Kuukautisista kysymyksiä! LUELUE

wqtyuiopäåÄÖ_*v cxas

1. side vai tamponi? perustele
2. mulla on ekat menkat kohta kuudetta päivää, kestääkö sit aina näin kauan, vai onko ekat menkat erilaiset?
3. Onko ekat kuukautiset runsaammat vai vähemmät?
4. Onko seuraavat kuukautiset (eli mun toiset) jo säännölliset?

Kiitos jos vastaat :)

4

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

1. Oman mielen mukaan kummasta tykkää, se riippuu ihan siitä omasta olosta kummassa "viihtyy" paremmin.
      2. en enää muista kuinka ekat poikkeavat muista menkoista omasta ekasta vuodostani on kuitenkin kolmisenkymmentä vuotta, mutta itselläni vuoto on lähes aina kestänyt 7pv, eli ihan normaalilta kuulostaisi jos ne jatkossakin kestäisivät tuon mitä sinulla nyt.
      3. Jos oiken muistan niin tuskin ne itselläni alussa niin runsaat oli kun sittemmin, mutta kai sekin hieman yksilöllistä on.
      4. Ei välttämättä.

En tiedä oliko näistä mitään apua, mutta kun kukaan ei vastannut ja kuitenkin sen muistan kuinka paljon olisi halunnut kysellä, mutta niiden alkaessa sitä tuntee itsensä hieman ujoksi tai noloksi eikä kehtaa kysellä. Mutta uskon, että äitisi mielellään vastailee jos rohkenet kysellä tai toivotaan, että joku viisaampi vastaa sinulle tähän! :)

• dsfsdfdsfsd

1. side vai tamponi?

Mä olen tamponin kannalla, tai oikeastaan kuukupin. Se on mulle kaikista miellyttävin suoja, toki on ihmisiä joille se ei sovi. Siteitä inhoan, koska en voi sietää sitä tunnetta kun verta valuu siteeseen (ja saa aina pelätä meneekö ohi), eikä vaippa housuissa muutenkaan kovin mieltäylentävältä tunnu. Se on kuitenkin yksilöllistä mistä kukakin tykkää, en tiedä koskiko tämä kysymys sitä mistä vastaajat itse pitävät vai sitä mitä suojaa sinun kannattaisi käyttää. Jos jälkimmäistä niin sanoisin, että tamponi antaa kyllä enemmän vapautta kuin side, ja jos kupista innostuu niin siltikin ehkä kannattaa opetella tamponien käyttö ensin.

2. mulla on ekat menkat kohta kuudetta päivää, kestääkö sit aina näin kauan, vai onko ekat menkat erilaiset?

Ihan normaalilta kuulostaa, niukentumista kyllä tapahtuu menkkojen aikana eli 1-3 ekaa päivää ovat suht runsaita ja sitten niukkenee.

3. Onko ekat kuukautiset runsaammat vai vähemmät?

Mulla ne ihan ekat oli tosi niukat, sitten seuraavat taisivatkin olla aika runsaat. Kaiken kaikkiaan nuorempana mulla oli runsaat menkat, ja nyt n. kolmekymppisenä ne tuntuvat niukentuneen ja muutenkin helpottuneen, ehkä myös vähän lyhentyneen (ennen oli se 7 päivää). Toisaalta kokemukseen menkkojen runsaudesta vaikutti varmasti paljon se, että nuorena käytin pelkästään siteitä ja siksi olo oli inhottava koko ajan.

4. Onko seuraavat kuukautiset (eli mun toiset) jo säännölliset? Voi olla tai sitten ei, mulla ne sekoili pitkään.

• Epätoivoineen!

Olen 13vuotias tyttö, ja mun menkat alkoi tänään! Mutta ne tuntuvat tosi ällöttäviltä, tunnen itseni likaiseks ja koko aika haluis sidettä vaihtaa ja mennä suihkuun peseytymään! Onks tää ihan tottumiskysymys? Kun tuntuu niin ällöttävältä ainakin näin alkuun! :(

• +++

Epäitoivoineen!, itse ainakin totuin niihin melko nopeasti :) Jos et totu ja samanlainen olo on aina, suosittelen kokeilemaan tamponia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe