Moi! Olen tässä ryhmämatkalle lähdössä bussilla venäjälle. Haluaisin tietää mitenkä venäjän tulli tutkii kyseisen ajoneuvon ja kuinka se suhtautuu jos löytää pari ylimääräistä pulloa viinaa ja pari kartonkia? Mikä mahtaa olla mahdollisuus kiinni jäämisessä vai kiinnostaako tullia ollenkaan?
Kiitos!
P.S Luultavimmin Niiralan raja-aseman kautta kuljemme.
Venäjän puolelta tupakan ja viinan tuonti bussissa?
15
731
Vastaukset
- 12+13
Viet siis viinat ja tupakit venäjälle, ymmärsinkö oikein?
Todennäköisesti venäjän tulli ei tarkista kovinkaan tarkasti itse autoa, laukut ja matkatavarat menevät todennäköisesti läpivalaisun kautta, sekin on vähän siitä kiinni millainen porukka on liikkeellä ja ja minkä firman bussilla matkustetaan.
Jos taas tarkoitit takaisin tuloa venäjältä suomeen niin venäläisiä ei kiinnosta sun vodkat ja tupakit,,,,niistä joudut tilille sitten suomen tullissa. - nähty on
Nykyään kyllä kiinnostaa myös vodkat ja tupakit venäjänkin tullissa kun tullaan venäjältä suomeen päin. Saadaanhan vähän taskurahaa tullin kassaan sakkojen muodossa salakuljetuksesta. Toki tämä riippuu siitä mikä vuoro on silloin työssä!!
- tenupullonpiilottaja
Kertoisitko tarkemmin minkä firman autolla olet menossa, minä päivänä ja suurin piirtein mihin aikaan? Osaisin ehkä sanoa, kuka siellä tullissa on kyseisenä ajankohtana töissä. Jos vielä kertoisit mihin aiot piilottaa tupakit, niin osaisin tarkemmin sanoa miten todennäköisenä pidän tuomistesi tutkimista tai huomaamista kyseistä paikasta.
- 25vviisumi
Tullimääräyksissä puhutaan mitä suomeen saa tuoda siis suomen tullin asia mitä ne antaa tuoda nykyisin Venäjän tulli ei paljon puutu kuin bensa määriin henkilöautoliikenteessä nyt en ole bussilla kulkenut aikoihin joten kannattaa kokeilla.
Voi hyvä tavaton... Jos on noin viinantuska niin kannattaa lähteä Venäjän sijasta bussimatkalle Viroon. Taisi olla jossain tarjouksessa päivän ostosmatka 19 euroa eikä tarvitse piilotella bussiin puteleita. tupakit kalliimpia (30 euroa) mutta sen muutama mäyris 80% viinaa korvaa...
- hemmohomma
Kyllä venäjän tulli nykyisin tutkailee kaikkea mikä on ylimääräistä kun silloin voivat sakottaa ..Kerran yks bussi oli ainakin3 tuntia tutkittavana kun yhdeltä löytyi liikaa votkaa ja tupakkia... no kaikki joutuis kärsimään sen yhden hemmon takia
- svetulka
Höpö höpö,venäjän tullia ei kiinnosta tupakat suomeen päin mentäessä .Matkustusasiakirjat katsellaaan kyllä tarkasti.
- kiinnostaa mahorkka
Kyllä vaan kiinnostaa kaikki ylimääräinen tupakat mukaanlukien se on nähty jo monta kertaa niin yksityis autoilijat kuin bussitkin.. Poittina on se että voivat sakottaa ja saadaan kassaan rahaa.. mutta jos reilusti on tupakat esillä niin silloin eivät näköjään sano mitään .. kokeilleppa piilottaa niin jos löytyy niin sakkoja tulee
- PunainenjaVihreälinj
Jos sinulla on paljon ylimääräistä alkoholia ja Suomen tullissa käsketään ottamaan kaikki laukut ja tavarat ja viinat mukaan, pyri valitsemaan punainen linja jos linjalla ihmisiä paljon. Näin sanktiot ovat pienemmät jos tulli haluaa pönkiä laukkuja ja muuta kuin, että kärähtäisit vihreällä linjalla. Punaisella linjalla "Tullattavaa linja" tunnustat ikäänkuin etukäteen kuin Vihreällä linjalla " ei tullattavaa". Jos tietysti punaiselle linjalle ei ole menossa ketään eikä ylimääräistä ole paljoa, voi vihreä vihreälle linjalle meneminen olla silti järkevää. Nämäkin vähän makuasioita ja riippuu tilanteesta. Lisäksi tämä minun näkemys.
Mutta venäjän tullissa menisin varmaan itse silti vihreälle linjalle vaikka olisi ylimääräistä.
Tupakan suhteen en tiedä miten asia on. Voi olla tiukempaa, koska mistään maasta, ei edes EU-maista saada kuin yhden kartongin. Alkoholiahan saa tuoda EU-maista melkein mielin määrin. Venäjältä taas ei. - PunainenjaVihreälinj
PunainenjaVihreälinj kirjoitti:
Jos sinulla on paljon ylimääräistä alkoholia ja Suomen tullissa käsketään ottamaan kaikki laukut ja tavarat ja viinat mukaan, pyri valitsemaan punainen linja jos linjalla ihmisiä paljon. Näin sanktiot ovat pienemmät jos tulli haluaa pönkiä laukkuja ja muuta kuin, että kärähtäisit vihreällä linjalla. Punaisella linjalla "Tullattavaa linja" tunnustat ikäänkuin etukäteen kuin Vihreällä linjalla " ei tullattavaa". Jos tietysti punaiselle linjalle ei ole menossa ketään eikä ylimääräistä ole paljoa, voi vihreä vihreälle linjalle meneminen olla silti järkevää. Nämäkin vähän makuasioita ja riippuu tilanteesta. Lisäksi tämä minun näkemys.
Mutta venäjän tullissa menisin varmaan itse silti vihreälle linjalle vaikka olisi ylimääräistä.
Tupakan suhteen en tiedä miten asia on. Voi olla tiukempaa, koska mistään maasta, ei edes EU-maista saada kuin yhden kartongin. Alkoholiahan saa tuoda EU-maista melkein mielin määrin. Venäjältä taas ei.Korjaus: Jäi sana pois välistä. Eli EU-maistakaan ei saa tuoda tupakkaa kuin yhden kartongin.
On varmaan hienoa joutua odottelemaan "viihtyisillä" raja-asemilla 3 tuntia jonkun ääliön takia joka haluaa salakuljettaa viinaa ja tupakkaa ja riskeeraa muidenkin matkan aikataulun. JOS minulle kävisi näin, niin varmaankin järjestäisin huutoäänestyksen tai "epädemokraattisen" äänestyksen että kävele rajalta kotiisi tai hanki joku muu kulkutapa...
- tai vielä parempi
Ratkaisu. Ei juo eikä polta.
- punavihree silimä
Värtsilässä ei ole mitää puna / vihreetä kaistaa vai onko ?? pitääkö siellä itse huudella että on ylimääräsitä ja pitäs tullata ??
- PunainenjaVihreälinj
On siellä Suomen tullissa palatessa Suomeen punainen kaista "Tullattavaa" ja vihreä kaista "Ei tullattavaa". Myös Venäjän tullissa samalla punainen kaista jos on tullattavaa tai muuta selvitettävää ja vihreä kaista kun ei ole mitään tullattavaa tai muuta selvitettävää. Sekä mentäessä Venäjälle, että tullessa Venäjältä sama homma. Nämä kaikki kaistat sekä Suomessa, että Venäjällä tullien sisätiloissa.
Venäjällä menisin kyllä vaan vihreätä pitkin enkä rupeaisi selvittelemään jokaista pikkuasiaa elleivät venäjän viranomaiset itse rupea kyselemään kovasti.- PunainenjaVihreälinj
Ja nämä edellisessä viestissä mainitut kaistat nimenomaan Niirala-Värtsilän rajanylityspaikalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462