Olen ostanut Turusta keväällä veneen, jonka olen ajatellut siirtää kesäksi uuteen kotisatamaan Helsinkiin. Laadimme kauppakirjan jo talvella siten, että olen luvannut siirtää veneen / huolehtia veneen siirrosta pois myyjän venepaikalta 1.6. mennessä. Nyt tuli pahus vieköön isompi työrupeama ulkomailla 4-5 viikon ulkomaankomennuksen muodossa, ja alkaa tulla kiirusta siirtää venettä.
Mitä tuollaisesta siirtopurjehduksesta voisi tulla kuluja ns ostopalveluna, ja onko kellään suositella hyviä/luotettavia tekijöitä. Aikaa palaa liikkumiseen varmaan tuollaiset 20h, jos matkaa on 120mpk ja keskinopeus olisi 6 solmua. Mitenköhän tuo hinnoittelu menee, jos siihen kuluu käytännössä 2 täyttä päivää vaiko onnistuisiko nonstoppina. Onko käytäntöinä tuntikorvauksia vaiko urakkamaksu?
Vene on n 9m pitkä homeskandi vm 1991. Tänks!
Siirtopurjehduksen hinta?
17
2264
Vastaukset
- jgjgjgjgjg
mikäli pääset 6 solmun keskinoputeen ostan veneesi
100000 eurolla.- Piece_of_cake2013
Kaivele kuvetta vaan sitten, 6 solmua on ihan iisi juttu. Tuon kokoinen vempain kulkee räteillä jo kevyelläkin tuulella 6 solmua ja jos laskee sen alle niin vauhditetaan koneella kunnes pysyy kuuden solmun päällä. Siirtopurjehdukset on katsos pikkusen tavoitehakuisempia hommia kuin kesälomakellunta.
- kfncnc
Tuon se kahdessa päivässä 500 € lla
- Kysele
Vuonna 2010 siirrätin oman 32-jalkaiseni Läntiseltä Uudeltamaalta Uuteenkaupunkiin. Silloin googlailin siirtäjiä sekä Hesasta, Ukista ja siltä väliltä. Kyselin tarjouksia ja voittajan kanssa diilattiin silloin urakkamaksu 500 euroa ja siihen päälle matkakulut halvimman mukaan (bussiliput). Jätkät toi omat ruokansa ja siivosivat jäljet ihan mallikkaasti. Antoivat vielä listan havainnoista matkan varrelta (esim mitä kannattaa kiristää ja mikä falli kannattaa uusia seuraavana keväänä jne). Ei mitään valittamista.
Silloin sovittiin siirron tapahtuvan tietyn kalenteriviikon aikana, eli siirtäjät saivat itse valita hieman esim kelivarauksia jne. Käytännössä siirto tehtiin reilun vuorokauden mittaisena non-stoppina toukokuun toiseksi viimeisellä viikolla. Soittivat lähteissään ja uudelleen pari tuntia ennen määränpäähän saapumista. - -Mika-
Viime kesänä siisrsin rymättylästä sinne konevian vuoksi jääneen veneen Helsinkiin 500 eurolla, se tosin sisälsi myös ne bussikulut kohteeseen/määräsatamasta. Moottorin korjauksesta otin sitten lisäkorvauksen.
Tämmöiset keikat lasketaan kuitenkin sen mukaan, että lähes koko matka joudutaan koneilemaan. Siirtäjä ottaa riskin ja siksi myös veloittaa osan siitä siirtokorvauksessa.. Jos riski toteutuu, jää siirtäjä nollille. Jos pääsee purjehtimaankin, niin saa vähän taskurahaa.
Ja myös minä olen aina tehnyt listan havainnoista/huoltoa vaativista kohteista. Kun joku muu kuin veneen omistaja purjehtii sillä, niin näkee asioita eri silmin ja voi huomata sellaista, jolle omistaja on tullut jo sokeaksi. Tällainen toiminta kuuluu palveluun... - KokemustaPaljon
Mistäs " Siirtäjä"n saisi kiinni kun et ilmoittanut yhteystietojasi??
laitatko tekstiviestinä yhteystietosi n: 040 9344704 niin keskustellaan veneesi siirrostasi, jos sopii aikatauluuni? Kokemusta siirrosta ja taskussa huvivenekirja. Miehistöä 2 h 400e. Soita 050-5728487
- Tomppa_751
Minulla olisi tarvetta HKI-Hanko siirrolle 24.5. mennessä. Voidaan sopia maakuljetuksista veneelle/veneeltä.
Samanmoinen vene kuin aloittajalla, kipsi otettu juuri pois jalasta, enkä uskalla vielä lähteä riehumaan.
Mikä voisi olla hinta tälle suoritukselle?
- 15+8
Jos ottaa vapaata töistä perjantaina muutaman tunnin ja pääsee lähtemään rannasta klo 16, niin turusta ehtii jonnekin kasnäsin seudulle yöksi. Launtaina ehtii tammisaaren saaristoon ja sunnuntaina helsinkiin tai hyvin lähelle, joten ihan viikonlopussa itse tehden siirto onnistuu viikonlopussa (ja loppumatka iltaisin, jos ei onnistu). Valitsee vain tuulisen viikonlopun ja menoksi.
- 130 mpk:n ongelma?
Turku-Helsinki -väli on n. 130mpk. Siirtopurjehduksilla välin voi myös matkata non-stoppina, jolloin ei viikonloppupurjehdus ole edes kiireinen eikä tarvitse ottaa vapaata töistä. Jos vauhti putoaa alle 3-4 solmun, voi ajella koneella. Tähän aikaan vuodesta on jo valoisaa ja yleensä tuuli heikkenee yöksi.
- en suosittele
130 mpk:n ongelma? kirjoitti:
Turku-Helsinki -väli on n. 130mpk. Siirtopurjehduksilla välin voi myös matkata non-stoppina, jolloin ei viikonloppupurjehdus ole edes kiireinen eikä tarvitse ottaa vapaata töistä. Jos vauhti putoaa alle 3-4 solmun, voi ajella koneella. Tähän aikaan vuodesta on jo valoisaa ja yleensä tuuli heikkenee yöksi.
Yötäpäivää purjehdus tiheässä eteläsuomen saaristossa vaatii:
-kokemusta
-miehistöä
-jaksamista
Yöllä tyynessä koneajo on sairaan tylsää ja järjetöntä.
Päiväpurjehtien väli sujuu yksin tai perhemiehistölläkin. - KädettömienOhjaaja
en suosittele kirjoitti:
-kokemusta
-miehistöä
-jaksamista
Päiväpurjehtien väli sujuu yksin tai perhemiehistölläkin.Äläs ny liioittele. Hyvin merkityt väylät ja valoisat yöt. Toki kokemusta mielelläään, mutta kyllä ton 100 mpk/20h ajaa vaikka yhdeltä istumalta jos se sen vaatii.
- kokenut miehistö
en suosittele kirjoitti:
-kokemusta
-miehistöä
-jaksamista
Päiväpurjehtien väli sujuu yksin tai perhemiehistölläkin.Mun ymmärtääkseni siirtopurjehdukset tyypillisesti tehdäänkin kokeneella miehistöllä ja nonstoppina, ei se mitään lomailua ole vaan työkeikka siirtomiehistölle. En minä ainakaan haluaisi palkata kokemattomia kavereita tai jotain lapsiperhettä viettämään minilomaa veneelläni "siirtopurjehduksen" nimissä. Toki sään vaatiessa tms hyvä olla avoin mahdollisuus muuttaa suunnitelmia, kuten aina purjehtiessa. Kokeneellakaan miehistöllä ei ole järkeä lähteä kohtuuttoman kehnoon keliin, ja jos väsy tosissaan painaa päälle, niin tietysti parasta ottaa pikkutorkut sataman suojassa.
- toinen näkökulma
Vuokraa vene kesäkuun eka viikoksi, nouto Turusta, palautus Helsinkiin. Tienaat helposti 1000 euroa.
- Bossu
Vuokraa venepaikka, kunnes pääset itse hakemaan. Kysy alueen venesatamista. Ei ole mikään ruuhka-aika.
- donzi678
purjehtija hakusessa hki-pori 10.7 2014
vastaus [email protected]
numeron kera.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462