16-vuotias vauvakuumeessa! Neuvoja/mielipiteitä?

juuuliaa16

Kävin ensimmäisellä lääkärikäynnilläni tämän asian suhteen viimekuun alussa kotipaikkakunnallani. Eli siis terveydenhoitaja passitti minut lääkäriin kun menkkani ei olleet alkaneet. Lääkäri teki ultratutkimuksen ja kaikki näytti hyvältä, paitsi selvisi että mulla on monirakkulaiset munasarjat. Lääkäri laittoi lähetteen toisen paikkakunnan gynekologille, jonne pääsin melko pian ensimmäisestä lääkärikäynnistäni. Toisella lääkärikäynnillä lääkäri teki taas ultratutkimuksen ja totesi saman mitä oman paikkakuntani lääkäri, eli monirakkulaiset munasarjat. Sain sieltä e-pillerit jotka aloitin heti kun vuoto oli runsaimmillaan, samalla viikolla kun lääkärissä olin käynyt. Vuotoa jatkui silti vaikka söin pillereitä, kokoajan joutui sidettä pitämään. Nyt sitten sunnuntaina eli 12.5 sain syötyä ensimmäisen levyn loppuun. Pillereitä syödessä kerran unohdin ottaa pillerin, ja useamman kerran en ottanut määrättynä kellonaikana. Poikaystävän kanssa ollut yhdynnässä, mutta ilman ehkäisyä. Nyt on sitten viikon parin sisään tullut oireita, ja olen alkanut hieman epäilemään olevani raskaana. Rintoja alkanut hieman aristaa, makeanhimo-kohtaukset ja tarve syödä vaikkei olisikaan nälkä - mutta toisaalta on päiviä joina valehtelematta en saata syödä mitään, mielialavaihdokset. Nyt sitten tänään eli 15.5 tein raskaustestin, joka näytti negatiivista. Tein testin päivällä, mutta kuulin että testi pitäisi ottaa aamupissasta, kun silloin jotkut arvot on korkeimillaan - olenko oikeassa? En ollut puhunut äitini kanssa testistä tai epäilyistäni olla raskaana, mutta myöhemmin illalla uskalsin kertoa. Puhuimme äitin kanssa monta tuntia asiasta, ja äiti otti asian todella hyvin vastaan. Äiti sanoi että jos olisin ollut raskaana, hän ei olisi antanut minun tehdä aborttia. Ja itse olen ihan samaa mieltä! Äiti sanoi että olisi mun tukena, ja se kuulosti todella helpottavalta. Kyllähän siitä tietenkin tuli hieman haikea fiilis kun näki että testi oli negatiivinen.. Jotenkin epäilysteni myötä vauvakuume on kasvanut kasvamistaan, mutta olen vasta 16-vuotias ja ammattikoulunkin keskeytin jota kuitenkin jatkan syksyllä. Olen tämän päivän aikana tosissani miettinyt, että haluan vauvan. Äitin kanssa sovimme että teen viikon parin päästä uuden testin, että se on varmasti varma. En ole vielä kunnolla puhunut vauvakuumeestani poikaystäväni kanssa, mutta hän vain on samassa mielipiteessä kuin minä - ei ehkä vielä tässä iässä. Mutta hän on antanut sellaisen kuvan että kuitenkin haluaisi kanssani edes joskus lapsia. Toisaalta suhteemme on vasta hieman yli 2kk vanha ja hän on minua 4vuotta vanhempi, mutta minulle hän tuntuu siltä oikealta, jonka kanssa haluan perustaa perheen :)

5

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pötkömötkö

Pakko kommentoida, aloin mielenkiinnolla lukea tekstiäsi mutten vaan jaksanut loppuun lukea, koska teksti erittäin vaikea lukuista kun kaikki kirjotettu samaan pötköön.........

• vai mitä, mitä

Tarkoitat kai vaikealukuista, vai mitä?

• Sandymania

Hormonaalinen ehkäisy saattaa aiheuttaa itsessäänkin hieman huonoa oloa ja muita "raskausoireiden" kaltaisia oireita, koska hormonitoiminta muuttuu.

• LL35

Testi ei suinkaan heti näytä oikeaa tulosta, eli onko tuosta viimeisimmästä yhdynnästä kulunut testin tekoon 19 vrk? Kas kun se istukkahorm. ei heti näy siinä testissä.
      Pillerimerkki? (kas kun eri pillereissä on eri varoaika....)

Unohda ihmeessä tuo ns. vauvakuumeilu nyt tässä vaiheessa, olet vasta 16 vuotias ja suhteenne pari kuukautta kestänyt..

"Sain sieltä e-pillerit jotka aloitin heti kun vuoto oli runsaimmillaan, " Missä vaiheessa kiertoa tämä tapahtui? E-pillerit tulee aloittaa, jotta niissä on e-teho, tiettynä aikana.

• Toivottavasti negaa

Tähän vauvakuumeasiaan kommentti. Vaikutat haavemaassa elävältä teiniltä, niin kuin 16-vuotiaana kuuluukin. Tuonkin ikäinen voi pärjätä lapsen kanssa jos on pakko, mutta se on rankkaa työtä. Olet juuri päässyt sellaiseen vaiheeseen elämässä, että alat opetella itsenäistä elämää ja opettelet huolehtimaan itsestäsi, ja siinä on riittävästi puuhaa ilman että pitäisi ottaa vastuu jostain toisesta ihmisestä 24 tuntia vuorokaudessa. Haaveile rauhassa vielä noin kymmenen vuotta ja nauti vapaudesta ja itsenäistymisestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe