Siirtopurjehduksen hinta?

Siirtäjä

Olen ostanut Turusta keväällä veneen, jonka olen ajatellut siirtää kesäksi uuteen kotisatamaan Helsinkiin. Laadimme kauppakirjan jo talvella siten, että olen luvannut siirtää veneen / huolehtia veneen siirrosta pois myyjän venepaikalta 1.6. mennessä. Nyt tuli pahus vieköön isompi työrupeama ulkomailla 4-5 viikon ulkomaankomennuksen muodossa, ja alkaa tulla kiirusta siirtää venettä.

Mitä tuollaisesta siirtopurjehduksesta voisi tulla kuluja ns ostopalveluna, ja onko kellään suositella hyviä/luotettavia tekijöitä. Aikaa palaa liikkumiseen varmaan tuollaiset 20h, jos matkaa on 120mpk ja keskinopeus olisi 6 solmua. Mitenköhän tuo hinnoittelu menee, jos siihen kuluu käytännössä 2 täyttä päivää vaiko onnistuisiko nonstoppina. Onko käytäntöinä tuntikorvauksia vaiko urakkamaksu?

Vene on n 9m pitkä homeskandi vm 1991. Tänks!

17

2264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgjgjgjgjg

mikäli pääset 6 solmun keskinoputeen ostan veneesi
      100000 eurolla.

• Piece_of_cake2013

Kaivele kuvetta vaan sitten, 6 solmua on ihan iisi juttu. Tuon kokoinen vempain kulkee räteillä jo kevyelläkin tuulella 6 solmua ja jos laskee sen alle niin vauhditetaan koneella kunnes pysyy kuuden solmun päällä. Siirtopurjehdukset on katsos pikkusen tavoitehakuisempia hommia kuin kesälomakellunta.

• kfncnc

Tuon se kahdessa päivässä 500 € lla

• Kysele

Vuonna 2010 siirrätin oman 32-jalkaiseni Läntiseltä Uudeltamaalta Uuteenkaupunkiin. Silloin googlailin siirtäjiä sekä Hesasta, Ukista ja siltä väliltä. Kyselin tarjouksia ja voittajan kanssa diilattiin silloin urakkamaksu 500 euroa ja siihen päälle matkakulut halvimman mukaan (bussiliput). Jätkät toi omat ruokansa ja siivosivat jäljet ihan mallikkaasti. Antoivat vielä listan havainnoista matkan varrelta (esim mitä kannattaa kiristää ja mikä falli kannattaa uusia seuraavana keväänä jne). Ei mitään valittamista.

Silloin sovittiin siirron tapahtuvan tietyn kalenteriviikon aikana, eli siirtäjät saivat itse valita hieman esim kelivarauksia jne. Käytännössä siirto tehtiin reilun vuorokauden mittaisena non-stoppina toukokuun toiseksi viimeisellä viikolla. Soittivat lähteissään ja uudelleen pari tuntia ennen määränpäähän saapumista.

• -Mika-

Viime kesänä siisrsin rymättylästä sinne konevian vuoksi jääneen veneen Helsinkiin 500 eurolla, se tosin sisälsi myös ne bussikulut kohteeseen/määräsatamasta. Moottorin korjauksesta otin sitten lisäkorvauksen.

Tämmöiset keikat lasketaan kuitenkin sen mukaan, että lähes koko matka joudutaan koneilemaan. Siirtäjä ottaa riskin ja siksi myös veloittaa osan siitä siirtokorvauksessa.. Jos riski toteutuu, jää siirtäjä nollille. Jos pääsee purjehtimaankin, niin saa vähän taskurahaa.

Ja myös minä olen aina tehnyt listan havainnoista/huoltoa vaativista kohteista. Kun joku muu kuin veneen omistaja purjehtii sillä, niin näkee asioita eri silmin ja voi huomata sellaista, jolle omistaja on tullut jo sokeaksi. Tällainen toiminta kuuluu palveluun...

• KokemustaPaljon

Mistäs " Siirtäjä"n saisi kiinni kun et ilmoittanut yhteystietojasi??
      laitatko tekstiviestinä yhteystietosi n: 040 9344704 niin keskustellaan veneesi siirrostasi, jos sopii aikatauluuni?

• Kokemusta siirrosta ja taskussa huvivenekirja. Miehistöä 2 h 400e. Soita 050-5728487

• Tomppa_751

Minulla olisi tarvetta HKI-Hanko siirrolle 24.5. mennessä. Voidaan sopia maakuljetuksista veneelle/veneeltä.

Samanmoinen vene kuin aloittajalla, kipsi otettu juuri pois jalasta, enkä uskalla vielä lähteä riehumaan.

Mikä voisi olla hinta tälle suoritukselle?

• 15+8

Jos ottaa vapaata töistä perjantaina muutaman tunnin ja pääsee lähtemään rannasta klo 16, niin turusta ehtii jonnekin kasnäsin seudulle yöksi. Launtaina ehtii tammisaaren saaristoon ja sunnuntaina helsinkiin tai hyvin lähelle, joten ihan viikonlopussa itse tehden siirto onnistuu viikonlopussa (ja loppumatka iltaisin, jos ei onnistu). Valitsee vain tuulisen viikonlopun ja menoksi.

• 130 mpk:n ongelma?

Turku-Helsinki -väli on n. 130mpk. Siirtopurjehduksilla välin voi myös matkata non-stoppina, jolloin ei viikonloppupurjehdus ole edes kiireinen eikä tarvitse ottaa vapaata töistä. Jos vauhti putoaa alle 3-4 solmun, voi ajella koneella. Tähän aikaan vuodesta on jo valoisaa ja yleensä tuuli heikkenee yöksi.

• en suosittele
        130 mpk:n ongelma? kirjoitti:

Turku-Helsinki -väli on n. 130mpk. Siirtopurjehduksilla välin voi myös matkata non-stoppina, jolloin ei viikonloppupurjehdus ole edes kiireinen eikä tarvitse ottaa vapaata töistä. Jos vauhti putoaa alle 3-4 solmun, voi ajella koneella. Tähän aikaan vuodesta on jo valoisaa ja yleensä tuuli heikkenee yöksi.

Yötäpäivää purjehdus tiheässä eteläsuomen saaristossa vaatii:
        -kokemusta
        -miehistöä
        -jaksamista

Yöllä tyynessä koneajo on sairaan tylsää ja järjetöntä.

Päiväpurjehtien väli sujuu yksin tai perhemiehistölläkin.

• KädettömienOhjaaja
        en suosittele kirjoitti:

-kokemusta
        -miehistöä
        -jaksamista

Äläs ny liioittele. Hyvin merkityt väylät ja valoisat yöt. Toki kokemusta mielelläään, mutta kyllä ton 100 mpk/20h ajaa vaikka yhdeltä istumalta jos se sen vaatii.

• kokenut miehistö
        en suosittele kirjoitti:

-kokemusta
        -miehistöä
        -jaksamista

Mun ymmärtääkseni siirtopurjehdukset tyypillisesti tehdäänkin kokeneella miehistöllä ja nonstoppina, ei se mitään lomailua ole vaan työkeikka siirtomiehistölle. En minä ainakaan haluaisi palkata kokemattomia kavereita tai jotain lapsiperhettä viettämään minilomaa veneelläni "siirtopurjehduksen" nimissä. Toki sään vaatiessa tms hyvä olla avoin mahdollisuus muuttaa suunnitelmia, kuten aina purjehtiessa. Kokeneellakaan miehistöllä ei ole järkeä lähteä kohtuuttoman kehnoon keliin, ja jos väsy tosissaan painaa päälle, niin tietysti parasta ottaa pikkutorkut sataman suojassa.

• toinen näkökulma

Vuokraa vene kesäkuun eka viikoksi, nouto Turusta, palautus Helsinkiin. Tienaat helposti 1000 euroa.

• Bossu

Vuokraa venepaikka, kunnes pääset itse hakemaan. Kysy alueen venesatamista. Ei ole mikään ruuhka-aika.

• donzi678
      • donziiii

siis tarvitaan purjehtijaa heinäkuussa, päivällä ei väliä .. hki-pori
        [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe