisestä maailmanmatkaajaa tee, jos vierailee joka vuosi eri maiden keinotekoisissa turisteille rakennetuissa rantalomalaitoksissa. Vain valuutta vaihtuu, pizzat ovat melkein samoja.- 19+18=37
Mikä on maailmanmatkaaja ja kuinka maailmanmatkaajaksi tullaan, onko se joku kaikkien ihannoima saavutus jollaiseksi pyritään/halutaan. Nykyään saa Suomessa tehtyä ihan samaa ruokaa mitä vaikkapa Kiinan Xinjiangissa asuvat uiguurit perinteisesti syövät, ja jopa siellä saa sitä turistirysien pizzaa joka maistuu joka paikassa samalle, Osaatko muuten arvata että miksi.
- 4. krt Alanyaan
Me ollaan lähdössä 3 viikon päästä nyt 4. kerran Alanyaan. Ihastuttiin paikkaan ekalla kerralla niin, että jostain syystä sitä aina eksyy takaisin Alanyaan =)
Mitä se muille kuuluu missä lomailee... me ollaan todettu paikka ihanaksi, lämmintä piisaa, halvat matkat ja meille aika iso asia on, että lentomatka ei ole mikään hirmu pitkä.- 864177
Miksi kirjoitat tänne jos ei se muille kuulu?
- Se ei taas
864177 kirjoitti:
Miksi kirjoitat tänne jos ei se muille kuulu?
varmaan kuulu sulle. Olet vain katkera kun itse et ole päässyt hankoon asti...
- !!!
Maailma on TÄYNNÄ mielenkiintoisia matkakohteita!!! Siltikin aina vaan palaan Alanyaan harharetkiltäni :) Neljättä kertaa kesällä taas sinne. Edellisestä kerrasta alle vuosi... Hölmöä, some might say! Mut sou not. Uusikin kohde oli harkinnassa, mut kun lähdetään 2v. lapsen kanssa, niin hyvä mennä kohteeseen, jossa on jo nähtävyydet kierretty ja on tutut kulmat ja tavat. Tällä kertaa sentään rohjettiin vaihtaa hotelli uuteen, joten siinäkin seikkailua kerrakseen :D
- vesta1
Kokeilkaa joskus omatoimimatkailua ja vuokratkaa joku asunto.On tarjonta nykyään varsin korkea tasoista.Kun saa kerran kokea sen väljyyden ja turisti laumojen puuttumisen,niin ei enää hotellilomia kaipaa.
- turisteista tykkäävä tu
Sinähän sen tiedät. Jos sopii sulle niin sopii kaikille, vai kuinka?
Minä kaipaan juurikin niitä turistirysien vilskettä ja vipinää, enkä lomallani todellakaan halua käydä kaupoissa ostelemassa ruokaa sun muita vessapapereita.
Mulle on lomaa se kun ei tarvitse miettiä/tehdä mitään arkijuttuja.
- Hipheijaa
Olen käynyt useasti Alanyassa (muuallakin).
Aina ollut hotelli, no, Filipiineillä asuimme bambumajassa (hienoa!).
Mutta, viime loppukesästä olimme Alanyan keskustasta ehkä parinkymmenen kilsan päässä, Obassa.
Siellä meillä oli vuokralla huvila; 4 makuuhuonetta, keittiö, olohuone, 3 kylppäriä, joista kahdessa poreamme, pesukone, tiskikone, jääkaappi-pakastin, oma uima-allas, terassi, parveke, kattoterassi.
Tämä vuoren rinteellä, naapuri kuului, muttei näkynyt. Ja aamuisin kuului paikallisten kukkojen kiekuminen.
Oli kerrassaan upea loma, autolla tai taksilla kävimme kylällä (Alanyassa)
Vuokra huvilasta oli 700 e/vko, sinne mahtuisi 8-10 hlöä...
Otimme halvimmat pakettimatkat (295 e), hotellissa kävimme vain tullessa ja lähtiessä.- Local cock
Nyt on taksi veloittanut liikaa. Oba ei ole 20 km päässä Alanyasta.
- OBA....
Oba ei todellakaan ole 20 kilsan päässä Alanyan keskustasta ,mutta väliäkö sillä ,itse harrastan myös asunnon vuokrausta (300 ekua vko) loppusiivous ja otan pelkät lennot ,en menisi hotskuun mistään hinnasta ,vuokralla saa olla kuin kotonaan ,suosittelen lämpimästi ja OBA on kiva paikkana :D
- rahaton
Sydän tuli kotiin, mutta rahat jäi Alanyaan. Kallista.
- Ei ikuna turkkiin.
100 pistettä rehellisyydestä. Noinhan se on.
- renttu reissumies
juu menkää niin monta kertaa samaan paikkaan kuin haluatte se asia ei muille kuulu,mutta miksi ihmeessä tuollaisia tänne kirjoitat?
- tyhmä kommentti
Mitäs sulle Renttu reissumies sitten kuuluu kenenkään matkat. Tyhmä kommentti teikäläiseltä! Tämän viestittelyn otsikko on "Sydän jäi Alanyaan". Jos joku tykkää käydä siellä usesamman kerran, niin ei se sinun kommettejasi kaipaa
- !!!
Mua yleisesti ottaen ihmetyttää, et kui tääl Suomi24:ssä niin paljon ihmetellään sitä, mitä tänne kirjoitellaan... Täähän on KESKUSTELUPALSTA ja kuka nyt haluaa keskustella mistäkin! Ja tän keskustelun aloittaja nyt halus kertoo sen, että sydän jäi Alanyaan. NIH!
- Gutti323
Minä käyn Lontoossa kerta toisensa jälkeen.
- Mänä
Anna mennä vain! Just palattiin ekalta Turkin lomalta. Voisin lähteä uudelleen! Kanssamatkustajana oli mm. henkilö, joka kävi nyt Marmariksessa 17 kertaa. Ja aikoo palata takaisin =)
- Matkailu avartaa
Monelta on jäänyt neitsyys. Hyvä tapa on aloittaa viimeistään 15 -vuotiaana, vaikka lähisukulaisen kanssa säännölliset turkinmatkat.
- Toyotademari-ei!
Lauantaimakkarakansaa tälläinen kiinnostaa. Mitähän muut ajattelevat ja niinpoispäin....
- Usein saman matkan
Mitä sen on väliä, että missä matkailee taikka muuten asustelee?? Itse keräsin yhden passin täyteen leimoja, kun matkustin Virossa. Nyt olen matkustanut Intiassa ja meinaan matkustaa vielä monta kertaa, matkalla poikkean Turkissa.
Jotkut tuttavat ovat ihmetelleet juuri tuota Intiaa, kun olne ollut siellä perheen kanssa monta kertaa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, jos tykkää olla Turkissa taikka jossain muualla useammin, niin ei sen väliä, onhan tutut paikat taikka löytää joka kerta aina uutta, jota ei yhdellä kerralla mitenkään muuten näkisi. - menox vaan
25 kertaa, ehdottomasti. Sen jälkeen joku tulee ja lyö halolla päähän. Ei kannata kuunnella tuommoisia ystäviä :)
Ite kävin alanyassa maaliskuussa eka kerran ja ei todellakaan ollu viiminen kerta. Tykkäsin ja menen uudestaan.
- törkki
Monet tykästyy samaan paikkaan niin kovasti että ostavat sieltä jopa oman loma asunnon :-) Pääasia, että itse viihtyy. Toiset haluaa nähdä uusia paikkoja ja kulttuureja, mutta ei siinäkään mitään pahaa ole, että tykkää matkustaa samaan kohteeseen jos löytynyt sellainen oikein mieluinen
:-) - vierailija9
Itse Alanyaan menossa ekaa kertaa tänä kesänä, siksi näitä palstoja luen. Ihmetyttää kovasti kun kaikilla palstoilla toistuu sama kaava; ihmiset on ilkeitä, mollaa ja haukkuu toisten mielipiteitä tosi herkästi? Ollaanko me suomalaiset tosiaan tällästä kansaa, melkein hävettää. Onneksi meitä on moneen junaan, suurkiitos kaikille jotka jaksavat kirjoittaa oikeasti hyödyllistä tietoa! :)
- msavol
Hienosti sanot!
Ollaan käyty kaikki yleisimmät kohteet. Yleensä viikko ollaan, Alanya yksi niistä, jossa useampia reissuja tehty.
- kataaaaaaa
Kyllä mun mielestä saa käydä vaikka pelkästään yhdessä kohteessa, jos haluaa. Itse haluan matkailla paljon ja nähdä eri kohteita, mutta ihan hyvin voin mennä samaan kohteeseen uudelleen jos se on varmasti hyvä paikka. Olen itse suunnittelemassa toista Alanyan matkaa, ensimmäisen tein 10-vuotiaana, joten nyt parikymppisenä kokemus on varmasti hyvinkin erilainen.
- dftyhjkoiuhh
Tykkää niin usein käydä että tuli ostettua asunto, eipä tartte pohtia minne kesälomalla menee, olen aina ollut vähän sitä mieltä että uudet paikat ja niissä käyminen avartaa, mutta yksi hyvä riittää myös, kukin makunsa mukaan.
- Rakastuin Alanyaan
Ite kävin tänä kesänä Alanyassa ekaa kertaa, ja voin sanoo et rakastuin siihen paikkaan! Jos tykkäätte oikeesti matkustella paljon ja ette haluu käydä samassa matkakohteessa 2 kertaa, niin ei kannata mennä sit ollenkaa Turkkiin, koska siihen maahan rakastuu oikeesti tosi nopeesti, ja Turkissa käynti, oli yks parhaimmista jutuista mun koko elämässä!! Johtu varmaa siitä, et suomessa ihmiset on tosi epäsosiaalisia, toisin ku Turkissa, jopa vastaan tuleva mies autossa, saattaa huutaa ''heyy, how are you?'' Johtu varmaan siitä että oltii tyttö porukalla liikenteessä, ja tunnetusti noi turkki jäbät pitää suomalaisia naisia tosi viehättävinä.. :-D Mutta te jotka tykkäätte matkustella samoihin matkakohteisiin, ni menkää ehdottomasti Turkkiin! Lupaan että saatte siellä huomiota enemmän ku suomessa koko elämänne aikana!! :-D
(Tiedän tää ei liittyny toho kysymykseen, mut pakko ylistää tota maata, ku siitä täällä puhuitte)- Näitä idiootteja
niitä vaan riittää vuodesta toiseen. Uskomatonta.
Tietysti länsilutka saa muslimimaassa huomiota;)
- junttisuomi,NoNo
Itse suosittelen Mogadishua. Siellä Suomi-tytöt on kans erittäin suosittuja :-D
- pöö123152
ite oon 13v ja käyny sielä jo 7 kertaa! :D
- jutiri
Minäkin, mies, rakastuin ko.paikkan ja "Aleksiin" ollaan jo kolmatta vuotta yhdessä aina kun lomiltani ehdin.Aina puhutaan, että naiset menee sinne sitä,, mutta kyllä siellä mies / mies suhteet toimii kiitetävästi, ihhanaa..
- miksikäsei
Miksikäs ei !
Itse olen 5 vuoden aikana käynyt thaimaassa 14 kertaa. Ensi kesänä muutan sinne pysyvästi. Mikäli jostain paikasta pitää, niin käykööt niin paljon kuin sielu sietää.
Itse tosin en turkista ja etenkään alanyasta pitänyt laisinkaan. Tosin en pidä mistän muistakaan turisti kohteista. Itse haluan elää kuin paikalliset.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462